Тема: Риторика як наука
Мета: шляхом пошуку та дослідження матеріалу ознайомити учнів зі змістом, метою та завданнями практичної риторики; формувати ораторські навички; з'ясувати причину зростання інтересу до риторики в сучасному світі, показати значення ораторського мистецтва в житті людини; розвивати навички роботи з різними джерелами інформації; удосконалювати навички роботи з комп'ютером у різних програмах ( Microsoft PowerPoіnt, робота в Інтернеті); виховувати прагнення до культуру мовленнєвої діяльності, толерантність; виховувати повагу до слова, естетичні смаки.
Тип уроку: комбінований.
Наочність: відеофрагменти, презентації.
Тема: Риторика як наука
Мета: шляхом пошуку та дослідження матеріалу ознайомити учнів зі змістом, метою та завданнями практичної риторики; формувати ораторські навички; з’ясувати причину зростання інтересу до риторики в сучасному світі, показати значення ораторського мистецтва в житті людини; розвивати навички роботи з різними джерелами інформації; удосконалювати навички роботи з комп’ютером у різних програмах ( Microsoft PowerPoіnt, робота в Інтернеті); виховувати прагнення до культуру мовленнєвої діяльності, толерантність; виховувати повагу до слова, естетичні смаки.
Тип уроку: комбінований.
Наочність: відеофрагменти, презентації.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальних досягнень учнів.
Перегляд відео фрагменту (https://www.youtube.com/watch?v=vqoFIovrIHM).
- Чи могли б ви повторити усі скоромовки?
- Якими, на вашу думку, варто володіти якостями, щоб повторити “подвиг” ведучої?
ІІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.
Тема нашого уроку: «Риторика як наука». Сьогодні ми поговоримо про риторику як науку й мистецтво. Риторика — це наука про способи переконання та впливу на аудиторію з урахуванням її особливостей. Ця наука вивчає методику творення тексту, визначає його структуру, найпридатнішу для зрозумілого й аргументованого викладення думки. Риторика є однією з найдавніших наук, її виникнення припадає на античні часи. Вона була засобом захисту і звинувачення на судовому процесі. Найвидатніші теоретики риторики були в Греції, а практики — в Римі. Засвоєння риторики вважалося необхідною підготовкою в Стародавній Греції та Римі. Громадяни Давньої Греції могли самі себе захищати в суді, а щоб захист вийшов вдалим, вони зверталися до фахівців, чиїм ремеслом було складання промов. Ораторське мистецтво розвивалося й у Давньому Римі.
ІV.Актуалізація опорних знань учнів.
V.Cприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу в процесі практичної роботи на уроці.
VI.Закріплення вивченого матеріалу.
Дати відповіді на питання:
1. Чому людині незалежно від віку і виду діяльності важливо мати навики ораторського мистецтва?
2. Існує думка, що ораторське вміння – це талант, з яким потрібно народитися, і його неможливо набути. Ви з цим згодні?
3. Які люди можуть навчатися ораторському мистецтву?
4. Чому уміння красиво говорити було зведено до почесного виду мистецтва?
5. Чи є різниця між ораторським мистецтвом і красномовством?
7. Чи кожна людина може бути оратором?
9. Де можна навчитись ораторському мистецтву?
10. Ритор і оратор це одне і теж?
VII.Підведення підсумків уроку.
VIII. Домашнє завдання.
Напишіть 10 якостей, якими, на вашу думку, має володіти професійний оратор.