Профорієнтаціний тренінг

Про матеріал
Тренінг розроблено з метою привернення уваги до робітничих професій ("трактористів", "кухарів", "монтажників"), їх актуальності на сучасному ринку праці. Особливістю є використання техніки "Жива книга" - розповіді професіонала про "тонкощі" та "підводні камені" професії, її проблеми та перспективи
Перегляд файлу

Ми – кухарі, трактористи, монтажники

Жук Тетяна Василівна, заступник директора з виховної роботи

Новопсковського професійного аграрного ліцею Луганської області

 

Мета тренінгу: відповідно до професійної спеціалізації запрошеного гостя розповідь про особливості професії, розвиток уміння слухати, створення ситуацій успіху особистості з певної професії.

Тривалість тренінгу:  1 годин, 40 хвилин.

Матеріали та обладнання для проведення тренінгу: фліпчарт,  листи для фліпчарту, маркери, годинник, проектор, сигнальні предмети (прапорець, свисток)

Структура тренінгу

 

Час

Назва вправи

Тривалість

Матеріали і обладнання

Вступна частина (15хв.)

09.00-

09.05

Привітання

5 хв.

Символічний  предмет, годинник

09.05- …

Вправа ««Так» і «ні» »

15

Маркери, проектор, папір для фліпчарту

 

 

 

 

Основна частина (1 год, 10хв.)

9.20-9.40

«Жива книга»

Гра «Відгадай професію Майстра».

20

Фліпчарт, проектор

9.40-9.50

Вправа «Заборонений рух»

10

Сигнальні предмети

9.50 10.05

Вправа «Жіночі – чоловічі професії»

10

Маркери, фліпчарт

10.05 10.30

Вправа «Звичайний день Кухаря, Тракториста, Монтажника».

25

Папір для фліпчарту, маркери

Заключна частина (…хв.)

10.30 10.40

Вправа «Рефлексія»

10

Символьний предмет

 

Хід тренінгу:

Вступна частина (20 хв.)

 

Привітання (5 хв.) Доброго Дня, шановні учні. Сьогодні до Вашого закладу завітав Новопсковский професійний аграрний ліцей.  На Базі ліцею є 3 випускаючі професії, про які ми хотіли б Вам розповісти. Це «Тракторист – машиніст сільськогосподарського  виробництва. Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування. Водій автотранспортних засобів категорії «С», «Кухар. Кондитер», «Монтажник систем утеплення будівель»

 

Вправа: «Так і ні» (15хв.)

Мета: зосередити увагу, дозволити виговоритися, підготуватися до наступної вправи

Обладнання: Маркери, проектор, папір для фліпчарту.

Інструкція учасникам:

1. Розминка-гра «Так» і «ні» не говорити.

1. Ти любиш літо?

2. Тобі подобається зелень парків і скверів?

3. Якого кольору небо влітку?

4. Які кольори влітку основні?

5. Ти любиш сонце?

6. Якого кольору сонце?

7. Якого кольору пісок біля ріки?

8. Огірки можуть бути тільки зеленого кольору?

9. Якого кольору абрикос?

10.Якого кольору вода в озері? Можливі інші варіанти запитань. Якщо дитина уважна, то виконуючи це завдання, вона може набрати 10 очок. Кожне порушення заборони позбавляє її очка. Відповідати на запитання слід швидко.

Рефлексія: відповідь на питання «Що вдалося?»

 

Основна частина (1год, 10 хв.)

 

Вправа «Жива книга» (20хв.)

Мета: зрозуміти вибір, спираючись на здібності експерта обрати чи підходить тобі цей фах

Обладнання: Фліпчарт, проектор

Інструкція учасникам: Поставити експерту питання

- Чому зробили саме цей вибір професії?

- Які знання потрібно мати? - Чим є особливою ця професія?

- Чи подобається?

Рефлексія:  Поставити питання експерту - Чи закоханий експерт у свою професію ? З першого погляду закохався чи ні?

 

Руханка «Заборонений рух» (10хв.)

Мета: розвантажити нервову систему, розслабити м’язи, порухатися в команді.

Обладнання: Символьні предмети

Інструкція учасникам: Дорослий повідомляє дітям, що вони мають повторювати всі рухи, крім одного. Тільки-но руки ведучого опускаються вниз, усі повинні підняти вгору, тобто зробити навпаки. Той, хто помиляється, стає ведучим.

Рефлексія:  не потрібна

 

Вправа «Жіночі- чоловічі професії» (10хв.)

Мета: підвести під розуміння випускаючих професій ліцею «Кухар-Кондитер»., Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва. Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування. Водій категорії «С», «Монтажник систем утеплення будівель».

Обладнання: Фліпчарт, маркери

Інструкція учасникам:

Поділитися парами. Один з пари говорить так звані «жіночі» професії, інший — «чоловічі». Після цього діти всі разом називають професії, спільні для жінок і чоловіків (Можна здійснити поділ на групи)

Рефлексія:  чому професії сьогодні гендерноадаптивні.

 

Вправа «Звичайний день Кухаря, Тракториста, Монтажника» (20хв.)

Мета: знайти цікаві моменти в житті людей, які здійснюють професійну діяльність за наданими професіями, створити «ефект сарафанного радіо» (адже діти частіше за все діти беруть інформацію із життя знайомих)

Обладнання: Папір для фліпчарту, маркери

Інструкція учасникам: Викладач дає завдання  розписати як проходить трудовий день «Кухаря», «Тракториста» «Слюсаря», «Водія». Завдання розписати, змалювати найкращий день професіонала.

Рефлексія:  за яким принципом Ви формували робочий день. (можливо досвід знайомих дорослих)

 

Використані джерела:

  1.               Професійна орієнтація в сучасній школі  http://lib.iitta.gov.ua/707338/1/проф_орієнтація_в_сучасній_школі.pdf
  2.               Матеріали профорієнтаційного хабу. Сторінка НМЦ ПТО у Луганській області
  3.               Алгоритм вибору професії.  Матеріали сайту  http://kariera.in.ua/vibrati-profesіyu/algoritm-viboru-profesії/
  4.               Профорієнтація. Зроби свідомий вибір. http://prof.osvita.org.ua/uk/determine/testing/index.html

 

 

 

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку