Проект "М.Булгаков "Майстер і Маргарита""

Про матеріал
Проект містить матеріали по творчості М.Булакова та його роману "Майстер і Маргарита"
Перегляд файлу

Тема: Парад Воландового почету.

«Чтобы делало добро,

 если бы не существовало зла,

 и как бы выглядела земля,

если бы с нее исчезли тени?»

Мета: удосконалювати навтчки аналізу художнього твору, художніх образів, розвивати монологічне мовлення, вчити самостійно аналізувати і оцінювати літературний твір, розширювати літературний кругозір учнів.

 

Хід уроку.

I Організаційна частина.

II Перевірка домашнього завдання.

III Слово вчителя.

  • Ще не так давно не можливо було уявити, що роман М. Булгакова «Майстер і Маргарита» буде включено у шкільну програму. Та сталось диво, яке передбачив один із персонажів роману – Воланд,звертаючись до Майстра він сказав: «Ваш роман вам принесёт ещё сюрпризы»

Слайд 1

  • Саме це і сталося із творами М. Булгакова. Сьогоднішній урок буде незвичайним. Вам ніколи не доводилось зустрічатись із самим сатаною, а сьогодні у вас буде така нагода. На наш урок завітав сам Воланд і його друзі.

IV Повідомлення теми та мети уроку.

Слайд 2

(учні, переодягнені у булгаковських героїв по черзі виходять на клас, розповідаючи про себе та відповідають на запитання, які їм ставлять діти)

Слайд 3    Воланд

Слайд 4   Коро’єв, він же Фагот

Слайд 5    Кіт Бегемот

Слайд 6   Азазелло

Слайд 7   Гелла

Слайд 8   Фріда

  Вчитель

  • На перший погляд перед нами герої, які мали б викликати неприязнь, страх, огиду, боязнь. А чи так це?
  • Чому ваші симпатії на боці свити Воланда?
  • Як ви гадаєте, чи симпатизував Булгаков Воланду та його друзям? Чому?
  • Чи наказував Воланд творити зло?
  • Яка роль була відведена Воланду та його свиті на сеансі «чорної магії» у Вар’єте?

(Вони є слухняними виконувачами забаганок юрби)

  • Яких людей наказували  друзі Воланда?
  • Чому саме Маргариту вибрали королевою балу?
  • Отже, яка місія Воланда і його почету на землі?

(розкрити людям очі на те, що таке добро і зло)

  • Пригадайте, в якому творі ми вже знайомились із сатаною?

Слайд 9

  • Як ви розумієте слова Мефістофеля?

Самостійна робота

  • Що було спільного у Воланда і Мефістофеля, а чим вони відрізнялися.

Висновки учнів.     

  Слово вчителя:

  • Фантастичні персонажі роману допомагають автору не тільки висвітлити головні проблеми твору, а сатирично змалювати побут, мораль, духовні інтереси сучасників. Булгаков застерігає – у світі, де поняття добра і зла сплутуються або стають відносними, тобто класовими або ще якимись, недмінно пануватиме зло.

V Підсумок уроку.

  • Вивчаючи роман М. Булгакова, який висновок ви зробили взагалі і особисто для себе?

( Це двоєдиний твір, який розкрив долі всього людства в його історичному розвитку, долю людської особистості як невід’ємної частини людства)

Проблемне запитання ( перший урок)

  • Пригадайте тему нашого першого уроку «Нет такого писателя чтобы он замолчал. Если замолчал, значит был не настоящий. А если настоящий замолчал – погибнет.»  До кого звертався М. Булгаков цими словами: до себе? до керівництва? до свого героя?

Слайд 10

Заключне слово вчителя:

  • Роман «Майстер і Маргарита» посів своє почесне місце серед світових шедеврів літератури як твір, що в яскравій досконалій формі розкриває найважливіші проблеми XX століття. Тема цього твору – тема спільної людської відповідальності за долю добра, краси, істини. Автор шукає відповідь на питання: що може стати рятівною силою у цьому світі, що, врешті – решт, допомагає людині зберегти свій внутрішній світ, що веде її до добра і світла.

Слайд 11

VI Домашнє завдання

Написати творчу роботу на одну із тем:

1 Рятівна сила кохання у романі «Майстер і Маргарита» М. Булгакова.

2 «Рукописи не горят!»

3 «Ніколи і нічого не просіть, особливо у тих, хто сильніше за вас…»

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку