Проект «Стан навколишнього середовища в районі проживання» має на меті залучення школярів до розв'язання сучасних суспільних проблем довкілля.
Узявши участь у цьому проекті, учні зможуть:
Проект «Стан навколишнього середовища в районі проживання» має на меті залучення школярів до розв’язання сучасних суспільних проблем довкілля.
Узявши участь у цьому проекті, учні зможуть:
Головна мета проекту полягає в тому, щоб допомогти школярам закріпити основні знання та вміння в процесі розв’язання конкретних екологічних проблем. Водночас учні на власному досвіді мають переконатись у тому, що хоча головна відповідальність за розв’язання екологічних і суспільних проблем лягає на плечі владних інституцій, воно великою мірою залежить від активності самих громадян.
ТЕМА: Стан навколишнього середовища в районі проживання
МЕТА :
*закріпити знання про природу своєї місцевості, проаналізувати антропогенний вплив на стан навколишнього середовища; оцінити екологічне становище навколишнього середовища і запропонувати заходи його поліпшення;
*Розвивати творче мислення, уміння обґрунтовувати свої думки й аргументовано захищати їх;
*вчити співпереживати, виховувати свідомого патріота своєї держави, дбайливе ставлення до природи.
ТИП ПРОЕКТУ: пізнавальний з елементами дослідження
УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: гуртківці «Юні екологи» ( учні 6-7 класів)
Хід проекту
І. Організаційний момент
ІІ. Мотиваційно –орієнтовний етап
Учитель.
За даними ЮНЕСКО , на Землі сьогодні промисловістю ,енергетикою, транспортом поглинається стільки кисню, скільки вистачило б для життя 45 млрд. людей. Десятки мільйонів людей дихають повітрям, яке є шкідливим для здоров’я. На кожного жителя щорічно випадає близько тонни небезпечних, шкідливих речовин. Від того , якими будуть ваші погляди на взаємодію людини і природи, залежить ваше майбутнє, майбутнє ваших дітей. Ці погляди формуються у вашому віці. З цією метою ми приступаємо до виконання проекту «Стан навколишнього середовища в с.Зайцеве».
Ви поділитесь на окремі загони . Кожен загін буде досліджувати свій об’єкт середовища збирати інформацію, запропонувати заходи щодо поліпшення стану навколишнього середовища.
ІІІ. Спостереження та дослідження учнів
№з.п |
План роботи загонів |
Загін №1 Об’єкт – атмосферне повітря |
Загін № 2 Об’єкт – поверхневі води |
Загін № 3 Об’єкт – вулиці, парки, двори |
1 |
Вибір об’єктів і пунктів спостереження |
В с. Зайцеве є два основних джерела забруднення повітря: котельні, транспорт |
Річка Красна, колодязі |
Вул.Незалежності вул.Шкільна сільський парк |
2 |
Проведення спостережень , накопичення інформації |
Задимлення різко зростає, коли населення спалює опале листя і сміття , коли настає опалювальний період.У повітря викидаються як газоподібні, так і тверді речовини. |
Річка забруднена сміттям (склом , залізяччям, шинами). |
Сміття вивозять не регулярно, тому його викидають у лісосмуги, у яри. |
3 |
Оброблення і оформлення зібраної інформації |
1 авто за 24 год. Викидає 1 кг.газів , відповідно за 1 год – 0,04 кг. Підрахували кількість авто за годину, які проїжджають ,обчислюємо кількість газів: 0,04* 52 авто =2,08 кг Щоб визначити кількість СО2 у газах :1кг газів містить 30 гр. СО2: 2,08 * 30 гр=62,4 г |
Ми досліджували колір, запах і прозорість води. У колодязях вода прозора, без запаху, на смак трішки солонувата. В річці вода має гнильний запах, забарвлення інтенсивне, тому що там мало кисню, і дуже високий вміст органічних речовин. Процес самоочищення відбувається повільно. Вода не відповідає нормам за бактеріологічними і фізико – хімічними показниками. |
Не всі житлові будинки підписали договір на вивезення сміття. Тому наші вулиці, парки , двори залишаються засміченими. Неабиякої шкоди паркові завдають смітники, які залишаються після відпочивальників. Серед сміття не лише папір, пакети , ай консервні банки, одноразовий посуд |
4 |
Складання плану заходів щодо поліпшення стану навколишнього середовища та обговорення напрямів роботи.
|
|
||
5 |
Будуємо ЕКОГРАД (еко безпечне селище). Відчуй себе в ролі архітектора. Робота виконується на аркуші паперу. |
|
ЕКОГРАД |
|
ІУ. Підсумок проведення проекту