Урок "Риторика як наука". Мета: шляхом пошуку та дослідження матеріалу ознайомити учнів зі змістом, метою та завданнями практичної риторики;

Про матеріал

Тема: Риторика як наука

Мета: шляхом пошуку та дослідження матеріалу ознайомити учнів зі змістом, метою та завданнями практичної риторики; формувати ораторські навички; з'ясувати причину зростання інтересу до риторики в сучасному світі, показати значення ораторського мистецтва в житті людини; розвивати навички роботи з різними джерелами інформації; удосконалювати навички роботи з комп'ютером у різних програмах ( Microsoft PowerPoіnt, робота в Інтернеті); виховувати прагнення до культуру мовленнєвої діяльності, толерантність; виховувати повагу до слова, естетичні смаки.

Тип уроку: комбінований.

Наочність: відеофрагменти, презентації.

Перегляд файлу

 

 

Тема: Риторика як наука

Мета: шляхом пошуку та дослідження матеріалу ознайомити учнів зі змістом, метою та завданнями практичної риторики; формувати ораторські навички; з’ясувати причину зростання інтересу до риторики в сучасному світі, показати значення ораторського мистецтва в житті людини; розвивати навички роботи з різними джерелами інформації; удосконалювати навички роботи з комп’ютером у різних програмах ( Microsoft PowerPoіnt, робота в Інтернеті); виховувати прагнення до культуру мовленнєвої діяльності, толерантність; виховувати повагу до слова, естетичні смаки.

Тип уроку: комбінований.

Наочність: відеофрагменти, презентації.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальних досягнень учнів.

Перегляд відео фрагменту (https://www.youtube.com/watch?v=vqoFIovrIHM).

- Чи могли б ви повторити усі скоромовки?

- Якими, на вашу думку, варто володіти якостями, щоб повторити “подвиг” ведучої?

ІІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.

Тема нашого уроку: «Риторика як наука». Сьогодні ми поговоримо про рито­рику як науку й мистецтво. Риторика — це наука про способи переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей. Ця наука вивчає методику творення тексту, визначає його структуру, найпридатнішу для зрозумілого й аргументованого викладення думки. Риторика є однією з найдавніших наук, її виникнення припадає на античні часи. Вона була засобом захисту і звинувачення на судовому процесі. Найвидатніші теоретики риторики були в Греції, а практики — в Римі. Засвоєння риторики вважалося необхідною підготовкою в Стародавній Греції та Римі. Громадяни Давньої Греції могли самі себе захищати в суді, а щоб захист вийшов вдалим, вони зверталися до фахівців, чиїм ремеслом було складання промов. Ораторське мистецтво розвивалося й у Давньому Римі.

ІV.Актуалізація опорних знань учнів.

  • Представникам яких професій потрібно володіти риторикою?
  • Чи важливо володіти основами ораторського мистецтва кожній людині?
  • Хто з наших сучасників є гарним оратором?

V.Cприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу в процесі практичної роботи на уроці.

  • Дискусія «Чи важливо кожній людині володіти основами ораторського мистецтва»?
  • Написання твору-роздуму. «Красномовство - мистецтво керувати умами

VI.Закріплення вивченого матеріалу.

Дати відповіді на питання:

1.     Чому людині незалежно від віку і виду діяльності важливо мати навики ораторського мистецтва?

2.     Існує думка, що ораторське вміння – це талант, з яким потрібно народитися, і його неможливо набути. Ви з цим згодні?

3.     Які люди можуть навчатися ораторському мистецтву?

4.     Чому уміння красиво говорити було зведено до почесного виду мистецтва?

5.     Чи є різниця між ораторським мистецтвом і красномовством?

7.     Чи кожна людина може бути оратором?

9.     Де можна навчитись ораторському мистецтву?

10.   Ритор і оратор це одне і теж?

VII.Підведення підсумків уроку.
VIII. Домашнє завдання.

Напишіть 10 якостей, якими, на вашу думку, має володіти професійний оратор.

doc
Додано
3 травня 2018
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку