Мета: повторити і закріпити таблиці множення і ділення чисел 2 і 3 та вміння застосовувати таблицю для обчислення виразів, формувати вміння знаходити периметр прямокутника, уточнити знання про геометричні фігури, організувати творчу роботу над задачею; розвивати уміння застосовувати зазначені знання під час розв`язування задач, обчислювальні навички, логічне мислення, пам'ять, культуру математичного мовлення, техніку швидких і правильних обчислень, сприяти розвитку інформаційних компетенцій; виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб, інтерес до математики, стимулювати бажання здобувати знання.
Обладнання: дидактичний матеріал, запис на дошці, казковий персонаж, іграшковий мікрофон.
Математика
Дата:
Тема: Повторення вивчених таблиць множення і ділення. Доповнення рівностей. Розв’язування задач.
Мета: повторити і закріпити таблиці множення і ділення чисел 2 і 3 та вміння застосовувати таблицю для обчислення виразів, формувати вміння знаходити периметр прямокутника, уточнити знання про геометричні фігури, організувати творчу роботу над задачею; розвивати уміння застосовувати зазначені знання під час розв`язування задач, обчислювальні навички, логічне мислення, пам'ять, культуру математичного мовлення, техніку швидких і правильних обчислень, сприяти розвитку інформаційних компетенцій; виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб, інтерес до математики, стимулювати бажання здобувати знання.
Обладнання: дидактичний матеріал, запис на дошці, казковий персонаж, іграшковий мікрофон.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Рефлексія «Дерево»
ІІ. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
- Діти, погляньте один на одного, посміхніться, доторкніться долоньками, побажайте успіхів один одному. Із промінчиків добра, що засяяли на ваших обличчях, ми і розпочнемо урок математики.
Девіз нашого уроку:
Дивитись – і бачити.
Слухати – і чути.
Думати – і говорити.
Старанно працювати.
ІІІ. Етап цілевизначення і планування.
Визначення очікувань учнів. Вправа «Мікрофон».
- Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІV. Опрацювання навчального матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка.
За допомогою цифр 2, 3, 5 утворіть двоцифрові числа. Запишіть їх у порядку зростання.
23, 25, 32, 35, 52, 53.
2.Усний рахунок.
- Яка дія називається множенням?
- Як називаються числа при дії множення?
- Як називаються числа при дії ділення?
- Що називається периметром прямокутника?
- Записати на дошці формули, з допомогою яких ми визначаємо периметр квадрата та периметр прямокутника.
- Розкажіть правило множення на 1.
- Закінчи речення: «Якщо у виразі є дужки, то …», «Якщо вираз без дужок, то…»
Йшли 4 їжаки,
Кожен ніс по 3 грибки,
Скільки всіх було грибків
В чотирьох цих їжаків?
***
Йшло 4 віслюки,
Кожен ніс по 2 мішки.
Скільки всіх було мішків
В чотирьох цих віслюків?
***
В кожну миску 3 котлети
Клала лиска Віолетта.
Мисочок у миски 6.
А котлет? Хто відповість?
***
На столі – 4 миски.
Скільки всіх сосисок там,
Знати хочеться котам.
***
Задумалися мишки:
16 в них горішків.
На двох як поділити?
Підкажемо їм, діти?
***
Зайчик ділення не знав.
До Сови він прискакав:
«12 поділити на 2».
Що відповіла Сова?
* - 8=4 16 - *=7 40+*=65 *:3=5 3х*=24-12
8х*=24 21: 3=* *х3=18 9х*=27 3х*=16+5
5. Математичний диктант.
- Знайти добуток чисел:
2 і 9; 3 і 7; 4 і 3; 2 і 7.
- Знайти частку чисел:
16 і 2; 18 і 3; 24 і 3; 3 і 1.
- Число 27 зменште у 3 рази і додайте 12.
(Самоперевірка) 27, 21, 12, 14, 8, 6, 8, 3, 21
4.Фізхвилинка для очей.
5. Розв’язування прикладів № 684. ( Самостійна робота за варіантами).
(І варіант – верхній рядок ІІ варіант – нижній ряд.) (Перевірка)
І варіант ІІ варіант
7*3-7=14 3*5+52=67
35+24:3=43 71-3*5=56
2*6+3* 6=30 9*3-9*2=9
6. Розв’язування задачі №686 (повний аналіз).
Словникова робота.
- Що означає слово ластик?
Учень записує розв’язання біля дошки, складання виразу:
Відповідь 24 грн. коштує його покупка.
7. Виконання завдання
Незнайко відрізав від трикутника 3 кути. Яку фігуру він отримав?
- Яка фігура називається шестикутником?
Робота в парі.
Знайди периметр прямокутника зі сторонами а і в. Обчисли, якщо а=3 м, в= 4м. (Двома способами: 3+4+3 +4=14 (см)
(3+4)*2=14(см)
(Запис біля дошки)
8. Виконання логічного завдання.
У Поночки є 3 кубики різного кольору: жовтий, синій, рожевий. Скількома способами вона зможе скласти вежу з цих кубиків? (Учень показує практично)
V. Етап рефлексивно-оцінювальний.
1. Рефлексія «Дерево»
Весна – пора пробудження, кохання, свят. За традицією на свята дарують квіти. Пропоную нам разом скласти букет. Хто задоволений тим, як працював на уроці, кому було цікаво, прикріплює на гілочку квіточку. Хто думає, що міг би працювати краще – прикріплює листочок.
- Оцініть свою роботу
- Дивлячись на наш букет, ми бачимо, що в нас є певні успіхи, є над чим ще працювати. (Оцінювання)
- Ви, діти, всі молодці. Працювали дружно, старанно,. Впоралися з усіма завданнями. Я вами задоволена. Дякую вам за роботу. І на згадку про наш урок дарую вам смайлики, щоб на ваших обличчях завжди сяяли уcмішки.
2. Домашнє завдання. Обов’язкове. Потрібно виконати № 691 і задачу № 692. Якщо у вас виникнуть питання щодо розв'язання задач, то зверніться до класної роботи, у ваших зошитах записані розв’язки подібних задач.
За бажанням. Скласти 4 приклади на вивчені випадки табличного множення і ділення із пропущеним множником або діленим чи дільником.