ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» |
1 |
ПРОГРАМА
психологічної допомоги
«Стресостійкість та психічна саморегуляція»
Теоретичний аналіз проблеми.
Професія педагога висуває серйозні вимоги до емоційного стану особистості - це «робота серця і нервів», де потрібно буквально щоденне і повсякчасне витрачання величезних душевних сил. Робота педагога відрізняється високою емоційною напругою, насиченістю і схильністю до стресу. Сюди входять ситуації пов’язані з взаємодією педагога з дітьми, ситуації, які виникають у взаєминах з колегами та адміністрацією, та ситуації пов’язані з взаємодією педагога з батьками учнів. Всі ці напружені ситуації, негативно забарвлені психологічні стани, знижують ефективність виховання і навчання, підвищують конфліктність у взаєминах зі здобувачами освіти, батьками і колегами, сприяють розвитку синдрому емоційного і професійного вигорання.
У зв’язку з цим організація роботи зі стресостійкості та психічної саморегуляції, з метою зниження емоційного і професійного вигорання є важливим аспектом в зміцненні психічного здоров’я педагогів.
Мета програми: створення умов для профілактики емоційного вигорання у педагогів.
Завдання програми:
Форми роботи: тренінги, семінари-практикуми, практичні заняття.
Режим діяльності: заняття проводяться 2 рази на місяць протягом навчального року.
Передбачувані результати:
Програма тематичних заходів
МІСЯЦЬ |
ТЕМАТИКА ЗАХОДУ |
ЗАВДАННЯ |
Вересень |
Діагностика |
Дослідження рівня емоційного вигорання педагогів. |
Лекційно-практичне заняття «Емоційне вигорання» |
Ознайомити педагогів з поняттям професійного вигорання, причинами виникнення, способами профілактики. |
|
Семінар-практикум «Вербальні засоби спілкування» |
Розвивати вміння висловлювати і розпізнавати різні емоційні стани; розвивати здатність керувати своїми почуттями. |
|
Жовтень |
Семінар-практикум «Спілкування»
|
Ознайомити з особливостями спілкування, які сприяють встановленню продуктивного контакту і емоційно - сприятливого фону настрою в процесі спілкування. |
Семінар-практикум «Позиції в спілкуванні»
|
Ознайомити педагогів з основними моделями педагогічного спілкування; відпрацювати навички використання моделей спілкування в конкретних ситуаціях. |
|
Листопад |
Лекційно-практичне заняття «Невербальні засоби спілкування»
|
Ознайомити педагогів з вправами, які допоможуть зняти м’язові затиски; формувати вміння управляти своєю мімікою в процесі роботи; відпрацювати навички виразного використання міміки і жестів. |
Лекційно-практичне заняття «Бачу, чую, відчуваю» |
Ознайомити педагогів з «провідною системою сприйняття»; формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом. |
|
Грудень |
Лекційно-практичне заняття «Конфлікт» |
Ознайомити з поняттям «конфлікт», видами конфліктів, способами виходу з конфліктної ситуації. |
Семінар - практикум «Як вийти з конфліктної ситуації» |
Навчити технологіями конструктивного виходу з конфліктних ситуацій; формувати навички саморегуляції; познайомити з навичками зняття напруги. |
|
Січень |
Лекційно-практичне заняття «Розмова по телефону»
|
Ознайомити педагогів зі способами вираження гніву; відпрацювати прийоми зняття емоційної напруги з використанням візуалізації |
Семінар - практикум «Колобок і лисиця» |
Навчити педагогів розпізнавати різні типи маніпуляції; відпрацювати навички конструктивного розв'язання конфлікту; навчити відреагувати негативні емоції. |
|
Лютий |
Лекційно-практичне заняття «Творчість, як спосіб боротьби з емоційним вигоранням» |
Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття. |
Тренінг «Новина одним рядком» |
Розвивати навички саморегуляції, самооцінку, уяву. |
|
Березень |
Тренінг «Творчість на сторожі емоційного стану» |
Формувати навички саморегуляції, розвивати уяву.
|
Семінар-практикум «Подбаймо про себе» |
Розвивати здатність керувати стресовими ситуаціями; познайомити з деякими способами прояву турботи про себе. |
|
Квітень |
Тренінг «Прощай напруга!»
|
Навчити ефективним способам управління стресами, зняття напруги; формування навичок саморегуляції. |
Семінар-практикум «Сонячна галявина» |
Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття. |
|
Травень |
Тренінг «Знайди свою зірку»
|
Формувати навички саморегуляції, управління власним психоемоційним станом, а також навичок позитивного самосприйняття. |
Тренінг «Ми разом» |
Сприяти позитивним взаємовідносинам, взаєморозумінню між педагогами; підвищити групову згуртованість; зняти м’язове та емоційне напруження педагогів; поліпшити емоційний стан педагогів. |
|
Діагностика |
Дослідження рівня емоційного вигорання педагогів. |
Банк методичних розробок соціального педагога Сєргєєвої Олени Анатоліївни