Програма тренінгового заняття для вчителів української мови та літератури
«Інноваційна діяльність педагога у системі загальної середньої освіти».
Програма допоможе підвищити рівень поінформованості вчителів української мови та літератури щодо Концепції Нової української школи, узагальнити роль інноваційної діяльності педагогів у системі загальної середньої освіти.
Програма тренінгового заняття для вчителів української мови та літератури
«Інноваційна діяльність педагога у системі загальної середньої освіти»
Скажіть мені, і я забуду.
Покажіть мені, і я запам'ятаю.
Дайте можливість обговорити, і я зрозумію.
Дайте можливість навчити іншого,
і я досягну досконалості.
Конфуцій
Частина |
Мета |
Вправи |
Тривалість |
Вступна |
Створення сприятливого психологічного простору. Вироблення, прийняття, засвоєння правил роботи групи. Налагодження прямого та зворотного зв’язків «учасник-група» та «група-учасник». |
Знайомство. Правила. Очікування. |
До 10 хв. |
Основна |
Оцінка рівня поінформованості щодо проблематики. Актуалізація проблеми та конкретних завдань для її розв’язання. Надання інформації, засвоєння знань. Формування умінь, навичок, розвиток здатностей. Підведення підсумків щодо змісту роботи. |
Інтерактивна техніка |
60 хв. |
Заключна |
Підведення підсумків щодо процесу роботи. Оцінка отриманого досвіду. Налаштування учасників на атмосферу звичайного життя
|
Вправи на рефлексію та відновлення сил учасників. Прощання |
До 20 хв |
Мета: підвищити рівень поінформованості вчителів української мови та літератури щодо Концепції Нової української школи, узагальнити роль інноваційної діяльності педагогів у системі загальної середньої освіти.
Кількість учасників: 10-15 осіб.
Тривалість тренінгу: 1 годин 30 хвилин.
Обладнання: стільці по кількості учасників тренінгу, фліп-чарт, ноутбук, проектор, аркуші паперу формату А 1 – 4 шт., папір формату А 4 – 1 пачка, кольорові олівці, кольоровий папір, ножиці.
Розміщення учасників: учасники тренінгу розміщуються по колу на стільцях в просторій кімнаті.
Зміст тренінгового заняття
І. Вступна частина.
1. Вправа «Репортер»
Мета: сприяти створенню доброзичливого клімату в групі; формувати установки на самоосмислення.
Власне вправа: тренер бере інтерв’ю в інших членів групи, пропонуючи кожному сказати кілька слів про себе для телепередачі за формулою «Я – учитель, який …»
2. Вправа «Правила роботи тренінгової групи»
Власне вправа: тренер пропонує правила, а присутні можуть його доповнити, деякі змінити. Правила записують на великому аркуші паперу та поміщають на видному місці.
ПРАВИЛА
3. Вправа "Очікування"
Мета: отримати інформацію про те, з якою установкою, метою учасники прийшли на заняття, які знання та уміння вони вже набули і які хотіли б засвоїти під час заняття, на які позитивні зміни у собі вони сподіваються (поглиблення знань, набуття практичних умінь, зміна ставлень, переконань, зміна у поведінці тощо).
Власне вправа: свої очікування учасники записують на папірцях та прикріпляють на дошці.
ІІ. Основна частина.
Мета: сприяти поглибленню змісту Концепції Нової української школи.
Мета: усвідомити досвід, сформулювати висновки, які в майбутньому дадуть позитивні результати.
2.1.Власне вправа: тренер об’єднує учасників у дві групи.
Перша група отримує завдання опрацювати пояснювальну записку до програми з української мови, друга група опрацьовує пояснювальну записку з української літератури.
Кожна група має пояснити як програми реалізують зазначену концепцію.
Мета: колективне обговорення проблеми.
ІІІ. Заключна частина.
Вправа «Синквейн».
Мета: визначити наскільки учасники групи результативно засвоїли запропонований матеріал та інформацію (теоретичний матеріал, практичні навички).
Мета: визначити перспективи застосування отриманих знань та вмінь в реальному житті учасників.
Вправа «Валіза, корзина, м’ясорубка»
Власне вправа: Тренер пропонує кожному учаснику написати на аркуші той самий важливий момент, який він виніс із тренінгу, готовий забрати з собою, та використовувати у своїй діяльності, та прикріпити під малюнком валізи, на іншому папірці записати непотрібну інформацію та прикріпити під корзиною, а те, що виявилося цікавим, але поки що не готовим до використання у роботі, те що потрібно ще додумати, «докрутити», записати та прикріпити під м’ясорубкою.
Вправа «Очікування»
Мета: визначити чи справдилися очікувань від тренінгового заняття. Учасникам пропонується по колу проговорити чи виправдалися ті їх очікування від тренінгу, які вони написати на стікерах на початку заняття.
Мета: важливо, щоб учасники групи, які пройшли навчання за програмою тренінгу, закінчили роботу з високою мотивацією до подальшої діяльності та почуттям впевненості в собі.