Практичні аспекти використання цифрових технологій на уроках виробничого навчання з професії "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування."

Про матеріал
Стаття на тему: Практичні аспекти використання цифрових технологій на уроках виробничого навчання з професії "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування."
Перегляд файлу

          Практичні аспекти використання цифрових технологій на уроках виробничого навчання з професії "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування."

Зміст і якість освіти є пріоритетним завданням суспільства в умовах європейської інтеграції. Підвищення якості та доступності професійно–технічної освіти є ефективне впровадження цифрових технологій.

Застосування цифрових технологій в освітньому процесі дозволяє реалізувати ідеї індивідуалізації та диференціації навчання, краще подати матеріал, зробити його більш цікавим, швидко перевірити знання учнів та підвищити їхній інтерес до навчання.

 

Під цифровими технологіями розуміємо процес діджиталізації, що спрощує доступ до інформації. Це поняття науковці тлумачать як способи приведення будь-якого різновиду інформації в цифрову форму з використанням цифрових технологій .

Інформаційна насиченість сучасного світу вимагає спеціальної підготовки та певної адаптації навчального матеріалу перед його поданням учням для того щоб у візуально доступному для сприйняття вигляді надати учням основні або необхідні відомості, які будуть зрозумілими, легкодоступними та легкозасвоюваними. Доцільність використання візуалізації навчальної інформації зумовлена необхідністю врахування когнітивних особливостей сучасного покоління учнів, а також потребою в компактному поданні навчального матеріалу у вигляді, найбільш зручному для його сприйняття, розуміння, засвоєння і запам’ятовування.

Пропоную розглянути сучасні інновації, які використовую на уроках виробничого навчання.

Для того, щоб учні розвивали пізнавальні навички, вміння самостійно конструювати свої знання, могли орієнтуватися в інформаційному просторі та розвивали критичне мислення, на уроках виробничого навчання  використовую  проектні технології.

Дана технологія передбачає вирішення конкретної проблеми, що з одного боку зумовлює необхідність інтегрування знань та вмінь з різних галузей  використання сукупності різноманітних засобів і методів.

Метод базується на зацікавленості учнів у здобутті та практичній зорієнтованості їхньої роботи.

Навчання на основі проекту передбачає:

  1. учні  застосовують знання та навички для вирішення реалістичних проблем у реальному світі;
  2. підвищується рівень відповідальності учня за виконаний обсяг роботи;
  3. педагоги виконують ролі тренерів та фасилітаторів дослідження, проводять рефлексії;
  4. часто учні працюють в парах або групах.

Приклад міні-проекту на  тему: «Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача». На першому етапі, підготовки та організації проектного навчання, учні вибирають схему яка зображена на аркуші паперу та заздалегідь розроблена майстром. Здобувачі освіти, які навчаються на достатньому і високому рівнях, обирають схему за допомогою браузеру Google знаходять схему у всесвітній мережі інтернет і надалі вона знаходиться в них на планшеті чи в мобільному телефоні.

Зразок схеми міні-проекту на тему:

«Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача».

C:\Users\22012022\Desktop\Без названия.jpg

На другому етапі, технологічного процесу, здобувачі освіти підбирають необхідний інструмент та обладнання для конструювання проекту. Для цього їм потрібно вибрати з усього інструменту та обладнання, запропонованого майстром, лише ті матеріали, які необхідні для виконання міні-проекту.

Інструменти та обладнання для міні-проекту на тему:

«Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача».

C:\Users\22012022\Desktop\IMG_20190314_131127.jpgG:\фото работа\IMG_20190314_131550.jpg

 На третьому етапі, конструювання, здобувачі освіти виконують монтаж своїх проектів. Я вважаю, що це найцікавіша фаза, адже тут все відбувається по справжньому. Саме так,  як в майбутньому, вони, працівники підприємств різних галузей, будуть виконувати монтаж безпосередньо на своєму робочому місці.  По закінченні виконання монтажу, здобувачі освіти звітують майстру виробничого навчання, презентують результату роботи.

Робота здобувачів освіти над проектами.

C:\Users\22012022\Desktop\KRHU8Ybwa_k.jpg

На четвертому, підсумковому, етапі-учні презентують свої проекти і лише після того, як виявиться, що все виконано правильно, майстер проводить підключення схеми до електромережі. Таким чином, за допомогою проектних технологій, учні виконують свої власні міні-проекти. Це дає змогу їм відчувати впевненість у власних силах та свою затребуваність на ринку праці.

 Міні-проекти які виконали учні: «Гравер», «Схема електропроводки будинка», «Схема автоматичного керування освітленням», «Схема керування електродвигуном з трьох місць».

Отже, метод проектів – це спосіб досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми, яка повинна завершитись реальним практичним результатом, оформленим у вигляді  самостійної діяльності учнів.

 

Інтернет-ресурси для створення хмари слів

Хмара слів – це візуальне відтворення списку слів, категорій чи міток на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації. Хмару слів можна легко згенерувати власноруч, використавши спеціальні програми:Wordle,Tagxedo,WordArt, AnswerGarden.

У практичній діяльності використовую програму Wordcloud.pro    - це російськомовний слово-генератор, створений російськими спеціалістами у 2015 році, що дозволяє створювати яскраві хмари певних форм (з використанням базових шаблонів чи авторські). Програма має безкоштовну версію з базовими можливості та платну версію pro.

Дана програма, Wordcloud.pro: має ряд переваг:

  • легка зрозуміла навігація сайтом;
  • створення власної хмари слів у 3 кроки;
  • наявна бібліотека базових шаблонів у 2-3 кольорах.

Хмару слів використовую на етапі закріплення вивченого матеріалу.

Наприклад, під час вивчення теми: «Технічне обслуговування та ремонт електричних апаратів» пропоную учням з даної хмари слів вибрати назви елементів з яких складається електричний апарат (контактор).

Зразок використання хмари слів з теми:

«Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача».

        При вивченні теми «Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача» пропоную з хмари слів з'ясувати за набором складових частин, який апарат зашифрований в хмарі.

Зразок використання хмари слів з теми:

«Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача».

        Використання яскравої графіки у вигляді хмар слів на уроках  виробничого навчання дозволить зробити акценти на ключових моментах із теми вивчення. Це, у свою чергу, сприяє переосмисленню та систематизації навчального матеріалу. До того ж, використання різних кольорів, шрифтів та форм хмар дозволить учням швидше опанувати новий матеріал, закріпити вивчений завдяки активному залученню зорової пам'яті.

          Для ефективної організації освітнього процесу використовую сервіс Wordwall.

          Wordwall - багатофункціональний інструмент для створення як інтерактивних, так і друкованих матеріалів. Сервіс має російськомовну версію. Інтерактивні вправи відтворюються на будь-якому пристрої, що має доступ до інтернету: на комп'ютері, планшеті, телефоні або інтерактивній дошці.

      Сервіс пропонує багато шаблонів, за допомогою яких  можна створити дидактичні ігри. Навіть у безкоштовній версії ви отримуєте доступ до великого арсеналу ігор. Алгоритм роботи приблизно такий же, як  і в  LearningApps.  

      Ви можете використовувати наявні версії гри або почати її створення з нуля. Є  текстовий редактор, за допомогою якого використовуємо різні варіанти введення шрифту (жирний, підрядковий, надрядковий), вставляємо символ або математичну формулу. 

   Створивши ігрову вправу, надаємо посилання учням, вбудовуємо на свій сайт, ділимося з колегами в соцмережах. Завдання легко персоніфікувати, тобто призначити завдання, де учень вказує своє прізвище. Завдяки цьому, відстежується результат роботи кожного учня.

    Ігрові вправи використовуємо як тренажер при повторенні, як навчальні завдання на інтерактивній дошці  чи домашні завдання. 

Зразок використання Wordwall з теми:

«Розбирання силового трансформатора»

Зразок використання Wordwall з теми:

«Підключення асинхронного двигуна за допомогою магнітного пускача».

Таким чином, уроки з використанням сучасних технологій навчання допомагають покращити сприйняття та засвоєння нового матеріалу, підвищують активність на уроці виробничого навчання, розвивають творче і логічне мислення, а також зростає продуктивність праці та якість знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичні аспекти використання цифрових технологій на уроках виробничого навчання з професії "Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Підготував майстер виробничого навчання: Кравченко В. В.

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку