Проект. Вплив корекційної роботи з розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей

Про матеріал
Існує взаємозв’язок і взаємопов’язаність мовнорухової і моторної діяльності, що робить природним використання більш збереженої функції для корекції іншої. Цей проект дає можливість забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогів з означеної проблеми, стимулює потребу в самоосвіті, активізує творчу ініціативу; сприяє формуванню і прояві креативних якостей особистості учасників; стимулює формування мовленнєвої компетентності дошкільників. Педагоги здобудуть досвід організації корекційної роботи з дітьми з особливими потребами.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                    

 

 

 

Проект

1.Реєстраційна карта до проекту

   Назва проекту: Впровадження в роботу спеціалізованих груп дитячого навчального закладу №11 Дружба  досвіду роботи Книжник О.Г. з теми:  “Вплив корекційної роботи з розвитку дрібної моторики на формування мовлення дітей з особливими потребами”.

Автор проекту: Книжник О.Г. – вчитель – логопед  групи дітей з порушеннями мовлення.

 ДНЗ №11 Дружба.

Учасники проекту: педагогічний колектив дошкільного навчального закладу №11 Дружба, Вихованці дошкільного навчального закладу

№ 11  Дружба , батьки.

 

Характеристика проекту:

  За метою проектної діяльності – практико – орієнтований;

  За кількістю учасників – колективний;

  За тривалістю – середньої тривалості;

   База реалізації – Синельниківський навчальний заклад комбінованого типу №11 Дружба.

 

2.Анотація

    Існує взаємозв’язок і взаємопов’язаність мовнорухової і моторної діяльності, що робить природним використання більш збереженої функції для корекції іншої. Цей проект дає можливість забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогів з означеної проблеми, стимулює потребу в самоосвіті, активізує творчу ініціативу; сприяє формуванню і прояві креативних якостей особистості учасників; стимулює формування мовленнєвої компетентності дошкільників. Педагоги здобудуть досвід організації корекційної роботи з дітьми з особливими потребами.

 

 

 

 

 

 

3. Опис проекту

Актуальність. Порушення мовленнєвого та рухового розвитку – найбільш поширені відхилення формування у дитини вищої психічної діяльності. Раннє виявлення та корекція різних порушень в розвитку мовлення і рухових навичок малюка з перших місяців життя дозволяють не тільки скоректувати ті порушення, які вже мають місце, але й попередити появу інших, досягти більш високого рівня розвитку дитини. Грамотно організована рання корекція здатна попередити появу вторинних відхилень.

    Сучасні дослідники (М.Кольцова, Є.Ісеніна, А.Антокова – Фоміна та інші) довели, що розвиток дрібної моторики пальців рук добре впливає на становлення мови, також доведено, що розвиток тонких рухів рук позитивно впливає на функціювання мовних зон кори головного мозку.

 

Мета проекту:

Ознайомити педагогів та батьків з системою розвитку дрібної моторики рук, як засобу корекції мовленнєвих порушень у дітей, та можливостями її використання в практиці роботи навчального закладу та родини;

Показати шляхи  становлення у дітей позитивного психологічного підгрунтя у формуванні креативної особистості.

 

Завдання проекту:

1.Формування фахової компетентності педагогів щодо розуміння вікових закономірностей психомоторного розвитку дитини.

2.Формування потреби педагогів в інноваційній діяльності.

3.Створення максимально сприятливих умов для повноцінної взаємодії і взаємовпливу дорослого і дітей, в результаті якого відбувається їх розвиток.

4. Розвиток творчих можливостей учасників, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати одержані знання на практиці.

5.Організація поширення перспективного досвіду.

6.Розвивати власне бачення даної проблеми.

7.Розвивати самостійність та ініціативу.

8. Розвивати вміння реалізовувати власні задуми в практичній діяльності.

9.Розвивати комунікативноно – мовленннєву компетентність у дітей

10.Застосовувати особистий досвід у роботі над проектом.

11.Організовувати ініціативні групи педагогів для міні – досліджень.

 12.  Створити інформаційний банк даних по методам та прийомам розвитку дрібної моторики у  процесі  формування   особистості дитини.

  13. Працювати над створенням матеріальної бази для виконання вправ з розвитку дрібної моторики, як удома так і в дошкільному навчальному закладі.

  14. Організувати виставку дитячих робіт Наші руки невеликі , але дуже працьовиті.

  

Заходи:

 У ході реалізації проекту будуть проведені такі  найголовніші заходи:

      1.Для педагогів:

Круглий стіл. Причини відхилень у психомоторному розвитку дітей .

Вікові закономірності психомоторного розвитку дитини в нормі і патології.

 

2.Для батьків:

Батьківський всеобуч:

    -Абетка здоровя;

     - Майбутні школярики;

    Практикум -  Уроки в творчій майстерні:

      - олівець – малювець;

      - Світ паперового мережива (витинанки);

      - Чарівний листок (орігамі).

      - жолудь з шишкою оживають коли до ваших рук потрапляють;

      - іграшки своїми руками.

 

3. Для дітей:

      Розвага на тему Пригоди Вередулі у садочку.

      Заняття дітей в гуртку Кольоровий світ.

      Виставка – конкурс:Наші руки – працьовиті добре вміють все робити.

                          4.План реалізації проекту.

 

 

Заходи

 

тема

 

 

Термін організації

 

Виконавці

 

 

Оформлення результатів

1.Організаційний етап

Діагностичне анкетування педагогів.

 

 

Визначення теми, мети, завдання проекту.

 

 

Створення банку даних.

 

 

 

 

 

 

Організація роботи консультпункту.

 

 

 

Розподіл обов’язків між учасниками проекту.

 

Здійснення контролю за виконанням проекту

 

 

 

Праця  над

створенням інформаційного банку даних.

 

Розробка алгоритму створення проекту діяльності гуртка дитячої творчості.

 

Розробка алгоритму створення проекту.

 

    

 

  

 

 

Діагностика

 

 

 

 

Круглий стіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Семінар

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анкетування батьків

 

 

 

 

Батьківський

Всеобуч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практикум: Уроки в творчій майстерні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Педрада

 

 

 

 

 

Оформлення виставок

 

Розваги

 

Свято сімї

Лялькова вистава

 

 

Висвітлення проектної діяльності з теми у  місцевих засобах інформації

Вікові закономірності психомоторного розвитку дитини

 

 

 

 

Методи та прийоми розвитку дрібної моторики у процесі формування особистості дитини

 

Забезпечення методичної допомоги педагогам з теми проекту

 

Створення ініціативних груп для міні - досліджень

 

 

 

 

 

 

Методи і прийоми розвитку дрібної моторики.

 

 

Кольоровий світ

 

 

 

 

 

 

Формування дрібної моторики під час занять ізодіяльності на шляху становлення креативної особистості.

 

 

 

 

Моніторинг стану розвитку загальної і дрібної моторики дітей з особливими потребами.

 

 

 

 

Причини відхилень у психомоторному розвитку дітей.

Вікові закономірності психомоторного розвитку дітей.

 

 

Взаємозвязок у роботі логопеда, дефектолога з вихователями за пріоритетними напрямками роботи з корекції розвитку дрібної моторики.

 

Самомасаж рук , як засіб стимуляції мовних зон головного мозку.

 

 

 

 

Граємо пальчиками  - автоматизовуємо звуки.

 

 

 

 

Форми організації дітей під час переказу художніх творів та поєднання переказів із рухами

рук.

 

 

 

 

Звіт учасників ініціативних груп про роботу над міні – дослідженнями з таких питань:

 

-Гімнастика та різноманітність пальчикових вправ;

 

- Пальчиковий театр, театр рукавичок.

 

- Формування дрібної моторики під час занять ізодіяльності на шляху становлення креативної особистості;

 

- Гурток дитячої творчості: Кольоровий світ

 

Особливості психомоторного розвитку вашої дитини

 

 

Абетка здоровя:

1.Виховуємо здорову дитину;дотиковий масаж, щітковий масаж, їх роль у профілактиці простудних захворювань.

2.Що кажем – те покажем:

- використання фольклору та віршів українських поетів у поєднанні з пальчиковими картинками на заняттях та в повсякденному житті як один із засобів розвитку мовлення.

3.Перші сходинки

- Створення умов самостійної поетичної творчості дітей та поєднання її з розвитком дрібної моторики.

4Майбутні школярики.

Лекція: Готовність руки майбутнього школярика до письма.

-Аналіз тестування розвитку дрібної моторики.

- А школа чекає. Обмін досвідом батьків по підготовці дитини до школи

 

 

 

1.Олівець- малювець:

Опрацювання нетрадиційних технологій малювання.

2.Світ паперового мережива(витинанки)

3.Чарівний листок(орігамі).

4.Жолудь з шишкою оживають, коли до ваших рук потрапляють.

5.Іграшки своїми руками

 

 

 

Узагальнення результатів проектної діяльності. Звіт за результатами реалізації проекту.

 

Руками творяться дива.

 

Пригоди   Вередулі в дитячому садку.

Золоті руки

Казка в гості завітала

 

Привертання уваги батьків, громадськості до проблем формування мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку засобами корекції дрібної моторики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

жовтень

 

 

 

вересень

 

 

жовтень

 

 

 

 

упродовж року

 

 

 

 

 

вересень

 

 

 

 

упродовж

року

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

 

 

 

 

Вересень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жовтень

 

 

 

 

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

 

 

 

 

Січень

 

 

 

 

 

 

Березень

 

 

 

 

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1  раз у квартал

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вересень

 

 

 

 

Жовтень

 

 

 

 

Грудень

 

 

 

 

 

 

 

Лютий

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На протязі року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Травень

 

 

 

 

 

 

На протязі року

 

Вересень

 

Березень

Квітень

 

 

На протязі року

методист

 

 

вчитель – логопед Книжник О.Г.

 

ініціативна група

 

 

 

Методист, Книжник О.Г.- вчитель - логопед

 

 

Завідуюча, методист.

 

 

 

 

Завідуюча, методист.

 

 

 

 

 

 

Методист, керівник проекту, вихователі.

 

Вихователь групи для дітей з ППР

Мурукіна Н.І.

 

 

 

 

Вихователь групи для дітей з ППР

Нінікіна О.В.

 

 

 

 

 

Вихователі

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель – логопед  Книжник О.Г.,

вихователь групи дітей з порушенням мовлення Ситник Л.В.

 

 

Вчитель – логопед Книжник О.Г., Вчитель – дефектолог Ішина Л.В.

 

 

Медична сестра Осовських О.В.

Вчитель – логопед Книжник О.Г.

 

Вчитель – логопед Книжник О.Г.

 

 

 

Вчитель – логопед Книжник О.Г,

вихователь групи дітей з порушеннями мовлення Гуменюк Н.В,

музичний керівник

Паніна Ж.В.

 

вихователі  спеціалізованих груп -

учасники ініціативних груп з міні – досліджень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователі, батьки

 

 

 

Медична сестра.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь групи дітей  з порушенням мовлення Ситник Л.К.

 

 

 

 

 

 

 

Вихователь групи дітей з ППР  ЛитвинТ.І.,

Вчитель – логопед  Книжник О.Г.

 

Вчитель – дефектолог Ішина Л.О.,

Вихователь групи дітей з   ППР

Тєрєхова Л.Л.

 

 

 

 

 

 

 

Нінікіна О.В.

 

 

 

 

Ситник Л.В.

 

Гуменюк Н.В.

 

Мурукіна Н.І.

 

 

 

Литвин Т.І.

 

 

 

 

 

 

Методист Чорна Л.Ф.

Вчитель – логопед Книжник О.Г.

 

 

Вихователі

 

Книжник О.Г.

 

Паніна Ж.В.

Гуменюк Н.В.

 

 

Методист Чорна Л.Ф.,

Вчитель    –логопед Книжник О.Г.

 

Дагностичні  проекти

 

 

 

проект

 

каталог

 

 

 

 

Література з проблеми, досвід роботи.

 

 

 

Наказ.

 

 

 

 

Облік інформації.

 

 

 

 

 

 

Каталог

 

 

 

 

Алгоритм проекту

 

 

 

 

 

 

Алгоритм проекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ігрове тестування для рук з фізичного виховання за методикою ігрового тестування рухливого розвитку та здоровя дітей М.М. Єфіменко.

 

Текст виступу

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиці, виставка посібників.

 

 

 

 

 

 

Практична робота

 

 

 

 

 

 

Матеріали з досвіду, перегляд заняття з розвитку звукової культури мовлення.

 

Театр – рукавичок, розвага для дітей молодшої групи підготовлена дітьми  групи №2.

звіт

 

 

 

 

 

 

Добірка матеріалів, Виставка пальчикових театрів, та героїв театру рукавичок

 

 

 

 

 

 

 

 

Досвід роботи

Нінікіної О.В.

 

 

 

 

 

Алгоритм проекту

 

 

 

 

Анкети

 

 

 

Рекомендації

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд батьками частини заняття з розвитку мовлення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оформлеення дитячої книжки маленьких поетів Перші сходинки.

 

 

 

Лекція.

Аналіз тестування, виставка дитячих робіт з малювання та аплікації,робочі зошити.

 

 

 

 

 

 

 

 

Виставка робіт батьків з дітьми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт

 

 

 

 

 

 

 

 

Виставка

 

 

 

 

Виступ дітей - театралізована діяльність

 

5.Очікуваний результат:

- Даний проект дозволяє розширити коло реальних учасників освітнього процесу в системі інклюзивної педагогіки.

- Розвинути у учасників навчально - виховного процесу здатність впроваджувати в практику інноваційні технології.

- Утвердити педагогів і дітей як реальних суб’єктів корекційно- розвивального процесу.

- Вдосконалити науково – теоретичну, методичну та психологічну підготовку учасників.

- Участь у проекті дасть можливість забезпечення цілеспрямованого методичного навчання педагогів з означеної проблеми, стимулюватиме потребу в самоосвіті, активізуватиме творчу ініціативу, сформує і проявить креативні і комунікативні здібності учасників.

- Педагоги здобудуть досвід організації корекційної роботи з дітьми з особливими потребами.

 - Проектування забезпечить перспективне планування діяльності вихователів і вихованців у їх взаємодії.

Результатівність проекту:

  • Сприяння професійному самовдосконаленню педагогів.
  • Створення гуртка  Кольоровий світ.
  • Збагачення предметно – ігрового середовища в ДНЗ.
  • Створення творчої атмосфери в колективі, мовленнєвий та креативний розвиток  дітей.
  • Оволодіння батьками уміннями розвитку дрібної моторики дітей.
  • Підвищення педагогічної і загальної культури батьків.

 

6.Ресурси.

Стенди для виставок, пальчиковий театр, театр рукавичок, матеріали тіньового театру, посібники для розвитку дрібної моторики, набір матеріалів з ізодіяльності, досвід роботи Книжник О.Г.

                                                           7.Додатки.

1.Взаємозвязок у роботі вихователів та логопеда за приорітетними напрямками корекції розвитку дрібної моторики.

2. а)Самомасаж – один із засобів розвитку дрібної моторики.

               б)Граємо пальчиками автоматизовуємо звуки.

     в)Добірка пальчикових ігор за лексичними темами.

3.Розвага Пригоди Вередулі в дитячому садку.

 

 

 

 

 

 

 

Взаємозвязок у роботі вихователів , вчителя – логопеда, вчителя – дефектолога за приорітетними напрямками корекції розвитку дрібної моторики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Взаємозв’язок  у роботі вихователів та логопеда за пріоритетними напрямками корекції розвитку дрібної моторики

 

1.Підготовчі

вправи для формування зорово – моторної координації та розвитку дрібної мо торики.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Самомасаж     

рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Пальчикові вправи (гімнастика)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Пальчикові картинки (фігурки).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Пальчикові ігри.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Ігри з рукавичкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дві руки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одна рука іншу руку; одна дитина (чи доросл. масажує іншій дитині (якщо дитина сама собі не може)

 

 

 

 

Одна рука.Дві руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Однією рукою.

 

Двома руками.

 

Двома руками по черзі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Одна рука.

Дві руки.

 

 

Дві руки.

 

 

 

 

Одна, дві руки.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Мозаїка.
  • Пірамідки.
  • Набори коробочок для збирання камінчиків.
  • Набори пористих губок(для тренування мязів зап’ясть).
  • Намистинки для нанизування.
  • Намотування ниток на клубочок.
  • Застібання кнопок, крючків, ґудзиків.
  • Мотузочки різної товщини для зав’язування та розв’язування вузлів.
  • Набори дрібних іграшок для розвитку тактильного сприйняття (розпізна

вання предметів на дотик).

  •  Викладання візерунків із камінців, кісточок.
  • Викладання дере

вяними паличками візерунків за зразками.

  • Прищіпування при

щіпки на краї кошика, на мотузочок.

  • Натискання на піпетку (кольорові крапельки).
  • Капати краплинку в ячейки згідно кольору води та ячейки.
  • Викладання візерунків пінцетом.
  • Вишивання на картоні.
  • Вправляння у різанні ножицями .
  • Накривати пальчиками фігурки тварин, показувати їх, по черзі піднімаючи пальчики.
  • Шерехаті літери.
  • Письмо на манці.
  • Рамки та вкладки.
  • Вправи з малювання та штрихування: від крапки до крапки;

намалюй шлях тварини, не відриваючи рук; намалюй візерунок

  • Конструювання з паперу орігамі,

будівельного, природного матеріалу.

 

 

 

  • Ліплення.

 

 

 

 

 

  • Вправи на координацію рухів і мови.

 

 

 

 

 

  • Самомасаж тильної сторони зап’ястя рук.

 

  • Самомасаж долонь.

 

  • Самомасаж пальців рук (погладжування, розтирання, розминання, активні та пасивні рухи).

 

  • Пальчиковий басейн(коробочка, стінки якої висотою 8 см., наповнена горохом

 

 

 

  • Розвиток рухливості зап’ясть , пальців:

 

  • Згинати – розгинати кулачки;
  • стискати сильно одну руку іншою, потискувати татову руку, руку товариша;
  • навчити послідов

но згинати та розгинати пальці правої та лівої руки;

  • з’єднувати великий палець руки по черзі з іншими пальчиками;
  • з’єднувати одноіменні пальчики на двох руках;
  • синхронні рухи пальцями, зап’ястями або почергові рухи руками.
  • Маніпулювання різними предметами (мішечками з піском, дрібними м’ячиками , кільцями,прапорцями):
  • Вправи в перекладанні предмета із руки в руку;
  • Вправи в підкидуванні, перекидуванні та ловлі (жонглюванні одним предметом).
  • Вправи в жонглюванні двома предметами;
  • Вправляння в кидках та ловлі предметів у парах;
  • Групові вправи передачі, підкиданні, перекидуванні та ловлі предметів;
  • Вправи з дрібними м’ячиками:
  • Качати між долонями;
  • По тильній стороні руки;
  • Катати по черзі пучками пальчиків;
  • Перекочувати два м’ячика;
  • Качати м’ячик по столу між предметами;
  • Футбол - по черзі пальчиками по м’ячику в ворота.

 

 

Відтворення за допомогою пальчиків образів предметів, тварин, дій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Пальчикові вірші без використання пальчикового театру, з використанням пальчикового театру.

2.Пальчикові розповіді без використання пальчикового театру; з використанням пальчикового театру.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  
  • Один персонаж на руці;

 

 

  • на одній руці персонаж, інша рука без рукавички;
  • робить рухи відповідні змісту.
  • Дві руки з персонажами обігрування діалогу;

 

-  участь декількох дітей в обігруванні міні сценок, віршів.

-   Розігрування рукавичками казочок.

 

 

 

 

 

 

 

 

1..Зранку до сніданку.Під час індивідуальн. роботи  з дітьми.

2.Під час занять згідно плану.

3.Під час корекційної роботи за завданнями логопеда.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з аплікації.

 

 

 

 

 

Заняття з грамоти, з письма.

 

Заняття з конструюван. Ручна праця, СХД.

Ігрова діяльність дітей.

 

 

 

 

 

Заняття з ліплення, СХД.

 

 

 

 

Музрук:музичні заняття з логоритміки. Вихователі протягом дня.

 

 

Зранку під час прийому дітей.

Ранкова гімнастика.

Фізхвилинки.

Під час занять із зображуваль

ної  діяльності .

Корекційна робота за завданнями логопеда.

 

 

 

 

Зранку.

 

Протягом дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час ранкової гімнастики.

 

 

Під час занять із фізичної культури.

 

Рухливі ігри , змагання на прогулянці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зранку під час прийому дітей.

 

Під час ранкової гімнастики.

 

 

Під час корекційної роботи по завданню логопеда.

 

 

 

 

 

Фізхвилинки.

 

Під час занять, розваг (відгадування загадок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дорослим, як засіб сюрпризного моменту, розвага;

Дитина протягом дня повторення;

Розповідь віршів на заняттях у повсякденні.

Під час корекційної роботи за завданням логопеда.

Самостійна художня творча діяльність.

Концерти.

 

Під час індивідуаль

них та підгрупових занять на підготовчому етапі та під час всієї корекційної роботи протягом року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з навчання грамоти .

Фронтальні заняття по звуковій культурі мовлення .

 

Індивідуальні підгрупові заняття , обігрування поробок- складання “Паперових казок”.

Індивідуал.– підгрупові заняття, обігрування поробок- складання казок Пригоди Пластилінчика.

 

Інд.,підгрупові, фронтальні заняття.

 

 

Під час індивід.

та підгрупових занять. На підготовчому етапі.

 Протягом всієї корекційної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальні підгрупові заняття. На підготовчому етапі.

 

 

 

 

 

На етапі формування мовленнєвих вмінь та навичок. На всіх етапах виховання вірної звуковимови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час індивідуальних та підгрупових занять.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час індивідуальних та підгрупових занять.

На підготовчому етапі:

  • На рівні слухового сприймання звука, слова.
  • На етапі формування мовленнєвих вмінь і навичок.
  •  На рівні вимови ізольованого звука;
  • складання

звукосполучення.

 

На індивідуальних

та підгрупових заняттях.

На етапі формування мовленнєвих вмінь і навичок.

На рівні автоматизації звука у слові,фразі, віршованому тексті;рівень вимови зв’язних текстів; автоматизація у самостійній вимові.

 

 

На підготовчому етапі, як сюрпризний момент.

На етапі формування мовленнєвих вмінь і навичок,на рівні автоматизації звука: у словах, реченнях, фразах, віршованих творах, зв’язаних розповідях,

самостійній вимові.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А)“Граємо пальчиками-автоматизуємо    звуки.

Б)     Вправні пальчики(пальчикова       гімнастика за лексичними темами).

В)      Самомасаж – один із засобів розвитку дрібної моторики.

 

 

 

         

 

    

 

 

  Граємо пальчиками - автоматизуємо звуки.

Автоматизація [C] у чистомовках.

  1. Сат , сат , сат – їде самокат ( Вправа “Пальчики вітаються”)
  2. Сом, сом, сом – спить вусатий сом. (Вправа “Риба” ).
  3. Сак, сак, сак – пливе судак. (Вправа “Риба”).
  4. Умка, умка, умка – стоїть велика сумка. (Вправа “Миска”).
  5. Сир, сир, сир – ми купили сир. (Вправа “Капуста”).
  6. Са, са, са – летить оса. (Вправа “Бджола”).
  7. Су, су, су – заплету косу. (Вправа “Замок”).

Автоматизація [C] у словах – відгадках.

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. ( Пролісок)

                                        ( Вправа Квітка )

 

Черевце смугасте,

А крильце прозоре. ( Оса)

                                   ( Вправа Оса )

 

Білий, як сніг, надутий, як міх,

Лопатами ходить,

А рогом їсть. ( Гусак)

  ( Вправа Гусак )

 

Швидко скрізь цей птах літає,

 Безліч мушок поїдає,

За вікном гніздо будує,

 Тільки в нас він не зимує. ( Ластівка)

       ( вправа Птах)

Автоматизація [с] у скоромовках.

 Слон синка свого купає,

( вправа слон)

Сарна з лісу виглядає.

( Вправа Олень)

                                                     О.Олесь

Стоять під снігом сосни сонно .

Сидять на соснах снігурі.

( Вправа Дерева, Птах)

                                                                   Н. Забіла

Автоматизація [С] у віршах.

На городі густо (Долоні обох рук повернуті угору)

Виросла капуста (руки імітують мячик – вправа Капуста)

Сто листків (великим пальцем лівої руки торкатися кожного пальчика по черзі)

Сто хустин (великим пальцем лівої руки торкатися кожного пальчика)

У рясних капустин ( імітація капусти обома руками)

                                                                                              І.Кульська

                      Совенята

Поглянь на сірих совенят:

Вони тихесенько сидять,

(Скласти руки замком, вказівні пальці утворюють кілечко – очі,

Великі пальці зігнути – дзьоб) – крутити кисті вправо, вліво.

Коли не сплять – вони їдять, коли їдять – вони не сплять

(Великими пальцями розкривати і закривати рот)

                                                                        С.Маршак

                  Гусенята й гуска

У ставку гуськом стоять

Гусенята й гуска.

(права, ліва рука – вправа Гуска)

Гусенята плюскотять,

(Права рука – гуска повертає голову вправо, вліво)

Гуска носом плюска.

( Гуска – опускати руку дзьоб униз, уверх)

                                              Г.Бойко

                     Автоматизація С у зв’язному тексті. Переказ.

                            Сашко сидить біля ставка.

(Вправа Чоловік, ставок – руки разом, долоні догори ковшом)

Біля ставка ростуть сосни.

(Ставок, вправа Сосни)

На соснах сидять сови та сороки.

(Сосни, Птахи – вправа)

На ставку плавають гуси.

(ставок , Гуси)

Коні їдять овес.

(Коні)

Сашко їх пасе.

(Вправа Чоловік)

Вправні пальчики (пальчикова гімнастика за лексичними темами)

           Будівництво

Будинок білий біля річки,

(Вправа Будинок)

З балконами на кожен бік

(Вправа Балкон)

Будують братик і сестричка,

(Кулачком правої руки стукати по кулачку лівої)

Бо в них і батько будівник.

(Те саме на  іншу руку)

Н.Забіла

                                               Миші хату збудували

Миші хату збудували,

(Вправа Миша, Будинок)

На воротях написали:

(Вправа Ворота)

У дворі собаки злі –

( Вправа Собака – права рука)

І Великі, і малі.

(Вправа Собака ліва рука)

Не захоче жоден кіт

(Вправа Кіт)

Підійти до тих воріт.

(Вправа Ворота)

В.Заєць

                                                   Мурашник

Під сосною виріс дім,

(Вправа Дерево, Дім)

Жваві мешканці у нім.

Там в усі віконця

(вправа Віконце)

Заглядає сонце.

(Вправа Сонце)

Мешканці весь час снують,

У свій дім добро несуть.

(По черзі з’єднувати великий пальчик з іншими пальчиками руки)

А сонечко сховається –(Вправа Сонечко)

Віконця зачиняються.(Вправа Віконце)

З.Пасічна

 

Самомасаж  - один  із засобів розвитку дрібної моторики.

Прийом погладжування:

Долоня вільної руки робить рухи від  кінчиків пальців до основи зап’ястя.

 

Параска прасує

У Параски гарна праска.

Попрасує все Параска:

Сукні синії – лялькам,

А нові хустинки  - нам.

І. Кульська

 Мило

Милю, милю без жалю,

Милю там, де брудно.

А купатись не люблю,

Бо від того худну.

І. Кульська

Прийом – розтирання круговими рухами. Кругове зміщення шкіри кінчиками пальців вільної руки.

 

Про Милу і мило

Мила милитись не вміла,

Мила мило з ніг не змила.

Мама милила уміло,

Мама з Мили змила мило.

Г. Бойко

Прийом розтирання – пиляння. Бічним краєм п’ястки вільної руки робити пиляючі  рухи:

 

Пилка

Ось вона в нас застогнала, завищала, заспівала:

Їла, їла дуб, дуб, поламала зуб, зуб

 

Пиляв Пилип

Поліно з лип.

Притупив пилку

Пилип

 

Кришуть лід,

Ріжуть лід,

Залишають дивний слід.

А які вони швидкі,

Ці, звичайні, ковзани.

В.Ладижець

Прийом розминання – пощипування.

 

Гусенята й гуска

У ставку гуськом стоять

Гусенята й гуска,

Гусенята плюскотять,

Гуска носом плюска.

Г.Бойко

Прийом вібрація.Виконується кінцевими фалангами, подібно відбиванню дробу на барабані.

 

Іди, іди, дощику,

Зварю тобі борщику,

В зеленому горщику,

Поставлю на вербі,

Щоб випили горобці.

В.Гринько

Прийом вібрація , рублення. Виконується ребром долоні.

 

Про дрова

Дубові дрова дід рубає

В дворі під деревом старим.

А дітвора допомагає

Носити дрова з двору в дім.

Н.Забіла

Прийом вібрація, поколочування. Виконується кулачком вільної руки.

 

Молоток

В мене є залізний молоток,

 Я його завжди кладу в куток,

Де лежить і пилка , і терпуг,

Він же їм хороший друг.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
27 травня 2020
Переглядів
1886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку