Відкрите заняття для вихованців старшої категорії гуртка "Медіа культура" КПНЗ Центру дитячої та юнацької творчості "Гармонія" Криворізької міської ради.
Заняття практичне, з теми «Новий формат медіа культури дитячого журналістського руху» «На шляху до країни творчості». Тренінг якостей, необхідних журналістам.
КПНЗ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ «ГАРМОНІЯ»
ПІДГОТУВАЛА:
КЕРІВНИК ГУРТКА
ГОРІНА О.С.
м. Кривий Ріг
Тема заняття :
Практичне заняття з теми «Новий формат медіа культури дитячого журналістського руху» «На шляху до країни творчості».
Навчальна мета:розширити знання дітей в області
журналістики, ознайомити зі специфікою
та особливостями функціонування в соціумі сучасних
засобів масової інформації – преси та радіо
телемунікацій, Інтернету, створення радіопередачі
на радіо «Руданочка».
Розвиваюча мета: входження в ігровий стиль взаємодії, сприяти розвитку у дітей інтересу до сучасної медіа культури, стимулювати використання отриманих знань і вмінь у навчально-пізнавальній, зокрема художній діяльності, розвивати образно-асоціативне мислення впливом ЗМІ.
Виховна мета: сприяти активізації працездатності групи, мотивації вихованців на творчу роботу, формування аналітичних і творчих здібностей,естетичних смаків засобами масової інформації, сприяти створенню дружніх товаристських відносин між гуртківцями
Завдання: стимулювання інтересу до дитячих періодичних видань, до журналістської роботи, тренінг якостей, необхідних журналістам (допитливість, ерудиція, комунікабельність, кмітливість, спритність)
Обладнання, наочні матеріали: дитячі періодичні видання – міська дитяча газета «Пріоритет», листочки, ручки, нотатники, міська газета «Червоний гірник».
Хід заняття.
I. Вступна частина.
1.Організаційний момент:
1.2.Актуалізація опорних знань вихованців:
- попередня робота з вихованцями по темі творчих професій журналіста;
- головні якості журналіста
- актуалізація основних знань по тематиці дитячого журналістського руху,
тренінг якостей , необхідних журналісту;
- огляд дитячих періодичних видань, нові друковані видання;
II. Основна частина.
2.1. Мотивація навчальної діяльності вихованців. Повідомлення завдань заняття, ознайомлення з особливостями даної теми та заняття.
3. Вивчення теми практичного заняття.
План заняття.
Практичне заняття з вихованцями розбивається на тематичні блоки, в яких приймають участь усі.
Всі учасники працюють в мікрогрупах по інтересам та специфікою роботи;
Існує думка, що творчі здібності в сфері журналістики є вродженими і не підлягають вихованню, але це не так. Більшість з нас відчуває розчарування від наявності перешкод до творчості у вирішенні завдань – особливо коли потрібно засвоїти щось нове, або написати чи створити незвичне для нас. Ось тоді зникає впевненість в собі. Навіть якщо виникла творча думка, все одно не дає спокою страх бути незрозумілим, написати щось не те. В результаті чого ідеї не впроваджуються в життя, а з часом і зовсім зникають.
З часом люди стримують свою творчу уяву, в них зникає бажання експериментувати , досліджувати. Таким чином, не можна реалізувати свій творчий потенціал та подолати перешкоди на шляху до творчості.
Це зовсім не означає, що дорослим не вистачає здібностей, просто вони мало використовують свій творчий потенціал. Чим доросліша людина, тим більше знижується рівень її творчих здібностей. Що це значить?
За дослідженнями відомих психологів, діти до 5 років дають 90% оригінальних ідей та відповідей, до 7 років уже 20% , дорослі до 2 %.
Якщо підрахувати скільки в вашому віці ви можете дати незвичних ідей. Набагато більше, аніж дорослі. І цим потрібно користуватися.
Що потрібно робити, щоб спрямувати творче вирішення завдань, щоб у нас з’явилися оригінальні ідеї в плані написання статей, художніх радіопередач в цілому незвичних задумів.
Вихованці починають мозковий штурм.
Визначають 10 стратегій успішного розвитку творчого потенціалу журналіста. Разом з керівником обговорюють творчі вирішення завдань, пов’язані із навчанням, захопленнями. Час 5 хв.
Підтримувати зв’язки з іншими людьми.
Створити навколо себе збагачене оригінальними ідеями життєве середовище ( цікаві передачі ТВ, дитячі художні радіопередачі по радіо, Інтернет, цікаві знайомства).
Виходити із футляра – тобто подорожувати.
Розважатися, грати, жартувати.
Розширювати свій світогляд – читати.
Наближатися до мистецтва.
Використовувати сучасні технології (комп’ютер, Інтернет, мультимедійні системи).
Скористатися можливостями розуму.
Дати волю альтернативній свідомості.
Зазирнути вглиб своєї душі, чого ти прагнеш.
ІІ. Квота журналістських ідей:
Вправа «Моє перше творче інтерв’ю».
Процедура проведення: Інструкція «Проведемо зараз кілька публічних інтерв’ю на тему «Світ творчості». Кожен хто буде давати інтерв’ю, сам обере того хто ставитиме йому запитання, які можуть стосуватися обох співрозмовників. Інша мікрогрупа слухає діалог мовчки. Наприкінці інтерв’ю група матиме змогу поставити запитання, які стосуються обох співрозмовників.
Обговорення:
- Чи легко було ставити запитання? Чому ?
- Чи складно було відповідати на запитання? Що перешкоджало швидкій відповіді?
- Чи допомогло інтерв’ю отримати нову творчу ідею?
ІІІ. Творча журналістська майстерня:
Прийом «Цікаві історії». Вихованцям дається наступна інструкція: «Ознайомтеся з навчальним текстом. Виділіть і випишіть у стовпчик ключові слова цього тексту. Придумайте смішну історію, у якій ці слова послідовно, одне за одним, зав’язані в якусь осмислену, можливо і неймовірну історію ». потім конкурс проводиться на найоригінальнішу і цікаву історію на основі цих слів. Після конкурсу пропонується відтворити первісний навчальний текст, спираючись тільки на ключові слова. Перемагає той, хто переказує текст, найбільш близько до оригіналу.
Домашнє завдання:
Майстерня журналіста «Нові ідеї щодо старих речей». Для кожної мікрогрупи є завдання на картках.
Інструкція: «Ми з вами знаємо, що з часом все змінюється, особливо старі речі, з якими нам часто не хочеться розлучатися. Пропоную удосконалити цю річ, щоб вона відповідала максимальному попиту сучасності».
На наступному занятті кожен учасник буде представляти свою роботу.