Проект з правознавства "No smoking"

Про матеріал
Даний проект можно використовувати на уроках правознавства, а також у виховній роботі з учнями 8-9 класів.
Перегляд файлу

Статистичні дані американських дослідників говорять про те, що відтермінований результат пасивного куріння приносить 46 тисяч смертей на рік, причому 14 тисяч від ракових захворювань різної локалізації, 32 тисячі від захворювань серця і сосудів. У 2000 році у розвинених країнах світу куріння виявилось причиною 30% всіх смертей чоловіків, які пройшли у віці від 35 до 70 років. Якщо людина викурює вдень 1-9 сигарок, то в середньому скорочує своє життя на 4,6 роки в порівнянні з некурцями, якщо курити 10-19 сигарок вдень, то життя скоротиться на 5,6 роки, якщо викурювати 20-39 сигарет вдень, то на 6,2 роки.

Людина, яка викурює пачку цигарок у день, отримує дозу радіації, в 3,5 рази більшу, ніж біологічно допустиму; ті ж 20 сигарок в день дорівнюють дозі радіації від 200 рентгенівських знімків. Радіоактивні ізотопи мають властивість накопичуватися в організмі, у зв’язку з чим радіаційний фон курця у 30 разів вище ніж у некурця. Під час вдихання тютюнового диму  радіаційні частинки накопичуються глибоко в легенях, розносяться кровоносною системою по всьому організму, осідають в тканинах печінки, підшлункової залози, лімфатичних вузлів, кістковому мозку та ін.

Зараз 120 тисяч англійських чоловіків у віці 30-50 років страждають імпотенцією, обумовленою надмірним вживанням тютюну. Щороку через куріння відбувається 5 тисяч викиднів, на світ з’являються 14 тисяч недоношених дітей, 1,2 тисячі жінок хворіють на рак яєчників. 

Чоловіки та жінки, що палять знаходяться у небезпеці, а саме:   

  •   Куріння – причина передчасного старіння.
  •   Куріння призводить до погіршення кровопостачання, насичення киснем і сприяє передчасному старінню шкіри. 
  •   Дим осідає на шкірі, залишає неприємний запах та закупорює пори.
  •   Волосся стає ламким через накопичення у них диму і зневоднення кожного покриву голови
  •   Внаслідок постійного подразнення димом очного яблука часто розвивається коньюктивід
  •   Нікотин та смола, які осідають в організмі ведуть до знебарвлення зубів, підвищення вірогідності захворювання ясен
  •   Неприємний запах з роту    
  •   Можлива зміна голосу

Щороку у всьому світі тютюнова індустрія вбиває майже 3 мільйона своїх найактивніших клієнтів, це можна порівняти зі смертю пасажирів 20 реактивних авіалайнерів щодня. Але це ще не все. Якщо ситуація не зміниться, то згідно звіту Всесвітньої організації здоров’я (ВОЗ), півмільярда людей, які зараз живуть, помре від куріння. Цей шокуючий вступ – констатація факту, а не залякування. 

 

Тема проекту: No smoking! (щодо впровадження Закону України про заборону тютюнопаління в громадських місцях).

 

Мета проекту:

  •    розвиваюча – розвивати вміння та навички з різних предметів під час проведення проектів;
  •    виховна – виховувати громадянські якості, толерантність та інше;
  •    навчальна – навчитися проводити соціологічні опитування, досліджувати певні проблеми, працювати з державними організаціями та інше.

 

Задачі проекту:

  •     визначити стан справ з проблеми в громаді;
  •     провести соціологічні дослідження та проаналізувати результати;
  •     звернутися до державних органів з питань проекту;
  •     виготовити та розповсюдити агітаційні матеріали.

 

Актуальність:

Здоров’я кожної людини невід’ємно від здоров’я суспільства, але в суспільстві додається ще багато факторів, які впливають на його стан, а через це на стан окремої людини, громадянина. Одним з таких факторів є виконання законів.

З 1 липня 2006 року вступив у дію Закон про заборону тютюнопаління в громадських місцях, але реально він не працює. Таким чином цей проект допоможе не тільки захистити людей від пагубних звичок, але й привернути увагу до виконання закону.

 

Очікувані результати:

Учні навчаться проводити соціологічні опитування, досліджувати певні проблеми, працювати з державними організаціями та приватними підприємцями, громадянами; отримають знання з певних предметів, задіяних в проекті; розглянуть структуру громади та систему управління; проведуть агітаційну роботу та розглянуть вплив її на громаду та інше.

 

Цільова група:

  •         учасники проекту – учні 9 класу та вчитель правознавства.

 

ПЛАН ПРОЕКТУ

І етап – підготовчий

формування організаційної групи з учнів, набір учасників проекту, формування груп та розподіл обов’язків. Визначення мети та задач проекту.

(Результат: списки учасників проекту, розподілених на групи, які мають певні обов’язки. Мета та задачі проекту)

 

ІІ етап – інформаційний

збір необхідної інформації (бібліотеки, Інтернет).

(Результат: списки літератури та посилань, виписки, копії, файли)

 

ІІІ етап – аналіз інформації, вибір шляху розв’язання проблем

розробка конкретного плану реалізації проблеми на основі зібраних матеріалів.

(Результат: план реалізації проекту)

 

ІV етап – основні дії

прес-конференція початкова. Анкетування учнів. Опитування дорослих. Виготовлення агітаційних матеріалів. Розповсюдження агітаційних матеріалів. Виготовлення підсумкових матеріалів.

(Результат: закріплення місць, де заборонено паління рішенням органів місцевого самоврядування)

 

V етап – підготовка та представлення результатів проекту

створення презентації, брошури, стенду. Проведення звіту в навчальному закладі.

(Результат: комп’ютерна презентація, брошура, стенд).

 

VІ етап – оцінювання

оцінювання проекту – заключне заняття на якому проводиться оцінка діяльності в цілому та участі кожного шляхом тестування, самооцінки та обговорення. Нагородження учасників проекту.

(Результат: оціночні листи, грамоти).

 

ХІД ПРОЕКТУ

 

І етап – підготовчий

Була сформована організаційна група з вчителів:

Юдін В.М. – вчитель правознавства – керівник проекту.

Був проведений набір учасників проекту, формування груп та розподіл обов’язків:

Шнайдер Артем

Зайцева Любов

Зіменко Данило

Ковтун Андрій

Петрушенко Віталій

Шубіна Мар’яна

Ревенко Ганна 

Маслак Сергій

Були визначені мета та задачі проекту.

 

ІІ етап – інформаційний

Було знайдено багато інформації в Інтернеті:

Опрацьована законодавча база:

«Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів i їх шкідливого впливу на здоров’я населення»

«Про заборону паління у приміщеннях держслужби»

«Про внесення змін до деяких законів України щодо державного регулювання виробництва та обігу тютюнових виробів»

«Про звернення громадян»

 

ІІІ етап – аналіз інформації, вибір шляху розв’язання проблем

Був розроблений план реалізації проекту:

  •     Прес-конференція початкова.
  •     Анкетування учнів.
  •     Опитування дорослих.
  •     Виготовлення агітаційних матеріалів.
  •     Розповсюдження агітаційних матеріалів.
  •     Прес-конференція підсумкова.
  •     Виготовлення підсумкових матеріалів.

 

ІV етап – основні дії

Для проведення анкетування учнів був розроблений алгоритм анкетування:

  •   Погодження з адміністрацією питання проведення опитування
  •   Розробка анкети
  •   Розмноження анкет
  •   Розробка інструктажу дій під час опитування
  •   Інструктаж з учнями, які будуть проводити опитування
  •   Опитування учнів
  •   Фотографування під час опитування
  •   Обробка результатів опитування
  •   Оформлення результатів опитування

 

Учням пропонувалися наступні питання:

  •   Вік.
  •   Стать.
  •   Чи палите Ви?
  •   Чи палять Ваші найкращі друзі?
  •   Чи палять Ваші батьки (хоча б один з батьків)?
  •   Чи вважаєте Ви паління в громадських місцях порушенням законодавства?
  •   Чи вважаєте Ви паління шкідливим?
  •   Чи палять на території Вашої школи?
  •   Чи бажали б Ви позбутися звички палити?

 

Було опитано 33 учні

 

Для проведення опитування громадян був розроблений алгоритм:

  •   Погодження з адміністрацією питання проведення опитування
  •   Розробка анкети
  •   Розмноження анкет
  •   Розробка інструктажу дій під час опитування
  •   Інструктаж з учнями, які будуть проводити опитування
  •   Опитування громадян
  •   Фотографування під час опитування
  •   Обробка результатів опитування
  •   Оформлення результатів опитування

Дорослим пропонувалися наступні питання:

  •   Вік.
  •   Стать.
  •   Освіта
  •   Чи палите Ви?
  •   Чи палять Ваші найкращі друзі?
  •   Чи палять у Вашій сім’ї?
  •   Чи вважаєте Ви паління в громадських місцях порушенням законодавства?
  •   Чи вважаєте Ви паління шкідливим?
  •  Чи бажали б Ви позбутися звички палити?

 

Було опитано 24 мешканці с. Руднєве

 

Під час проекту учні поширювали агітаційні матеріали, які виробляли самостійно.

 

V етап – підготовка та представлення результатів проекту

За матеріалами проекту була створена мультимедійна комп'ютерна презентація та підготовлена брошура.

Учасники проекту виступили перед учнями зі звітом про результати проекту.

Матеріали про проект були розміщені на сайті школи.

Під час акції учні проводили бесіди, роздавали листівки.

 

VІ етап – оцінювання

На заключному занятті була проведена  оцінка діяльності в цілому та участі кожного шляхом тестування, самооцінки та обговорення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

дій під час опитування учнів

 

  • Ви повинні бути охайно одягнені. Бажано мати символіку Вашого проекту чи Вашого закладу – бейдж, футболку, бандану та інше.
  • Підходьте до респондента (людини, яку опитуєте) не великою групою, а по одному чи вдвох.
  • Вибачтесь, що турбуєте, представтесь, розкажіть для чого Ви збираєте матеріал. Наприклад: „Вибачте! Я (ми) учні школи проводимо опитування в рамках проекту _____»
  • Якщо респондент відмовляється від контакту ввічливо попрощайтесь. Наприклад: „Вибачте за турботу. До побачення!”
  • Якщо  погодилися відповісти на запитання, то повідомте, що опитування анонімне.
  • Запишіть анкетні дані, якщо респондент відмовляється надати інформацію, не наполягайте.
  • В колонці 1 («Вік») заносяться тільки цифри (роки).
  • В колонці 2 вказується стать буква («Ч» - чоловіча або «Ж» - жіноча, бажано не запитувати стать респондента, а поставити позначку, керуючись візуальними даними).
  • Занесіть до таблиці інформацію відповідно питань (якщо відмовляється відповідати на якесь запитання, не наполягайте, а поставте позначку «В» - відмовився).
  • В колонках 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ставиться тільки позначка  (якщо відповідь «ТАК» поставте в клітинці «+», якщо відповідь «НІ» поставте в клітинці «-»).
  • Закінчивши опитування подякуйте за співпрацю.

 

 

 

 

 

 

ІНСТРУКЦІЯ

дій під час опитування громадян

 

  • Ви повинні бути охайно одягнені. Бажано мати символіку Вашого проекту чи Вашого закладу – бейдж, футболку, бандану та інше.
  • Підходьте до респондента (людини, яку опитуєте) не великою групою, а по одному чи вдвох.
  • Вибачтесь, що турбуєте, представтесь, розкажіть для чого Ви збираєте матеріал. Наприклад: „Вибачте! Я (ми) учні школи  проводимо опитування в рамках проекту ___»
  • Якщо респондент відмовляється від контакту ввічливо попрощайтесь. Наприклад: „Вибачте за турботу. До побачення!”
  • Якщо  погодилися відповісти на запитання, то повідомте, що опитування анонімне.
  • Запишіть анкетні дані (стать, вік, освіту) – якщо респондент відмовляється надати інформацію, не наполягайте).
  • В колонці 1 («Вік») заносяться тільки цифри (роки).
  • В колонці 2 вказується стать буква («Ч» - чоловіча або «Ж» - жіноча, бажано не запитувати стать респондента, а поставити позначку, керуючись візуальними даними).
  • В колонці 3 вказується освіта респондента («В» - вища, закінчив вищий навчальний заклад; «С» - середньо-спеціальна, закінчив технікум, коледж; «Ш» - середня, закінчив школи або профтехучилище).
  • Занесіть до таблиці інформацію відповідно питань (якщо відмовляється відповідати на якесь запитання, не наполягайте, а поставте позначку «В» - відмовився).
  • В колонках  4, 5, 6, 7, 8, 9 ставиться тільки позначка  (якщо відповідь «ТАК» поставте в клітинці «+», якщо відповідь «НІ» поставте в клітинці «-»).
  • Закінчивши опитування подякуйте за співпрацю.

 

 

doc
Додано
27 лютого 2021
Переглядів
268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку