Програма вивчення педагогічної праці вчителя

Про матеріал

У матеріал включено: форми, методи і засоби активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів,с тан формування загально навчальних умінь і навичок. Форми і методи організації індивідуальної роботи з учнями на уроці, класно-узагальнювальний контроль у 9 класі, виявлення труднощів у педагогічній практиці та запобігання їм у подальшій роботі.

На допомогу заступнику з НВР


Перегляд файлу

№ п/п

Мета відвідування

Програма вивчення

1

Форми, методи і засоби активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів

1. Які методи навчання використовує вчитель для активізації навально-пізнавальної діяльності учнів?

2. Які форми організації навчання забезпечують найвищу результативність роботи з формування активності учнів на уроці?

3. Характер спілкування вчителя з учнями. Як це позначається на активності учнів під час навчання?

4. Які засоби активізації уваги учнів використовує вчитель? Результат їх використання.

5. Організація індивідуальної роботи.

2

Форми, методи і засоби формування в учнів умінь та навичок у процесі розвитку їхньої навчально-пізнавальної активності

1. Яке місце на уроках  відведено формуванню в учнів загально навчальних умінь та навичок? Результати такої роботи.

2. Чи впливає розвиток навчально-пізнавальної активності учнів на уроці на формування спеціальних умінь і навичок з предмета? Як саме?

3. Чи забезпечує більш високий результат поєднання форм, методів і засобів навчання в процесі формування самоосвітніх умінь і навичок?

3

Стан формування загально навчальних умінь і навичок. Форми і методи організації індивідуальної роботи з учнями на уроці

1. Які навички навчальної роботи формуються в учнів у процесі навчання?

2. Що використовує вчитель для цього на уроці?

3. Результативність такої роботи.

4. Якими навичками навчальної праці володіють учні?

5. Наявність індивідуальної роботи з учнями.

6. Які форми індивідуальної роботи з учнями використовує вчитель? Їхня ефективність.

7. Характер диференційованих завдань учнів.

8. Чи впливає індивідуальна робота учнів на активізацію їхнього навчання?

4

Класно-узагальнювальний контроль у 9 класі

1. Якість виконання учнями домашнього завдання. Рівень диференціації знань і методика їх перевірки.

2. Організація роботи  учнів на уроці. Ступінь самостійності учнів під час отримання знань.

3. Форми і методи активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Ставлення учнів до навчального предмета і навчання.

4. Характер взаємин учителя та учнів. Як це позначається на результаті навчання і виховання учнів?

5. Наявність пропусків уроків у класі без поважних причин. Робота класного керівника і вчителя для їх запобігання.

6. Рівень навчальних досягнень учнів з предмета.

7. Ведення учнями щоденників і зошитів, якість їх перевірки.

8. Стан позакласної виховної роботи в класі (результат анкетування).

5

Практична спрямованість навчання у початковій школі

1. Мета уроку. Практична реалізація.

2. Чергування усних і письмових видів вправ, усної і практичної роботи.

3. Рівень сформованості навичок читання (розвиток мовлення).

4. Взаємозв’язок матеріалу, який вивчають учні, з життям рідного краю, школи і класу.

5. Розвиток навичок самостійної роботи.

6. Формування прийомів самоконтролю.

7. Використання технічних засобів навчання та наочності.

8. Наявність і якість творчих робіт учнів.

 9. Якість організації індивідуальної роботи учнів (диференціація завдань).

6

Практична спрямованість навчання

1. Формування практичних навичок.

2. Рівень активності учнів.

3. Організація самостійної роботи учнів.

4. Наявність творчих завдань.

5. Використання технічних засобів навчання.

6. Система обліку знань учнів.

7

Стан перебудови і виховна результативність роботи вчителя відповідно до завдань реформування школи

1. Наявність і якість використання індивідуального підходу до учнів у процесі навчання й виховання на уроці.

2. Формулювання й вирішення на уроці завдань навчання, виховання та розвитку.

3. Прийоми активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів.

4. Рівень виховної результативності на уроці:

а)використання навчального матеріалу з метою виховання;

 б)виховна роль оцінки на уроці.

8

Виявлення труднощів у педагогічній практиці та запобігання їм у подальшій роботі

1. Знання вчителем теоретичних основ навчального предмета.

2. Володіння вчителем методикою викладання предмета:

а) організація особистої роботи на уроці;

б) організація роботи учнів;

доцільність сформульованої мети уроку;

логічна послідовність уроку.

3. Ефективність використання вчителем активних форм навчання.

4. Уміння активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів.

9

Формування громадянських рис особистості школяра засобами навчального предмета

1. Наявність виховних моментів на уроці та їх результативність.

2. Використання змісту навчального матеріалу уроку з метою формування громадянських рис особистості школяра та ефективність такої роботи.

3. Які громадянські якості формуються на уроці? Їх відповідність шкільній програмі виховання.

4. Ставлення учнів до виховних впливів учителя на уроці.

5. Місце технічних засобів навчання у вихованні громадянських якостей особистості та ефективність їх використання.

10

Виховання свідомої дисципліни учнів та їхньої громадської активності на основі розвитку класного самоврядування

1. Стан дисципліни на уроці.

2. За допомогою якого стилю управління діяльністю учнів учитель досягає необхідної дисципліни? Як до цього ставляться учні?

3. Реакція учнів на зауваження вчителя щодо порушення дисципліни на уроці.

4. Чи працює учитель на уроці та після його закінчення індивідуально з учнями – порушниками дисципліни в процесі уроку?

5. Використовувані вчителем прийоми стимулювання.

11

Стан гурткової роботи в школі

1. Облік гурткової роботи учнів у класних журналах.

2. Наповнюваність гуртків.

3. Регулярність занять учнів у гуртках.

4. Результативність роботи гуртків.

5. Записи занять у журналах.

6. Наявність розкладу занять.

12

Єдність вимог учителів, які працюють у класах. Наступність у навчально-виховній роботі з учнями

1.Організація роботи учнів:

а) перевірка готовності до уроку і виконання домашнього завдання;

б) мета уроку;

в) темп роботи учнів і його відповідність віковим особливостям школярів;

г) раціональність використання часу на уроці;

д) коментування домашнього завдання;

е) форми організації роботи учнів та їх доцільність

2. Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроці:

а) постановка проблеми;

б) наявність порівнянь, аналіз та узагальнення;

в) наявність і результативність індивідуальної роботи учнів;

г) характер самостійних завдань учнів;

д) результативність використання ІКТ, наочності як засобів активізації учнів;

е) прийоми стимулювання активності учнів та ефективність їх використання.

3. Виховна спрямованість уроку:

а) які громадянські якості формуються?

б) виховна роль учителя на уроці;

в) єдність виховних вимог і впливів (наступність).

13

Стан перебудови і виховна результативність роботи вчителя відповідно до завдань реформування школи

1. Наявність перебудови в роботі вчителя. Як це позначається на результатах уроку?

2. Наявність на уроці виховних впливів засобами навчального предмета.

3. Виховне спрямування організації роботи учнів та її оцінка.

4. Ступінь активності вчителя та учнів на уроці.

5. Наявність активних форм навчання на уроці та ефективність їх використання на уроці.

6. Що нового з’явилося в практиці роботи вчителя? Як це впливає на характер взаємин учителя та учнів?

7. Науковість викладання.

8. Практична спрямованість навчання.

9. Які якості особистості особливо активно розвиваються на уроці?

14

Стан перебудови і виховна результативність праці вчителя відповідно до завдань реформування школи (класні години та позакласні заходи)

1. Наявність системи в проведенні класних годин.

2. Різноманітність тематики класних годин та їх відповідність віковим особливостям учнів класу.

3. Цільова спрямованість класної години та її виховна результативність.

4. Участь дітей та їх батьків у підготовці і проведенні класних годин.

5. Наявність атмосфери взаємної зацікавленості дітей і вчителя в обговоренні питань на виховних заходах.

6. На формування яких громадянських рис особистості в учнів класу спрямований даний позакласний захід?

7. Наочне, художнє, естетичне забезпечення виховних заходів.

15

Виявлення та вивчення досвіду роботи вчителів над методичною проблемою школи

1.Виховна роль уроку у формування громадянських рис особистості школяра відповідно до його віку.

2. Постановка мети уроку, його мобілізаційна роль в активізації розумової діяльності учнів під час:

а) перевірка домашнього завдання;

б) пояснення навчального матеріалу;

в) закріплення навчального матеріалу.

3. Наявність активних форм навчання.

4. Використання ідей та досвіду вчителів-новаторів.

5. Наявність та ефективність індивідуального підходу до навчання й виховання учнів на уроці під час опитування, пояснення нового матеріалу, організації самостійної роботи.

16

Характеристики окремих елементів педагогічної діяльності

1. Знання свого предмета.

2. Дисципліна.

3. Почуття нового.

4. Уміння планувати навчальну роботу.

5. Знання психолого-педагогічних основ навчання.

6. Педагогічний такт.

7. Індивідуальний підхід до учнів.

8. Робота з розвитку в учнів навичок навчальної діяльності.

9. робота з розвитку в учнів мислення.

10. Розвиток в учнів інтересу до предмета.

11. Уміння оцінювати навчальні досягнення.

17

Вивчення труднощів у роботі вчителя

1. Планування педагогічної діяльності (мета, відбір форм і методів навчання).

 2. Оволодіння змістом нових програм і підручників.

3. Використання методів розвивального навчання.

4. Використання різноманітних форм роботи на уроці.

5. Проведення самостійних і практичних робіт.

6. Розвиток інтересу до навчання і потреби у знаннях.

7. Виявлення типових помилок і труднощів школярів у навчанні.

8. Використання міжпредметних зв’язків.

9. Організація позакласної роботи з предмета.

10. Забезпечення свідомої дисципліни учнів.

11. Використання різноманітних форм і методів виховної роботи.

12. Виявлення причин низької успішності учнів.

13. Ефективність роботи над методичною проблемою.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку