Програма табору відпочинку з денним перебуванням
Костянецького навчально-виховного комплексу
«Загальноосвітня школа 1 ступеня – дошкільний заклад»
Мирогощанської сільської ради
Дубенського району
Рівненської області
Програма літнього пришкільного закладу відпочинку з денним перебуванням «Сонечко »
розроблена для дітей 6-9 років і розрахована на одну зміну роботи (27.05.2019 – 07.06.2019)
Літо – найвеселіша для дітей пора року. Адже влітку найдовші та найцікавіші канікули. Неповторні тому, що пригоди літа не повторюються з року в рік, а дарують нові види відпочинку, цікаві розваги, нові зустрічі. Стільки всього цікавого можна побачити, навчитись та зробити. А ще підрости, зміцніти, порозумнішати.
Влітку в Костянецькому НВК організовується робота дитячого закладу відпочинку з денним перебуванням «Сонечко».
МЕТА ПРОГРАМИ
Метою діяльності цього дитячого закладу відпочинку є реалізація права кожної дитини на повноцінний відпочинок, забезпечення змістовного дозвілля, задоволення інтересів і духовних запитів відповідно до індивідуальних потреб.
ЗАДАЧІ ПРОГРАМИ
Задачі програми. Програма літнього пришкільного табору з денним перебуванням «Сонечко» має не тільки навчальне, а й виховне, розвиваюче та оздоровлююче значення.
Навчальні:
Розвивальні:
Виховні:
Оздоровлюючі:
організація повноцінного відпочинку кожної дитини;
поєднання природоохоронної діяльності і цікавого різноманітного пізнавального відпочинку;
сприяння оздоровлення душі і тіла.
ОЗДОРОВЧА ПРОГРАМА.
Відпочиваючи у пришкільному закладі відпочинку діти повинні не тільки зберегти, а й укріпити своє здоров’я. Цьому сприятимуть такі заходи:
Організаційно-педагогічна робота.
Організаційно-педагогічна робота включає такі напрями:
Профілактична робота з охорони життя дітей і попередження надзвичайних ситуацій
Інструктажі для дітей:
1. Інструктаж з охорони життєдіяльності.
2. Інструктаж «Йдемо вулицями села»
3. Інструктаж «Правила дорожнього руху»
4. Інструктаж «Обережно: отруйні рослини!»
5. Інструктаж «Правила поведінки під час грози»
6. Інструктаж «Правила поведінки під час поїздки автобусом»
7. Інструктаж «Правила поведінки на ігровому майданчику»
8. Інструктаж «Охорона здоров’я влітку»
9. Інструктаж «Техніка безпеки під час проведення спортивних ігор»
10. Інструктаж «Попередження дитячого травматизму».
11. Інструктаж «Тварина на вулиці: не хижі, але небезпечні».
12. Інструктаж «Правила протипожежної безпеки влітку»
14. Інструктаж «Обережно: незнайомці!».
15. Інструктаж «Дотримуйся особистої безпеки»
16. Інструктаж «Будь уважним: дикорослі рослини і гриби»
17. Інструктаж «Надання першої медичної допомоги»
Бесіди, проведені медичним працівником Костянецького ФАПу
1. «Про здоровий спосіб життя»
2. «Що таке здоров’я? Якщо ти захворів …»
3. «Про шкоди, яку приносить вживання наркотиків, алкоголю»
4. «Як зберегти зір?»
5. «Про шкідливий вплив надмірного перебування на сонці»
Робота з активізації творчих здібностей дітей:
ярмарок ідей і пропозицій;
конкурси малюнків;
колективні творчі справи;
заходи на розвиток творчого мислення.
Робота з патріотичного виховання:
екскурсія селом
виставка малюнків «Рідні краєвиди»;
бесіди «Історія нашого села», «Як ти бережеш красу рідного села»;
усний журнал «Історія нашого села».
Робота з розвитку навичок самоврядування:
психологічна гра на виявлення лідерів у загоні;
розподіл обов’язків;
розподіл доручень;
Етапи розвитку програми
Реалізація програми включає три періоди.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ПЕРІОД
Розв’язування організаційних питань
Прийом дітей до табору.
Ознайомлення із законами табору.
Адаптація дітей до умов табору.
Формування колективів загону.
Урочисте відкриття табору
Аналіз організаційного періоду для дітей, педагогів.
Очікуваний результат:
загальне уявлення про план роботи у таборі;
формування загонів;
корекція діяльності дітей;
|
|
|
ОСНОВНОЙ ПЕРІОД |
Проведення спортивно-оздоровчих, творчих заходів, природоохоронної і пропагандистської діяльності.
Створення умов для самореалізації дітей у системі пришкільного табору з урахуванням їх інтересів.
Очікуваний результат:
створення атмосфери дружби і довіри, сприятливої для кожної дитини;
сприяти вихованню екологічної культури дітей і дорослих;
сприяти розвитку творчих здібностей.
ПРИНЦИПИ ТАБОРУ "Сонечко’’
Підсумок результатів табірної зміни. Закриття зміни.
Підсумкове анкетування дітей і їх батьків.
Педагогічний аналіз результатів зміни.
Рішення організаційних питань за скінчення зміни.
Очікуваний результат:
оздоровлення дітей, укріплення їх здоров’я;
формування потреби в духовному і фізичному здоров’ї;
набуття дітьми позитивного життєвого досвіду, вміння будувати позитивні відносини з іншими без конфліктів;
розвиток соціальної активності дітей.
ЗАКЛЮЧНИЙ ПЕРІОД
1. Принцип демократичності взаємовідносин. Спілкування дорослих і дітей повинно базуватися на засадах поваги і довіри одне до одного, бажанні
створити спільну ситуацію успіху, яка буде сприяти розвитку кожної особистості.
2. Принцип шанобливого відношення до оточуючої природи, частиною якої ми є. Щодня ми повинні згадувати про це і з подякою допомагати природі,економно використовувати її дари, охороняти і пропаганду вати екологічну культуру оточуючим.
3. Принцип творчої індивідуальності. Кожна дитина має здібності і повинна їх щодня розвивати. тільки реалізуючи в щоденній роботі над собою свій потенціал, вона має змогу стати творчою індивідуальністю.
4. Принцип диференціації виховання. Всі діти різні. Тому вихователі повинні будувати роботу з ними відповідно до їх психолого-педагогічних
характеристик, створювати умови для їх розвитку, сприяти переключенню з
одного виду діяльності на інший, щоб уникнути перевтоми і суму одночасно.
ПЛАН РОБОТИ ТАБОРУ "сонечко "
Дата |
Основні виховні заходи |
Заходи щодо охорони здоров’я дітей. Попередження дитячого травматизму |
Відповідальний |
Примітки |
1-й день День народження табору
27.05.2019 |
1.Відкриття табору. 2.Святкова програма «Барви дитинства ». 3. Ознайомлення з режимом роботи, правилами поведінки в таборі.
|
|
Вихователі |
|
2-й день День Фан-тазера
28.05.2019 |
1. Місто «Сонечко» (вивчення девізу, створення емблеми ). 2.Вернісаж малюнків «Чудеса які я бачив». 3.Перегляд мультфільмів . |
|
Працівник ФАПу
|
|
3-й день День творчості та фантазії
29.05.2019 |
1.Виставка робіт дітей «Світ моїх захоплень». 2. Конкурс малюнків на асфальті 3.Ігри за вибором дітей. |
|
Вихователі
|
|
4-й день День спорту та здоров’я
30.05.2019 |
1. «Шануйте спорт з дитячих літ» Відкриття Малих Олімпійських ігор 2.Активний відпочинок на природі. |
|
Вихователі
|
|
5-й день День туриста
31.05.2019 |
1 Квест – подорож Люби і знай своє рідне село 2.Першість табору з футболу. 3. Конкурс «Загадки про туризм»
|
Бесіда «Чим небезпечні укуси комах».«Якщо вас укусила ящірка, гадюка, кліщ» (надання першої допомоги при укусах) |
.
Вихователі
Працівник ФАПу |
|
6-й день День талантів.
03.06.2019 |
1.Конкурс «Шукаємо таланти». 2. Турнір знавців поезії. 3.Перегляд мультфільмів. |
|
Вихователі |
|
7-й день День природи
04.06.2019 |
1.Зроби добру справу - врятуй джерело. 2.Екскурсія на луг. 3.Конкурс малюнків «Ве -селий зоопарк». |
|
Вихователі |
|
8-й день День пісні чарівної
05.06.2019 |
1. Пісня солов’їна.(спів народних пісень) 2.Конкурс «Відгадай пісню» |
|
|
|
9-й день День дружби
06.06.2019 |
1. Бесіда «Земля – наш спільний дім» 4. Конкурс малюнків. 3.Гра-бесіда «Чи знаю я свої права».
|
|
Вихователі |
|
10-й день День казки 07.06.2019 |
1. Конкурсна програма «У світі казки чарівної» 2.Інсценізація казки. 3.Закриття табору.
|
|
Вихователі |
|
Закон господаря – ми маленькі господарі свого дому, міста, країни, тому
повинні підтримувати в ньому лад.
Закон співчуття - ми люди і відрізняємося від тварин здатністю дo спiвчуття, не проходимо бездушно поряд з тими, хто потребує допомоги, будь це деревце, тваринка чи людина.
Закон небайдужості - коли хтось шкодить природі, не стій осторонь, поясни йому його помилку, зробіть разом добру справу.
Закон пунктуальності – час це єдине, чого не можна повернути чи наздогнати, бережімо свій час і оточуючих.
Закон поваги – тебе оточують люди, дорослі чи малі. Кожен з них має свої думки, уподобання, але разом ви робите велику справу. Поважаймо один одного!
Закон відповідальності за себе – кожен вже доросла людина, і хоча про вас піклуються, ти теж повинен відповідати за себе. Спочатку подумай, а потім зроби.
Закон саморозвитку – кожна людина на життєвому шляху повинна розвиватися, інакше вона нікуди не прийде. Розвивай свої здібності, постійно вчись новому, знайди справу до душі.