Міністерство освіти і науки України
Управління освіти і науки Тернопільської облдержадміністрації
Відділ освіти Бучацької районної державної адміністрації
Новоставська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів
На конкурс «Виховник – 19»
ВИХОВНА ПРОГРАМА ДЛЯ ДИТЯЧИХ ЗАКЛАДІВ ВІДПОЧИНКУ
«Права людини і довкілля»
Піготувала
педагог-організатор
Потюк Марія Василівна
Пояснювальна записка
Програма літнього табору розроблена для дітей від 9-15 років і розрахована на одну зміну роботи.
Влітку кожен учень бажає відпочити після насиченого навчального року. Хтось їде до моря, хтось у село до родичів, але багато дітей відпочивають у літніх таборах. Саме тут вони почерпають багато нового і цікавого, почуваються дорослими і відповідальними за свої вчинки. А найголовніше, перебувають у тісному зв’язку з природою.
Програма розрахована на виховання екологічної свідомості у особистості через організацію цікавої екологічної роботи з вихованцями, їх участь у дослідницькій роботі та природоохоронних акціях, допомога новому поколінню в усвідомленні себе частинкою світу в якому ми живемо.
Актуальність програми викликана тим, що у зв’язку із зникненням природи та складною екологічною ситуацією, яка склалася у країні, та і в світі в цілому, необхідно планувати заходи на екологічну тематику. Знайомство учнів з проблемами довкілля, дозволяє:
- сприяти формуванню активної позиції особистості;
- сприяти розвитку екологічної культури учнів, відповідального ставлення до природи;
- прищеплювати учням уміння виконувати певну практичну роботу з вивчення, збереження та відтворення природи;
Мета програми:
- забезпечення вільного творчого інтелектуального розвитку дітей;
- виховувати любов до природи;
- навчати дітей розуміти і знати природу;
- сприяти естетичному вихованню учнів;
- формувати в учнів екологічну культуру;
- надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони атмосфери, води, грунтів, надр, ландшафтів, рослинних і тваринних ресурсів.
Дана мета реалізовується через виконання ряду завдань:
- виховати справжніх любителів і захисників природи;
- навчати учнів певних знань про природу;
- розвивати пізнавальний інтерес до створення творчих проектів;
- виховувати творчу особистість;
- розвивати навички спостерігати та експериментувати, самостійності, працелюбства, творчого підходу до роботи;
Вичерпавши програму даної зміни вихованці повинні знати:
Вихованці повинні вміти:
- розрізняти загрози для природнього середовища;
- вести спостереження за сезонними явищами у природі;
- знаходити необхідні рішення під час вирішення певної екологічної проблеми;
- донести інформацію до оточуючих про певну екологічну загрозу, продумати план необхідних дій.
Для реалізації даної програми необхідні папір для плакатів, карт знань, стінгазет, кольорові олівці, маркери, фарби, література на екологічну тематику, комп’ютер для показу вечірніх тематичних фільмів; спортивна площадка.
ПЛАН ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ
1-й день День знайомств 1.Заїзд дітей. 2.Формування загонів. Гра у парах «Стілець». 3.Інструктаж із ТБ. 4.Творче завдання для загону (на аркуші написати твір, кожна дитина пише по одному реченню, яке має доповняти попереднє).
|
2-й день Таланти нашого загону 1.Стріт-арт на асфальті «Ми за чисте майбутнє»
2.Рухливі ігри, спортивні розваги.
3.Шоу-програма «Алло, ми шукаємо таланти!»
|
3-й день День єднання 1.Бесіда «Планета - наш дім, і ми господарі в ньому»
2.Розучування речівок, девізів. Виготовлення загонових стіннівок.
3.Розучування пісень, репетиції виступів до відкриття табірної зміни. |
4-й день Відкриття табірної зміни 1.Урочиста лінійка присвячена відкриттю табірної зміни.
2.Концертна програма.
3.Святкова дискотека. |
5-й день День екології 1.Бесіда «Збережемо природу» 2.Екологічна гра «Знайте, любіть і бережіть» 3.Виставка малюнків «Я малюю природу». |
6-й день День води 1.Вікторина «Вода – джерело життя на планеті Земля». 2.Конкурс малюнків «Водні ресурси України». 3.Виступ агітбригад «Жива вода» |
7-й день Ми - олімпійці 1.Бесіда «В здоровому тілі – здоровий дух». 2.Гра – змагання «Старти надії» 3.Спортивна вікторина. |
8-й день День пригод 1.Робота в загонах: конкурс «Кращий відеоролик про природу»; 2.Гра «Два кораблі» 3.Квест «Лісові пригоди»
|
9-й день Подаруй усмішку 1.Виготовлення листівки. 2.Показ мод відкриття сезону «Літо-2019». (одяг з екологічного матеріалу)
|
10-й день Театральний майданчик 1.Підготовка до концерту. 2.Концертно – розважальна програма «Жменька сміху всім на втіху». 3. Зелена дискотека
|
11-й день День еколога 1.Конкурс флористики. Створення композиції з природніх матеріалів. 2. Галявина ігор та розважальних естафет. 3. Колективне складання «Законів екології».
|
12-й день Містер табору 1.Конкурсно-розважальна програма «Нумо, хлопці».
2.Шоу-програма «Джентльмени удачі».
3.Дискотека. |
13-й день Телевізійний день 1.Програма «Чотири стихії» 2. Інформаційний калейдоскоп «Хімія для і проти природи» 3. Перегляд навчального фільму “Я — житель планети Земля ”. |
14-й день День іменинника 1.Конкурс на краще привітання іменинника. 2.Музична вікторина. Гумористичні пісні. 3.Свято «Наші іменинники». |
15-й день Табірні ініціативи 1.Бесіда «Правила поведінки в громадських місцях». 2. Екологічна подорож: “Неси добро у світ природи” 3.Конкурсна програма «Караоке». |
16-й день Здоров’я – найвища цінність 1.Заняття з елементами тренінгу «Бережіть здоров’я змалечку». 2.Випуск тематичних стіннівок. 3.Екскурсія в природу. |
17-й день Міс табору 1.Конкурс «Супер - модниця». 2.Підготовка до масового заходу. 3.Свято «Міс табору». 4.Дискотека. |
18-й день День найкращих друзів 1.Фестиваль тезок «Збираємось разом». 2.Конкурс міні-проектів “Сторінками Червоної книги” 3.Розучування пісень про літо та дружбу. 4. Дискотека |
19-й день День бізнесу 1.Брей – ринг «Діти та їхні права».
2. Конкурс ерудитів “Природознавець”
3.Творчий аукціон
4.Дискотека. |
20-й день Закриття табірної зміни 1.«Залишаю вам на згадку» – скарбничка відгуків та побажань про життя в таборі. 2.Закриття табірної зміни. Урочиста лінійка. 3.Розважальна програма «Місце зустрічі»
|
21-й день Від’їзд дітей 1.Організаційна лінійка, прибирання будиночків, території.
2.Спортивні розваги, ігри.
3.Організований від’їзд. |
|
|
|
Список використаної літератури
1. Білявський Г. О., Падун М. М., Фурдуй Р. С. Основи загальної екології. — К.: Либідь. 1995 — 368 с.
2. Білявський Г. О., Фурдуй Р. С. Практикум із загальної екології. // Навч. посібн.—К.:Либідь, 1997.—160с.
3. Волошин І. М. Методика дослідження проблем природокористування. — Львів: ЛДУ, 1994. — 160 с.
4. Екологічний словник: Навч. посібник /В.В.Прежко та ін. – Харків: ХДАМГ, 1999. – 416 с.
6. Злобін Ю.А. Основи екології.- К.: Лібра, 1998. – 249.
7. Сафранов Т.А. Екологічні основи природокористування: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. -Львів: “Новий Світ-2000”, 2003. - 248 с.