Програма корекції емоційно - поведінкових розладів

Про матеріал
Дана програма призначена для групової корекційної роботи з дітьми середньої вікової групи які мають ряд проблем. Це діти з девіантними проявами поведінки, низьким рівнем адаптації до суспільства, негативними рисами характеру, низькою самооцінкою, проблемами в спілкуванні, високим рівнем емоційної напруги, що викликає забезпечення психологічного супроводу.
Перегляд файлу

КЗ «Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей»

Запорізької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

«Корекція

емоційних та поведінкових розладів

вихованців молодшого шкільного віку методом пісочної терапії»

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог

 Якушина Ю.Ю.

 

 

 

 

2014 р.

   

«Корекція емоційних та поведінкових розладів вихованців молодшого шкільного віку методом пісочної терапії» розроблена Якушиною Ю.Ю. практичним психологом КЗ  «Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей» Запорізької обласної ради, в 2015 році.

Реалізація даної програми відбувається на базі даного закладу.

Кількість сторінок – 37.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дана програма призначена для групової корекційної роботи з дітьми середньої  вікової групи які мають ряд проблем. Це діти з девіантними проявами поведінки, низьким рівнем адаптації до суспільства, негативними рисами характеру, низькою самооцінкою, проблемами в спілкуванні, високим рівнем  емоційної напруги, що викликає забезпечення психологічного супроводу.

 

 

Пояснювальна записка

Пісочна терапія - це можливість висловити те, для чого важко підібрати слова, стикнутися з тим, до чого важко звернутися безпосередньо, побачити в собі те, що зазвичай йде від свідомого сприйняття.

 К.Г.Юнг

Пісочна терапія - це унікальна можливість досліджувати свій внутрішній світ за допомогою безлічі мініатюрних фігурок, підноса з піском, деякої кількості води - і відчуття свободи та безпеки самовираження, що виникає в спілкуванні з психологом. Немає в світі нічого простішого і доступнішого, живішого і об'ємнішого, зручнішого і різноманітнішого за пісок. Ідея пісочної гри чудова, оскільки пісок є тим дивовижним природнім матеріалом, який здатний водночас передавати багато чого: відчуття розмаїття природи, можливостей свого тіла, сутності життя безліччю форм.

Пісок складається з окремих піщинок, які символізують індивідуальність людини, а піскова маса - життя у Всесвіті. Пісочна терапія - це лікувальний метод, що активізує психічну енергію і відкриває перед людиною можливість до змін. Уперше пісочну ігротерапію запровадила у 1929 році дитячий психотерапевт М. Ловенфельд у Лондонському Інституті Дитячої психології. Розроблена нею техніка "побудови світу" отримала популярність. У 1935 році вона опублікувала книгу, що мала назву "Гра в дитинстві". Ця робота була помічена К. Г. Юнгом, і він запропонував своїй учениці Дорі Калфф приділити особливу увагу дитячій грі на піску. Саме вона ввела термін "пісочна терапія". Дора Калфф стверджувала, що під час пісочної терапії розвивається самоусвідомлення дитини. 

Використовувати піскову терапію можна з дітьми різних вікових груп. Таким чином, спостереження і досвід доводять: гра з піском позитивно позначається на емоційному самопочутті дітей і що робить її чудовим засобом для "турботи про душу" (саме так перекладається термін психотерапія)

У багатьох випадках гра з піском є провідним методом корекційного впливу (як наприклад, при емоційних і поведінкових порушеннях невротичного характеру). В інших випадках це допоміжний засіб, що дає змогу стимулювати дитину, розвинути її сенсомоторні навички, знизити емоційне напруження.

В даній програмі поєднано метод пісочної терапії з методом мандалотерапії. Адже мандалотерапія також є потужним інструментом корекції  психоемоційного стану дитини,  формування позитивного відношення до себе, що являється одним із найважливіших чинників духовного розвитку дитини.

Метод «Мандала» носить терапевтичний і діагностичний характер. Працюючи з мандалой дитина вивільняє несвідомо свій психічний стан, осмислює при створенні мандали своє внутрішнє занепокоєння, що дозволяє зрештою побачити йому свої проблеми з боку, а потім усвідомити їх і спробувати змінити себе за допомогою когнітивно-поведінкової терапії.

     Метод «Мандала» змінює духовну суть «Я» дитини, поведінка його змінюється в позитивну сторону. Метою буде та внутрішня робота, що дозволить душі вилучитися з обмежень, критики, заборон, шрамів, побачити себе і світ заново.

 Створення мандали - це традиційна східна практика, ритуальна дія, в якій міститься декілька смислових рівнів. Починаючи з мети і часу її створення, вибору матеріалу, розміру, кольору, композиції, через сам процес медитативної реалізації несвідомого образу і до здобуття результату, переживання містичного захвату, його осмислення і подальшого руйнування створеної композиції (з піску, пластика, глини, солі, негодящого матеріалу).

 Мета даної програми:  створити умови для зниження негативних емоційно – поведінкових розладів вихованців закладу соціального захисту.

Завдання програми:

- відкриття в собі доступу до пізнання власної  душі, внутрішнього світу;

- трансформування власного негативу в позитив;

- розвиток навичок спілкування та позитивної соціальної поведінки;

- розвиток самоусвідомлення дитини;   

- сприяння побудові гармонійного образу світу;

- зниження емоційної напруги;

- підвищення самооцінки;

- формування візуальних образів успіху та благополуччя;

- створення у процесі малювання кола цілей, цінностей;

- корекція емоційної гіперчуттєвості або напроти, алекситимії (складність в відреагуванні почуттів та емоцій).

Цільова група: корекційно – розвивальна програма розрахована на вихованців середньої вікової групи  (7 – 11років).

Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять: ігрові методи, словесний метод, дидактичні  ігри, малювання піском, групові та індивідуальні форми роботи, наглядні методи (демонстрація іграшок, ілюстрацій та моделювання).

Структура кожного заняття:

І. Вступна частина

1.1. Привітання

1.2.  Мій настрій (діагностика на початку заняття)

1.3. Правила роботи

ІІ. Основна частина

2.4.  Творча робота : індивідуальна або колективна (пісочна терапія, мандалотерапія)

2.5. Релаксація

2.6.Мій настрій (діагностика в кінці заняття)

ІІІ. Заключна частина

3.7. Рефлексія

3.8. Ритуал прощання

 

 

 

1 ЗАНЯТТЯ

1. Вправа «Самий – самий мій плакат»

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу.

Учасникам пропонують протягом 3 хвилин намалювати на аркуші паперу плакат, що складається з декількох розділів:

1. Ім’я

2. Намалювати:

А) Чим я люблю займатись

Б) Так я виглядаю коли щасливий

 По закінченні часу, плакати передаються по колу з коротким виступом кожного учасника, а потім прикріплюються на дошці.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхній настрій з яким вони прийшли на заняття. 

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Мозковий штурм «Правила роботи групи»

Мета: виробити правила роботи групи за допомогою мозкового штурму.

 1. Закон нуль – нуль (пунктуальність).

2. Правило піднятої руки: говоримо по черзі, коли один говорить інші мовчки слухають, перед тим як щось говорити потрібно підняти руку.

3. Без оцінок: приймаються різноманітні точки зору, ніхто один одного не оцінює, обговорює тільки дії: критика повинна бути конструктивною.

4. Конфіденційність: те, що відбувається на занятті, залишається між учасниками.

5. Правило «СТОП»: якщо обговорення стосується особистого досвіду учасників та стає неприємним, то можна закрити тему, сказавши «СТОП».

6. Активність.

Та ін…

4. Вправа «9 маленьких мандал»

Мета: корекція емоційної гіперчуттєвості або напроти, алекситимії (складність в відреагуванні почуттів та емоцій).

Учасникові пропонується 9 маленьких кіл діаметром з чайний келих і одне велике коло розміром в поперечнику з формат А2. Психолог пропонує по черзі намалювати  маленькі круги - мандали відштовхуючись від назви емоцій і відчуттів, наприклад: 1 круг - «смуток», 2 круг – «здивування», 3 круг – «страх», 4 круг - «самота», 5 круг – «щирість», 6 круг – «печаль», 7 круг – «радість», 8 круг – «задоволення», 9 круг – «гордість».     

Далі прорефлексувати, коли відчував ту або іншу емоцію.  Потім  на великий круг – мандала  потрібно розмістити маленькі мандали. Мандали приклеюються, створюючи композицію на великому крузі.

5. Релаксація «Повітряна кулька»

Мета: ефективне зняття психологічної напруги та збільшення антистресової стійкості вихованців.

Лунає музичний супровід

Психолог: «Лягаєте зручніше. Закрийте очі. Дихаємо спокійно і рівно. Дамо нашим ногам і рукам відпочити, витягнемо і розслабимо їх. Давайте помовчимо і прислухаємося до звуків довкола себе. (пауза).

Прислухайтеся до вашого дихання. (пауза) Дихання рівне і спокійне. Дозвольте своєму тілу розслабитися і відпочити. (пауза). Послухайте, що я хочу вам розповісти.»

Уявіть собі, що всі ви – повітряні кульки, дуже красиві і веселі. Вас надувають і ви легшаєте все і легше. Все ваше тіло стає легким, невагомим. І ручки легені, і ніжки стали легені, легені. Повітряні кульки піднімаються все вище і вище.

Дує теплий ласкавий вітерець, він ніжно обдуває кожну кульку (пауза – погладжування дітей). Обдуває кульку, пестить кульку . Вам легко, спокійно. Ви летите туди, куди дме ласкавий вітерець. Але прийшла пора повертатися додому. Ви знову в цій кімнаті. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Посміхніться своїй кульці.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття.

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання.

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

2 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання  «Я» в барвах веселки »

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Дітям роздаються заготовки веселки. На кожній смужці, що символізує колір веселки, потрібно написати особистісну якість, якими б змогли себе   охарактеризувати діти. «Який я ». Їх всього повинно бути 7.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхній настрій на початку заняття. 

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Повторення правил групової роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Знайомство з піском»

Мета: знизити психофізичну напругу, розвивати тактильну чуттєвість.     

На рівній поверхні піску  діти   роблять відбитки  рук: внутрішньою і зовнішньою стороною. Поважно затримати руку на піску, злегка втиснувши її, і прислухатися до своїх відчуттів. Психолог починає гру, розповідаючи дітям про свої відчуття: “Мені приємно. Я відчуваю прохолоду (або тепло) піску. Коли я рухаю руками, я відчуваю маленькі піщинки. А що відчуваєте ви?”

Далі  психолог перевертає свої руки долонями вгору: “Я перевернув руки, і мої відчуття змінилися. Тепер я по-іншому відчуваю шорсткість піску, по-моєму, він став ледве холодніший. А що відчуваєте ви? Мені не дуже зручно тримати так руки. А тобі?”  Можна посувати руками: “ковзнути” долонями по поверхні піску, виконуючи зигзагоподібні і кругові рухи (як машинки, змійки, санки і ін.); виконати ті ж рухи, поставивши долоню на ребро; “пройтися” долоньками по прокладених трасах  залишаючи на них свої сліди; створювати відбитками долонь, кулачків, кісточками грон рук, ребрами долонь всілякі химерні узори на поверхні піску, спробувати знайти схожість узорів з об'єктами навколишнього світу (ромашка, сонечко, дощинки, травички, дерево, їжачок і ін.); “пройтися” по поверхні піску окремо кожним пальцем по черзі правою і лівою рукою, потім одночасно (спочатку лише вказівним, потім середнім, потім безіменним, великим, і, нарешті, мізинчиком); далі можна   групувати пальці два, три, чотири, п'ять - виходять загадкові сліди; “пограти” по поверхні піску, як на клавіатурі.

Рефлексія:

1. Які емоції переповнювали вас під час виконання даної вправи?

2. Що сподобалось найбільше?

 5. Вправа «Хмарка»

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу.

Уявіть собі теплий літній вечір. Ви лежите на траві і дивитеся на хмари, що пропливають в піднебінні, – такі білі, великі, пухнасті хмари в блакитному піднебінні. Довкола все тихо і  спокійно, вам тепло і затишно. З кожним зітханням і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, все вище і вище, до самих хмар. Ваші ручки легенькі, легенькі, ваші ніжки легенькі. все ваше тіло стає легким, як хмаринка.

Ось ви підпливаєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасивішої хмари на небі. Ближче і ближче. І ось ви вже лежите на цій хмарці, відчуваєте, як вона ніжно гладить вас, це пухнаста і ніжна хмара .  (пауза – погладжування дітей). Гладить ., погладжує . Вам добре і приємно. Ви розслаблені і спокійні. Але хмарка опустила вас на галявину. Посміхніться своїй хмарці. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Ви добре відпочили на хмарці.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання.

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають навколо пісочниці з піском, протягують руки над піском, беруться за руки та говорять: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

3 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання «Африканці в танці»

 Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Учасникам пропонується утворити круг і розділитися на три рівні частини: "європейців", "японців" і "африканців". Потім кожен з учасників йде по кругу і вітається зі всіма "своїм способом": "європейці" знизують руку, "японці" кланяються, "африканці" труться носами.  

 2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Моя мрія»

Мета: виховувати позитивні емоції, формувати візуальні образи успіху та благополуччя;

Пропонується морською сіллю написати власне ім’я, зобразити свою мрію, бажання, посмішку, позитив, феєрверк, враження від роботи з даним матеріалом та ін.

5. Вправа «Водоспад» 

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу.

Уявіть собі, що ви  стоїте біля водоспаду. Чудовий день, блакитне небо, тепле сонце. Гірське повітря свіже і приємне. Вам дихається легко і вільно. Але водопад наш незвичайний, замість води в нім падає м'яке біле світло. Уявіть собі, що ви стоїте під цим водопадом і відчуваєте, як це прекрасне біле світло струмує по вашій голові. Ви відчуваєте, як воно  торкається вашого волосся, потім  обличчя, та шиї.

Біле світло тече по ваших плечах ., допомагає їм стати м'якими і розслабленими (пауза – погладжування дітей). А ніжне світло тече далі по грудях ., по животу . Хай світло гладить ваші ручки, пальчики. Світло тече  і по ногах і ви відчуваєте, яке тіло м'яке і ви розслабляєтеся.

Цей дивний водопад з білого світла обтікає все ваше тіло. Ви відчуваєте себе абсолютно спокійно, і з кожним зітханням ви все сильніше розслабляєтеся. А тепер потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Чарівне світло наповнило вас свіжими силами і енергією.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

4 ЗАНЯТТЯ

1.  Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

 Кожен учасник повинен назвати будь яке слово, яке асоціюється з заняттям. Які асоціації приходять на думку коли ви думаєте або згадуєте заняття. Обговорення починається словами «Для мене заняття – це…».

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Мандала на піску

Мета: розпізнавати власні емоції та виражати їх.

Учасникам пропонується за допомогою камінців зобразити мандалу на піску (раніше ознайомити дітей з поняттям «мандала»). Спочатку потрібно намалювати круг, потім в середині зобразити малюнок, який обере група разом та прикрасити камінцями, мушлями та ін.

5. Релаксація

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу

Сьогодні Ви багато займалися, грали і напевно втомилися. Я пропоную вам небагато полінуватися. Уявіть собі, що ви - ледарі і голубитеся на м'якому, м'якому килимі. Довкола тихо і спокійно, ви дихаєте легко і вільно. Відчуття приємного спокою і відпочинку охоплює все ваше тіло.

Ви спокійно відпочиваєте, ви лінуєтеся. Відпочивають ваші руки, відпочивають ваші ноги (пауза – погладжування дітей). Відпочивають ручки, відпочивають ніжки. Приємне тепло охоплює все ваше тіло, вам лінь ворушитися, вам приємно. Ваше дихання досконало спокійне. Ваші руки, ноги, все тіло розслаблене. Відчуття приємного спокою наповнює вас зсередини. Ви відпочиваєте, ви лінуєтеся. Приємна лінь розливається по всьому тілу.

Ви насолоджуєтеся повним спокоєм і відпочинком, який дарує вам сили і гарний настрій. Потягніться, скиньте з себе лінь і на рахунок «три» розплющте очі. Ви добре відпочили, у вас бадьорий настрій.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають навколо пісочниці з піском, протягують руки над піском, беруться за руки та говорять: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

5 ЗАНЯТТЯ

 

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Кожен обирає казкового героя та намагається знайти загальні риси, якості між героєм та собою. Наприклад: Я – колобок. Мене багато чого цікавить. Ми схожі тим, що любимо подорожувати.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Мій внутрішній світ»

Мета: формувати позитивне відношення до себе.

Дітям пропонуються різноманітні мандали, кожен обирає собі одну, яка йому до душі та розмальовує її.

5. Релаксація «Дерево»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Ви гуляєте по стежині, навколо вас свіже і тепле повітря, у вас багато сил, ви легко рухаєтеся і роздивляєтеся все довкола вас, поля і дерева. Пауза. Ви рухаєтеся по стежині, яка приводить вас в ліс, світлий і спокійний, довкола вас звуки птиць і шелест дерев. Пауза. Ви рухаєтеся далі і бачите вдалині дерево, яке привернуло вашу увагу, воно стоїть далеко від всіх дерев, самотньо, посеред галявини, залучаючи погляди прохожих поряд людей, що заблукали.

Пауза. Повз цього дерева неможливо пройти. Воно притягує погляди своєю потужністю і енергією. Пауза. Листя ніби розмовляє і грає один з одним.  Пауза. Кора дерева притягує своїм теплом і ніжністю. Пауза. Погляньте на це дерево, розгляньте, який колір у нього, які гілочки, листя, якого воно розміру, високе або низьке, з корінням або без, відчуйте його запах. Пауза.

Погляньте ще раз уважно на це дерево і попрощайтеся з ним, адже вам вже пора повертатися з лісу. Зробіть глибокий вдих і розплющуйте очі».

Після того, як діти прослухали текст, психолог просить намалювати дерево таким, яким побачили учасники із закритими очима. Після того, як діти намалюють, вони розповідають про своє дерево.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

6 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Кожен з учасників повинен уявити наступне: якби Ви були рослиною, то якою. Потрібно асоціювати себе з рослиною та зобразити на малюнку.

 2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Морська сіль»

Мета: виховувати позитивні емоції, формувати візуальні образи успіху та благополуччя, зниження емоційної напруги.

Учасники обирають мандалу потім їм пропонується оживити малюнок за допомогою кольорової морської солі.

5. Релаксація «Дихай і думай красиво»

Мета: знижувати рівень емоційного напруження.

 Інструкція. Заплющить очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть:

• «Я –лев» - видихни, вдихни;

• «Я - птах» - видихни, вдихни;

• «Я - камінь» - видихни, вдихни;

• «Я – квітка» - видихни, вдихни;

• «Я спокійний» - видихни.

Коли дуже хвилюєтеся, спробуйте красиво і спокійно дихати.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

 

7 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

 Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Інструкція:  Ми знаємо, що кожен колір несе в собі якийсь стан, настрій, закрийте очі, відчуйте свої кольори, якого кольору зараз ваша голова, тіло, руки, ноги, запам'ятаєте ці кольори. Зараз я роздам вам намальованих  чоловічків та  набір олівців, а ви розфарбуєте цього чоловічка, відповідно до тих кольорів, які ви відчули в собі.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Камінці на піску

Мета: розвиток комунікативних навичок, вміння поступитися, згуртованості, відчуття себе частиною колективу.

Дітям пропонується зобразити малюнок на піску, на розсуд всіх членів групи, з камінців марблс та інших запропонованих психологом матеріалів. Дана вправа вимагає від дітей згуртованості,  вміння поступитися, комунікативних навичок.

Обговорення.

5. Релаксація «На березі моря»

Мета: розслаблення, зняття психоемоційної напруги.

Діти лягають на килим. Психолог включає музику «Шум моря» і  спокійним рівним голосом говорить:

«Закрийте очі, уявіть, що ми лежимо на березі моря. Світить тепле сонечко, ми гріємося. Ручки і ніжки розслаблені. По тілу розливається тепло. Дме ласкавий вітерець (у цей момент можна погладити кожного дитяти).

Дихаємо спокійно і глибоко. Набираємо повні легені повітря і видихаємо все повітря. Нам добре і спокійно. Море спокійне, а під водою плавають різнокольорові казкові рибки. Уявіть, які вони красиві: блакитні, жовті, зелені – вони блищать і переливаються. А ми лежимо на березі, і всі турботи і тривоги покидають нас, спливають як рибки. Потихеньку розплющуємо очі, можна потягнутися, повертаємося в нашу кімнату».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають навколо пісочниці з піском, протягують руки над піском, беруться за руки та говорять: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

8 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Кожен учасник по колу називає своє ім’я та закінчує наступне речення:

«Я не люблю…», «Я люблю…»

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Колаж»

Мета: розвиток уяви, розвиток навичок спілкування та позитивної соціальної поведінки, розвиток самоусвідомлення.

Дітям пропонується з газет та журналів зробити вирізку предмета, особи та ін., що уособлює кожного.

Потім наклеюється кожна вирізка на загальний ватман та прикрашається рамкою з ракушок, камінців та ін.

5. Релаксація «Подорож до чарівного лісу»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Ляжте зручно і закрийте очі. Уявіть собі, що ви в лісі, де багато дерев, кущів і всіляких квітів. У самій гущавині стоїть біла кам'яна лавка, сядемо на неї...Прислухайтеся до звуків. Ви чуєте спів пташок, шелест трав. Відчуйте запахи: пахне волога земля. Вітер доносить запах сосен. Запам'ятаєте свої відчуття. Відчуття, захопите їх з собою, повертаючись з подорожі. Хай вони будуть з вами весь день».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

9 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

 Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Учасникам пропонується закрити очі,  уявити та асоціювати себе з квіткою. Потім розкривши очі, зобразити квітку – асоціацію на малюнку та підписати власним ім’ям.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Мій поганий та гарний настрій»

Мета: трансформування власного негативу в позитив, формування візуальних образів успіху та благополуччя.

Дітям пропонується на дерев’яних підносах за допомогою манної крупи зобразити малюнок, який би передавав власний внутрішній емоційний стан, настрій. Зобразити символічно свій поганий настрій та гарний настрій.

Обговорення.

5. Релаксація «Квітка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Сядьте навпочіпки, опустіть голову і руки. Уявіть, що ви насіннячка, з яких виростуть прекрасні квіти. Ось теплий промінь сонця досяг землі і зігрів в ній насіннячко. З насіннячка виклювався паросток. З паростка виросла прекрасна квітка. Встаньте, підніміть і розведіть руки в сторони.

Голубиться квітка на сонечку. Підставляє теплу і світлу кожну пелюстку, повертаючи голівку услід за сонцем. Підведіть підборіддя, уявіть, що ви дивитеся на сонечко з-під опущених вік, посміхніться, повільно повертайте голову вправо-вліво. А тепер розкажіть про те, що ви відчували, коли були квітками».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

10 ЗАНЯТТЯ

 

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців

Пропонується привітатися незвичним способом. Діти утворюють велике та маленьке коло. Велике коло рухається вправо, а маленьке вліво діти вітаються один з одним долоньками, ліктями, спинами і т.д.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «дошка найприємніших слів»

Мета: розвиток самоусвідомлення,

- розвиток навичок спілкування та позитивної соціальної поведінки;

- розвиток самоусвідомлення дитини;   

- сприяння побудові гармонійного образу світу;

- зниження емоційної напруги;

- підвищення самооцінки;

- формування візуальних образів успіху та благополуччя;

- створення у процесі малювання кола цілей, цінностей;

- корекція емоційної гіперчуттєвості або напроти, алекситимії (складність в відреагуванні почуттів та емоцій).

Ім’я має в собі цікаві властивості…….

Власне ім’я найприємніше слово в світі для кожної людини.

Тому  пропоную вам зобразити дошку найприємніших, наймиліших слів вашої групи за допомогою «чарівних камінців» (камінці марблс).

Обговорення.

5. Релаксація «Тихе озеро»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: Закрийте очі і слухайте мене. Уявіть собі дивний сонячний ранок. Ви знаходитеся біля тихого, прекрасного озера. Чутно лише ваше дихання і плеск води.

Сонце яскраво світить, і це заставляє вас відчувати все краще і краще. Ви відчуваєте. як сонячні промені зігрівають вас. Ви чуєте щебетання птиць і цвіркотання коника. Ви абсолютно спокійні. Сонце світить, повітря чисте і прозоре. Ви відчуваєте всім тілом тепло сонця.

Ви спокійні і нерухомі, як цей тихий ранок. Ви відчуваєте себе спокійними і щасливими,  вам лінь ворушитися. Кожна клітинка вашого тіла насолоджується спокоєм і сонячним теплом. Ви відпочиваєте. А тепер розплющте очі. Ми  повертаємося до нашої кімнати, ми добре відпочили, у нас бадьорий настрій, і приємні відчуття, які не покинуть вас протягом всього дня».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

 

11 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання «Посмішка по колу»

Мета: створення позитивної атмосфери на початку роботи групи.

Учасники тренінгу стають в коло. Беруться за руки. Кожний з них посміхається дитині зліва.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Стіл для пісочної анімації

На початку кожен вітається з піском залишаючи відбиток долоньки на столику.

Потім дітям пропонується колективно зобразити: водоспад, небо, сонце, пташок, землю, пісок, дерева, квіти та ін.

Або зобразити разом картинку на задану психологом тему.

5. Релаксація «Незвичайна веселка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Ляжте зручно, розслабтеся, дихайте рівно і глибоко. Закрийте очі. Уявіть, що перед вашими очима незвичайна веселка. Перший колір – блакитний. Блакитний може бути м'яким і заспокійливим, як струмуюча вода. Блакитний приємно пестить при жаркій погоді, він освіжає тебе, як купання в озері. Відчуєте цю свіжість.

Наступний – жовтий колір. Жовтий приносить нам радість, він зігріває нас, як сонечко, він нагадує нам ніжного пухнастого курчати, і ми посміхаємося. Якщо нам сумно і самотньо, він піднімає настрій.  Зелений колір – колір м'якого лужка, листя і теплого літа, якщо нам ніяково, і ми відчуваємо себе невпевнено, зелений колір допоможе відчувати себе краще.

Розплющте очі. Що ви відчували, коли дивилися на блакитний, жовтий і зелений колір? Візьміть з собою ці відчуття на весь день».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

12 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Кожен учасник говорить своє ім’я та закінчує наступне речення: «Коли я стану дорослим  …»

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Морська сіль

Учасникам пропонується загадати бажання, але задля того щоб воно збулося потрібно графічно зобразити його на підносі морською сіллю.

Рефлексія.

 5. Релаксація  «Пурхання метелика»

Мета: зниження психоемоційної напруги

Інструкція: «Закрийте очі і слухайте мій голос. Дихайте легко і спокійно. Уявіть собі, що ви знаходитеся на лугу в прекрасний літній день. Прямо перед собою ви бачите прекрасного метелика, що пурхає з квітки на квітку. Простежте за рухом його крил. Рухи його крил легкі і граціозні.

Тепер нехай кожен спробує уявити, що він метелик, що у нього гарні та великі крила. Відчуйте, як ваші крила повільно та плавно рухаються вверх та вниз. Насолоджуйтесь відчуттям повільного та плавного паріння в повітрі. А тепер погляньте на луг, над яким ви летите. Подивіться скільки в ньому яскравих кольорів. Знайдіть очима найкрасивішу квітку і поступово починайте наближатися до нього. Тепер ви відчуваєте аромат своєї квітки. Вдихніть ще раз його аромат і розплющте очі. Розкажіть про свої відчуття.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

13 ЗАНЯТТЯ

 

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Учасникам пропонується взятися за руки, закрити очі та подумки побажати всім добра, щастя, удачі…

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Невідома фігура»

Психолог зображує на столі різноманітні фігури, карлючки і т.д. Дітям пропонується разом домалювати картину, тобто з невідомої фігури зобразити малюнок та придумати назву спільному малюнку.

5. Релаксація «Подорож на хмарі»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Я хочу запросити тебе в подорож на хмарі. Стрибни на білу пухнасту хмару, схожу на м'яку гору з пухких подушок. Відчуй, як твої ноги, спина,  загалом все тіло зручно розташувалися на цій великій хмарній подушці.

Тепер починається подорож. Твоя хмара повільно піднімається в синє піднебіння. Відчуваєш, як вітер овіває твоя особа? Тут, високо в піднебінні, все спокійно і тихо. Хай твоя хмара перенесе тебе зараз в таке місце, де ти будеш щасливий.

Постарайся в думках «побачити» це місце як можна точніше. Тут може статися що-небудь дивне і чарівне (Пауза 30 секунд) Тепер ти знову на своїй хмарі, і вона везе тебе назад. На твоє місце в класі. Злізь з хмари і подякуй його за те, що вона такий хороший тебе покатало Тепер постеж, як вона повільно розтане в повітрі Потягнися, випрямися і знову будь бадьорий, свіжий і уважний.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія.

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

 

14 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання «Коло привітань»

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Пропонується поділитися на дві групи (розрахувавшись на 1, 2), одна група береться за руки та утворює маленьке внутрішнє коло, а друга повинна утворити велике зовнішнє коло. Перша група повертається обличчям до другої. Психолог дає наступні інструкції: привітатися ліктями, мізинчиками, носами, колінами, спинами, руками. Після кожного привітання учасники великого кола роблять 3 кроки вправо, малого кола 2 кроки вліво.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Мій страх»

Дітям пропонується на столі для пісочної анімації зобразити власний страх. По закінченні роботи учасники повинні стерти страхи, таким чином позбувшись їх.

5. Релаксація  «Відпочинок на морі»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

(звучить спокійна розслаблююча музика)

Психолог.: «Ляжте в зручне положення, закрийте очі і слухайте мій голос. Уявіть собі, що ви знаходитеся в прекрасному місці на березі моря. Дивний літній день. Небо блакитне, сонце тепле. Ви відчуваєте себе абсолютно спокійними і щасливими. М'які хвилі докочуються до ваших ніг, і ви відчуваєте приємну свіжість морської води. З'являється відчуття що обдуває все тіло легкого свіжого вітерця.

Повітря чисте і прозоре. Приємне відчуття свіжості і бадьорості охоплює особу, плечі, спину, живіт, руки і ноги. Ви відчуваєте, як тіло стає легким, сильним і слухняним. Дихається легко і вільно. Настрій стає бадьорим і життєрадісним, хочеться встати і рухатися. Розплющуються очі. Ми повні сил і енергії. Постарайтеся зберегти ці відчуття на весь день».

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

15 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців.

Перед учасниками ставиться задача – назвати як найбільше варіантів імені кожного учасника (по черзі).

 2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4. Вправа «Я – зараз, я – в майбутньому»

Піднос  з манкою пропонується образно розділити на дві частини. На одній стороні намалювати «я – зараз» на іншій «я - в майбутньому». Рефлексія.

5. Релаксація «Жовта квітка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Створи в своїй кімнаті затишну обстановку.  Сядь зручно в крісло або ляж   на ліжко. Розслабся. Пригадай  епізод свого життя, коли тобі було так добре, що Душа співала і літала. Епізод, коли ти була щаслива.

Це може бути і перше побачення і перший поцілунок, це можуть бути твої відчуття від перебування на природі, твій захват і тріумфування від якоїсь своєї перемоги.  Наповни себе  приємними і радісними спогадами.

А тепер уяви, що в твоєму сонячному сплетенні яскрава жовта квітка. Це може бути  Жовта Троянда, або Жовта Ромашка, або календула.  Ця яскрава квітка випромінює промені світла такі яскраві, як сонце. Квітка пульсує – вона жива. Вона перетворюється в сонці, потім знов стає квіткою.  Яскраві промені світла виходять з неї.

Вона починає освітлювати все усередині тебе, ти починаєш весь світитися, наповнюватися світлом, всі клітинки твого тіла знаходяться в променях Сонця, ти стаєш суцільним світлом, сяєш сама, як  прекрасна квітка, як Жовта Роза Життя. Ти - світло і світло яскраве і любляче.

Ти хочеш наповнити світлом  свою найближчу і дорогу тобі людину. Ти бачиш його в потоці цього світла. Він посміхається. Ти бачиш, як з його тіла до тебе теж прямує потік  світла. Відчуваєш тепло в серці.

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

16 ЗАНЯТТЯ

1. Привітання «Гірлянда добра»

Мета: активізувати учасників, налаштувати їх на роботу, підвищити самооцінку вихованців

Діти утворюють «Гірлянду добра», висловлюючи побажання один одному.

Кожен по колу висловлює побажання сусіду зліва.

2. Вправа «Водоспад емоцій»

Мета: допомогти учасникам тренінгу усвідомити особистісні очікування від заняття, сприяти зближенню учасників групи та виявити їхні очікування від роботи в групі.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан дитини на даний момент. Та прикріпити до водоспаду власних емоцій.

Обговорення.

3. Правила роботи групи

Мета: повторення правил роботи групи

4.  Вправа « Гармонізуюча кольорова мандала »

Створення кольорового кола допомагає дітям стати чутливішими до кольорів і їх цілющого ефекту, оскільки робота проводиться з повним спектром кольорів і дитина може привести себе в стан рівноваги, просто створюючи кольорове коло.

Кожному учасникові надається набір гуаші не менше семи кольорів — кожен набір повинен мати білу і фіолетову фарби. Кожен учасник групи вибирає для себе найбільш комфортне місце в приміщенні і готує його для подальшої роботи: бере приготований аркуш паперу (на аркуші паперу формату АЗ намальований круг діаметром 15-18 см, розділений на 12 рівних секторів), ємність з водою, кисті, паперову серветку і палітру. Завдання:  1. «Використовуючи фарби, зафарбувати кожен сектор; Починати треба з червоного кольору і рухатися до фіолетового. Насолодіться цим процесом.

2. Звертайте увагу на те, що ви відчуваєте, зафарбовувавши кожен сектор. Ви відчуваєте що деякі кольори вам подобаються, а деякі ні? Чи приносить вам більше задоволення використовувати якісь певні відтінки? Ці і подібні питання можуть дати ключ до того, які кольори будуть корисні для вашого стану здоров’я. Почніть з сектора № 1 – червоний колір. Потім № 2 – червоно – помаранчевий; №3 – помаранчевий; №;4 – жовто - помаранчевий; № 5 – жовтий; №6 – жовто – зелений; № 7 – зелений; № 8 – синьо – зелений; №9 – синій; № 10 – синьо – фіолетовий; №11 – фіолетовий; № 12 – червоно – фіолетовий.

 

5. Релаксація «Ваш внутрішній світ»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Ви повністю розслаблені  і занурюєтеся уявним поглядом углиб себе.  Уявіть, що коштуєте перед дзеркалом. Поглянете на себе. Чи все вам подобається в собі. Можливо, щось викликає дискомфорт. Відзначте це. А тепер зробіть крок туди – в задзеркаллі. Там  Світ  вашої Душі.

Ви зробили крок в задзеркаллі і рухаєтеся по стежині. Ви бачите дивну природу. Птиці співають. Сонце світить. Ви  виходите на галявину повну прекрасних кольорів. Поруч дивне озеро з чистою прозорою водою. Ви лягаєте на траву і дивитеся в блакитне піднебіння. Прислухайтеся до своїх відчуттів. Відчуйте потік енергії землі що спрямовується у вас.

Ця енергія наповнює вас силоміць, зціляє. Довкола вас прекрасні квіти. Прислухайтеся до себе:  енергію якої квітки ви б хотіли зараз отримати?  Ці квіти є на галявині. Ви личите до них і вдихаєте їх аромат. Ви відчуваєте, як енергія цих кольорів наповнює вас. Насолодитеся цими прекрасними відчуттями.

А тепер ви підходите до джерела з чистою прозорою водою. Ви занурюєтеся у воду. Ви відчуваєте, як вона очищає вас, зціляє. Побудьте там в цій прозорій цілющій воді. Відчуйте, як ви наповнюєтеся силоміць і енергією. Легкість і сила у всьому вашому тілі. Вам добре і приємно. Ви виходите з джерела і йдете гуляти по Міру своєї Души. Оглядитеся довкола. Який він ваш внутрішній  Світ. Мабуть, ви побачите якийсь предмет. Підійдіть до нього, оглянете його. Поставте питання своїй Мудрості : що означає цей предмет

6. Мій настрій на кінець заняття

Мета: прослідкувати динаміку зміни настрою дітей на кінець заняття

7. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

8. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список літератури:

 

 1. Аромштам М. Ігри вологому піску //Дошкільна освіта - червень № грудня 2006
2. Андрунь С. Чудеса з піску //Обруч № березні 2007
3. Дбайлива Н.Ф. Використання пісочниці в корекції емоційно - вольовий і соціальної сфер дітей раннього та молодшого дошкільного віку //Дошкільна педагогіка /Січень, лютий /2007. 4. Дбайлива Н.Ф. Пісочна терапія корекції емоційної сфери дітей раннього та молодшого дошкільного віку //Дошкільна педагогіка /Липень, серпень /2006. 5. Грабенко Т.М. Ігри з піском або пісочна терапія //Дошкільна педагогіка № 5 /вересня, Жовтень /2004. 6. Горошкова Л. Ігри з піском і водою //Дошкільне виховання № 6/89. 7. Зінкевич - Євстигнєєва Т.Д. Практикум з пісочної терапії
8. Зінкевич - Євстигнєєва Т.Д., Грабенко Т.М. Практикум з креативної терапії /СПб. : Мова: ТЦ Сфера, 2001. 9. Зінкевич - Євстигнєєва Т.Д., Грабенко Т.М. Корекційні розвиваючі і адаптують гри М : Дитинство - Прес, 200 119. 10. Зінкевич - Євстигнєєва Т.Д., Грабенко Т.М. Чудеса на піску: Практика пісочної терапії.

 9. Психодіагностична та психокорекційна робота з дітьми з використанням  мандали: основні правила роботи психолога з дитиною при використанні мандали Е. Осипчук. Шкільний психолог.- 2007 - № 3. с. 18-19.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
19 січня 2022
Переглядів
910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку