Профорієнтаційне заняття " Складова професії "Хочу""

Про матеріал
Профорієнтація є безперервним процесом і здійснюється цілеспрямовано на всіх вікових етапах розвитку особистості починаючи з раннього дитинства, продовжуючись у старшому дошкільному, шкільному і післяшкільному віці. Значний внесок у профорієнтаційну роботу в школі здійснюють практичні психологи і соціальні педагоги. Дане заняття проводиться для учнів 7-8 класів
Перегляд файлу

                                                  Заняття 2

                   Тема «Складова вибору професії  - «Хочу»»

Мета: ознайомити учнів із Формулою вибору професії; спонукати їх до вивчення власних характерологічних рис особистості, які допоможуть їм зорієнтуватися у непростому  світі професій

Вправа «В ефірі програма «Добра новина»

Психолог: пройшов тиждень із нашої  минулої зустрічі і хотілося б дізнатися, а що цікавого у вас сталося за цей час. Наша вправа має одну особливість: ви маєте називати тільки добру новину   (психолог за допомогою мікрофона  бере інтерв’ю в учнів) 

Обговорення:

- Які враження виникали у вас під час виконання вправи?

- Чи дізналися ви  щось нове про своїх однокласників?

Вступне слово психолога

На нашому другому занятті ми будемо розглядати Формулу вибору професії, а саме її першу складову «Хочу» також згадаємо  опитувальник «Класифікація професій» Є.О. Клімова, який провели минулого разу та будемо досліджувати власні  характерологічні риси особистості, які допоможуть визначити, до якого роду професійної  діяльності у вас є схильності.

Вправа «Правила»

Мета: створити доброзичливу атмосферу, повторити, і якщо є пропозиції, доповнити правила роботи у групі.                                                                                                                                                               Психолог разом з учнями повторює правила роботи в групі, прийняті на першому занятті, просить пояснити учнів, що означає кожне правило.

Обговорення:

- Для чого ми пригадували правила роботи в групі?

Вправа «Очікування»

Мета: спонукати учнів до роздумів про їх власне очікування від сьогоднішнього заняття

Пишемо на дошці власні очікування за допомогою такого речення: «Від заняття я очікую…»,  «Від себе я очікую…», якщо очікування повторюються, то ставимо знак оклику.

Обговорення:

- Як ви думаєте, для чого ми визначали власні очікування?

Вправа «Хмара слів»

Мета: розвиток логічного мислення

Психолог: ваше завдання вибрати із цієї хмари слів професії та опис того, що робить людина, а також скласти все у віршовану форму.

 

Видавець         хати         книжки        Кухар         мурує               друкує 

 

лікує             діточок           Лікар            готує          Каменяр           тортика

 

 

Обговорення: Які професії ви знайшли і чи відповідає їх робота (діяльність)  назві професії?

Психолог:  свого часу великий  український мислитель Григорій Савич Сковорода  сказав: «Бути щасливим - се значить пізнати себе, чи то свою природу, взятися за свою долю і робити своє діло." Саме його вислів і ліг в основу Формули професії, яка на сьогодні складається із трьох ключових слів «Хочу, Можу, Треба».  (Додаток 1)

Сьогодні ми поговоримо про першу складову «Хочу»:  як часто і від кого ви чуєте слово «хочу»? (відповідь учнів)  Так, від своїх менших братиків та сестричок, особливо 3-х річки найчастіше вживають це слово – «я хочу». І немає різниці, чи насправді дитина потребує того, про що просить,  вона – хоче, бажає. І продовженням цього бажання є слово?  … (дай). Саме по собі слово «хочу» є добрим словом, оскільки це рушійна сила у нашому виборі, особливо, якщо це стосується професії. На вашу думку, скільки важить слово «хочу»? Якого воно кольору? Із чим асоціюється у вас це слово? (відповідь учнів) Чи завжди, те, що ви хочете, є потрібним, добрим, корисним? Від чого це залежить? (відповідь учнів) Складова «Хочу» при виборі професії повинна найперше включати ваші бажання, адже, коли я бажаю, тоді і прикладаю зусилля, щоб отримати.

Вправа: «Знайди свою станцію»

Мета: згуртування учнів по командах, створення можливості розім’яти свої м’язи, порухатися

Психолог:  На минулому занятті ми провели опитувальник «ДДО» із визначенням, до якої групи професії відносяться ваші бажання, і виявили, що із існуючих п’яти областей професії:

1. Людина – природа

2. Людина – людина

3. Людина –художній образ

4. Людина –техніка

5. Людина – знакова система

У нашому класі спостерігаються наступні вибори (розвісити назви  групи професій, щоб учні згуртувалися біля відповідної назви), прошу, стати біля свого типу професії

Обговорення:

- Чим ця група професій тобі подобається і чи існує вона на сьогодні?

Діагностика за методикою «Конструктивний малюнок чоловічків з геометричних фігур» Е. Махоні

Мета: виявлення індивідуально – типологічних відмінностей та характерологічних рис особистості. (Додаток 2)

Психолог: візьміть чистий листок паперу, напишіть зверху своє прізвища та ім’я. Ваше завдання таке: намалюйте чоловічка із 10 геометричних фігур – трикутника, чотирикутника та кружечка; можна їх збільшувати, зменшувати та накладати фігури одна на одну. Необхідно виконати три малюнки підряд.

Обговорення:

-Чи була цікавою для вас ця діагностика?

- Що нового ви дізналися про себе?

Підбиття підсумків:

Психолог пропонує відмітити шляхом стирання ті очікування, які вони писали на початку заняття при цьому використовуючи слова: «На початку я хотіла/ хотів  дізнатися про…., а зараз я точно знаю, що у мене…»

На завершення прошу поаплодувати один одному!

docx
Додано
11 листопада
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку