19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Проект «Міксіке в Україні» в Луцькій гімназії № 4 імені Модеста Левицького

Про матеріал

Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання, безсумнівно, ставлять перед собою і вчителі математики. «Зацікавити розум дитини - ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми б сказали, навіть пристрасть до навчання», вважав видатний математик М.Остроградський.

Важливим завданням ефективного розвитку твор­чих можливостей є створення необхідних умов для їх розвитку. Чим частіше дитина досягає найвищої «планки» успіху, тим успішніше розвиваються її можливості. Але найвищої планки з математики досягнути вдається небагатьом. Необхідно надати дітям нові он-лайн можливості з математики. Саме таким цікавим та новим видом математичних змагань є змагання з усного математичного рахунку «Прангліміне» міжнародного проекту «Міксіке в Україні». Як розпочинали роботу та реалізовували проект в гімназії ділимось досвідом в даних матеріалах.

Перегляд файлу

Проект «Міксіке в Україні» в Луцькій гімназії № 4

імені Модеста Левицького

 

Творчості, як і будь-якої ді­яльності, можна навчитися.
                                                                                                Г. Альтшуллер

 

    Що притаманно творчій особистості? Які методи, прийоми, форми навчально-виховної діяльності стимулюють розкриття творчих здібностей учнів? Як створити оптимальні умови для їх формування і розвитку? Ці запитання давно цікавлять  не одного вчителя. Ось чому упродовж декількох років методичне обєднання вчителів математики працює над проблемою  «Розвиток творчої обдарованості гімназиста в процесі викладання математики шляхом  впровадження активних методів навчання та нових освітніх технологій».

Всі риси творчої особистості можна синтезувати в особливу рису, що є одночасно і критерієм творчої особистості, - творчу самостійність як здатність не тільки використовува­ти знання, а й прагнути до їх постійного поновлення Розвивати цю творчу самостійність - це і є найважливіше завдання вчителя.

   Пригадаємо, що К. Д. Ушинський більше ста років тому сформулював основну мету школи: навчити дітей вчитися. Саме навчити не  математиці, фізиці, історії, хімії, а сформувати здатність учити себе. Важливо навчити дитину самостійно здобувати знання і вміти їх обробляти. Тільки так може з’явитися справжній інтерес до навчання. І якщо ми допоможемо дітям розвинути потребу в знаннях, уміти набувати їх, то ці важливі якості залишаться з нею і після закінчення школи.

Кожний учитель прагне зацікавити учнів предметом, який він викладає, бо це є запорукою успішного навчання. Таке завдання, безсумнівно, ставлять перед собою і вчителі математики. «Зацікавити розум дитини - ось що є одним з основних положень нашої доктрини, і ми нічим не нехтуємо, щоб прищепити учневі смак, ми б сказали, навіть пристрасть до навчання», вважав видатний математик М.Остроградський.

 Наша гімназія, як школа успіху – це теплий дім для дітей, у якому кожен без винятку почувається потрібним, любимим, прийнятим, упевненим, успішним. Це заклад, у якому відкривається обдарованість як учня, так і вчителя. Наша школа – то всесвіт, який вирує день у день. Це цілий світ! Світ дітей, почуттів, емоцій. Яскравий та неповторний. У шкільному всесвіті, як і в повсякденному житті, є позитивні та негативні особистості,  є трудяги і ледарі. Але десь у глибині душі таїться бажання бути першим, найкращим, найсильнішим, найрозумнішим! Власне кажучи – лідером! Важливим завданням ефективного розвитку твор­чих можливостей є створення необхідних умов для їх розвитку. Чим частіше дитина досягає найвищої «планки» успіху, тим успішніше розвиваються її можливості. Але найвищої планки з математики досягнути вдається небагатьом. Необхідно надати дітям нові он-лайн можливості з математики.

     Саме таким цікавим та новим видом математичних змагань є змагання з усного математичного рахунку «Прангліміне» міжнародного проекту «Міксіке в Україні».

Міжнародний проект «Міксіке в Україні» вже охопив більшість областей України, а Волинь – ні. Зрозумівши, що Міксіке дозволяє організовувати та проводити навчальні змагання з усного математичного рахунку в режимі он-лайн, ми зробили висновок – пора розпочинати роботу. Тому в 2016-2017 навчальному році було успішно реалізовано те, що задумали. Про те, як ми організовували роботу з реалізації міжнародного проекту «Міксіке в Україні», зокрема на Волині, яких досягли успіхів, хочу поділитися досвідом, думками та враженнями.

На базі Луцької гімназії № 4 імені Модеста Левицького з 2015 року функціонує літня інтелектуальна математична  школа «АЛЬФА + ОМЕГА». Літня наукова школа – це не тільки школа навчання, а й школа відпочинку. Не всі учасники літньої наукової школи стануть науковцями, але прагнення отримати знання та набути вміння залишаються на все життя. Тільки шляхом самоосвіти можна чогось навчитися. І наше завдання полягає в тому, щоб допомогти дітям самостійно отримувати знання. Це шлях до створення кращих можливостей для самореалізації обдарованих дітей, атмосфери наукового спілкування. Тому було розроблено проект «Знайомство з Міксіке» для учнів 5-8 класів. У літній час в дітей особлива жага до пізнання нового з математики, що не повязане із стандартним стилем навчання. Тренувальні майданчики Прангліміне дають можливість для розвитку усного математичного рахунку в учнів. Перші враження в них від тренувань та маленьких змагань були яскраві та позитивні! Тому значна частина учнів, які були зареєстровані в проекті, вже проводила тренування.

На початку цього навчального року  на засіданні методичного обєднання вчителів математики було розроблено заходи реалізації проекту «Міксіке в Україні». Допомогу учням гімназії в реєстрації та консультації з тренувань надавали вчителі інформатики та математики. Особливо цікаво було спостерігати, з яким захопленням учні середніх класів на перервах тренувалися в усному рахунку на планшетах. Під час осінніх канікул запросили учнів на перші попередні змагання Прангліміне. Взяло участь 54 учні. Результати змагань надихнули школярів та вчителів до співпраці в проекті. Вже набагато легше було проводити змагання: I етап – Статичний триатлон 1, де взяло участь 247 учнів; II етап – Статичний триатлон – 2, де взяло участь 180 учнів; Улюблений  триатлон, де взяло участь 163 учасники. Приємно було бачити досягнення учнів в таблицях результатів І – ІІІ етапів змагань. Результатом проведеної роботи є 4 учасники віртуального відбіркового фіналу – 2 учні, 1 вчитель та 1 дорослий. Як для новачків – це непогано!

Радість від праці, радість від успіху в навчанні, гордості, власної гідності, віри в себе – це важливе для вчителя. І лише в таких умовах можуть розвиватися творчі учні, бо головна особливість творчої людини – це віра у власні сили, можливості.

24 січня 2017 року пройшов віртуальний відбірковий фінал ПРАНГЛІМІНЕ (Miksike) в місті Луцьку на базі Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького, у якому взяли участь представники Волинської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Івано-Франківської, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Чернігівської та Чернівецької областей.

Віртуальному фіналу передували онлайн-етапи змагань, за результатами яких Луцька гімназія №4 імені Модеста Левицького увійшла в кращих 10 шкіл України. У віртуальному відбірковому фіналі від гімназії вибороли право виступати :

Юрій Бондарук (учень П 2-В класу) - категорія «Чомучки»,

Антон Байдюк (2(6)-А клас) - категорія «Дослідники»,

Тетяна Оксентюк (учитель інформатики гімназії) - категорія «Сеньйорити» і Віталій Корець (випускник гімназії) - категорія «Сеньйори».
Віталій Корець (випускник гімназії) - категорія «Сеньйори» здобув 1-е місце в своїй
категорії серед представників 18 областей України.

Достойно виступили й інші учасники, посівши відповідно 9, 5 і 7 місця.

 

Світлина від Луцька гімназія 4 імені Модеста Левицького.

 

Учасники віртуального відбіркового фіналу ПРАНГЛІМІНЕ зі шкільним координатором проекту

 

3-4 березня 2017 р. відбувся Національний фінал змагань з усного рахунку Прангліміне - 2017 Міжнародного проекту «Міксіке в Україні». 
У змаганнях взяло участь 80 учасників з Дніпропетровської, Вінницької, Волинської, Житомірської, Запорізької, Київської, Львівської, Тернопільської, Сумської, Черкаської, Чернігівської, Харківської областей. 

На урочистому заході, присвяченому відкриттю Національного фіналу змагань, були присутні поважні особи: заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей, Надзвичайний і Повноважний Посол Естонської Республіки в Україні Герт Антсу.

Від Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького виступав Віталій Корець (випускник гімназії) - категорія "Сеньйори"  та здобув  почесне 3-е місце в своїй категорії.

 

 

C:\Users\V\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMAG1379.jpg

 

Приємно одержувати  бронзову медаль за перемогу від заступника Міністра освіти і науки України

 

Луцьку гімназії №4 імені Модеста Левицького в збірній  України  на Міжнародних змаганнях Прангліміне в місті Каунасі представляв випускник нашої гімназії - Віталій Корець, який достойно виступив на змаганнях.

Світлина від Matmintinis.

«Шості місця... Серед них дебютант змагань – Віталій Корець, що зумів за рік тренувань піднятись в першу шістку на міжнародних змаганнях» - це слова поваги від тренера збірної України Віктора Шпаченка.

 

 

8 вересня 2017 року відбулось підписання Меморандуму про співпрацю між Міністерством освіти і науки України та освітньою компанією MIKSIKE (Естонія ). Від Міністрества освіти і науки України Меморандум підписав заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей, від компанії MIKSIKE - директор компанії Міхкель Пільв. Проект набирає сили.

В 2017-2018 навчальному році ми продовжуємо успішно брати участь в проекті. Понад 200 учнів пройшли тренування та три етапи  відбіркових он-лайн змагань з усного математичного рахунку «Прангліміне».

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20171027_083533.jpg

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20171027_083612.jpg

 

Учні П3-х класів на змаганнях

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20171027_103456.jpg

 

Учні 6 - х класів на змаганнях

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20171027_125010.jpg

 

Учні 9 - х класів на змаганнях

 

Результатом  відбіркових трьох етапів змагань є :

6 учнів, 2 вчителі та 1 випускник потрапили до списку  учасників обласного фіналу змагань з усного рахунку Прангліміне, Віртуальна область ( м. Київ та Київська область, Житомирська, Волинська, Донецька, Закарпатська, Івано-Франківська, Луганська , Одеська, Тернопільська, Полтавська, Харківська, Чернівецька, Чернігівська, Херсонська область), який  планується на середину лютого.

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20180117_102240.jpg

 

Тренування учасників обласного фіналу

 

D:\N\Фото.Відео\Camera\20180117_103223.jpg

 

Учасники обласного віртуального фіналу ПРАНГЛІМІНЕ з директором гімназії та шкільним координатором проекту

 

Ми, вчителі, учні Луцької гімназії №4 імені Модеста Левицького, щиро вдячні проекту «Міксіке вУкраїні». Завдяки проекту оживилось математичне життя в гімназії, розкрились таланти усного рахунку в учнів, учителів та дорослих. Талант рахувати виявили в багатьох учнів.  Але щоб досягнути успіху потрібно щоденне тренування дітям та дорослим.

Проект допомагає розвивати зв’язки між загальноосвітніми закладами України та країнами ЄС, що беруть участь у проекті, розширенню можливостей розвитку он-лайн навчання, поглибленню співпраці педагогів та учнів формуванню ключових компетентностей школярів ХХІ століття, логічного мислення та усного рахунку. Троє педагогів гімназії отримали на сайті проекту статус «Вчителя» та можливість створювати власні дидактичні матеріали. Кількість учасників проекту постійно зростає.

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
28 червня 2018
Переглядів
244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку