Програма психологічної допомоги «Стресостійкість та психічна саморегуляція»

Про матеріал
Робота педагога відрізняється високою емоційною напругою, насиченістю і схильністю до стресу. Мета програми: створення умов для профілактики емоційного вигорання у педагогів.
Перегляд файлу

ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище»

1

 

ПРОГРАМА

психологічної допомоги

«Стресостійкість та психічна саморегуляція»

 

Теоретичний аналіз проблеми.

 

Професія педагога висуває серйозні вимоги до емоційного стану особистості - це «робота серця і нервів», де потрібно буквально щоденне і повсякчасне витрачання величезних душевних сил. Робота педагога відрізняється високою емоційною напругою, насиченістю і схильністю до стресу. Сюди входять ситуації пов’язані з взаємодією педагога з дітьми, ситуації, які виникають у взаєминах з колегами та адміністрацією, та ситуації пов’язані з взаємодією педагога з батьками учнів. Всі ці напружені ситуації, негативно забарвлені психологічні стани, знижують ефективність виховання і навчання, підвищують конфліктність у взаєминах зі здобувачами освіти, батьками і колегами, сприяють розвитку синдрому емоційного і професійного вигорання.

У зв’язку з цим організація роботи зі стресостійкості та психічної саморегуляції, з метою зниження емоційного і професійного вигорання є важливим аспектом в зміцненні психічного здоров’я педагогів.

 

Мета програми: створення умов для профілактики емоційного вигорання у педагогів.

 

Завдання програми:

  •              поліпшити психологічний клімат, створити умови для відкритого, довірливого спілкування;
  •              створити творчу атмосферу професійної діяльності, надати підтримку в роботі, активізувати творче самовираження педагогів;
  •              сформувати самоприйняття, позитивне ставлення до себе, позитивне ставлення до можливостей свого розвитку;
  •              сформувати вміння адекватно оцінювати проблемні ситуації і вирішувати життєві проблеми, управляти собою і змінювати себе.
  •               

Форми  роботи: тренінги, семінари-практикуми, практичні заняття.

Режим діяльності: заняття проводяться 2 рази на місяць протягом навчального року.

 

Передбачувані  результати:

  •              підвищення рівня емоційної стійкості до стресових ситуацій;
  •              володіння навичками саморегуляції особистості;
  •              позитивна динаміка в рівні стресостійкості, самооцінки;
  •              оволодіння практичними навичками використання резервних можливостей організму в екстремальних стресових ситуаціях.

 

Програма тематичних заходів

 

МІСЯЦЬ

ТЕМАТИКА

ЗАХОДУ

ЗАВДАННЯ

Вересень

Діагностика

Дослідження рівня емоційного вигорання педагогів.

Лекційно-практичне заняття

«Емоційне вигорання»

Ознайомити педагогів з поняттям професійного вигорання, причинами виникнення, способами профілактики.

Семінар-практикум «Вербальні засоби спілкування»

Розвивати вміння висловлювати і розпізнавати різні емоційні стани; розвивати здатність керувати своїми почуттями.

Жовтень

Семінар-практикум «Спілкування»

 

 

 

Ознайомити з особливостями спілкування, які сприяють встановленню продуктивного контакту і емоційно - сприятливого фону настрою в процесі спілкування.

Семінар-практикум «Позиції в спілкуванні»

 

Ознайомити педагогів з основними моделями педагогічного спілкування; відпрацювати навички використання моделей спілкування в конкретних ситуаціях.

Листопад

Лекційно-практичне заняття

«Невербальні засоби спілкування»

 

 

Ознайомити педагогів з вправами, які допоможуть зняти м’язові затиски; формувати вміння управляти своєю мімікою в процесі роботи; відпрацювати навички виразного використання міміки і жестів.

Лекційно-практичне заняття

«Бачу, чую, відчуваю»

Ознайомити педагогів з «провідною системою сприйняття»;

формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом.

Грудень

Лекційно-практичне заняття

«Конфлікт»

Ознайомити з поняттям «конфлікт», видами конфліктів, способами виходу з конфліктної ситуації.

Семінар - практикум «Як вийти з конфліктної ситуації»

Навчити технологіями конструктивного виходу з конфліктних ситуацій;

формувати навички саморегуляції; познайомити з навичками зняття напруги.

Січень

Лекційно-практичне заняття

«Розмова по телефону»

 

Ознайомити педагогів зі способами вираження гніву;

відпрацювати прийоми зняття емоційної напруги з використанням візуалізації

Семінар - практикум «Колобок і лисиця»

Навчити педагогів розпізнавати різні типи маніпуляції; відпрацювати навички конструктивного розв'язання конфлікту; навчити відреагувати негативні емоції.

Лютий

Лекційно-практичне заняття «Творчість, як спосіб боротьби з емоційним вигоранням»

Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття.

Тренінг

«Новина одним рядком»

Розвивати навички саморегуляції, самооцінку, уяву.

Березень

Тренінг

«Творчість на сторожі емоційного стану»

Формувати навички саморегуляції, розвивати уяву.

 

Семінар-практикум «Подбаймо про себе»

Розвивати здатність керувати стресовими ситуаціями; познайомити з деякими способами прояву турботи про себе.

Квітень

Тренінг

«Прощай напруга!»

 

Навчити ефективним способам управління стресами, зняття напруги; формування навичок саморегуляції.

Семінар-практикум «Сонячна галявина»

Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття.

Травень

Тренінг

«Знайди свою зірку»

 

 

Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття.

Тренінг

«Ми разом»

Сприяти позитивним взаємовідносинам, взаєморозумінню між педагогами; підвищити групову згуртованість; зняти м’язове та емоційне напруження педагогів; поліпшити емоційний стан педагогів.

Діагностика

Дослідження рівня емоційного вигорання педагогів.

 

Банк методичних розробок соціального педагога Сєргєєвої Олени Анатоліївни

 

docx
Додано
27 липня 2019
Переглядів
2091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку