Тема. Перший раз у перший клас. Моя Україна.

Про матеріал
М е т а: Дати дітям уявлення про те, що у школі здобуваються знання, необхідні всім людям у житті, і що знання - це великий і неоціненний скарб, який робить людину сильною, а вміння вчитися - це той ключик, який відкриває скарб і дає людині світло. Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати повагу до школи та її правил. Розширити знання дітей про Україну; формувати громадські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; заохочувати творити добро, здобувати знання, вирости гідним громадянином своєї держави.
Перегляд файлу

 

Тема. Перший раз у перший клас. Моя Україна.

М е т а: Дати дітям уявлення про те, що у школі здобуваються знання, необхідні всім людям у житті, і що знання - це великий і неоціненний скарб, який робить людину сильною, а вміння вчитися - це той ключик, який відкриває скарб і дає людині світло.

 Розвивати пізнавальні інтереси. Виховувати повагу до школи та її правил.

 Розширити знання дітей про Україну; формувати громадські якості: патріотизм, людяність, працьовитість; заохочувати творити добро, здобувати знання, вирости гідним громадянином своєї держави.

О б л а д н а н н я: Таблиця з державними символами України, карта України, розтяжка «День знань», гімн України.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Вступне слово вчителя.

 - Цей дзвіночок сповістив вам про те, що починається у вас перший у житті

шкільний урок.

- А чи знаєте ви яке сьогодні число?

- Який місяць?

- Який день?

- Сьогодні особливий день.

- Я від щирого серця вітаю вас з цим святковим і особливим днем. Коли ви

вперше сіли за парти, як учні.

 Ось і початок вашого шкільного життя. Сьогодні ми здійснимо уявну подорож на нашому чарівному теплоході «Знань» до найбільшої країни Європи -України. В чарівну країну вирушаємо разом.

Девіз нашого уроку: «Всі перешкоди подолаємо, багато нового й цікавого узнаємо».

 І подорож на ньому розпочнеться із знайомства. Тож подаруйте один одному

посмішку, і давайте знайомитись!

2. Знайомство.

- Я хочу, щоб ми з вами ближче познайомились і коротенько

розповіли про себе і про свої захоплення.

- У вас на партах лежать квіточки і імена, які я хочу, щоб ви наклеїли в

серединки квіточок.

- А зараз візьміть квіточки і підійдіть до мене.

- Мене звати Ірина Петрівна, я дуже рада, що маю таких гарних діточок,

успіхів і наснаги вам у навчанні. (прикріпила на ватман сонечко)

- Тепер ви будете називати своє ім′я і коротенько про себе розповідати, а потім квіточку свою поставимо біля сонечка, щоб у нас утворився віночок.

- Скажіть, чи однакові у вас квіточки?

- Так, вони різні, так як ви всі різні прийшли у школу.

- Тепер ми візьмемося за руки ,посміхнемося один одному і міцно потиснемо

руки. Ось так у нас народилася шкільна родина і скажемо всі голосно «З днем народження».

- Але щоб наша родина була міцною і дружньою нам потрібно що робити? (не сваритись, не битись…)

- Щоб була веселою (посміхатись, радіти один за одного…)

- Щоб була розумною (потрібно добре вчитись, у злагоді жити…)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Гра «Я чи не я».

Усі за літо відпочили?

А набралися ви сили?

У школу всі із вас хотіли?

А на сонці засмагали?

Хто улітку грався?

Ну, а хто купався?

У таборі хто із вас був?

А хто букви всі забув?

Хто з вас їздив до бабусі?

Хто допомагав матусі?

Хто книжку нову прочитав?

А хто лише в м’яча ганяв?…

 

ІII. Основна частина

 

1. Оголошення теми та мети уроку

 Учитель. Тема нашого сьогоднішнього уроку «Перший раз у перший клас. Моя Україна».

 Сьогодні на уроці ми поговоримо про країну, в якій ми живемо.

Дізнаємося, що у нас на Україні є не тільки релігійні храми та собори, а ще є храми «Науки» або їх ще називають школами. Складемо правила класу, які потрібно виконувати та поважати. А ще, з’ясуємо, що будемо робити на уроках.

2. Відгадування загадок.

- Дам вам маленьку підказочку, відгадки будуть пов’язані зі школою або шкільним приладдям.

 

Є чарівник у школі в нас,

Ану впізнайте, хто він?

Озветься — тиша йде у клас,

Озветься ще раз — гомін.

Щоб не спізнитись на урок,

Нам голос подає...(дзвінок)

 

Він без мене ні на крок:

Зі мною йде він на урок.

Для мене залюбки,

І ручку носить і книжки

Мій друг і помічник -... (портфель)

 

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим,

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу (книга)

 

Букви в книжці цій вивчай

Та докупи їх складай.

Як їх гарно поскладаєш –

Що завгодно прочитаєш! (Буквар)

 

Книжечки маленькі,

Аркуші біленькі.

В них вчимося ми писати,

І складати, і віднімати. (Зошит)

 

Довгі палички кругленькі –

Сині, жовті, червоненькі.

На папері походили,

Кольори свої лишили…

Звуться палички оці

Кольорові… (Олівці)

 

3. Україна – наш рідний край.

Учитель. Україна - держава, на території якого знаходиться географічний центр Європи, найбільша за площею країна, кордони якої не виходять за європейські рамки. За населенню вона займає шосту позицію. Розташована в різних географічних зонах, Україна надзвичайно цікава для туристів в силу свого природно - ландшафтного різноманіття: тут є і степи, і ліси, і гори, і рівнини. Україна має вихід до двох морів - Чорного і Азовського, а по її території протікає третя за величиною європейська річка - Дніпро. Будь-яке сучасне держава - це перш за все її міста. Вони свого роду осі, на які нанизується вся решта життя країни.

3.1. Вікторина

- Якими іншими словами можна замінити вираз «рідний край»?

- Як називається наша держава?

- Яке головне місто, столиця нашої держави?

- Яка головна річка нашої країни?

- Які символи має наша держава?

- Який колір має прапор?

- Яке свято нещодавно святкувала наша країна?

3.2. Національні символи України.

Учитель. Кожна держава має свої національні символи. У нас також вони є. Це прапор, гімн України, тризуб.

- Розгляньте зображення Герба України. На що він схожий?

Число «три» завжди вважалося казковим, чарівним. У народних казках йдеться про трьох богатирів, три бажання, які виконують чарівники, три дороги, що лягають перед казковими героями. Отже, у тризубі відображено триєдність життя. Це Батько - Мати - Дитя. Вони символізують собою Силу – Мудрість - Любов.

- Розгляньте зображення Прапора України. Якої він форми? Які кольори ви бачите на українському прапорі?

- Пригадайте, що означають ці кольори?

Жовтий колір – це колір пшеничної ниви, колір хліба, зерна, що дарує життя всьому сущому на землі, це колір жовтогарячого сонця, без лагідних променів якого не дозрів би, не заколосився б хліб. Це символ достатку українського народу. Синій колір – це колір ясного, чистого, мирного неба. Це колір води, без якої не дозрів би хліб. І ще – це колір миру.

- Що таке Гімн?

- Як називається Гімн України?

Гімн – це найголовніша пісня держави. З гімну починають урочисті збори, свята, надзвичайні масові події, гімном їх і закінчують. Це хвалебна пісня своїй Батьківщині, в якій народ висловлює побажання бути вільним, щасливим, жити в достатку.

Учитель. Звучить державний гімн України « Ще не вмерла Україна…»

Фізкультхвилинка

4. Ознайомлення з правилами класу

Учитель. Щоб усі вас поважали,

Щоб любили і пишались.

Не багато, і не мало —

Треба знати й поважати

Класні правила усі.

4.1. Правила для учнів.

- До школи приходь вчасно.

- Будь охайним.

- У класі ходи спокійно.

- Відповідай за свої вчинки.

- Тримай у порядку свої речі та робоче місце.

- Уважно слухай, коли хтось говорить, не перебивай.

- І – найголовніше: стався до людей так, як хочеш, щоб ставилися до тебе!

Забороняється:

- На перерві бігати коридорами, у класі, а також сходами рідної школи.

4.2. Гра ″Так чи ні″

- А зараз перевіримо, чи знаєте ви правила поведінки, яких треба

дотримуватись у школі.

-Пограємо у гру ″Так чи ні ?″

- Якщо так, то плескаємо у долоні, якщо ні - тупотіть.

- Треба гарно вам читати?

- Треба менших ображати?

- Усі парти пописати?

- Друга треба виручати?

- Треба слухати матусю?

- Чи дратуєте бабусю?

- В школі вибити шибки?

- Вчитись треба залюбки?

- Брудне взуття несіть до школи?

- Книги кидайте додолу?

- Завжди старших поважайте

- І малюків не ображайте!

- Молодці! Всі правила для учнів ви знаєте.

4.3. Складання портфеля.

- А скажіть чи придбали ви портфелі до школи? А чи все туди поклали?

 Ой щось я вірю не охоче, перевірити вас хочу.

Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього.

А ви послухайте мене, а раптом хто впізна й себе.

Перший раз малий Микола

Став збиратися до школи

Олівця поклав у сумку

Книги, ручку, зошит, гумку,

М′яч, перо, граблі, подушку,

На обід м′яку пампушку,

Двох ведмедиків, лопату

Білочку руду, хвостату

Лук і стріли, і рушницю

Ще й стільця, стола і парту,

І географічну карту,

Трактора, машину, мило,

Вже й надворі звечоріло.

Сів Микола, дума думку:

«Чи усе поклав у сумку?»

- Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас? Зараз перевіримо. По черзі ви будете вибирати серед речей тільки предметами шкільного приладдя і класти їх до портфеля.

- Ой які ж ви молодці! Взяли до школи речі всі. Усі відважні та кмітливі, тож

будьте ви завжди такими!

ІV. Підсумок уроку

Учитель:

- Підростаюче покоління - майбутнє нашої країни. Ви діти не просто України, а діти європейської родини. А в родині повинні панувати мир і злагода, достаток і радість. Чого я і вам всім бажаю.

Я щиро вітаю усіх

у стінах рідного класу,

Cьогодні школа прийняла вас

у свою дружню шкільну родину.

Бажаю міцного здоров'я,

Й щастя – радості , любі мої.

Школа двері для вас відкрила,

І запрошує вчитись вас,

Бо знання – це велика сила!

То ж навчайтеся! В добрий час!

 

docx
Додано
31 жовтня
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку