Програма екологічного гуртка для учнів 9-11кл загальноосвітніх навчальних закладів «Роль металів у живих системах»

Про матеріал
Програма висвітлює питання біологічної ролі металів у живих системах Основні завдання гуртка: - посилити екологічну складову шкільного курсів викладання хімії; - продовжити ознайомлювати учнів із забрудненням навколишнього середовища продуктами хімічного виробництва;зокрема металами; - показати можливості хімічного аналізу у визначенні забруднювачів у різних об’єктах навколишнього середовища; - проілюструвати напрями охорони навколишнього середовища за допомогою хімічної науки; - ввести поняття хімічних аспектів екології. Програма передбачає проведення теоретичних і практичних занять, семінарів, підсумкової конференції.
Перегляд файлу

Програма екологічного гуртка для учнів 9-11кл загальноосвітніх навчальних закладів «Роль металів у живих системах»

Пояснювальна записка

Програма висвітлює питання біологічної ролі металів у живих системах Основні завдання гуртка:

- посилити екологічну складову шкільного  курсів викладання хімії;

- продовжити ознайомлювати учнів із забрудненням  навколишнього середовища продуктами хімічного виробництва;зокрема металами;

- показати можливості хімічного аналізу у визначенні забруднювачів у різних об’єктах навколишнього середовища;

- проілюструвати напрями охорони навколишнього середовища за допомогою хімічної науки;

- ввести поняття хімічних аспектів екології.

 Програма передбачає проведення теоретичних і практичних занять, семінарів, підсумкової конференції.

Вступ (1год)

Макро- і мікроелементи  у живих системах : принципова різниця у їх поведінці . Порівняння елементарного складу живого організму та гідро- і літосфери. Фактори, що обумовлюють надходження елементів у живі організми. Геохімічні аномалії.

Тема 1 Підготовка робочого місця експериментатора  (2год)

 Лабораторне обладнання і техніка роботи в хімічному кабінеті і лабораторії. Правила роботи в хімічному кабінеті(лабораторії).Посуд  і реактиви у якісному і кількісному аналізі .Ведення лабораторного журналу і підготовка робочого місця.

Демонстрації:набір лабораторного посуду

Практична робота №1 Підготовка робочого місця експериментатора

Тема 2 Відбір і підготовка проб до аналізу(5 год)

 Методи відбору, транспортування  і зберігання проб  води, гідро біонтів, донних відкладів. Підготовка проб до аналізу. Методи озолення гідробіонтів. Вивчення фізичних властивостей води

Екскурсія №1 Методи відбору, транспортування ,зберігання проб води, донних відкладів, гідро біонтів .підготовка проб до аналізу.

 Практична робота№2 Особливості озолення гідро біонтів і донних відкладів у шкільних умовах

Тема 3 Методи якісного аналізу. Хроматографія(4год)

Предмет і значення якісного аналізу. Дробний і систематичний методи аналізу. Види хроматографії .тонкошарова і паперова хроматографія

Семінар. Хроматографічний аналіз .Види хроматографії .тонкошарова і паперова хроматографія

Практична робота3 Аналіз суміші катіонів шести аналітичних груп

Тема 4 Методи кількісного аналізу(7 год)

Предмет і значення  кількісного аналізу .Класифікація методів хімічного аналізу. Титриметричні методи аналізу

Оптичні методи аналізу (фотоколориметрія, колориметрія)

Практична робота №4 Титриметричні методи аналізу

Практична робота№5,6 Оптичні методи аналізу

Тема 5 Біологічна роль металів(8 год)

 Вміст металів  у живому організмі. Роль металів у живому організмі. Роль металів у зародженні життя на Землі .Порушення в засвоєнні металів в організмі і хвороби, пов’язані  з таким явищем .Медичні препарати, які містять йони металів. Кругообіг металів у природі. Фізіологічні функції металів. Токсичність. Методи визначення токсичності. Біотестування

Екскурсія .Вивчення тест-об’єктів регіону.

Практична робота 7,8 Вивчення токсичності металів

Тема 6 Розв’язування задач екологічного змісту (2год)

Задачі, які дозволяють  розкрити структуру і функціонування живих систем, висвітлити проблеми, пов’язані з порушенням  рівноваги у  біосферних процесах  і  біогеохімічних  циклах, виснажування природних ресурсів  і погіршення якості оточуючого середовища у результаті забруднення відходами виробництв. Задачі, які висвітлюють питання регулювання стану, розроблення заходів щодо попередження  екологічних наслідків. Задачі, які сприяють  формуванню особистісних якостей учнів: етичних норм відношення до природи, пізнавального інтересу, вміння нестандартно мислити.

Практична робота №9 Розв’язування екологічних задач. Хімічні аспекти екології

 

 

docx
Додано
17 січня 2019
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку