Урок з природознавства "Океани"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів з теми «Океани» учнів із поняттям « Океани», формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах, парах; сприяти розвиткові пам’яті, уваги, спостережливості, виховувати захоплення неповторністю й величчю природи, бережне ставлення до природних багатств.
Перегляд файлу

 

 

Куда пойти на яхте зимой| Регионы для зимнего яхтинга в Индийском океане

 

 

 

УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА
В  4 КЛАСІ

 

 

ТЕМА «ОКЕАНИ»

 

   Підготувала

 вчитель  початкових  класів

Пігурнова  Ольга  Олександрівна

 

 

ТЕМА.  Океани  Землі

МЕТА. Узагальнити  знання  учнів  з  теми  «Океани» учнів із поняттям « Океани»,  формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою думку, здійснювати взаємоконтроль, узгоджено працювати в групах, парах; сприяти розвиткові пам’яті,  уваги, спостережливості, виховувати захоплення неповторністю  й величчю природи, бережне ставлення до природних  багатств.

ОБЛАДНАННЯ. Карта півкуль,  презентація, запис  «Шум океану».

  Х І Д  У Р О К У

І. Організаційний момент.

Чи  все ви  взяли  на  урок?

Голову,  що  бачити

Вуха,  щоб  чути

Очі,  щоб  бачити

Руки,  щоб  піднімати  і  писати

Серце,  щоб  все  відчувати

  1. Усне опитування.

Гра «Так чи ні»

1.Великі простори води, що вкривають земну поверхню, називаються океанами.

А) так

Б) ні

2. Світовий океан складається із шести океанів.

А) так

          Б) ні

3. Більшу частину Землі займають материки.

А) так

          Б) ні

4. Найменший океан – Тихий.

А) так

          Б) ні

5. Найбільший океан – Північний Льодовитий.

А) так

          Б) ні

6. Зображення частин глобуса на карті називається картою півкуль.

А) так

          Б) ні

Гра «Встанови відповідність»

Тихий                            •        • Найбільший і найтепліший океан, що не омиває   

                                                берегів Європи.

Атлантичний                •        • Найсолоніший, другий за розміром.

Індійський                     •      • Третій – за розміром, має найбагатший рослинний 

                                                  і тваринний світ                                                              

Північно Льодовитий  •       •  Найменший з океанів планети.            

На  минулому  уроці  ми  з  вами  об’єдналися  у  чотири  групи (за  кількістю  материків).  Кожна  група  готувала  повідомлення  материк ,  який  отримала напередодні. 

  За  планом

  1.  Розташування.
  2. Хто  відкрив?
  3. Тваринний  і  рослинний  світ?
  4. Цікаве  про  материк.

Перша  група  готувала  лепбук,  друга – евелепбук (книга  з  конвертів),  артбук,  скраббук (книга  з  цікаинками)

ІІІ. Перевірка засвоєних  знань, умінь і навичок  учнів.

Презентація

 Материки й острови розділяють його на 4 частини, які називають ОКЕАНАМИ.

 Проблемне запитання

- Тепер вам відомо, що таке океани. А чи знаєте ви, яка вода в океанах на смак?

- Так, солона. Якби, наприклад, випарити солі, розчинені в океанічній воді, то вони  вкрили б дно Світового океану шаром завтовшки 60 м, а сушу – 153 м.

Порівняно з материками, розміри океанів дуже великі.

- Відкрийте карту півкуль.( Учитель на великій карті показує по черзі океани, а діти повторюють на своїх картах).

ТИХИЙ ОКЕАН- найбільший океан. Він займає майже таку територію, як усі материки разом узяті. За  це його ще називають – Великим.

Цей океан не омиває берегів Європи, але саме європейці дали йому таку назву. Його вперше відкрив мандрівник-португалець Фернан Магеллан у 1520 році та назвав його так тому, що коли його кораблі пливли по ньому, він був тихим-тихим.

Тихий океан найглибший і найбурхливіший. У деяких місцях глибина його сягає 11км. На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану – Маріанська, глибина якої 11км22м

Рослинний і тваринний світ Тихого океану досить різноманітний. В океані живе близько 10 тисяч видів рослин. Більшість рослин – водорості. На глибині 100м живуть зелені водорості, нижче – бурі, ще нижче – червоні. Тут росте ламінарія, яку в побуті називають « морською капустою».

У водах океану понад 2 000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акули, тріска, кета, камбала, палтус. Є велетенські краби, морські черепахи. Живуть кити, тюлені, котики, дельфіни.

Презентує  група  «Тихий  океан»

АТЛАНТИЧНИЙ ОКЕАН-. Другий за розмірами океан. Атлантичний океан – найтепліший і найсолоніший серед океанів. Назва його пов’язана з грецьким міфом про гіганта Атланта: « На крайньому заході цього океану жив велетень Атлант, який на своїх плечах тримав небосхил . . .»

А  розповість  нам  про  нього  група  «Атлантичний  океан»

ІНДІЙСЬКИЙ ОКЕАН -за розмірами посідає третє місце. Він найтепліший, тому має найбагатший органічний світ. Рослини -  це зарості бурих, зелених і червоних водоростей. Водяться численні види риб: скати, сардинела, тунець, скумбрія багато акул. У теплих водах живуть краби, великі медузи, восьминоги. У прибережних водах трапляються крокодили.

У водах цього океану можна виловити риб, які вважалися вимерлими десятки мільйонів років тому.

Повідомлення  групи  «Індійський  океан»

ПІВНІЧНИЙ ЛЬОДОВИТИЙ ОКЕАН -Найменший з океанів планети – Північний Льодовитий океан. Він називається Льодовитим, тому що більша його частина завжди покрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і названо Північним.

Це найхолодніший океан. Через суворі кліматичні умови життя в океані бідне. В товщі води живуть мікроорганізми. Біля берегів ростуть водорості: ламінарія, фукус, морська трава - тостера. В ньому налічуються тільки 150 видів риб. Тут водяться мойва, палтус,нельма. Риба – головна пожива для морських ссавців – тюленів, моржів, білуг. Полює на тюленів і рибу – білий ведмідь. На скелястих берегах птахи ( чайки, гаги, топірці, баклани ) утворюють масові гніздування – «пташині базари». Тут трапляється найбільша медуза ціанея, яка в діаметрі сягає 2м,а щупальця її витягуються до 20м.

Презентує  група  «Північно  льодовитий  океан»

- Що спільного і відмінного між океанами?

 СПІЛЬНЕ: океани – це частина світового океану, що обмежена сушею; вода в океанах солона.

РІЗНЯТЬСЯ океани розмірами, тваринним і рослинним світом.

ХВИЛИНКА РЕЛАКСАЦІЇ

Запис «Шум океану»

 Гра « Відгадайте мене»

1. Я -  найбільший океан, відкрив мене мандрівник Магеллан, у моїх водах плаває 2000 видів риб ( Тихий океан).

2. Я – найменший із океанів, майже вся моя поверхня вкрита льодом, я – найхолодніший океан ( Північний Льодовитий).

3. Я- Я за розмірами посідаю третє місце, я найтепліший океан, мій рослинний і тваринний світ дуже багатий ( Індійський)

4. Я – найтепліший і найсолоніший океан, в моїх водах водиться скумбрія, тріска, безліч китів, на моєму дні відкрили родовища нафти та газу (Атлантичний).

  1. Практична робота з контурною  картою. ( нанесення назв океанів на карті).
  2. Розповідь вчителя « Океан в  небезпеці»

VІІ. Підсумок уроку

- Ось і повернулись ми із мандрівки. Вам сподобалося?

- В яких океанах ми побували?

Молодці, діти. Ви гарно попрацювали і дізнались багато цікавого про океани. А саме… (Відповіді дітей)

А яке значення мають океани для людства?

1. Океан нас годує.

2. Океани і моря дають кисень, яким ми дихаємо.

3. Із дна морів добувають корисні копалини.

4. Вода океанів та морів є транспортним шляхом.

 

Бесіда екологічного спрямування. 

 А ще Світовий океан впливає на погоду Землі. Він ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує тепло, вологу. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар.

 Отже, без Світового океану не було б життя на Землі. Тому його потрібно охороняти. Подивіться ще раз на красу підводного світу і подумайте, що потрібно робити, щоб води океанів були чистими і багатими на рибу? (Демонстрація фільму про підводний світ океанів – 4 хв.)

 

1. Економно використовувати воду.

2. Не засмічувати морські простори.

3. Берегти рибні багатства від хижацького винищення.

4. Будувати очисні споруди.

 

VIII. Домашнє  завдання.

  • Прочитати в підручнику статтю « Океани Землі». Здійснити уявну подорож по одному з океанів, скласти усну розповідь.

   

 

                               

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2021
Переглядів
1522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку