ЗМІСТ
І. ВСТУП
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Науковий проект змістового модуля з хімії 9 клас.
-
Установчо-мотиваційний міні-модуль. Хімічні реакції.
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Класифікація хімічних реакцій.
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Контрольно-смисловий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Термохімічні рівняння реакцій.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Термохімічні рівняння реакцій.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
-
Системно-узагальнюючий міні-модуль. Хімічні реакції.
-
Контрольно-рефлексивний міні-модуль. Хімічні реакції.
ІІІ. ВИСНОВКИ
IV. ДОДАТКИ
ВСТУП
Навчальний процес може розвиватися шляхом поступового вивчення окремих частин, або шляхом змін з використанням системного підходу. Модульне навчання дає можливість реалізувати другий шлях розвитку. Учень повинен сам навчатися, а вчитель – проводити мотиваційне управління його навчанням: мотивування, консультацію, координацію, контроль його діяльності. Модульне навчання забезпечує учню розвиток його інтелекту, здібностей, вміння проводити самоуправління навчально – пізнавальною діяльністю.
Суть проблемно – модульного навчання полягає в тому, що учень самостійно або за допомогою вчителя досягає конкретної мети .
-
Модульне навчання вносить зміни при спілкуванні вчителя і учня.
-
Вчитель має змогу консультувати учнів.
-
Кожен учень більшу частину часу працює самостійно, вчиться організації, контролю своєї діяльності.
-
Обсяг домашнього завдання учні вибирають для себе самостійно.
-
Організація діяльності учнів в малих групах забезпечує включення їх в активне спілкування і співробітництво.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Науковий проект змістового модуля з хімії 9 клас.
Тема. Хімічні реакції.
-
Установчо-мотиваційний міні модуль. Хімічні реакції.
-
Зміст теми як сукупність навчально-виховних завдань.
-
Постановка сукупності навчальних проблем і завдань щодо класифікації хімічних реакцій.
-
Постановка сукупності навчальних проблем і завдань щодо
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Класифікація хімічних реакцій.
-
Введення учнів у інформаційно-пошукове поле для вирішення поставлених питань
-
Пошук способів класифікації хімічних реакцій.
-
Пошук прикладів хімічних реакцій згідно запропонованої класифікації.
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
-
Введення учнів у інформаційно-пошукове поле для вирішення поставлених питань
-
Пошук способів розв’язання навчальних проблемно-діалогічних ситуацій.
-
Змістово-пошуковий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Пошук способів розв’язання навчальних проблемно-діалогічних ситуацій.
-
Пошук шляхів визначення відновників та окисників.
-
Пошук шляхів визначення процесів окиснення та відновлення.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Система навчальних завдань для формування умінь і навичок:
а) складання електронного балансу;
б) визначення відновника і окисника
-
Самооцінка.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Система навчальних завдань для формування умінь і навичок:
а) складання електронного балансу;
б) визначення відновника і окисника
-
Самооцінка, повторна рефлексія.
-
Контрольно-смисловий міні-модуль. Окисно-відновні реакції.
-
Формування умінь, навичок діяльності. Застосування теоретичних знань для вирішення задач різного рівня складності.
-
Система завдань для перевірки рівня засвоєння здобутої інформації, розуміння матеріалу.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Термохімічні рівняння реакцій.
-
Система завдань для формування умінь і навичок записувати і пояснювати термохімічні рівняння.
-
Самооцінка.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Термохімічні рівняння реакцій.
-
Система завдань для формування умінь і навичок розв’язувати задачі.
-
Самооцінка, повторна рефлексія.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
10.1.Система завдань для формування умінь і навичок.
-
10.2.Самооцінка.
-
Адаптивно-перетворюючий міні-модуль. Швидкість хімічних реакцій.
-
Застосування набутих знань в нестандартних умовах.
-
Системно-узагальнюючий міні-модуль. Хімічні реакції.
12.1.Місце теми «Хімічні реакції» у навчальному курсі.
12.2. Організація діяльності учнів із систематизації навчального матеріалу.
-
Контрольно-рефлексивний міні-модуль.
-
Система різнорівневих завдань контролюючого характеру щодо застосування набутих знань.
-
Використання теоретичних знань в практичній діяльності.
ВИСНОВКИ
Узагальнення роботи над проблемою дозволяє зробити такі загальні висновки :
-
Впровадження у навчальний процес проблемно – модульного навчання потребує від учителів збагачення особистого досвіду методикою організації праці .
-
Проблема теорії групової діяльності виходить за межі однієї науки і має міждисциплінарний характер .
-
Організація навчання учнів у складі малих груп передбачає :
-
створення таких груп у межах одного класу з урахуванням індивідуальних навчальних можливостей учнів та їх бажання співпрацювати в одній групі;
-
розподіл ролей;
-
ознайомлення учнів з особливостями групового вирішення задач та з оцінюванням результатів групової роботи.
-
Дане викладання приводить до змін структури і змісту навчальних занять, форм і методів контролю та оцінювання знань і умінь школярів, зростає увага до показників прояву особистості. Все це потребує від учителя вдосконалення власної педагогічної технології.
-
Проблемно – модульне навчання сприяє гармонійному розвитку учасників навчання, розвиває пізнавальну активність, відповідальність школярів.
-
Навчальна діяльність школярів являє собою синтетичний вид діяльності, що містить елементи пізнавальної, перетворювальної, цілісно – орієнтуючої та комунікативної діяльності.