Юр’ївська гімназія
Новослобідської сільської ради
Проект
«Квіти моєї родини»
Керівник проекту: Юрченко О.О.
Тип проекту: практично-орієнтований, колективний, довготривалий.
Учасники проекту: колектив батьків і учнів 5класу .
Об’єкт проекту: квітник на пришкільному подвір’ї
Терміни реалізації проекту: проект реалізується впродовж 2023-2028навчального року
Мета проекту:
- Забезпечення школярів поглибленими знаннями про навколишнє середовище, виховання екологічної культури особистості.
- Залучення учнів до активної і практичної природоохоронної діяльності та збереження довкілля.
- Організувати спільну діяльність учнів та їх батьків щодо благоустрою пришкільної території як обєкту навколишнього середовища , місця організації відпочинку та трудової діяльності учнів на основі знань з ландшавтного дизайну .
Завдання:
~ об’єднати зусилля учнів, батьків, націлених на благоустрій, естетичне оформлення та озеленення території школи;
~ розмежувати зони пришкільної клумби з метою створення найбільш приємної екологічної обстановки;
~ перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями;
~ навчати учнів різним уміння і навичкам, збагачуючи їх новими знаннями про рослини та технології вирощування.
Актуальність проекту :
Приорітетність екологічної освіти на сьогоднішній день визнана всією світовою спільнотою . Тому благоустрою території, що прилягають до навчального закладу , приділяється значна увага : в школі все повинно бути пронизано прагненням до прекрасного , а школярі повинні навчатися відчувати , розуміти , цінувати , і найголовніше творити красу. Благоустрій шкільної території має не тільки естетичне, а й освітнє значення.
Очікувані результати:
- Озеленення шкільної території.
- Залучення учнів та батьківської громадськості в процес практичної охорони довкілля.
- Популяризація та розповсюдження накопиченого в ході реалізації проекту досвіду серед учнів інших класів для створення ними зелених оазисів.
Етапи реалізації проекту
1. Підготовчий етап:
Ознайомитись з основами ландшафтного дизайну, підібрати та проаналізувати матеріал для висадки, провести віртуальні екскурсії до ботанічного саду, створити план подальших дій.
2. Дослідницький етап:
Вивчення ландшафту шкільного подвір’я, зробити аналіз зовнішнього вигляду існуючих квітників, алей, дослідити придатність ґрунтів біля школи щодо різних видів озеленення. Підібрати види квітів для клумби та альпінарію відповідно до необхідних умов.
3. Конструкторський етап:
Площа ділянки шкільної клумби, яка проектується, становить 242 кв. м.
5. Аналітико - корекційний етап:
Пропонується проектувати об’єкти ландшафтного дизайну в планах та на місцевості, аналізувати проміжні результати роботи та вносити зміни, порівнювати наявні результати роботи з очікуваними та створити підсумковий опис екологічного стану пришкільної території.
План реалізації проекту
Етап |
Зміст роботи |
Термін |
Організаційний |
Розробка плану роботи |
Квітень |
Дослідницький |
Вивчення варіантів оформлення квіткових клумб . Вивчення квіткових культур |
Квітень-травень |
Практична діяльність |
Вирощування розсади |
Травень |
Розбивка клумб |
Травень |
|
Висадка розсади, посів насіння |
травень |
|
Догляд за квітами, поливка, прополка, спушування |
Червень-серпень |
|
Заключний |
Аналіз виконаної роботи |
Вересень |
Оформлення проекту |
Жовтень |
Хід виконання основних заходів проекту Мотиваційно-настановчий етап .
На першому етапі роботи над проектом вчитель велику увагу приділяє екологічному питанню на своїх уроках та позакласних заходах,відповідно віковим особливостям школярів, метою яких є формування позитивної мотивації до вивчення екологічних проблем, а також послідовне засвоєння учнями моральноекологічних понять у різних видах діяльності ,що сприяє удосконаленню екологічних, природоохоронних знань і умінь учнів.
Дослідницький етап.
На дослідницькому етапі відбувається знайомство учнів з об’єктом проекту,
а саме з квітником на шкільному подвір’ї.
Результатом роботи на проектувальному етапі:
Цей квітник складається з невеликого числа рослин, які чудово підійдуть для подолання перших кроків у садовий флористики. Крім того всі квіти однорічні і на наступний рік можна спланувати більш складну схему посадки рослин ,враховуючи отриманий досвід цього року.
Квіти , обрані для цієї клумби ,не вибагливі і навіть починаючий квітникар може самостійно виростити власну розсаду.
Для створення своїх клумб ми будемо використовувати такі квіти:, петунії, чорнобривці
Айстри . В культурі відомо близько 30 видів, із яких широко використовуються 3.
В дикому вигляді бархатці поширені в Центральній Америці, а особливо в Мексиці. Там ця культура вважається магічною, і його суцвіття використовують в релігійних церемоніях.
Петунія – родина Пасльонові. Завезено з Північної Америки в 1831 році. Відомо близько 25 видів петунії. В наш час селекціонерами створено гетерозисні гібриди, які відрізняються дуже раннім і великим цвітінням, стійкістю до неблагонадійних погодних умов.
Чорнобривці . рослина утворює досить щільні кущі різної висоти . існують різновиди від 20-120 сантиметрів заввишки. Давно одомашнена, переважно культивується як декоративна культура. Квіти мають специфічний аромат, запилюються комахами
В осінній частині практичного етапу потрібно:
- створити умови для вирощування квітів - осіннє удобрення; - заготовити посадковий матеріал шляхом чорнобривці, айстри.
- висадити , обрані нами на проектувальному етапі , цибулеві квіти для клумби
-
В зимовій частині практичного етапу потрібно:
- в торф’яні таблетки висіяти насіння петунії насіння висіяти в маленьку тепличку .
На весні , для виконання заходів практичного етапу виходимо на клумби.
Висіваємо і висаджуємо посадковий матеріал згідно схем і термінів.
Наприкінці весни проводимо поточне оцінювання роботи над проектом та за необхідністю , для більш ефектного вигляду квітників ,вносимо корективи.
На останньому , результативно-оцінювальному етапі, підводимо підсумок проведеної роботи . Готуємо звіт.