Профорієнтаційне заняття " Складова професії "Треба""

Про матеріал
Другий етап профорієнтаційної роботи називається пізнавально - пошуковий (5-7 класи). Особливим механізмом процесу самовизначення виступає вибір, який здійснюється на основі ціннісних орієнтацій особистості, мотивації самопізнання, установки на власну активність. Саме в цей період основні зусилля психолога мають бути направлені на ознайомлення учнів з існуючою типологією професій та відомостями про найбільш поширені професії кожного типу, класу, відділу і групи.
Перегляд файлу

 

                                                 

 

Заняття 4

Тема «Складова професії «Треба»

Мета: надати інформацію про актуальні професії близького майбутнього та навчити учнів  аналізувати професії за схемою

Слово психолога

Останнє слово із назви нашої Формули професії  є слово «Треба», правильніше було б сказати – потрібно, що має протилежне значення і це  слово …..  ……….. ( відповідь учнів), так, непотрібно. Хто, на вашу думку, найчастіше вживає це слово? – Підлітки і старші люди, які розуміють важливість дій, власної відповідальності та особистої готовності виконати завдання. На вашу думку, яка вага слова «треба»?..................... (відповідь учнів)                                                                                                                                                                          Разом з вами ми отримали завершення  нашої Формули - «Хочу +Можу +Треба = Професія 

Наше «Хочу»- це те, що мене зацікавило в даній професії,  «Можу» - це наші можливості, здібності, запас знань, таланти, уміння, стан здоров’я,  «Треба»  – чи актуальна ця професія на  ринку праці.

Вправа «Розминка»

Мета: встановити позитивну атмосферу спілкування                                                                                           Психолог пропонує учням  назвати професії за наступною характеристикою:

-найсолодша;                                                                                                                                  - найзеленіша;                                                                                                                          -найгрошовитіша;                                                                                                                          -найволохатіша;                                                                                                                                  -найдитячіша;                                                                                                                                      -найнебезпечніша;                                                                                                                              -найбалакучіша;                                                                                                                              -найсерйозніша;                                                                                                                                   - наймужніша;                                                                                                                                          -найніжніша;                                                                                                                                        -найсмішніша;

Обговорення:

- Чи легко вам було визначати професію лише за одним прикметником?

- Хто із вас «впізнав» свою майбутню професію?

Вправа «Правила»

Мета: повторення правил роботи; створення довірливої атмосфери співпраці.

Психолог пропонує учням проасоціювати кожне правило роботи в групі із певною професією.

Обговорення:

- Як прийняті нами правила роботу допомагають краще пізнавати характеристику професії та вимоги до неї?

Вправа «Очікування»

Мета: визначити очікування учнів від сьогоднішнього заняття                                                                          Психолог пропонує на паперових долоньках написати власне очікування. Це можуть бути від кілька слів до 2-х речень. Після того, як учні назвуть свої очікування, психолог прикріпляє їх до ватману, на якому є напис: «Ми вільні, ми – рівні!»

Обговорення:

- Як ви думаєте, для чого нам потрібно визначати для себе очікування?

Вправа «Опиши професію»

Мета: навчити аналізувати професії за  схемою аналізу

Психолог:  ваші майбутні професії будуть пов’язані із новими викликами, які стоять перед людством. Цивілізація не стоїть на місці, деякі професії відходять у небуття, з’являються нові, цікаві, прогресивні, про які наші дідусі читали лише у фантастичних оповіданнях. Тому ми, поділившись на групи, познайомимся із цими професіями та проведемо схему аналізу цих професій. 

Обговорення:

- Чим зацікавила чи здивувала вас професія «майбутнього?»

- Яку б із цих професій  ти вибрав би / вибрала б?

- Який висновок ми можемо сьогодні зробити?

Завершення заняття

Психолог: ви сьогодні дуже плідно працювали, давайте поаплодуємо один одному наступним чином: я аплодую одному учневі, а той аплодуючи передає другому, другий  - третьому і так аплодуємо, поки не приєднається останній учасник.

 

                                                                                                                                                                 ДОДАТОК 1

 

1. Розробник мобільних додатків

21 століття вважається століттям цифрових технологій, тому нові системи для автоматизації різних процесів, аналіз та технічне обслуговування цифрових платформ були, є і будуть затребуваними ще тривалий час. Основним напрямом розвитку цієї галузі найближчими роками експерти вважають розробку саме мобільних додатків. Адже сучасні смартфони нічим не поступаються звичайному комп'ютеру. Щоб освоїти таку професію, необхідні знання мов програмування, принципів роботи соціальних платформ, навички проектування інтерфейсів та інших додатків.

2. Онлайн вчитель

Професія вчителя в усі часи була однією з найважливіших, адже знання, як це не банально звучить, є силою і в них наше майбутнє. Сучасні виклики такі, як ковід або війна змусили цю сферу трохи змінити свій формат у бік онлайн навчання, що в майбутньому лише посилюватиметься, а відповідно попит на подібну професію підвищуватиметься.

Для того, щоб стати онлайн-учителем потрібно, в першу чергу, добре знати свій предмет, вміти правильно і зрозуміло піднести знання, мати здатність знаходити спільну мову зі студентами, а також добре розбиратися в цифрових технологіях.

3. Сіті-фермер

Потреба в продуктах харчування в 21 столітті нікуди не дінеться, а тільки зросте у зв'язку з постійними конфліктами та війнами у світі, проблемами екології та змінами клімату. Тому в майбутньому швидше за все у людей, які мешкають у великих мегаполісах, виникне бажання не лише озеленити все навколо себе, а й вирощувати фрукти, овочі, наприклад, на дахах будинків, балконах, терасах, фасадах хмарочосів.

Сіті фермер повинен мати гарні знання біології та агрономії, а також любов до природи, навички планування та управління великим колективом. Ця професія буде затребувана та добре оплачувана завжди.

4. Молекулярний дієтолог

Проблема правильного харчування, як свідчать соціальні опитування, хвилює багатьох людей. Розробка різних програм харчування дуже популярна сьогодні. Молекулярний дієтолог складає індивідуальні схеми харчування відповідно до генетичних особливостей організму людини з метою максимально наситити організм корисними речовинами, підвищити його імунітет та нормалізувати роботу внутрішніх органів.

Такий фахівець повинен мати знання не тільки в галузі дієтології, а й генетики, біохімії, а також розбиратися в технологічних процесах виробництва тих чи інших продуктів харчування. Професія підходить товариським, тактовним, терплячим людям тощо.

5. Робототехнік або розробник домашніх роботів

Наше майбутнє, безперечно, за роботами, яким можна делегувати вирішення хоча б мінімальної кількості побутових завдань. Це заощадить час, який можна використовувати ефективніше в іншій сфері. Тому така професія найближчими роками і навіть десятиліттями буде на піку популярності.

Робототехнік є універсальним фахівцем, тому що він повинен мати знання відразу в декількох сферах, зокрема, бути одночасно і інженером, і програмістом, і кібернетиком. Він повинен добре розумітися на механіці, теорії автоматичного управління тощо.

6. Онлайн фітнес-тренер

У сучасному світі людям складно підтримувати себе у гарній фізичній формі, немає часу на довгі вивчення теорії та особливостей правильної побудови індивідуальних тренувань. Тому необхідність у послугах особистого фітнес-тренера, який зможе віддалено скласти підходящий план тренувань, виходячи з ваших потреб та фізичних можливостей, а також вести онлайн заняття разом з вами, існує і постійно зростатиме.

Для роботи онлайн фітнес-тренером необхідні глибокі знання в галузі анатомії, фізіології людини, біомеханіки, а також завжди необхідно бути в курсі нових фітнес-напрямків та технологій.

7. Аналітик Big Data

Це фахівець, який серед усіх IT професій майбутнього займається аналізом великого масиву даних у мережі Інтернет та виходячи з них висуває теорії. Які? Наприклад: як розвиватиметься бізнес у майбутньому, чим варто займатися і що саме пропонувати потенційним покупцям, як удосконалити своє виробництво, щоб підвищити попит і відповідно дохідність тощо.

Такий фахівець повинен мати аналітичний склад розуму, а також бути дисциплінованим, терплячим, посидючим і методичним, вміти довго концентруватися на одній роботі і бути багатозадачним.

8. Інженер-еколог

Навколишнє середовище в останню сотню років зазнало серйозних змін, і ця професія, яка спрямована на роботу з технологіями та навколишнім середовищем, її охороною та відновленням, створенням нових систем управління буде мати величезне значення для нашого спільного майбутнього та всього живого на цій планеті.

Такі фахівці займаються аналізом та виявленням основних причин природних катаклізмів, їх запобігання та усунення. Інженер-еколог повинен мати знання в галузі інженерії, ґрунтознавства, біології та хімії, а також бути гнучким, дисциплінованим, дипломатичним, мати аналітичний склад розуму, вміти працювати в команді.

9. Розробник віртуальних світів

Його по праву можна зарахувати до творчих професій майбутнього. Основне його завдання - моделювання віртуального світу в найдрібніших подробицях з метою навчання, наприклад, водінню, просто ігри, охорони здоров'я (симуляція операцій тощо), проектування будинків, автомобілів та інших об'єктів, продажу нерухомості, оборони тощо.

Такий фахівець повинен мати глибокі технічні знання, добре знати географію, ази проектування, мати схильність до системного навчання, аналітики, бути цілеспрямованим і наполегливим.

10. Розробник компонентів розумного будинку

Саме поняття "розумний дім", яке передбачає створення ідеального в плані комфорту та безпеки житлового простору, повністю автоматизованого, яким можна керувати на відстані, сьогодні досить популярне. А фахівці, які все це реалізують, є досить затребуваними на ринку і в найближчі десятиліття попит на їхню професію тільки зростатиме.

Такий фахівець повинен знати принципи програмування, вміти працювати з клієнт-серверними програмами, добре розумітися на системі розумного будинку.

11. Космічний гід

Якщо говорити про фах майбутнього, то це саме він! Багато експертів кажуть, що найближчими роками поїздки на навколоземну орбіту стануть доступнішими і, відповідно, з'явиться попит на таких фахівців у галузі туризму. Вони зможуть супроводжувати групу туристів у космосі, показувати їм сходи сонця, ділитися цікавою інформацією тощо. Для освоєння такої професії потрібне творче мислення, технічні та гуманітарні навички.

12. Оператор дистанційної хірургії

Це людина, яка керує роботом, за допомогою якого може проводитися операція людині. Ми вже зазначали, що багато робочих процесів згодом буде автоматизовано, зокрема це стосується й медицини. Щоб будь-яка людина мала доступ до якісної охорони здоров'я і в будь-якій точці земної кулі могла отримати кваліфіковану допомогу, будуть створені подібні роботи.

Щоб освоїти подібну професію, важливо мати глибокі знання в медицині, а також комп'ютерних технологіях, програмуванні і т.д.

13. Тайм-менеджер

Ця професія з'явилася нещодавно і вже стала затребуваною. Як зазначають експерти, попит на фахівців з тайм-менеджменту лише зростатиме з кожним роком. Адже в сучасному світі ритм життя божевільний, тому вміння ефективно використовувати та розподіляти особисте, а також загальний час, є шляхом до успіху у будь-якій сфері життєдіяльності. Основне завдання тайм-менеджера - це постановка цілей, розстановка пріоритетів, планування та аналіз. Основні якості, які повинен мати тайм-менеджер це: точність, відповідальність, хороша пам'ять, організованість, уважність, аналітичний склад розуму, комунікабельність та стресостійкість.

14. Інженер з 3D-друку продуктів харчування

Сучасні технології здатні вирішити безліч різних проблем, у тому числі й проблему голоду в усьому світі, що пов'язана з надмірним зростанням населення планети. Крім того, тривимірний спосіб виробництва їжі може позбавити людей важкої праці в сільському господарстві та урізноманітнити асортимент продуктів харчування. Наприклад, вже існує кілька ресторанів, у яких подають страви, створені за цією технологією. Найчастіше це кондитерські вироби. 3Д - друк продуктів харчування передбачає їх пошарове нарощування. Для цього як друкований матеріал використовуються пасто- або гелеподібні харчові суміші. Завдяки методу екструзії (видавлювання) їх через сопло відтворюється об'єкт заданої форми. Інженер з 3D-друку продуктів харчування повинен добре розбиратися не тільки в 3Д технологіях, а й у харчовій галузі, мікробіології тощо, бути терплячим та винахідливим, любити кулінарію та цифрові технології.

15. Фахівець із переробки одягу

На нашій планеті живе приблизно 7 млрд людей, кожен з яких за своє життя накопичив досить велику кількість одягу, частина якого регулярно відправляється на звалище. Там, у свою чергу, одяг повільно розкладається, виділяючи в навколишній простір шкідливий вуглекислий газ та метан. Тому людство давно задумалося над переробкою старого одягу. Багато відомих виробників використовують у своєму виробництві тканини, отримані таким чином. Однак проблема, як і раніше, дуже актуальна і в майбутньому професія фахівця з переробки одягу буде дуже затребувана. Для її освоєння знадобляться знання у сфері екології, легкої промисловості, матеріалознавства. Основні завдання, які перед фахівцем стоятимуть, це розробка програми та організація процесу переробки одягу. Крім професійних знань, такому фахівцю знадобиться системне мислення, навички дбайливого виробництва та міжгалузевої комунікації.

 

                                                                                                             ДОДАТОК 2

                                     Схема аналізу професії

Характеристики професії

Характеристики професії

Предмет праці:

1 - природа (тварини, рослини)

2 - матеріали і заготовки

3 – Люди (діти, дорослі)

4 - Наука

5 – техніка, транспорт

6 - знакові системи (тексти, інформація в комп'ютерах)

7 - художній образ

Особливості праці:

1 - можливість роботи за сумісництвом

2 - велика офіційна зарплата

3 - пільги

4 - "спокуси" (можливість брати хабарі, красти, використовувати обладнання організації)

5 - вишукані відносини, зустрічі зі знаменитостями

6- часті відрядження

7- закінчений результат (можна помилуватися)

8 - високий престиж професії

9 - явно виражена суспільна корисність праці

Цілі праці:

1 - контроль, оцінка, діагноз

2 - освітня

3 – пошукова, винахідлива

4 - транспортування

5 - обслуговування

6 - власний розвиток

7. Створення чогось нового

Типові труднощі і неприємності:

1 - нервове напруження

2 - профзахворювання

3 - поширені мат і лихослів'я, грубість

4 - підвищений ризик судимості

5 - невисокий престиж роботи

6 - дуже маленька зарплата

7 - суспільно зневажаються (засуджуваний)

Засоби праці (те, завдяки чому робітник діє на предмет праці)

1 - ручні і прості пристосування

2 - механічні

3 - автоматичні

4 - функціональні (мова, міміка, зір, слух ...)

5 - теоретичні (знання, способи мислення)

6 - переносні чи стаціонарні засоби

Характер рухливості в праці:

1 - переважно сидячи

2 - переважно стоячи

3 - безліч різноманітних рухів

сидячи

4 - тривала ходьба

5 – мінімальне спілкування

6 - висока виборча рухливість певних груп м'язів

Умови праці:

1 - побутовий мікроклімат

2 - великі приміщення з людьми

3 - звичайний виробничий цех

4 - незвичайні виробничі умови (особливий режим вологості, температури, стерильність)

5 - екстремальні умови (ризик для життя і здоров'я)

6 - робота на відкритому повітрі

7 - домашній кабінет,

8-  лабораторія, майстерня

9- поїздки, відрядження

10 – вишукані стосунки

Мінімальний рівень освіти для роботи:

1 - без спеціальної освіти (після школи)

2 - короткострокові курси

3 - початкову професійну освіту (СПТУ)

3 - середню професійну освіту (технікум)

4 - вищу професійну освіту (вуз):

- незакінчена вища

- Бакалаврат

- Магістратура

5 - вчений ступінь (аспірантура, академія)

6 - додаткову професійну освіту

Характер спілкування

 1 - мінімальне спілкування (індивідуальна праця)

2 - клієнти, відвідувачі

3 - звичайний колектив (одні й ті ж особи)

4 - робота з аудиторіями

5 - виражена дисципліна, субординація в праці

6 - невеликий колектив в замкнутому просторі (екіпажі суден, полярники, учасники експедицій)

Клієнти

7- вишукане спілкування

Відповідальність у праці:

1 - матеріальна

2 - моральна

3 - за життя і здоров'я людей

4 - невиражена відповідальність

життя і здоров'я

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
11 листопада
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку