Папка містить портфоліо проекту, результати проекту (відео, фото, презентація) деяких учасників проекту і декілька методичних рекомендацій
Відділ освіти Ямпільської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет відділу освіти Навчально - виховний комплекс: загальноосвітня школа І ступеня – гімназія Ямпільського району Вінницької області
ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ
НА ТЕМУ:
«ВИВЧАЄМО ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА РАЗОМ»
Автор проекту: Титаренко Наталія Михайлівна
Ямпіль 2017
Портфоліо проекту
Назва проекту |
Вивчаємо електричні явища разом
|
Тип проекту |
Дослідницький, довгостроковий, шкільний, монопроект. |
Керівник проекту |
вчитель фізики - Титаренко Наталія Михайлівна |
Основний навчальний предмет |
фізика
|
Додатковий навчальний предмет
|
інформатика |
Виконавці проекту |
учні 8 класів НВК: ЗОШ І ступеня - гімназії Ямпільського району |
Час дії проекту |
16.01. 2017 – 26.05.2017 |
Стислий опис проекту
Проект розрахований на учнів 8 класу. Основна ідея - перевірити дослідним шляхом всі експерементальні завдання, які пропонує підручник «Фізика 8 клас» за редакцією В.Г. Бар’яхтара з теми «Елекричний заряд. Електричне поле». Участь у проекті дозволяє учням сформувати експериментальні навички, розвинути їх креативне мислення, розширити знання, розвинути пізнавальний інтерес до вивчення фізики, сформувати навички використання різноманітних комп’ютерних програм для представлення результатів роботи над проектом. Вчитель виступає в ролі консультанта, який допомагає учням пояснити досліджуванні явища та опанувати інформаційні технології. В ході реалізації проекту учнями та вчителем були підібрані відеоролики цікавих фізичних дослідів, які можна проводити самостійно в домашніх умовах.
Проблема
Дуже важливо, щоб на уроці фізики кожен учень був не просто слухачем, а співрозмовником. Для цього необхідно підвищувати пізнавальний інтерес дітей до науки. Одним із шляхів - це залучення учнів до експериментальної діяльності. Саме так можна зацікавити учнів вивченням фізики, розвинути інтерес до цієї науки, удосконалити експериментальні навички та навички використання сучасних інформаційно-комунікаційних засобів у навчальній діяльності.
Навчальні цілі
З поставлених цілей витікають наступні завдання:
1. На основі вивченого навчального матеріалу теми «Елекричний заряд. Електричне поле» підручника «Фізика 8 клас» за редакцією В.Г. Бар’яхтара, виконати експериментальні завдання, які пропонує підручник. 2. Використовуючи різні джерела інформації, знайти інформацію про експерименти з електростатики, які можна провести в домашніх умовах. 3. Навчитися проводити експерименти і аналізувати отримані результати.
Очікуваний результат
Діяльність вчителя
Діяльність учнів
Щоденник роботи над проектом
Підручник «Фізика 8 клас» за редакцією В.Г. Бар’яхтара
№п/п |
Дата |
Інформація |
Вид діяльності |
Виконавець |
1. |
16.01 |
Знайомство учнів з плануванням роботи з фізики на ІІ семестр. Повідомлення учнів, що обов’язковим є захист навчальних проектів. |
Пропозиція виконати дослідницький проект на тему: «Вивчаємо електричні явища разом » |
Вчитель |
2. |
16.01 |
Провести досліди з електризації тіл з різних речовин |
Досліди можуть проводити на протязі всього часу роботи над проектом
|
Учні 8 класів, які виявили бажання працювати над проектом
|
3. |
16.01 |
Підручник, п.19 «Електричний заряд. Два роди електричних зарядів» |
Експериментальне завдання Підручник ст.105 |
|
4. |
20.01 |
Підручник, п.20 «Електричне поле» |
Експериментальне завдання Підручник ст.112 |
|
5. |
23.01 |
Підручник, п.21 «Електризація тіл. Електроскоп» |
Експериментальне завдання Підручник ст.118 |
|
6. |
06.02 |
Підручник, п.24 і 25 «Дії електричного струму. Джерела електричного струму» |
Експериментальне завдання Підручник ст.135 |
|
7. |
10.03 |
Підручник, п.31 «Послідовне з’єднання провідників |
Експериментальне завдання Підручник ст.167 |
|
8. |
17.03 |
Підручник, п.32 «Паралельне з’єднання провідників |
Самостійно провести експеримент або виготовити модель
|
|
9. |
16.01 - 19.05 |
Соціальна мережа Інтернет - «Вконтакті» Титаренко Н.М. Бесіда «Фізика» |
Спілкування, консультації |
Вчитель |
10. |
18.03 - 28.04 |
Результати проекту
|
Аналіз та систематизація отриманої інформації . |
Вчитель, учні |
11. |
28.04 – 15.05 |
Підготовка до захисту проекту |
Компонування результатів проекту у різному форматі (відео, фото, графічний документ, презентація та інше) «Експерементуйте разом з нами» як дидактичні матеріали для проведення уроків фізики з теми «Елекричний заряд. Електричне поле» Проведення уроку «Цікава фізика» (демострація дослідів з електростатики) для учнів молодших класів та дітей з клубу «Kinder - fest»
|
Вчитель, учні |
12. |
19.05 – 26.05 |
Захист проекту |
Виступ |
Учні |
Висновки (по закінченню роботи над проектом)
Використані джерела інформації (по закінченню роботи над проектом)
Всім доброго дня!
Я хочу поділитись лише деякими рекомендаціями, так як розумію, що кожен вчитель працює за своєю методикою і кожен сам вирішить що можна використати у своїй роботі.
1. Презентація Іванки Пінті. Так вона викликає певні запитання (тому я розмістила саме ту презентацію, яку учениця підготувала самостійно). У мене на уроці під час захисту презентаціїї учні не перебивають ученицю. А якщо виникли запитання, то повинні їх озвучити після завершення захисту.
Наприклад були такі запитання:
1. Іванка, ти ручку натирала один раз за весь час проведення експерименту чи кілька разів - для кожної групи тіл?
2. Іванка, ти ручку терла об волосся кожен раз однакову кількість разів чи різну?
3. У тебе тіла були однакового розміру?
2. Відео Юлії і Віолетти. Якщо його переглянути - теж виникнуть запитання. На уроці ми так само обговорюємо відео, даємо поради, обмінюємось досвідом.
Я, як вчитель теж беру активну участь в обговоренні і завжди спрямовую розмову так, щоб закінчити її на позитиві. Адже саме основне те, що діти експериментують, а допущені помилки - це величезний досвід, який можуть використати інші, в тому числі і я як вчитель.
Успіхів Вам і натхнення!
РЕЗЮМЕ
1 |
Прізвище та ім’я |
Бутнару Сергій |
2 |
Клас |
8-Б |
3 |
Проект |
Вивчаємо електричні явища разом |
4 |
Вид роботи |
виготовлення приладу |
5 |
Результат роботи |
прилад, відео, фото |
6 |
Додаткові дані |
Прилад виготовив самостійно у домашніх умовах |
ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ
«ВИЧАЄМО ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА РАЗОМ»
Виконавець: Бутнару Сергій учень 8-Б класу НВК: ЗОШ І ступеня-гімназія Ямпільського району
Вид діяльності: виготовлення електроскопу
Джерело інформації: Підручник «Фізика 8 клас» за редакцією В.Г. Бар’яхтара
Експериментальне завдання №1, ст. 118
МІЙ ЕЛЕКТРОСКОП ВИГЛЯД ЗВЕРХУ
Матеріали: скляна банка, капронова кришка, мідна проволка, фольга для запікання, фольга від цукерок.
Інструменти: ніж, пласкогубці.
РЕЗЮМЕ
1 |
Прізвище та ім’я |
Маланюк Юлія Вінніцька Віолетта |
2 |
Клас |
8-Б |
3 |
Проект |
Вивчаємо електричні явища разом |
4 |
Вид роботи |
експеримент |
5 |
Результат роботи |
відео |
6 |
Додаткові дані |
Експеримент проводили самостійно в домашніх умовах та у школі |
РЕЗЮМЕ
1 |
Прізвище та ім’я |
Пінтя Іванка |
2 |
Клас |
8-Б |
3 |
Проект |
Вивчаємо електричні явища разом |
4 |
Вид роботи |
експеримент |
5 |
Результат роботи |
презентація |
6 |
Додаткові дані |
Експеримент проводила самостійно в домашніх умовах |
ЦІКАВІ ДОСЛІДИ
ДОСЛІД №1.
Для проведення досліду необхідно:
Час для проведення експерименту:
Приблизно 10 хвилин.
Експеримент:
Завдання:
1. Опишіть результати кожного експерименту.
2. Напишіть висновок.
3. Спробуйте провести свій експеримент, використовуючи лише наявне обладнання.
Примітка: Під час виконання досліду вам буде необхідний помічник або дзеркало.