1. «Міні-експедиція: Світ навколо нас»
Учні обирають певну територію (шкільний двір, парк, озеро) і організовують міні-експедицію. Вони спостерігають за природою, роблять замітки, фотографують і досліджують флору та фауну. Потім створюють звіт або презентацію з результатами своїх досліджень.
2. «Сад на підвіконні»
Учні разом із вчителем висаджують насіння рослин у горщики на підвіконні в класі. Протягом кількох тижнів вони спостерігають за ростом рослин, ведуть щоденник спостережень і вивчають, як різні умови (світло, вода, добрива) впливають на розвиток рослин.
3. «Мій рідний край: Історія та культура»
Учні досліджують історію, традиції та культурні особливості свого регіону. Вони можуть зібрати старі фотографії, інтерв'ювати старожилів або відвідати місцевий музей. Результати дослідження презентуються у вигляді плаката, відео або брошури.
4. «Екологічний проект: Друге життя відходів»
Учні досліджують, як правильно сортувати сміття, і створюють корисні речі з відходів (наприклад, іграшки або декор з пластикових пляшок). Проект допоможе усвідомити важливість екологічної відповідальності.
5. «Віртуальна подорож країнами світу»
Учні обирають країну, яку вони хотіли б дослідити, і створюють презентацію або відео-тур цією країною. Вони досліджують культуру, традиції, визначні місця та природні особливості обраної країни.
6. «Домашні тварини: Догляд та відповідальність»
Учні досліджують, як правильно доглядати за домашніми тваринами, які їхні потреби та як вони впливають на життя людини. Проект може включати створення інформаційних буклетів, постерів або навіть практичний досвід догляду за тваринами (за наявності можливості).
7. «Збережемо природу разом»
Учні досліджують проблему забруднення довкілля та пропонують свої рішення для зменшення негативного впливу людини на природу. Вони можуть створити екологічний проект, наприклад, акцію зі збору сміття або кампанію з посадки дерев.
8. «Карта місцевих визначних місць»
Учні створюють карту своєї місцевості, на якій відзначають цікаві та значущі місця (пам'ятки, парки, історичні об'єкти). Вони можуть дізнатися більше про ці місця і підготувати короткі історії або легенди, пов'язані з ними.
9. «Дослідник космосу»
Учні вивчають сонячну систему, планети, зірки та інші небесні тіла. Вони можуть створити моделі планет, зоряні карти або навіть провести експеримент з «побудови» власної ракети з підручних матеріалів.
10. «Вода – джерело життя»
Учні досліджують властивості води, її кругообіг у природі та важливість для живих організмів. Проект може включати дослідження місцевих водойм, вивчення методів очищення води та експерименти з водою в лабораторії.