Проєктне навчання при підготовці кваліфікованого робітника з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» на тему «Сонячна установка».

Про матеріал
Проєктне навчання – це метод навчання ,що передбачає здобуття знань учнями, а також формування у них умінь та навичок пошукової діяльності, яка тісно пов’язана з практикою і реальними життєвими ситуаціями.
Перегляд файлу

(слайд1)

Проєктне навчання  при підготовці  кваліфікованого робітника з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» на тему «Сонячна установка».

(слайд2)

Проєктне навчання – це метод навчання ,що передбачає здобуття знань учнями, а також формування у них умінь та навичок пошукової діяльності, яка тісно пов’язана з практикою і реальними життєвими ситуаціями.

Застосування проектного навчання у процесі професійної підготовки допомагає підготовити учнів до майбутньої самостійної та творчої професійної діяльності, а також підвищує мотивацію учнів до навчально - пізнавальної діяльності. Проєкт  передбачає застосування теоретичних знань і практичних умінь для отримання конкретного результату, придатного до впровадження у практичну діяльність. В основі  проектного навчання  лежить розвиток пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання та орієнтуватися в інформаційному просторі, розвиток критичного та креативного мислення. Проєкт  завжди передбачає вирішення конкретної проблеми. Учасники проєкту повинні самостійно або спільними зусиллями з майстром виробничого навчання вирішити проблему, застосувавши необхідні знання та вміння та навички.

У практичній діяльності віддаю перевагу груповій  формі  навчання, тому й при роботі над проєктами, я орієнтую на групову, самостійну роботу здобувачів освіти.

(слайд3)

Під час роботи учнів над проєктом майстер виконує такі функції:

  •  допомагає здобувачам освіти у пошуку джерел, необхідних їм для роботи над проектом;
  •  сам є джерелом інформації;
  •  координує весь процес;
  • створює умови для розвитку творчої активності;
  •  підтримує і заохочує здобувачів освіти;
  •  підтримує безупинний зворотній зв’язок, щоб допомагати здобувачів освіти просуватися в роботі над проектом.
  •  майстер допомагає оцінити отримані результати і виявити вдосконалення діяльності.

(слайд4)

Важливим етапом у підготовці учня до проектної роботи є вибір теми.

Тема проектної роботи є одним із видів альтернативної енергії,а також пов'язано з навчальним курсом.

Отже,тема нашого проекту "Сонячна установка" була обрана учнями після вивчення теми "Технічне обслуговування сонячних і вітрових станцій понад 50 Квт"

(слайд5)

 Мета проекту - обгрунтувати можливість і доцільність використання схеми "Сонячної установки"

-обгрунтувати комплект обладнання для сонячної станції

- обгрунтувати перспективи обладнання сонячної станції і доцільність їх використання.

(слайд6)

Актуальність проблеми полягає в том, що, застосування сонячної станції  дає змогу досягти безкоштовно використовувати  електричну енергію, мати енергетичну незалежність і продавати енергетику за зеленим тарифом. 

У проекті було проаналізовано всі види альтернативної енергії і визначилися що сонячна енергія найбільш ефективніша, вирішили виготовити схему "Сонячної установки".

(слайд7)

Новизна проекту полягає у вирішенні проблеми ефективного енергозбереження впровадження нових систем постачання енергії шляхом застосування сонячних панелей.

В структуру  нашого проекту   входять такі елементи як

 

-пошукова діяльність (знайти енергію сонця), вибір обладнання та матеріалів для виготовлення міні сонячної станції;

-втановлення та кріплення обладнання;

-монтаж проводів;

 -підбір необхідних інструментів та пристосувань.

(слайд8)

Перед виконанням проекту було складено план.

План проекту

1.

Обрати тему

Сонячна установка

2.

Результати роботи

Виготовити схему, яка буде незалежна від енергосистеми країни.

3.

Інформація про обладнення

Батареї (панелі), що перетворюють сонячне випромінювання в ток постійної напруги.

Контролер, який регулює заряд АКБ.

Блок акумуляторних батарей.

Інвертор, що перетворює напругу АКБ в 220 В.

 

4.

Готова творча робота

Схема сонячної станції

5.

Презентувати створений проект

 Презентація творчого проекту у вигляді плакату на електронній платформі CANVA.

(слайд9)

Визначено структуру й послідовність проектно-технологічної діяльності здобувачів освіти у такому вигляді:

  1.                    етап підготовки та організації проектного навчання;
  2.                    етап технологічного процесу;
  3.                    етап технічно-творчого конструювання;
  4.                    підсумковий етап.

 

1.Перший етап – підготовки та організації, на якому ми з учнями  обирали  об’єкт праці  схему "сонячної станції" й визначали значення та бажану якість проєктованого об’єкта. На цьому етапі учні підбирали  інформацію про сонячні панелі, пропонували різні варіанти сонячної панелі, монокристалічні, полікристалічні. Під час вивчення та аналізу цих двох сонячних панелей дійшли висновку, що монокристалічні сонячні панелі мають більшість переваг: (продуктивність в умовах недостатньої  освітленості, компактність, тривалий період експлатації),єдиний недолік  це висока ціна. Полікристалічні панелі мають найважливішу перевагу це доступна вартість, вони чутливі до перепадів температур невеликий строк служби але для нашого проекту він найбільш підходить.

2. Другий етап - технологічний, упродовж якого учні вивчали схему підключення сонячної установки

(слайд10)

3.Третій етап -технічно  творче конструювання, здобувачи освіти  виконували  монтаж та підключення спроектованих сонячних установок. Займалися складанням сонячної установки виконували поетапне підключення схеми в наступному порядку. Спочатку до контролера підключають блок акумуляторних батарей. Це проводиться навмисно, щоб перевірити, як прилад виявить номінальну напругу мережі (стандартні значення - 12 В, 24 В). При з'єднанні з АКБ використовують першу пару клем.

      Потім приєднували безпосередньо сонячні панелі, використовували  дроти, а у контролера - другу пару клем. В останню чергу учні підключали по споживачам.

 (слайд11)

4.Четвертий етап- підсумковий, на підсумковому етапі здобувачі освіти аналізували виготовлену схему, порівняли її із запланованим і зробили висновки про те, що доцільність використовувати сонячні установки. Результати проекту  оформлені у програмі  Canva

(слайд 12,13)

Досвід роботи з проєктного навчання показує, що здобувачі  освіти можуть виступати активними учасниками процесу створення проєкту, виробляти свій власний погляд на інформацію, намічати мету й задачі, шукати шляхи їхнього рішення. Учні вчаться  на власному досвіді й досвіді інших у виготовленні конкретної установки,  бачать продукт власної праці, лише така цілеспрямована діяльність може дати необхідний результат у розвитку творчих здібностей учнів, підготувати кваліфікованого конкурентноспроможного електромонтера з ремонту та обслуговування електроустаткування, який зможе самостійно генерувати ідеї та втілювати їх в життя.

 

 

 

ДНЗ Куп’янський Регіональний Центр Професійної Освіти

Територіальне відокремлене спеціалізоване відділення

                    

 

 

 

 

 

 

 

 

Доповідь на тему:

Проєктне навчання  при підготовці  кваліфікованого робітника з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування» на тему «Сонячна установка».

 

 

 

                                                                                              Підготував: майстер виробничого  навчання

Голубенко Максим Валентинович

 

 

 

смт.Шевченкове

2021рік

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
362
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку