Профорієнтаційний захід "Сходинками успіху"

Про матеріал
Захід розрахований для учнів старших класів закладів освіти для знайомства їх з професією «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних»
Перегляд файлу

Сценарій

профорієнтаційного заходу

Інформаційно-інтелектуальна гра

«Сходинки успіху»

 

Укладач: Рожкова Олена Володимирівна, викладач ДНЗ «Шосткинський центр ПТО»

Захід розрахований для учнів старших класів закладів освіти для знайомства їх з професією «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних»

 

Мета заходу:  розширити знання учнів про професію «Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних, бухгалтер»; розвивати професійні інтереси з урахуванням вимог сьогодення; сприяти розвитку навичок раціональної економічної поведінки людини як споживача, найманого працівника, підприємця, власника доходів і платника податків, користувача суспільними благами тощо; розвивати розумові та творчі здібності учнів,  поширювати кругозір учасників гри; спонукати до самоосвіти, самовдосконалення та самореалізації; виховувати любові до праці, інтерес до історичного минулого нашої Батьківщини, бажання більше дізнатися про її історію та сучасність.

 

Засоби навчання: роздатковий матеріал, мультимедіа, мультимедійна презентація, наочно-площинні картки-завдання.

Міждисциплінарні  зв’язки: математика, економіка, основи фінансової грамотності, історія України.

Компетентності: загальні, фахові, економічна.

Кількість команд: 3 (по 5 осіб)

 

Хід гри

Ми стільки матимемо, скільки знаємо.

Знання – це сила! 

Френсіс Бекон

Вступна частина.

Вступне слово ведучого:

Добрий день, шановні присутні! Сьогодні ми запросили у гості учнів випускних класів закладів освіти, аби ознайомити їх з професією «Обліковець  з реєстрації бухгалтерських даних». Адже незабаром перед ними настане  одне з найважливіших рішень – вибрати справу до душі за покликанням, тобто професію. Вибір професії — це велика відповідальність і від того, наскільки правильно зроблено вибір професії, залежить цінність людини, її радість і щастя.

І щоб показати всю вагомість даної професії, ми запропонували учням взяти участь в інформаційно-інтелектуальній грі «Сходинки успіху».

Наша професія пов’язана з економічними науками. Економіка – це не суха наука, яка відірвана від життя, це не лише цифри, графіки та дивні слова. За словами економіста із Кембриджу Ха-Джун Чанг, економіка стосується життя, Всесвіту та усього іншого. Вона надто важлива частина нашого життя, тому не можна віддавати її лише професійним спеціалістам і не цікавитися самостійно.

Професія «Обліковець  з реєстрації бухгалтерських даних» -  це перша сходинка до таких професій як бухгалтер, економіст, аудитор, фінансист.

Сьогодні без бухгалтера не обходиться жодне підприємство, фірма, компанія чи дитячий садок або машинобудівний завод-гігант. Ця професія входить до числа найбільш затребуваних сьогодні. За кмітливого, уїдливого і досвідченого бухгалтера керівник будь-якої фірми готовий віддати, що називається, пів царства.

Професія бухгалтера – одна з найстаріших. Корені цієї цікавої професії входять так глибоко в історію, що ніхто точно не знає, де їх і шукати, але із впевненістю можна сказати, що облік появився тоді, коли людина стала людиною.

(Презентація «Історія розвитку бухгалтерського обліку»)

Основна частина

Ведучий:

Прийшов час розпочинати інформаційно-інтелектуальну гру «Сходинки успіху»!

Учасники об’єдналися у три команди, для перемоги яким необхідно подолати конкурси на знання економічних наук.  Переможе та команда, яка набере більшу кількість балів. Фіксувати правильні відповіді буде журі у складі…

Розпочнемо гру бліц-опитуванням.

Конкурс  1. "Продовжіть прислів’я"

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

Команда № 1

  1.     Зароблена копійка краща за крадений…(карбованець)
  2.     Не взявшись за сокиру, хати не… (зробиш)
  3.     Боржник коли бере – плаче, а віддає…(скаче)
  4.     У базарі два дурні: один дешево дає, другий дорого …(просить)
  5.     Дорого – не дорого, а поторгуватися …(треба)
  6.     Достаток чинить…(статок)
  7.     Від прибутку голова не …(болить)
  8.     Загубив – смутися, знайшов – не …(веселися)
  9.     Грошей кури не …(клюють)
  10. Гроші – сила: одних підкуплять, других напоять, а третім лиха   …(накоять)

Команда № 2

  1.     На гривеник покупки, а на карбованець …(крику)
  2.     Копійка гривню…(береже)
  3.     З чужої кишені платити …(легше)
  4.     Бачили очі, що …(Купували)
  5.     З розумом торгувати, а без розуму …(бідувати)
  6.     Що не продаси, то так …(даси)
  7.     На дешеве шкода …(грошей)
  8.     Аби добрий товар, а купець …(знайдеться)
  9.     Хочеш втратити друга... (дай йому в борг гроші).
  10. Копійка карбованці...  (береже).

Команда № 3

  1.     Грошей багато, а щастя...  (мало).
  2.     Без грошей, як... (без рук)
  3.     Ласий на гроші, як кіт... (на сало).
  4.     Бог любить віру, а гроші...  (рахунок).
  5.     Діла на копійку, а балачок на … (гривню).
  6.     Договір дорожчий за … (гроші).
  7.     Людина без грошей, як птах без … (крил).
  8.     Розум за гроші не …(купиш).
  9.     Бачили очі, що …(Купували)
  10.  Від прибутку голова не …(Болить)

 

Ведучий:

Вони виникли дуже давно. Це один із найважливіших витворів людського суспільства. Вони зачаровують людей. Заради них люди працюють, через них навіть страждають, вигадують найвитонченіші способи їх отримання і витрачання. Це єдиний товар, який не можна використати інакше, як витрачаючи їх. Вони не годують людей, не зодягають, не дають притулку і не розважають доти, доки їх не витратять або не інвестують. Люди майже все роблять заради них, і вони майже все роблять для людей. Що це? Здогадались?...(відповіді учнів). Так, мова йдеться про гроші.

Для обліковця дуже важливо правильно рахувати гроші: швидко, уважно, точно. У всіх представників бухгалтерської професії є два золотих правила:     

Правило №1: «Ніколи не втрачай гроші».

Правило №2: «Ніколи не забувай правило №1.

Гроші — це шосте почуття, що дозволяє користуватися іншими п’ятьма (Оноре де Бальзак).

Гроші – це не лише еквівалент, який виконує функції мірила вартості і є засобом обігу.  Гроші – це чудова можливість для колекціонерів світу вивчати навколишній світ, а відтак і пізнавати країну, її історію.

Наступний конкурс «Про гроші»

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

Журі, увага! Для кожної команди наводяться відомості про відомі постаті, що зображені на українських банкнотах. Необхідно назвати хто це і яка це банкнота.  

Команда №1

Відомий історик, учений, філолог, організатор науки, письменник, політичний діяч. Із його ім’ям пов'язаний розвиток історичних подій від перших кроків Центральної Ради до ІV Універсалу про самостійність УНР. Автор численних літературно-критичних статей. Основні його праці "Історія України-Русі", "Історія української літератури". (Михайло Грушевський, 50 гривень)

Команда №2

Український просвітитель-гуманіст, філософ, поет, педагог. З 1770-х років він вів життя мандрівного філософа. Є зачинателем жанру байки, який набув широкого розвитку в українській літературі. У 18 столітті у своїй творчості використовував багато афоризмів, які мали глибину й узагальнену думку. На його честь названо астероїд 2431. (Григорій Сковорода, 500 гривень)

Команда №3

Український військовий, політичний і державний діяч. Гетьман Війська Запорозького, його державна діяльність була спрямована на будівництво церков, монастирів і церковних шкіл в Україні. Йому присвячено 186 гравюр, 42 картини, 22 музичні твори, 17 літературних творів, 6 скульптур. (Іван Мазепа, 10 гривень)

(журі оголошує результати конкурсів)

Ведучий:

Учні нашого закладу вже ступили на першу сходинку свого успіху у вибраній професії, вони - ОБЛІКОВЦІ! Наступний конкурс від них!

Кожна команда має чотири конверти, в яких знаходяться закодовані економічні поняття. Кожне поняття складається з двох слів. Командам необхідно за три хвилини розшифрувати за допомогою алфавіту ці поняття. А поки команди будуть виконувати завдання, вболівальникам пропонуємо переглянути відеоролик «Сходинками успіху», у якому обліковці показують своє життя під час навчання у нашому закладі.

Конкурс  «Розшифруй слово»

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

1)  3,1,16,32,23,18,11,14       21,11,18,19,15.        (Валютний ринок)

2)  17,12,9,18,1,21,19,6,18,12      4,21,19,29,12. (Міжнародні гроші)

3)  23,21,24,6,19,3,11,14    15,19,18,23,21,1,15,23.  (Трудовий контракт)

4)  15,21,7,6,11,23,18,1     15,1,21,23,15,1. (Кредитна картка)

(журі оцінює правильні відповіді)

Історія України – це історія мужнього талановитого народу, що віками боровся за свою волю і щастя. Руками українського народу створені справжні чудеса! Декілька років тому в Україні була оголошена акція «Сім чудес України». Сім чудес – це сім історико-культурних пам’яток України.

 Чудеса були визнані за результатами інтернет-голосування і опитування експертів: вчених, істориків, фахівців у галузі туризму. Давайте подивимось, які сім чудес України було визнано за цією акцією.

(кліп «Сім чудес України»)

Сім чудес України – це далеко не всі чудеса, створені нашим народом. Історико-культурні пам’ятки України можна вивчати за їх зображенням на банкнотах української гривни.

 Конкурс "Карта пам’яток завжди під рукою "

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

Для кожної команди наводяться відомості про історико-культурні пам’ятки, що зображені на банкнотах. Необхідно назвати пам’ятку і яка це банкнота.  

Команда №1

Визначна пам’ятка архітектури періоду Київської Русі. Споруджено за часів Ярослава Мудрого (1017 р). Громадсько-політичний і культурний осередок Київської держави, головний митрополичий храм. Тут збереглося 250 м2 мозаїки, події з будівництвом у ХХ ст. зобразив П.Загребельний у романі "Диво". (Софійський собор, 2 гривні)

Команда №2

Цю споруду звели у 1653 році за наказом Богдана Хмельницького. Храм повинен був стати родовою усипальницею і місцем вічного спокою гетьмана. (Іллінська церква у селі Суботові Черкаської області, 5 гривень)

Команда №3

Ця архітектурна споруда пов’язана з Лесею Українкою, тут вона прожила деяку частину свого життя і написала перші свої твори, і того ж вона часто бувала в цьому місці і любила його. (В’їзна вежа Луцького замку, 200 гривень).

Обліковець, бухгалтер – це звучить гордо!

Ця професія є досить вагомою у країнах з розвинутою економікою, вона  стала шанованою і в незалежній Україні.

Бути бухгалтером престижно. Кращі представники цієї професії вважаються другими в ієрархії керівництва будь-якого підприємства, організації, фірми. Без їх підпису жоден важливий документ не має сили.

У минулі роки при слові «бухгалтер» в уяві поставав образ нецікавого чоловіка в окулярах і традиційних нарукавниках. Але історія довела: чимало професій застарівають, а то й відмирають, бухгалтерія ж – вічна. Сучасний бухгалтер, аудитор – це високоінтелектуальна людина, знаюча, цілеспрямована, порядна. Це професія здібних, порядних і чесних людей. На цю рису звертають увагу далекі від бухгалтерії люди. Ще Аристотель розв’язував дилему, як розподілити людей на дві посади: полководця і касира; справедливу людину філософ рекомендував призначити касиром.

Конкурс "Запитання - відповідь "

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

Команда №1

1.Грошові знаки іноземних країн  (валюта)

2.Паперовий грошовий знак  (банкнота)

3.Один із цінних паперів (вексель)

4.Надання коштів під заставу (кредит, позика)

5.Організація - боржник підприємства (дебітор).

6. Вивезення товарів з країни (експорт).

7. Кошти отримані підприємством від реалізації продукції (дохід).

8. Країна, що винайшла паперові гроші (Китай)

Команда №2

1. Грошова сума, що видається в рахунок майбутніх платежів  (аванс).

2. Незалежний ревізор  (аудитор).

3. Грошовий вираз вартості товару (ціна).

4. Система ставок, що визначають розмір плати за різні послуги  (тариф).

5. Обов'язкові платежі, що стягуються державою (податки).

6. Основний закон держави (Конституція України).

7. Фахівець з управління (менеджер)

8. Що означає слово «реклама»? (кричати)

Команда  №3

1.Скільки літер в слові ОБЛІКОВЕЦЬ   (десять).

2. Державна установа, що контролює перевезення вантажів через кордон, а також стягує мито та інші збори за їхнє перевезення (митниця)

3. Суспільно-економічний устрій, що приходить на зміну феодалізмові (капіталізм)

4. Грошовий вираз вартості товару (ціна)

5. Щорічний торг, періодичні торги, що їх проводять у певному місці     (ярмарки)

6. Ввіз товарів або капіталів у будь-яку країну з-за кордону

для реалізації їх на внутрішньому ринку (імпорт)

7. Назва вартості паперових грошей (купюра)

8. Кусок металу (золота, міді, срібла або сплавів) встановленої законом ваги і форми, що використовується як засіб обігу або платежу (монета)

Запитання для всіх команд  (2 бала)

Коли в Україні відзначають професійний ДЕНЬ БУХГАЛТЕРА  (16 липня)

До уваги: У бухгалтерів є професійне свято-День бухгалтера.

УКАЗ

ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про День бухгалтера

Ураховуючи значний внесок працівників бухгалтерських служб у розвиток фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і організацій, зростання національної економіки, постановляю:

Установити в Україні професійне свято - День бухгалтера, яке відзначати щорічно 16 липня.

 Президент України Л. КУЧМА м. Київ
18 червня 2004 року
N 662/2004 

 

Конкурс  " Калейдоскоп "

(Кожна правильна відповідь – 1бал)

Командам необхідно скласти з поданих літер економічні терміни за визначений час та пояснити їх значення.

АМЕКРАЛ (реклама)

ВІДРИМЄПСОПТ (підприємство)

ІДЕДВИНДИ (дивіденди)

ЯОПІЛОНОМ (монополія)

ЗІЦОЯПРОПИО (пропозиція)

ОТКРИРЕД (кредитор)

Ведучий:

Шановні випускники! Ви сьогодні дізналися, що в бухгалтерів є професійне свято, свій герб, але  це ще не все, у нас є навіть свій гімн. Поки підраховуються підсумки нашої гри, пропоную вам його послухати.

(кліп)

(вислів на слайді)

 "Бухгалтерський облік - непогрішний суддя того, що було, необхідний керівник сучасного і надійний консультант майбутнього".

Отже, підведемо підсумок.

(виступ журі, оголошення результатів гри. Нагородження команд)

 

Заключна частина

У нашому закладі є традиційні тижні професійної майстерності, під час яких проходять конкурси, де  учні презентують свою професію,  змагаються між собою, показуючи знання та вміння. Це не просто конкурси – це свято! На одному з них ви сьогодні були присутніми і мали нагоду ознайомитися з професією, яка дає поштовх для подальшого кар’єрного зросту.

Сьогодні ви дізналися чимало нового про професію сучасності. Але ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, повинні добре знати свою справу, робити її чесно, вміло.

Ми бажаємо усім здоров’я, щастя, кохання, успіхів у навчанні. А також знайти свій шлях, правильного рішення у подальшому житті.

І пам’ятайте, перед тим, як обрати професію, оцініть свої можливості і критично прислуховуйтеся до порад.

Дякуємо усім за увагу!

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Челбарах Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
416
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку