Програма тренінгового заняття

Про матеріал

Програма тренінгового заняття для вчителів української мови та літератури

«Інноваційна діяльність педагога у системі загальної середньої освіти».

Програма допоможе підвищити рівень поінформованості вчителів української мови та літератури щодо Концепції Нової української школи, узагальнити роль інноваційної діяльності педагогів у системі загальної середньої освіти.

Перегляд файлу

Програма тренінгового заняття для вчителів української мови та літератури

«Інноваційна діяльність педагога у системі загальної середньої освіти»

Скажіть мені, і я забуду.

Покажіть мені, і я запам'ятаю.

Дайте можливість обговорити, і я зрозумію.

Дайте можливість навчити іншого,

і я досягну досконалості.

Конфуцій

 

Частина

Мета

Вправи

Тривалість

Вступна

Створення сприятливого психологічного простору.

Вироблення, прийняття, засвоєння правил роботи групи.

Налагодження прямого та зворотного зв’язків «учасник-група» та «група-учасник».

Знайомство. Правила. Очікування. 

До 10 хв.

 

Основна

Оцінка рівня поінформованості щодо проблематики. Актуалізація проблеми та конкретних завдань для її розв’язання.

Надання інформації, засвоєння знань.

Формування умінь, навичок, розвиток здатностей.

Підведення підсумків щодо змісту роботи.

Інтерактивна техніка

60 хв.

Заключна

Підведення підсумків щодо процесу роботи. Оцінка отриманого досвіду. Налаштування учасників на атмосферу звичайного життя

 

Вправи на рефлексію та відновлення сил учасників.

Прощання

До 20 хв

 Мета: підвищити рівень поінформованості вчителів української мови та літератури щодо Концепції Нової української школи, узагальнити роль інноваційної діяльності педагогів у системі загальної середньої освіти.

Кількість учасників: 10-15 осіб.

Тривалість тренінгу: 1 годин 30 хвилин.

Обладнання: стільці по кількості учасників тренінгу, фліп-чарт, ноутбук, проектор, аркуші паперу формату А 1 – 4 шт., папір формату А 4 – 1 пачка, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці.

Розміщення учасників: учасники тренінгу розміщуються по колу на стільцях в просторій кімнаті.

 

Зміст тренінгового заняття

І. Вступна частина.

1. Вправа «Репортер»

Мета: сприяти створенню доброзичливого клімату в групі; формувати установки на самоосмислення.

Власне вправа: тренер бере інтерв’ю в інших членів групи, пропонуючи кожному сказати кілька слів про себе для телепередачі  за формулою «Я – учитель, який …»

2. Вправа «Правила роботи тренінгової групи»

Власне вправа: тренер пропонує правила, а присутні можуть його доповнити, деякі змінити. Правила записують на великому аркуші паперу та поміщають на видному місці.

ПРАВИЛА

  1. Слухати та чути один одного.
  2. Правило піднятої руки: не перебивати, говорити по черзі.
  3. Не ображати та не ображатися.
  4. Активно брати участь в обговоренні проблеми.
  5. Говорити  тільки від свого імені.
  6. Бути позитивними по відношенню до себе та іншим.
  7. Правило доповнення: думки, ідеї, пропозиції додаються до вже висловлених, а не заперечують їх.
  8. Дотримуватися регламенту.

3. Вправа "Очікування"

Мета:  отримати інформацію про те, з якою установкою, метою учасники прийшли на заняття, які знання та уміння вони вже набули і які хотіли б засвоїти під час заняття, на які позитивні зміни у собі вони сподіваються (поглиблення знань, набуття практичних умінь, зміна ставлень, переконань, зміна у поведінці тощо).

Власне вправа: свої очікування учасники записують на папірцях та прикріпляють на дошці.

ІІ. Основна частина.

  1. Інформаційний блок. Перегляд відеофільму.

Мета: сприяти поглибленню змісту Концепції Нової української школи.

  1. Робота в групах.

Мета: усвідомити досвід, сформулювати висновки, які в майбутньому дадуть позитивні результати.

2.1.Власне вправа:  тренер  об’єднує учасників у дві групи.

Перша група отримує завдання опрацювати пояснювальну записку до програми з української мови, друга група опрацьовує пояснювальну записку з української літератури.

Кожна група має пояснити як програми реалізують зазначену концепцію.

  1.        Колективна презентація продукту діяльності кожної групи.
  1. Робота в колі.

Мета: колективне обговорення проблеми.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Рефлексія.

Вправа «Синквейн».

Мета: визначити наскільки учасники групи результативно засвоїли запропонований матеріал та інформацію (теоретичний матеріал, практичні навички).

  1. Зворотний зв'язок.

Мета: визначити перспективи застосування отриманих знань та вмінь в реальному житті учасників.

Вправа «Валіза, корзина, м’ясорубка»

Власне вправа: Тренер пропонує кожному учаснику написати на аркуші той самий важливий момент, який він виніс із тренінгу, готовий забрати з собою, та використовувати у своїй діяльності, та прикріпити під малюнком валізи, на іншому папірці записати непотрібну інформацію та прикріпити під корзиною, а те, що виявилося цікавим, але поки що  не готовим до використання у роботі, те що потрібно ще додумати, «докрутити», записати та прикріпити під м’ясорубкою.

Вправа «Очікування»

Мета: визначити чи справдилися очікувань від тренінгового заняття. Учасникам пропонується по колу проговорити чи виправдалися ті їх очікування від тренінгу, які вони написати на стікерах  на початку заняття.

  1.                    Емоційна крапка.

Мета: важливо, щоб учасники групи, які пройшли навчання за програмою тренінгу, закінчили роботу з високою мотивацією до подальшої діяльності та почуттям впевненості в собі.

 

docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку