Проєкти як технологія інноваційного навчання

Про матеріал
У сучасній педагогіці існує багато різноманітних форм та методів інноваційного навчання, спрямованих на якісне засвоєння знань учнями, розвиток їх розумової діяльності, виявлення умінь та навичок критичного осмислення проблем, набуття якостей, які стануть у нагоді в подальшому розвитку самоосвіти та самореалізації. Сучасна методика викладання іноземної мови приділяє велику увагу креативній, творчій діяльності учнів на уроках і вдома. Інтенсифікація цього процесу відбувається завдяки впровадженню інтерактивних методик, до яких можна віднести метод проєктів.
Перегляд файлу

Проєкти як технологія інноваційного навчання

 

     Проєктна робота – найвдаліший метод розвитку особистості, креативності учнів, найбагатша форма залучення дітей до дослідної, пошукової роботи, чудова можливість спонукати дітей до експерименту, знаходження нових шляхів розв’язання тих чи інших проблем, справжній відпочинок від рутини. Це надає можливість кожній дитині проявити себе якнайкраще: продемонстувати свої творчі здібності, використовуючи набуті знання та навички; поділитися життєвим досвідом, розкрити в собі нові таланти, позбутися багатьох комплексів, мати власну думку, навчитися слухати думки інших і поважати їх. Це заохочує дітей до творчих експериментів, креативного мислення. Працюючи над проєктом, учні проводять невеличку дослідну роботу. Діти займають активну позицію під час проектної роботи. Саме проєктна робота є практичним шляхом реалізації освітних цілей на уроці, розвитку в учнів ініціативи, незалежності, уяви, самодисципліни, співпраці з іншими учнями і корисних дослідницьких навичок. І, врешті-решт, проєктна робота якнайкраще інтегрує освіту і виховання. Якісна та продуктивна реалізація проєкту значною мірою залежить від попередньої підготовки та наявності у дітей необхідних навичок та вмінь. Основне навантаження з виконання проекту лягає на учнів, а вчитель виконує роль консультанта, надає методичну допомогу, здійснює котроль, надихає учнів на творчий лад, робить акцент на тому, наскільки запропонована тема важлива та актуальна для дітей та суспільства.

    Проєкти розвивають логічне мислення, навички стилістичного оформлення думки, правильного добору слів. Виконання проєктної роботи вимагає від учнів обдумування і формування основних ідей з предмета. Джерелами інформації для учнів є бібіліотека, газети. Телебачення, електронні засоби спілкування, рекламні буклети.

     При виконанні проєктних робіт учні мають можливість працювати у різних режимах: в парах, групах, самостійно. У проєктах слід враховувати психологічні та вікові особливості учнів, а також інтерес до проблем, які цікавлять учнів.

 

 

 

 

   Проєкт може бути представлений врізних формах: стаття, рекомендації, альбом, мультимедійна презентація, конкурс, свято, спектакль та інші.

   Основними цілями проєктних технонлогій є: формування комунікативної компетенції, розвиток активного самостійного мислення учнів, розвиток їх творчих здібностей.

   Метод проєктів спрямований на те, щоб розвивати активне самостійне мислення учня і навчити його не просто запам’ятовувати знання, але й приміняти їх на практиці. Крім того метод проєктів дає можливість учнів  більше працювати самостійно не тільки на уроці, але й в позаурочний час.

   Вчителю рекомендується доброзичливо приймати все, що зробили учні. Це важлива умова подальшої творчої роботи.

  При роботі над проєктами діти вчаться співпрацювати, а навчання в співпраці виховує в них взаємодопомогу; процеси навчання та виховання стають нерозривними.

   Метод проєктів стимулює потреби дитини в самореалізації, самовираженні, в творчій особистісно та суспільно значимій діяльності, дозволяє поєднувати в педагогічному процесі колнктивне та індивідуальне. Це технологія, яка забезпечує розвиток особистості литини, дозволяє вести учнів сходинками розвитку – від проєкту до проєкту.