Програма з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років

Про матеріал
Конкурсна програма. На Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» Номінація: профілактична програма Програма з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років ЗМІСТ Заявка 2 Пояснювальна записка 5- 10 Тематичне планування програми з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років (10 годин, 1 година на тиждень) Програма з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років 10 11-18 Список літератури 19 Розробка занять за програмою з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років 20-51 Додатки (на електронному носію) Cвідоцтво про реєстрацію авторського права на навчальну программу Свідоцтво про реєстрацію авторського права на книгу «Цікаві заняття з дітьми для розвитку дрібної моторики» Витяг з протоколу Маріуполського державного гуманітарного університету з засідання кафедри педагогики та психології про затвердження навчальної програми Реценція на программу кандидата психологічних наук, доцента кафедри педагогики та психології Маріупольского державного гуманітарного університету Л.А.Варава Опис проведення апробації Моніторинг впливу ефективності сформованості дрібної моторики рук на якість навчальних досягнень Відгуки Відгук директора НВК «Ліцей-школа №48» на профілактичну програму з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики», для дітей 5-7 років Відеоролики результати роботи дітей, фрагменти занять (на електронному носію) Презентація авторської програми з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики», для дітей 5-7 років Результативність роботи практичного психолога Кротовської Людмили Іванівни з проблеми «Розвиток дрібної моторики» Презентація авторської програми «Мониторинг впливу ефективної сфомованості дрібної моторики рук на якість навчальних досягнень». Роздатковий та наочний матеріал до проведення занять Книга для батьків «Готуємося до школи. Рекомендації та поради батькам » Рекомендації батькам щодо подальших занять із дітьми з розвитку дрі¬бної моторики рук. Список рекомендованих виробів і завдань для занять батьків із дітьми. Буклети для батьків для розвитку дрібної моторики рук. Комплекси розминки для рук.  
Перегляд файлу

1

 

Департамент  освіти

Маріупольської міської ради

Маріупольський центр  практичної психологї та соціальної роботи

Комунальний заклад  «Маріупольський навчально-виховний комплекс «Ліцей-школа №48» Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

 

 

 

 

На Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»

 

 

 

Номінація: профілактична програма

 

Програма з розвитку дрібної моторики рук

(за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики»

для дітей 5-7 років

 

 

 

Розробила:

Кротовська Людмила Іванівна, практичний психолог

вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист  

Маріупольського навчально-вихов­ного комплексу 

«Ліцей-школа № 48»

+380686369857

milaygrafinay2016@ukr.net

 

 

Маріуполь - 2018


УКРАЇНА

ДОНЕЦЬКА ОБЛАСТЬ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«МАРІУПОЛЬСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС

«ЛІЦЕЙ-ШКОЛА №48» МАРІУПОЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ»

пр. Свободи 45, м. Маріуполь, 87526. Тел.:(0629)24-11-38, e-mail:school.48@ukr.net

 

03.12.2018р.  № 577                                                                                            

 

Заявка
на участь у Всеукраїнському конкурсі
авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів
«Нові технології у новій школі»

практичний психолог
 

Автор (авторський колектив) Кротовська Людмила Іванівна

направляє на участь у Всеукраїнському конкурсі авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»

в номінації: Профілактичні програми

програму з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-6 років

Апробацію програми проведено з 01.09.2010 р. по 31.05.2015р. в навчально-виховному комплексі «Ліцей-школа №48» м. Маріуполя

Кількість учасників 1 чол.

Автор  Л.І. Кротовська
 

03.12.2018р.

 

Директор НВК «Ліцей-школа №48 Л.С. Борисенко


ЗМІСТ

Заявка

2

Пояснювальна записка

5- 10

Тематичне планування програми з розвитку дрібної моторики рук  (за допомогою пластиліну)  «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років  (10 годин, 1 година на тиждень)

Програма з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років

10

 

 

11-18

Список літератури

19

Розробка  занять за програмою з розвитку дрібної моторики рук  (за допомогою пластиліну)  «Розумні пальчики» для дітей 5-7 років

20-51

Додатки (на електронному носію)

 

Cвідоцтво про реєстрацію авторського права на навчальну программу

Свідоцтво про реєстрацію авторського права на книгу «Цікаві заняття з дітьми для розвитку дрібної моторики»

Витяг з протоколу Маріуполського державного гуманітарного університету з засідання кафедри педагогики та психології про затвердження навчальної програми

Реценція на программу кандидата психологічних наук, доцента кафедри педагогики та психології Маріупольского державного гуманітарного університету Л.А.Варава

Опис проведення апробації

Моніторинг впливу ефективності сформованості дрібної моторики рук на якість навчальних досягнень

Відгуки

Відгук директора НВК «Ліцей-школа №48»  на профілактичну програму з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики»,  для дітей 5-7 років

Відеоролики  результати роботи дітей, фрагменти занять (на електронному носію)

Презентація авторської програми з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики»,  для дітей 5-7 років

Результативність роботи практичного психолога Кротовської Людмили Іванівни з проблеми «Розвиток дрібної моторики»

Презентація авторської програми «Мониторинг впливу ефективної сфомованості дрібної моторики рук на якість навчальних досягнень».

Роздатковий та наочний матеріал  до проведення занять

Книга для батьків  «Готуємося до школи. Рекомендації та поради батькам »

Рекомендації батькам щодо подальших занять із дітьми з розвитку дрі­бної моторики рук.

Список рекомендованих виробів і завдань для занять батьків із дітьми.

Буклети для батьків для розвитку дрібної моторики рук.

Комплекси  розминки для рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Кротовська Людмила Іванівна

практичний психолог

м.Маріуполь

 

Навчальна програма

з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну)

«Розумні пальчики» для дітей 5-7 років

 

Пояснювальна записка

 

 У межах  Концепції Нової української школи епіцентром освітнього простору є й залишиться особистість учня. В умовах особистісно- орієнтованого підходу педагогічний процес у шкільних і дошкільних устано­вах спрямований на виховання конкретних дітей, враховуючи рівень їх роз­витку, фізичного і психічного здоров'я, пізнавальних інтересів і здібностей.

Проблема готовності дитини до шкільного навчання не нова, але остан­нім часом є все більш актуальною щодо психологічної науки взагалі і прик­ладної психології зокрема. Спостерігаючи за учнями  в період  адаптації в першому класі, можемо виділити одну із причин неуспішності учнів - це слаб­кий розвиток дрібної моторики руки і зорово-моторної координації. Розвиток тонкої моторики руки, кисті, пальців, необхідний для вміння  грамотно і кра­сиво писати.  Від того, наскільки добре розвинені мязи руки, моторика,  за­лежать не тільки успіх дитини в опануванні письма, але й те, наскільки добре буде розвиватися її мовлення. Дрібна моторика – це такий різновид рухів, у яких беруть участь дрібні мязи наших рук.  Коли дитина зовсім мала, вона через силу втримує у своїх неслухняних ручках ложку, брязкальце. З часом малюк дорослішає, його руки стають більш точними та усвідомленими. Йому вже не важко донести ложку до рота, намалювати нескладний малюнок. Рухи наших рук не є безумовним рефлексом, як ходіння, біг, стрибки. Вони вима­гають спеціального розвитку.

Розвивати дрібну моторику можна за допомогою вправ і занять малю­ванням, вирізанням ножицями, збиранням конструктора. Ми пропонуємо наші заняття з  ліплення  пластиліном для розвитку моторної сфери дітей 5-7 років «Розумні пальчики».

У змісті цієї програми представлені серії занять і скарбничка вправ щодо соціально-комунікативного, емоційного, пізнавального розвитку особистості дитини. 

Цілеспрямоване навчання  творчій діяльності за допомогою пластиліну  зумовлене поступовим засвоєнням технічних умінь і навичок, формуванням координації рухів руки й ока. У програмі представлена добірка вправ-руханок, яку можна використовувати з метою психоемоційного розвантаження дітей як в урочній, так і в позаурочній діяльності. Дана програма закладає міцну основу в пода­льшій освіті дітей.

Концепція Нової української  школи  передбачає: 

1. Запорука успіху нової школи - співпраця з батьками, громадами і підтримка з їхнього боку.

2. Нова українська школа повинна стати більш відкритою для батьків та громадськості, більше приділяти уваги освіті й вихованню батьків, вважаючи це одним із принципово важливих чинників успішного розвитку та вихованню дітей.

Тому ця програма передбачає присутність на заняттях батьків, які спостерігають за своїми дітьми та вчаться методам та прийомам ефективних комунікацій у спілкуванні з дитиною, що сприятиме створенню навколо учнів атмосфери довіри, взаєморозуміння, підтримки, єдиних вимог.

Програма може використовуватися практичним психологом, як в індиві­дуальній, так і груповій формі роботи з дітьми, вчителями навчальних класів.

Мета програми: формування психологічної готовності дитини до навчального процесу через розвиток  дрібної моторики рук.

Обов’язкові умови для проведення програми:

  • кімната, де будуть проводитися групові заняття має бути просторою, затишною, зручною для роботи, відповідати санітарно-гігієнічним нормам та створювати в дітей відчуття захищеності;
  • заняття повинні бути регулярними – один раз на тиждень, проводитися в одному й тому самому приміщенні, ізольованому від зовнішнього шуму, в один і той же час;
  • кі­лькість дітей у групі не повинна перевищувати 10-15 осіб;
  • тривалість занять має не перевищувати 30 хв.

Тривалість програми -  10 занять (30 хвилин), один раз на тиждень.

Ресурсне забезпечення: фліп-чарт, канцелярські товари,
роздатковий матеріал, пластилін, картон, свічки, картки  тощо.

Програма реалізується на основі спостережень, психодіагностики, фізичних вправ для рук, розвиваючих  і творчих завдань та вправ.

Ефективність програми оцінюється за наслідками спостереження, психоло­гічного обстеження. Моніторинг проводиться за допомогою психологічних тестів та методик:

  •      тесту «Змійка» (вивчення швидкості рухів і рівня розвитку координації кисті руки) автор Чуб Н.В. Комплексні тести готовності дитини до школи. - Х.: Вид. група «Основа», 2008. - 143с.;
  •      методики «Доріжка» Л.А.Венгера з метою визначення рівня розвитку зо­рово-моторної координації та розвитку дрібної моторики руки (Психологі­чна служба в дошкільному закладі. /Автори – укладачі: Н.П.Смелянська, Є.І.Кравцова.  - Луганськ: Янтарь, 2003. - 128с.);
  •       методики «Тепінг-тест» з метою визначення ступеня працездатності ди­тини при  виконанні завдань або  причини  її зниження (Автор Голуб І.Е. Організація діагностичної діяльності в напрямі комплексного вивчення соці­ально-психологічної готовності дитини до навчання в школі в умовах дошкі­льної установи (методична розробка). - Донецьк, 2008. - 108 с.).

Програму складено з урахуванням  психолого-вікових  особливо­стей дітей.

 

 

Завдання:|задачі|

  • укріпити|зміцнити| і розвинути емоційно-позитивне ставлення|ставлення| дитини|дитяти| до школи, бажання вчитися;
  • формувати соціальні риси|межі| особистості |особистості|майбутнього школяра, необхідні для благополучної адаптації до школи;
  • виявити передумови навчальних умінь;
  • розкрити нові соціальні ролі учня;
  • виявити пізнавальні інтереси майбутнього школяра;
  • продіагностувати| розумові операції (порівняння, класифікація, аналіз, узагальнення тощо);
  • ВИВЧИТИ психологічні і психофізіологічні особливості дітей, готовність їх щодо навчання|вчення| в школі;
  • ВИДІЛИТИ якості особистості |особистості| майбутнього першокласника;
  • Виявити фізичну готовність дитини|дитяти| (стан|достаток| здоров'я, певний рівень морфо-функціональної| зрілості організму дитини|дитяти|, необхідний рівень роз­витку рухових навичок|навичок| і якостей, особливо тонких моторних координацій, фізичний і  розумовий рівень працездатності).

Очікуваний результат:

ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ДІТИ ЗМОЖУТЬ:

  •                   розвинути дрібну моторику рук і укріпити м'язи кистей рук;
  •                   повторити рахунок від 1до 10  і зворотнього рахунку (знати «більше», «ме­нше»);
  •                   навчитися розрізняти відтінки кольорів;
  •                   укріпити знання геометричних фігур;
  •                   вивчити комплекс розминки для рук;
  •                   розрізняти емоційний стан людей і свій;
  •                   розширити знання про тварин і рослинний світ;
  •                   повторити етичні норми поведінки в сім'ї;
  •                   вивчити етичні норми поведінки для школяра.

ДО КІНЦЯ ЗАНЯТЬ У ДІТЕЙ ПОВИННІ СФОРМУВАТИСЯ ТАКІ ВМІННЯ Й НАВИЧКИ:

  •    емоційне сприйняття;
  •    відчуття єдності, уміння діяти погоджено;
  •    уявлення про свою майбутню роль - ШКОЛЯРА;
  •    психологічна готовність до трудової діяльності;
  •    морально-етичні якості.

ДО КІНЦЯ ЗАНЯТЬ БАТЬКИ  ПОВИННІ ОСВОЇТИ І ОЗНАЙОМИ­ТИСЯ:

  • з комплексом вправ для рук;
  • дізнатися про особливості дітей 5 - 7 літнього віку;
  • ознайомитися з вимогами для  школярів,  отримати рекомендації для розвитку своєї дитини до шкільного навчання;
  • уміти самостійно визначити готовність своєї дитини до школи.

Програма була апробована у НВК «Ліцей-школа №48» м.Маріуполя у 2010 - 2015 роках. Результати  свідчать, що вона працює на користь дитини. Показники успішності значно вище в експериментальній групі в порівнянні з контрольною групою. Програма надрукована в журналі «Психолог дошкіл-ля» видавництва «Шкільний світ», місто Київ № 12, грудень 2010.  Кротовська Л.І має авторське право на «Навчальну програму з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну) «Розумні пальчики» для дітей 5 - 6 років» Свідоцтво про реєстрацію №35037 від 16.09.2010р. Мі-ністерство освіти і науки України, Державний департамент інтелектуальної власності.  Кротовська Л.І. має авторське право на книгу «Цікаві заняття з дітьми для розвитку дрібної моторики рук» Свідоцтво про реєстрацію № 35889 від 30.11.2010р. Міністерство освіти і науки України, Державний департамент інтелектуальної власності. Людмила Іванівна розробила книгу «Готуємося до школи. Рекомендації і поради|поради| батькам».

Програма заслуховувалась на засіданні кафедри педагогіки та психо-логії Маріупольского державного гуманітарного університету (Протокол №8, від 25.03.2010р.), де  було затверджено її та рекомендовано для використання в дошкільних  навчальних закладах та школах раннього розвитку дітей, а також при викладанні курсів «Психодіагностика» та «Дитя-ча психологія» на спеціальності «Дошкільне виховання».

Презентація програми відбулася в Маріупольському центрі  практичної психології та соціальної роботи, для практичних психологів навчальних  і дошкільних закладів, де була схвалена та рекомендована для роботи.

Тематичне планування

 

Теми

Кількість годин

  1.  

Заняття №1. «Ми приймаємо гостей»

1

  1.  

Заняття №2  «Лошарик»

1

  1.  

Заняття № 3 «Марічка йде до школи»

1

  1.  

Заняття № 4 «Чарівна галявина»

1

  1.  

Заняття №5 «Подорож  морським кораблем»

1

  1.  

Заняття № 6 «Бімбо»

1

  1.  

Заняття № 7 «Цифрляндія»

1

  1.  

Заняття № 8  «Хрестики-Нулики»

1

  1.  

Заняття №9 «Пори року. Літо»

1

  1.           

Заняття №10 «Незабаром до школи»

1

Навчальна програма

з розвитку дрібної моторики рук (за допомогою пластиліну)

«Розумні пальчики» для дітей 5 - 7 років

(10 годин, 1 година на тиждень)

 

Зміст навчального матеріалу

Вимоги щодо навчальних

 дося­гнень дитини

1

Заняття №1 «Ми приймаємо гос-тей».

 

Мета: формування морально-етичних якостей.

Розширення кругозору про побутові свята. Етикет гостинності.

Ознайомлення з пластиліном. Основні кольори та відті­нки. Властивості пластиліну. При­йоми роботи з пластиліном.

Практична робота. Виготовлення млинців, чашки, блюдця.

Ознайомлення з вправами для пальчи-кової гімнастики.

Геометричні фігури. Рахунок до 10, значення більше, менше.

 

Виконує вправи для розвитку дрі­бної моторики рук;

розпізнає і називає основні і до­поміжні кольори;

застосовує прийоми роботи з пластиліном;

виконує кружечки, чашку, блюд-це;

характеризує, які свята бувають, чим та як треба пригощати гостей та рідних;

називає геометричні фігури;

наводить приклади геометричних фігур у класній кімнаті;

пояснює розуміння значення

бі­льше або менше;

готує  руки для виконання куби-ка;

дотримується правил роботи в групі.

2

Заняття №2  «Лошарик».

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

Розширення кругозору про частини  тіла людини й тварини. Схожість і відмінність.

Практична робота. Виготовлення Лошарика. Раціональна послідовність виготовлення виробу, який склада­ється тільки з кружечків. Розташу­вання виробу на картоні.

Застосування методу: визначення кі­лькості предметів на дотик, із за-плющеними очима. Рахунок до 10, зворотній рахунок із викладанням предметів (кубиків).

Етапи пальчико­вої гімнастики з додаванням прийомів плескання в долоні.

Самомасаж. Ма­саж рук за допомогою пластиліну (формування з  кубиків кружечків).

Прийом «пластиліновий джгутик». Виготовлення із пластилінових пали­чок геометричних фігур (прямокут­ника, кружечка, квадрата, трикут-ника).

 

 

Визначає числові частини: поло­вина, більше, менше;

рахує від 1 до 10;

виконує зворотній рахунок;

застосовує вправи для пальчи-кової гімнастики;

характеризує частини  тіла тва-рини та людини, її ознаки;

порівнює, які частини тіла схожі у тварини і людини, а що в них є відмінним;

виготовляє вироби з кружечків

«Лошарик»;

користується прийомом роботи з пластиліном при виготовленні кружечків;

виконує прийом «пластиліновий джгутик»;

застосовує пластилінові палички для виготовлення геометричних фігур (прямокутника, кружечка, квадрата, трикутника);

дотримується правил роботи в групі (говорити по черзі).

3

Заняття № 3 «Марічка йде до шко-ли.

 

Мета: формування уявлення про свою майбутню роль – ШКОЛЯРА.

Розширення кругозору про школяра. Вимоги до школяра. Мотивація до навчання.

Ознайомлення з емоційним станом людини.

Практична робота. Виготовлення Марічки. Виконання виробу за контуром.

Застосування прийому: керування па­льцями (великим пальцем, мізинцем, середнім, вказівним, підмізинним) за командою.

Прийом розтирання, «джгутик».

 

 

Виконує команди «Мізинець до мізинця», «середній до серед-нього», «великий до великого», «вказівний до вказівного», «під-мізинний до підмізинного»;

здійснює послідовність гімнасти-ки для пальців рук;

називає  риси обличчя;

має уявлення про вимоги для школяра, способи самообслуго­вування, санітарні норми;

виконує прийоми розтирання, «Джгутик»;

вміє плести із трьох паличок косу;

аналізує настрій за обличчям;

уміє виконувати виріб за заданим контуром.

4

Заняття № 4 « Чарівна галявина».

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

Розширення кругозору про види квітів.

Метелик і квіти. Бажання свої і своєї родини.

Практична робота. Квітка з різними пелюстками.

Виконання квітки  за контуром, мето-дом розтирання.

Вправа «Годинник із  зозулею». Прийом розминки рук з голосовим співом.

Ритмічні  вправи (стоячи)  під рахунок (для рук і для ніг).

Вправа «Ланцюжок».

 

Уміє виконувати вправу «Годин­ник із  зозулею», розминку рук із голосовим співом.

виконує гімнастику для рук;

розпізнає кольори і відтінки;

застосовує метод розтирання за контуром;

називає види квітів;

характеризує рослинний світ;

усвідомлює свої бажання і ба­жання для своєї родини;

уміє за контуром, методом роз-тирання виготовити  квітку;

характеризує основні ознаки під­водного світу;

дотримується правил роботи в групі.

5

Заняття №5 «Подорож  морським кораблем».

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено. Навчити дітей медитації (концентрації уваги), яка допоможе їм налаштуватися на позитивні спогади або фантазії.

Розширення кругозору про жителів підводного світу.

Практична робота «Виготовлення кораблика».

Виготовлення за контуром (методом розтирання) корпуса, вітрила, прапо-ра. Виготовлення  за допомогою  пла­стилінових джгутиків  щогли і кріп­лення.

Розширення кругозору про емоції в людини. Основні емоції: ін­терес, радість, подив, сум, страждання, горе, відраза, гнів, презирство, страх, сором, почуття провини.

Загальний вираз обличчя. Міміка бу­ває живою, млявою, маловиразною тощо. Вираз обличчя відіграє важливу роль у спілкуванні, тому що емоції, які відбиваються на обличчі, часто ро­зуміються краще, ніж мовлення.

Практична вправа. Імітація дітьми рі­зних емоційних станів. Навчити вербально і невербально висловлю-вати почуття.

Заповнення таблиці  свого емоційного стану до занять і після занять.

Практичне завдання «Смайлики».

Виготовлення смайликів із сумним  і радісним виразом обличчя.

Прийом, пов’язаний із слуханням му-зики.

Практична вправа. Імітація дітьми рі­зних емоційних станів.

Заповнення таблиці  свого емоційного стану в кінці заняття.

 

Виконує комплекс вправ для рук;

наводить приклади емоцій у лю-дини;

називає і показує мімічні вирази обличчя;

має уявлення про імітацію різних емоційних станів;

визначає свій емоційний стан;

здійснює планування раціональ­ної послідовності роботи та роз­раховує витрати часу на вигото­влення виробу;

називає і розпізнає радість і сум;

обґрунтовує, де живуть морські тварини, чому людині потрібні кораблі, що треба людині, щоб вона могла довго плавати на воді;

володіє методами розтирання, «джгутиків»;

називає вимоги до якісного виро-бу;

здійснює контроль і оцінку якості виготовленого виробу;

дотримується правил поведінки роботи в групі.

  1.                

 Заняття № 6 «Бімбо».

 

Мета: формування уявлення про свою майбутню роль – ШКОЛЯРА.

Познайомити дітей з частинами тіла людини; навчити утворювати іменники множини; учити складати пропозиції на наочному матеріалі; учити розрізняти праву і ліву руку, ногу і т.д.

Практична вправа. Виготовлення чо-ловічка «Бімбо» за допомогою плас­тиліну.

Гра «У чому схожі й чим різняться?»

Гра «Один - багато»

 Гра  «Частини тіла»

Бесіда про емоції, настрій.

Практична робота. Психолог пропо-нує одягти свого чоловічка.

Гра: «Дівчина, хлопчик».

 Загадки про частини тіла, лиця.

Вправа «Жіночі та чоловічі  імена».

відрізняє дівчину від хлопця,

має уяву чим різниться жінка від чоловіка;

надає жіночі та чоловічі імена;

утворює іменники множини;

складає пропозиції на наочному матеріалі;

розрізняє праву і ліву руку, ногу;

оцінює  і усвідомлює  свій настрій.

  1.                

Заняття № 7 «Цифрляндія».

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

Збалансована активізація моторних і сенсорних центрів кожної півкулі мозку, що сприяє інтеграції, зняттю напруги і стресу.

Розширення кругозору про годинник. Види годинників. Для чого потрібні годинники. Режим дня.

Практична робота «Цифри». Виготовлення ци­фр від 0 до 9.

Вправа на розвиток дрібної моторики,  рахунок цифр на увагу й логіку.

Вправа  «Чарівна коробочка» на роз­виток тактильного дотику.

закріплює знання про цифри від 0 до 9;

розпізнає на дотик цифри і нази­ває їх;

має уявлення про годинник, ре­жим дня;

уміє із пластиліну складати ци­фри

  1.                

Заняття № 8  « Хрестики-Нулики».

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

Формування відчуття опори, стійкості, об’єднання тілесних і образних фантазій.

Розширення кругозору про колективні ігри, про значення виконання правил у них.

Гра « Хрестики-Нулики».  Ця гра   на формування в дітей уміння радіти за іншого   і на розвиток комунікативних здібностей.

Практична робота «Виготовлення де­сяти кружечків і заповнення квадра­тів».

Вправа  «Свічки» для розвитку доти-ку.

Гра «Обери улюблений колір і запах» ця гра  на розвиток логіки.

Гра «Хто швидше заповнить квад­рат?» на розвиток дрібної моторики рук,  на розвиток просторового мис­лення, придбання навичок лічби, роз­виток логіки. Ця гра допомагає акти­візувати роботу, сприяє  розвитку вміння об'єктивно оцінювати свою роботу, уміння працювати в темпі групи.

Гра «Котра година?» для розвитку на­вичок визначати час за годинником

уміє за запахом та кольором придумати асоціацію предмета, рослини або ягоди;

лічить предмети до пяти;

оцінює об’єктивно свою роботу;

розуміє як  працювати в темпі групи;

визначає час за годинником.

  1.                

Заняття №9 « Пори року. Літо».

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

Розширення кругозору про пори року (зима, літо, осінь, весна).

Практична робота: «Виготовлення  Сонечка» на розвиток дрібної мото­рики рук,  вправа розвиває  силу, спритність пальців, поліпшує почерк,

допомагає дітям  розвивати  посидю­чість, вміння відчувати силу натиску  пальців і вміння регулювати її.

Практична робота «Гусінь» вправа на розвиток уваги, логічної послідовно­сті, координації рук.

Гра «Котра година?»

Гра «Скажи навпаки» на розвиток і закріплення просторової уяви.

Гра «Розстав так само» на розвиток зорової пам'яті,  на розвиток довільної зорової уваги.

Практична робота. «Виготовлення пяти кружечків різного кольору і заповнення квадратів» на розвиток дріб­ної моторики рук та логіки.

Гра «Кнопочка» на розвиток уваги.

складає свій режим дня;

визначає час за годинником;

підбирає слова, які за  значенням протилежні.

уміє відчувати силу натиску  па­льців і вміє регулювати її;

виконує послідовно кольорову схему.

  1.           

Заняття №10 «Незабаром до школи».

 

Мета: формування уявлення про свою майбутню роль – ШКОЛЯРА.

Розширення кругозору про школу,  шлях до школи.

Практична робота.  Виготовлення завдання «Будинок».  Це завдання  для розвитку дрібної моторики рук.

Вправа «Продовж речення» на роз­виток поняття :  школа, відмінник, ру­чка , олівець, ранець.

Практична робота. Виготовлення завдання «Шлях до школи». Це завдання на розвиток дрібної моторики.

Практична робота  «Парасолька» для розвитку дрібної моторики рук.

Практична робота «Будиночок для ра­влика» для розвитку дрібної мото-рики рук, на розвиток окоміру.

Вправа «Вчимося міркувати». Ця вправа на закріплення понять: висо­кий, низький,  широкий, вузький, тов­стий, тонкий, довгий, короткий, для закріплення вміння розташовувати пре­дмети: ліворуч-праворуч, праворуч - ліворуч, зверху вниз, знизу вгору, від лівого нижнього кута до правого вер­хнього кута, від найкоротшої (вузької) до найдовшої (широкої).

 

уміє на око вимірювати довжину предмету;

знає поняття високий, низький,  широкий, вузький, товстий, тон­кий, довгий, короткий;

розташовує предмети ліворуч праворуч, праворуч ліворуч, зве­рху вниз, знизу вгору, від лівого нижнього кута до правого верх­нього кута, від самої короткої (вузької) до самої довгої (широ­кої);

дає визначення словам: школа, відмінник, ручка, олівець, ранець.

 

 

 

 


Література:

 

1. Бадулина О.И. К проблеме преемственности дошкольного и на­чального образования // Начальная школа, 2002. – № 1. – С. 101.

2. Безруких М. «Портрет» будущего первоклассника. // Дошкольное воспитание, 2003. № 2 – С.47; № 3 – С.53; № 4 – С.70; № 6.

3. Божович Л.И. Проблемы формирования личности. – М., 2001. – 349 с.

4. Виноградова Н.Ф. Современные подходы к реализации преемст­венности между дошкольным и начальными звеньями системы образования, 2000. – № 1. – С. 7 - 12.

5. Голуб И.Е. Организация диагностической деятельности в направле­нии комплексного изучения социально-психологической готовности ребенка к обучению в школе в условиях дошкольного учреждения (методическая раз­работка). – Донецк, 2008. - 108 с.

6. Гуткина Н.И. Психологическая готовность к школе. – М., 2003. – 216 с.

7. Забрамная С.Д., Боровик О.В. Методические рекомендации к посо­бию "Практический материал для проведения психолого-педагогического об­следования детей" авторов С.Д. Забрамной, О.В. Боровика.: Пособие для психолого-педагогических комиссий. - М.: Владос, 2003.             

8. Землянухина Т.М. Познавательная и коммуникативная активность ребенка при подготовке его к обучению в школе.// Начальная школа, 2002. – №6. – С.50.

9. Зимняя И.А. Педагогическая психология. – М., 2000. – 384 с.

10. Конышева Н.М. Дошкольное детство: подготовка к школе или этап жизни? // Начальная школа, 2002. – № 1. – С. 96.

11. Поддъяков Н. Проблема психологического развития ребенка // Дошкольное воспитание, 2001. – № 9. – С. 68-75.

12. Психология детства. Учебник/под ред. А.А. Реана. – СПб., 2003. – 368 с.

13. Психология. Учебник. / Под ред. А.А. Крылова. – М., 2001. – 584 с.

14. Сазонова А. Диагностика психологической готовности ребенка к школе // Дошкольная педагогика, 2003. – № 1. – С. 10-15.

15. Улановская И.М. Образовательная среда.// Начальная школа: плюс – минус, 2002. № 1. – С. 3-13.

16. Урунтаева Г.А. Дошкольная психология. – М., 2001. – 336 с.

17. Чуб Н.В. Комплексні тести готовності дитини до школи / Худож­ник Є.Мартиненко. – 2-ге вид. - Х.: Вид. група «Основа», 2008, -143, [1] с. : іл. – (Серія «ДНЗ + школа»).

 

 


Розробка  занять за програмою

 з розвитку дрібної моторики рук  (за допомогою пластиліну)

  «Розумні пальчики» для дітей 5 - 7 років

 

Структура занять

Організаційний момент

3 хв

Розминка

5 хв

Практична робота

14 хв

Рефлексія

5 хв

Домашнє завдання

3 хв

 

 

Заняття № 1 « Ми приймаємо гостей»

 

Мета: формування морально-етичних якостей.

 

І.Організаційний момент.

Діти вітаються з психологом, розсаджуються по місцях  і  самостійно готу­ються до заняття, наводять лад на столі.

 

ІІ. Розминка.

Пальчикова гімнастика

«Добрий день»

«До побачення»

«Цьом - цьом»

Самомасаж пальчиків

Розтираємо кожен пальчик по черзі (називаємо великий, вказівний і так далі)

Лічилочка

1, 2, 3, 4, 5 ми пішли гуляти

5, 4, 3, 2, 1 ми зібрались як один

(діти загинають пальці по черзі  і назад)

Звуки.

Діти розводять долоньки і вимовляють «Ку-ку», як зозуля в годиннику, при цьому розводять пальчики, а кисті залишаються зімкнутими.

Діти повторюють самостійно  за психологом  плескання в долоні

Розтирання

Розтирають долоньки, розігрівають  для роботи з пластиліном.

Психолог веде з дітьми дискусію:

- Хто знає, для чого ми розігріваємо долоньки?

- Правильно, щоб зігріти!

- А навіщо?

- Правильно! Грітимемо пластилін, щоб він був м'якший.

 

ІІІ. Практична робота.

А зараз, малята, давайте подивимося на пластилін. Які кольори ви знаєте?

Діти називають основні кольори і відтінки (перевірка на знання кольору).

Психолог:

Малята, візьміть з коробочки той пластилін, колір якого вам подобається.

Сьогодні ми готуватимемося до свята «Масниця» та будемо робити млинці,  пригощати  гостей.

- Що печуть на свято?

- Млинці!

Завдання. Візьмімося за виготовлення млинців. Виготовимо 3 кру­жечки, потім їх притиснемо пальчиками, щоб вони були плоскими.

Розкладіть їх  у рядок, а зараз зробіть два для гостей.

Що більше: три  або два?

А скільки всього? (5 шт.)

Для того, щоб пригостити наших рідних і гостей, потрібно виготовити чашку з блюдцем. У блюдця складаємо всі млинці.

Тепер пригощаємо.

- Кого насамперед пригощаємо? (Діти по черзі називають, кому вони від­дадуть свій перший млинець, психолог відстежує, хто в сім'ї більш значущий для дитини, з ким живе)

IMG_0225

- Пригостили, всім сподобалося, дуже смачно.

- А зараз помиємо посуд і приберемо зі столу. Складаємо посуд у  шафу.

З’єднуємо весь пластилін в один великий комочок.

 

 Рефлексія.

Психолог підбиває підсумок.

Фізхвилинка з розмовою.

Посуд

Раз, два, три, чотири

(удар кулаком один об один, плещуть у долоні),

Ми посуд перемили

(одна долоня ковзає по іншій):

Чайник, чашку, ківш, ложку

(загинають пальчики поодинці, починаючи з великого)

І великий ополоник.

Ми посуд перемили

(одна долоня ковзає по іншій),

Тільки чашку ми розбили

(загинають пальчики поодинці, починаючи з великого),

Ківш теж розвалився

Ніс у чайника відбився.

Ложку ми трохи зламали

Так ми мамі допомагали

(б’ють кулак об кулак, плескають у долоні).

 

ІV. Домашнє завдання.

Психолог нагадує, як з великого кружечка зробити квадрат (кубик), що у ква­драта всі сторони рівні.

Технологія: два пальчики зверху, ще два пальчики знизу, придавлюємо плас­тилін. У віконце виглядає пластилін і перетворюється на охайний квадра­тик.

 

           Діти намагаються самостійно зробити один квадрат (кубик).

Удома потрібно зробити 10 квадратів і принести на наступне завдання.

Психолог у кінці підбиває підсумок і перераховує, які геометричні фігури діти знають.

- Чим квадрат  відрізняється від прямокутника.?

- Що в кімнаті має форму квадрата? А що прямокутника? А що круга?

Ще раз ланцюжком діти промовляють, що потрібно зробити самостійно вдома. Прощаються і йдуть додому.

 

 

Заняття № 2 «Лошарик»

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

 

І.Організаційний момент.

Діти вітаються з психологом, розсаджуються по місцях  і  самостійно готу­ються до заняття, наводять лад на столі. Викладають свій виріб.

Перевірка домашнього завдання:  10 квадратиків (кубиків)

 

- Розділіть їх на рівні частини.

- Що більше: 6 або 4 квадрати?

- Що більше: 1 або 9 квадратів?

 

ІІ. Розминка.

Пальчикова гімнастика

«Добрий день»

«До побачення»

«Цьом - цьом»

Самомасаж пальчиків

Розтираємо кожен пальчик по черзі (називаємо великий, вказівний тощо)

Лічилочка

1, 2, 3, 4, 5 ми пішли гуляти

5, 4, 3, 2, 1 ми зібрались як один

( діти загинають пальці по черзі  і назад).

Діти повторюють самостійно  за психологом  плескання в долоні.

Розтирання

Розтирають долоньки, розігрівають пальчики для роботи з пластиліном.

 

ІІІ. Практична робота «Виготовлення «Лошарика».

Сьогодні в гості до нас завітає дуже веселий і незвичайний гість - «Лоша­рик».

- Хто дивився мультфільм про Лошарика?

- Це маленька конячка, що складається з кругленьких кульок.

- У справжньої конячки скільки ніжок? А у людини?

- Скільки у конячки  вух? А у людини?

- Що є в конячки, а в людини немає? (хвоста).

Завдання: з 10 квадратиків - зробити 10 кульок (заготівка для нашого Лоша­рика).

На картоні, притискуючи до підставки, виготовити свого гостя - Лошарика.

- Що потрібно зробити, щоб наш Лошарик посміхався? 

- Правильно, очі та носик з ротом (тільки все повинно бути із кружеч­ків).

 

        Копия Дошкольники 041                                      Копия Дошкольники 048                                                                       

 

Рефлексія.

Психолог підбиває підсумок.

 

ІV. Домашнє завдання.

З кружечка зробити пластилінову паличку (джгутик). Діти самостійно виго­товляють джгутик.

Психолог: із  пластилінових паличок складіть трикутник, прямокутник, кру­жечок.

                              

Завдання: удома виготовити картину з пластилінових паличок на картоні.

Діти по колу повторюють завдання і намагаються уявити, яку картинку вони зможуть виготовити.

 

 

Заняття № 3 «Марічка йде до школи»

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

 

І.Організаційний момент.

Діти вітаються з психологом, розсаджуються по місцях  і  самостійно готу­ються до заняття, наводять порядок на столі. Викладають свій виріб.

Перевірка домашнього завдання:  з пластилінових паличок (джгутиків) виго­товлені картини.

Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 056   Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 050   Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 054

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Розминка.

Пальчикова гімнастика

«Добрий день»

«До побачення»

«Цьом-цьом»

Самомасаж пальчиків

Перед вправою психолог нагадує, як називається кожен палець на руці. Про­сить дітей показати великий палець, мізинець, середній, вказівний, підмізин­ний.

Діти виконують команди психолога: «Мізинець до мізинця», «середній до середнього», «великий до великого», «вказівний до вказівного», «підмізин­ний до підмізинного»;

Розтираємо кожен пальчик по черзі (називаємо великий, вказівний і так далі)

Лічилочка

1, 2, 3, 4, 5 ми пішли гуляти

5, 4, 3, 2, 1  ми зібрались як один

(діти загинають пальці по черзі  і назад)

Діти повторюють самостійно  за психологом  плескання в долоні

Розтирання

Розтирають долоньки, розігрівають  для роботи з пластиліном.

 

ІІІ. Практична робота. «Виготовлення Марічки»

Сьогодні в гості ми покличемо «Марічку» і зберемо її до школи.

- На обличчі у людини  що знаходиться?

- Скільки очей?

- Скільки вух?

- Скільки бров, носиків?

- Що ще знаходиться на обличчі? (ротик, губки, щічки тощо)

- Що потрібно зробити, щоб Марічку прийняли до школи?

- Яких дітей приймають до школи?  (умитих, охайних, причесаних)

- Хто допоможе Марічці зібратися в школу?

ТЕХНОЛОГІЯ: (способом розтирання пластиліну, заповнити коло, не вихо­дячи за контур). Розтираємо пластилін на картоні (виготовляємо обличчя).

Виготовляємо 6 джгутиків (по 3 на кожну косу). Кріпимо джгутики і запліта­ємо коси, де знаходяться вушка у людини.

 

  Копия Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 074   Копия (2) Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 040  Копия Изображение  Занятие № 3 февраль пластилин 073

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Рефлексія.

Психолог підбиває підсумок.

 

V. Домашнє завдання.

Удома способом розтирання виготовити метелика за контуром.

 

 

Заняття № 4 «Чарівна галявина»

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

 

І.Організаційний момент.

Діти вітаються з психологом, розсаджуються по місцях  і  самостійно готу­ються до заняття, наводять лад  на столі. Викладають свій виріб.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_0612

 

Перевірка домашнього завдання:  Метелик (метод розтирання).

 

ІІ. Розминка.

Викидання пальчиків

а)У хованки пальчики грали

І головки прибирали

От так, от так,

І голівки прибирали.

б) 1, 2, 3, 4, 5.

Ми гриби йдемо шукати.

Ось мізинчик у ліс пішов -

Безіменний  гриб знайшов.

Середній пальчик чистити почав,

Вказівний – скакав,

Великий палець все з'їв 

Від того і товстим став.

Пальчикова  гімнастика

«Добрий день»

«До побачення»

«Цьом-цьом»

Самомасаж пальчиків

Розтираємо кожен пальчик по черзі (називаємо великий, вказівний і так далі)

Лічилочка

1, 2, 3, 4, 5 ми пішли гуляти

5, 4, 3, 2, 1 ми зібрались як один

( діти загинають пальці по черзі  і назад)

Діти повторюють самостійно  за психологом  плескання в долоні

Прийом розминки рук з голосовим співом.

Ха, хи, хо, ху, хі

Ма, ми, мо, мі

Ку-ку (годинник із  зозулею)

Розтирання

Розтирають долоньки, розігрівають  для роботи з пластиліном.

 

ІІІ. Практична робота. Виготовлення «Квіточки - семибарвиці»

Психолог: пропонує відповісти дітям, що люблять метелики?

Діти:

  •    сонечко
  •    воду
  •    траву
  •    нектар
  •    квіти

Психолог:

Малята! А ви знаєте, що сьогодні наш метелик обрав собі «квіточку – семибарвицю».

Хто знає, які пелюстки у квіточки - семибарвиці?

Діти:

Різні: червоні, жовті, сині, зелені, помаранчеві, коричневі  тощо.

 

                                              

Завдання:

Психолог роздає заготівки квітки (кожній дитині)

Діти за контуром методом розтирання виготовляють  квітку.

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Рефлексія.

Психолог підбиває підсумок.

Психолог пропонує дітям узяти свого метелика і покласти поруч із квіточкою та порадувати метелика.

Фізхвилинка з розмовою.

Листя

Раз, два, три, чотири, п'ять

(діти загинають пальчики, починаючи з великого),

Листя збиратимемо

(стискають і розтискають кулачки).

Листя горобини

(загинають пальчики, починаючи з великого),

Листя берези

Листя тополі

Листя осики

Листя дуба ми зберемо

Мамі осінній букет принесемо

(«крокують» по столу середнім і вказівним пальчиками

 

IMG_0552

 

V. Домашнє завдання.

Психолог: діти, хто живе у воді?

Діти  ланцюжком  перераховують.

Завдання: Удома потрібно виготовити картинку з жителем підводного світу.

Завершуючи заняття, психолог проводить ритмічні  вправи (стоячи)  під ра­хунок (для рук і для ніг), потім діти сідають на місце, і психолог перевіряє, як вони запам'ятали  завдання, яке потрібно самостійно  виконати удома.

          У кінці занять діти дарують вироби своїм батькам і прощаються з пси­хологом.

 

 

 

Заняття № 5. «Подорож на морському кораблі»

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

 

І.Організаційний момент.

Діти вітаються з психологом,  сідають по місцях  і  самостійно готуються до заняття, наводять порядок на столі. Викладають свій виріб.

Перевірка домашнього завдання: Картина  жителі підводного світу.

 

IMG_0672     Копия Март ОШ № 48 109

 

Март ОШ № 48 099

ІІ. Розминка.

Пальчикова гімнастика

«Добрий день»

«До побачення»

«Цьом - цьом»

Самомасаж пальчиків

Розтираємо кожен пальчик по черзі (називаємо великий, вказівний і так далі)

Лічилочка

1, 2, 3, 4, 5 ми пішли гуляти

5, 4, 3, 2, 1 ми зібрались як один

( діти загинають пальці по черзі  і назад)

Діти повторюють самостійно  за психологом  плескання в долоні

Розтирання

Розтирають долоньки, розігрівають  для роботи з пластиліном.

 

Емоції в людині. Основні емоції: інтерес, радість, подив, сум, страждання, горе, відраза, гнів, презирство, страх, сором, почуття провини.

Загальний вираз обличчя. Міміка буває живою, млявою, маловиразною тощо. Вираз обличчя відіграє важливу роль у спілкуванні, тому що емоції, які від­биваються на обличчі, частіше зрозумілі, ніж мовлення.

Практична вправа. Імітація дітьми різних емоційних станів.

          На таблиці розташовані чоловічки з різними емоціями. Діти розгляда­ють і прикріплюють клейку смужечку зі  своїм  номером червоного кольору, до зразка з таким  виразом обличчя, який найбільше відповідає їхньому ду­шевному стану.

                                             Март ОШ № 48 093

 

ІІІ. Практична робота «Виготовлення кораблика»

 За контуром виготовити корабель, щоб попливти до наших морських дру­зів в гості. Людина живе на землі. А де живуть наші друзі? (у морі, океані, річці, озері). Людина може довго прожити у воді? (не може). Тому йому не­обхідний корабель та вітрила. Виготовляємо за допомогою пластиліну  і від­правляємося в подорож.

 Діти за контуром (метод розтирання) виготовляють корпус, вітрило, пра­пор. Щоглу і кріплення  будують за допомогою  пластилінових «джгути­ків».

                           

 

                          Копия (2) Март ОШ № 48 109       Копия (2) Март ОШ № 48 111

Риби

Жив та був один лин

(долоні складені, плавні рухи ними, що імітують рухи плавників),

Два карасики приятелювали з ним

(долоні розсунені; рухи двома долонями порізно).

Прилітали до них три качки

(руки складені навхрест, помахи долонями)

По чотири рази на добу

І вчили їх рахувати

(стискувати і розтискувати кулачки):

Раз, два, три, чотири, п'ять

(загинати пальчики,  починаючи з великого).

 

Практичне завдання. Смайлики.

- Якщо людині сумно - вона сумує;

- Якщо людині весело - вона посміхається, радіє.

Давайте спробуємо це зробити з пластиліну. Виготовимо смайлики з сумним виразом і радісним.

Психолог використовує прийом, пов’язаний із слуханням музики.

 

                                         

 

                       Копия (2) Март ОШ № 48 111   Копия Март ОШ № 48 116

 

ІV. Рефлексія.

У кінці заняття  діти кріплять клейку смужечку зі  своїм номером зеленого кольору,  до зразка з таким  виразом обличчя, який найбільше відповідає його душевному стану в кінці заняття.

          Психолог підбиває підсумок.

Март ОШ № 48 093   Март ОШ № 48 140   Март ОШ № 48 135

V. Домашнє завдання.

Повторювати вправи для пальчиків і кистей рук. Робити самомасаж пальчи­ків і рук. Продовжувати  заняття  з пластиліном.

 

 

                                     Заняття № 6 «Бімбо»

 

Мета: познайомити дітей з частинами тіла людини; навчити утворювати іменники множини; учити складати пропозиції на наочному матеріалі; учити розрізняти праву і ліву руку, ногу і т.д.; закріпити словник по даній темі; роз­вивати увагу. Формування уявлення про свою майбутню роль – ШКОЛЯРА.

 

1.Розминка

Бесіда з дітьми.

  •       Чим різниться хлопчик від дівчинки (зачіскою, одягом)
  •       Які частини тіла  є  в людини (голова, тулуб, ноги, руки)
  •       Що розташовано на голові та на обличчі в людини? (очі, вуха, ніс, во­лосся, рот)
  •       Назвіть назви парних частин тіла? ( брови, очі, вуха, ноги, руки.)
  •       Скажіть, а ви дівчинка чи хлопчик? (діти по черзі визначають свою стать вголос)

 

2. Гра «У чому схожі й чим різняться?»

  • Мама й дочка.
  • Тато й синок.
  • Дівчинка й хлопчик.

 

2. Гра «Один - багато»

Правила:

Я називаю предмет в однині, а ви називаєте його в множині   і навпаки.

 

Палець

пальці

очі

око

вуха

вухо

носи

ніс

ноги

нога

руки

рука

 

3.Гра  «Частини тіла»

Організаційний момент

Психолог  виставляє ряд картинок: дівчинка, хлопчик, чоловік, жінка, бабуся, дідусь. Діти запам'ятовують послідовність і промовляють (послідов­ність картинок міняється кілька разів).

Питання:

  •     Як називається те, що намальоване на цих картинках одним словом? (Люди, людина.)
  •     Як ви думаєте|вважаєте|, про кого|КТО| ми говоритимемо? (Про людину, про себе.)

Психолог  показує малюнок людини.

  •     Як називається найбільша частина|частка| тіла людини? (Тулуб.)

Психолог показує, де знаходяться|перебувають| груди, живіт, спина, потім загадує за­гадки:

 

 У звірятка — на верхівці

 А у нас — нижче за очі. (Вуха)

Для чого потрібні вуха?

 

Два Єгорки живуть біля гори

Живуть дружно

А один на одного не дивляться. (Очі)

Для чого потрібні очі?

 

Він буває самим різним:

Добрим і шкідливим

Гордим і  важливим|поважним|

Довгим, маленьким, горбатим

Товстим, тонким, веснянкуватим. (Ніс)

Для чого потрібний ніс?

 

А ще у людини є лоб, щоки, брови, вії, ніздрі, губи, підборіддя.

(Діти на собі показують названі|накликати| частини лиця.)

Практична робота.

Зараз ми будемо створювати свого чоловічка «Бімбо» за допомогою пла­стиліну.

Діти під диктовку психолога починають поетапно виконувати чолові­чка.

1.Голова.

Беремо пластилін для виготовлення голови

Зробімо кружечок і розітремо  його на папері, так щоб потім вмісти­лися інші частини тіла.

(Розвиток у дітей орієнтиру в просторі)

2.Тулуб.

Виготовляємо овал і приєднуємо його до тулуба.

3.Ноги.

Скільки ніг у людини? (дві), значить беремо два овали розміром мен­шим ніж для тулуба.  Кріпимо ноги до тулуба.

4. Руки.

Скільки у людини рук? (дві)

Виготовляємо такі ж за розміром два овали й кріпимо до тулуба.

Психолог, поки діти оформлюють деталі рук, ланцюжком запитує, кого дитина виготовляє -  хлопчика чи дівчинку, яке ім'я вона йому дасть?

5. Оформлення голови.

Дитина самостійно виготовляє деталі (очі, волосся, рот).

 

Бесіда про емоції, настрій:

Який настрій у вашого чоловічка? Гарний або поганий? Чому?

Хто у вас - дівчинка чи хлопчик?

 

Психолог пропонує одягти свого чоловічка. Діти проговорюють, що носить дівчинка, а що хлопчик. Що не може одягти хлопчик (спідницю, са­рафан, підбори)

Що ще не може дозволити собі хлопчик? (коси, фарбувати губи)

Наприкінці занять проговорюють ім'я свого чоловічка й дарують бать­кам.

 

                                  2010 004    2010 005 

 

 

Домашнє завдання:

  • Удома разом  із дітьми виготовити годинник за допомогою пластиліну будь-яким способом. Обов'язково повинні бути стрілки й усі цифри.
  • Батькам  психолог радить звернути увагу  на вироби дитини, де вона зобра­жує людей. А саме на деталі (вуха, очі, рот).

 

 

Заняття № 7 «Цифрляндія»

 

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

 

1.Перевірка домашнього завдання

                                                        

Бесіда з дітьми:

  • Для чого потрібен годинник?
  • (щоб виконувати режим дня, знати час)
  • Які бувають годинники (настінні, ручні, настільні, електронні, механічні)
  • У психолога модель годинника в руках, у дітей перед ними зроблені за до­помогою пластиліну та батьків годинники ).
  •  

2010 052   2010 051    2010 054

 

Питання:

1.Якщо велика стрілка годинника на 12, а маленька на 7, що робить дитина в цей час?

(прокидається сама, мама будить)

А потім?

(умивається, розчісується, одягається, іде в садок)

2.Якщо велика стрілка на 12, а маленька на 8, що робить дитина?

(прийшла в  садок).

А потім?

(робить зарядку, снідає)

3.А що робить дитина з 9.00 до 12.00 години? (гуляє, займається).

Психолог показує на циферблаті:  четверта  година, восьма година,  чотирна­дцята, пів на шосту.

Психолог роздає  малюнки дітям з|  режимними| моментами, на стіні| ви­сить | плакат «Режим дня».

Психолог:

  • Діти, роздивіться, будь ласка, малюнки з режимними| моментами  та розкладіть їх| за порядком біля своїх годинників|.
  • Розкажіть, що намальовано на картинках?
  • Що роблять діти вранці|, удень, ввечері|, вночі|?
  • Для чого потрібен| режим дня?

 

2.Вправа із цифровим настільним килимком, де по прорізах діти в розкид на­зивають цифри.

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

3.Вправа «Чарівна скринька»

Діти із заплющеними очима дістають вирізані з гумового пеноплену  цифри великого розміру від 0-9. По черзі рукою, на дотик беруть цифру зі скриньки й називають її. Розкривають очі і якщо правильно називають, ви­кладають їх на стіл, якщо помилилися, з розплющеними очима називають правильно, але залишають у скриньці. Так триває, поки всі цифри зі скриньки не зникнуть. Потім підраховують кількість у кожного учасника відгаданих цифр. Називають їх  і знову кладуть  у скриньку для збереження скарбу.

(закріплення знань про цифри)

 

4. Розминка для рук.

Гімнастика.

Годинники стука­ють:

Діти пальчики стискають і розтискають у кулачки (двома руками одночасно)

«Тик-Так, тик-так,

Тик-Так, тик, так,

 Кулачки розціплені, долоньки спрямовані від себе.  На слова долоньки обох рук по­гойдують  ліворуч - праворуч

Займатися нас запрошують

Діти пальчики стискають і розтискають у кулачки (двома руками одночасно)

«Тик-Так, тик-так,

Тик-Так, тик, так.

Діти кулачки розтискають, долоньки спрямовані від себе.  На слова  діти свої долоньки погойдують ліворуч - праворуч

 

5. Практична робота «Цифри».

Вправа на розвиток дрібної моторики.

Діти виготовляють 10 пластилінових джгутиків, а з них виготовляють цифри 0-9 і викладають їх на картонці за наростанням.

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

Діти один по одному рахують, скільки їх вийшло ( 10), а остання  цифра 9. Рахунок збиває цифра 0.

(Цей рахунок на увагу й логіку)

Потім діти викладають на картонці цифри від  9 - 0 ( у зворотному по­рядку).

Знову рахують, скільки тепер цифр вийшло. Знову 10, як не переставляй, кількість теж  не змінюється.

Висновок: як би ми не розташовували цифри, їх завжди буде однакова кількість. Щоб з'ясувати, скільки предметів, їх потрібно перерахувати.

 

9

8

7

6

5

4

3

2

1

0

 

6. Вправа  «Чарівна коробочка» на розвиток тактильного дотику.

 (у коробочці цифри 1-12 циферблат від годинника). Розмір цифр дрібний.

 

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

2010 045

 

2010 048

 

Діти по черзі із заплющеними очима на дотик дістають із коробочки ци­фру й називають її, якщо відгадав, кладуть перед собою, якщо ні, то цифра залишається в коробочці. Таким чином, доки коробочка не буде порожньою. Наприкінці гри кожен підраховує, скільки цифр він розчаклував (вгадав).

 

Домашнє завдання:

Дітям вдома потрібно з батьками познайомиться з правилами гри

«Хрестики-Нулики», пограти з батьками або близькими;

продовжити займатися гімнастикою для  пальчиків рук.

 

 

Заняття № 8  «Хрестики-Нулики»

 

Мета: формування відчуття єдності, уміння діяти погоджено.

Формування відчуття опори, стійкості, об’єднання тілесних і образних фантазій.

 

1.Вправа  «Свічки» для розвитку дотику.

Дітям роздають набори з 7 кольорових ароматизованих свічок.

 

 

Пропонується  торкнутися й понюхати кожну. Визначити, чим пахне або що нагадує.

Потім кожен по черзі із заплющеними очима бере одну ароматизовану свічку й промовляє вголос, чий аромат нагадує, що ще так пахне.

(троянда, малина, лимон, бузок,  жасмин, яблуко, брусниця).

Якщо дітям із першого разу важко назвати, то з розплющеними очима називають свічки, що залишилися,  з ароматами. Колір допомагає придумати асоціацію предмета, рослини або ягоди.

 

2.Гра «Обери улюблений колір і запах»

Дітям пропонується із загальної коробки, де зібрані всі кольори, обрати тільки два кольори  із запахами, що сподобалися. Кожного кольору - запаху повинно бути по 5 штук; розкласти їх на своїй картонці.

На картонці розкреслено поле для гри.

 

 

Дітям проговорюється завдання:

Потрібно розташувати так свої фішки (свічки), щоб наступний квадрат не повторювався за кольором. Діти заповнюють ігрове поле. Якщо хтось по­милився, то психолог може звернути увагу й запропонувати подумати, чи все правильно зроблено. Якщо все виконувати правильно, ігрове поле звільня­ється.

Діти залишають тільки один колір, інші  фішки відправляються до зага­льної коробки.

(цей  прийом  на розвиток логіки)

 

3.Гра « Хрестики-Нулики»

У кожного учасника 5 фішок свого кольору. Діти діляться на пари.

Кожен обирає собі напарника для гри.

 

Бесіда: Хто знає гру « Хрестики-Нулики»?

Усі ? Добре!

Давайте повторимо правила гри.

Правила:

Гравцям потрібно по черзі поставити свої фішки (певного кольору) так, щоб першим вибудувати три фішки в цілий ряд.

Подивіться, будь ласка, на таблички, якщо ви вишикуєте свої фішки таким чином, то ви вважаєтеся переможцем:

 

Х

Х

Х

 

 

 

 

 

 

Х

 

 

Х

 

 

Х

 

 

 

 

 

Х

Х

Х

 

 

 

 

Х

 

 

Х

 

 

Х

 

угорі

праворуч

 до центру

 до  центру

 

 

 

 

 

 

Х

Х

Х

 

 

Х

 

 

Х

 

 

Х

 

 

Х

 

Х

 

Х

 

 

Х

 

 

 

Х

 

 

 

Х

унизу

ліворуч

По діагоналі

По діагоналі

Психолог пропонує дітям пограти, відіграють 5 партій у парах.

Психолог розігрує з кожною парою, хто буде починати гру першим. По­тім вони самі продовжують стежити за черговістю.

(Цей прийом  на розвиток комунікативних здібностей)

 

Потім переможці грають із переможцями. Виграє той, хто набирає найбільшу кількість переможних балів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Переможцеві надається право першому дістати з «Чарівної коробочки» приз. Усі плескають у долоні.

Потім діти називають число набраних балів і в порядку зменшення балів одержують приз. Усі аплодують за гарну гру.

(цей прийом  на формування у дітей уміння радіти за іншого  і на розви­ток комунікативних здібностей)

 

5.Розминка для рук.

 

4. Практична робота «Виготовлення 10 кружечків і заповнення квадра­тів»

 

Гра «Хто швидше заповнить квадрат?» на розвиток дрібної мото­рики рук.

Завдання:

Із пластиліну потрібно виготовити 5 кружечків одного кольору й 5 кру­жечків іншого кольору.

Діти виготовляють кружечки. Розташовують їх  рядами. У процесі ро­боти психолог запитує в кожного:

  1. Скільки тобі ще залишилося зліпити?
  2. А скільки вже є?
  3. Більше залишилося чи менше?
  4. Наскільки більше?
  5. Наскільки менше?

(метод на розвиток просторового мислення, набування навичок лічби)

Розташувати на ігровім полі так, щоб два кольори перемогли.

Діти розташовують кружечок, якщо помиляються, переставляють. Вони переставляють заготовлені кружечки, поки не зроблять правильно.

( цей прийом   на розвиток логіки)

Коли психолог перевірить правильність виконаного завдання, діти переходять до наступного етапу.

Закріплюють на правильних позиціях  кружечки.

Потім способом розтирання по контуру заповнюють клітинки пласти­ліном.

Хто перший акуратно закінчить завдання, одержує приз за акуратність і швидкість.

(метод допомагає активізувати роботу, сприяє  розвитку вміння об'є­ктивно оцінювати свою роботу, уміння працювати в темпі групи)

Обов'язково потрібно простежити, щоб кожна дитина оцінила свою ро­боту й зробила її до кінця.

 

  2010 062  2010 056  2010 058  2010 060

 

5. Гра «Котра година?»

Дітям роздають зроблені ними годинники.

Бесіда:

Подивіться на свої циферблати і скажіть, котра година на вашім годиннику?

(діти можуть відповісти, а можуть і промовчати, бо ще не ма­ють навичок визначати час за годинником)

Психолог бере макет годинника і пояснює, як визначати час, пересува­ючи стрілки.

Дітям психолог показує:

  • друга  година,  дев'ята година, десята година.
  • Пів на першу, пів на п’яту, пів на десяту.

 

Домашнє завдання:

  1. Удома скласти оповідання «Мій режим дня» з демонстрацією  стрі­лок годинника.
  2. Батькам видається буклет «Режим майбутнього школяра» та реко­мендації, як правильно скласти режим дня дитини. Пропону­ється лото для гри «Мій режим дня».

 

 

Заняття № 9 «Пори року. Літо»

 

Мета: формування психологічної готовності до трудової діяльності.

 

1.Перевірка домашнього завдання: гра «Котра година?»

 

На великому бутафорському циферблаті психолог пересуває стрілки, діти на­зивають годину:

  •      Третя, сьома година…
  •      Опів на другу, пів на десяту…

Психолог прослуховує кожну дитину «Мій режим дня»

 

2..Гра «Скажи навпаки» на розвиток і закріплення просторової уяви.

Психолог називає слова, до яких потрібно підібрати слова, які за зна­ченням протилежні. Наводить приклад, а потім починає гру. Кожному учасникові, який правильно дасть відповідь, дається кольорова фішка. Наприкінці підраховують фішки й підбивають підсумок. Переможцеві апладують.

Слово (завдання)

Слово (відповідь)

униз

вгору

верхній

нижній

ліворуч

праворуч

правий

лівий

попереду

позаду

перший

останній

знизу нагору

зверху вниз

праворуч ліворуч

ліворуч праворуч

під столом

 над столом

на початку книги

 наприкінці книги

 

3. Гра «Розстав так само» на розвиток зорової пам'яті,  на розвиток дові­льної зорової уваги.

Дітям видається чисте ігрове поле  й 4 фішки. У психолога 3 ігрових поля із завданнями.

Психолог пропонує дітям подивитися на картку № 1 ( 30 секунд), запа­м'ятати розташування фішок і просить протягом 1 хвилини розставити їх у себе на чистих картках.

 

О

 

 

О

О

 

 

 

О

О

 

 

 

О

О

О

 

 

 

О

 

 

 

О

О

О

 

1 ЗАВДАННЯ

2 ЗАВДАННЯ

3 ЗАВДАННЯ

 

дминистрация 069    дминистрация 068   дминистрация 067

 

 

Психолог:

  1. Діти,  запам'ятайте розташування крапок (показує одну картку й після 30 секунд перегортає її).
  2. Діти, розставте фішки у квадратиках так, як запам'ятали (діти розставля­ють фішки протягом  1хв).
  3. Перевірте і, якщо треба виправте (перегортає картку із завданням)

Якщо завдання правильно виконано, діти одержують кольорові фішки. Хто помилився, той виправляє помилки сам, а якщо не вийде, допомагає пси­холог, але фішку вже не одержує.

Хід завдання повторюють ще два рази з карткою № 2 і карткою №3. Пі­сля кожного правильно виконаного завдання дитина одержує  фішку    (див.додаток № 1), а потім підраховує свій банк і проговорює вголос.

Наприкінці гри складаються всі фішки,  після виконання  гри «Скажи навпаки» і після гри «Розстав так само». Підраховується загальний бал, нази­вається найбільший банк і визначається переможець. Діти  аплодують пере­можцеві.

 

3.Практична робота «Виготовлення 5 кружечків різного кольору и запов-нення  квадратів»

Гра «Кнопочка» на розвиток уваги.

Дітям роздається картка з розкресленими квадратиками (ігрове поле). Видається одна фішка. Діти ліплять із пластиліну  п'ять кружечків жов­того, зеленого, червоного, синього й фіолетового кольору.

        Потім психолог пропонує прослухати його завдання й виконати його вказівки.

                                                    

 

  1. Посадіть фішку - Кнопочку у квадратик.
  2. Спочатку  вона пересунулась на одну клітинку ліворуч. Поставте в цю клітинку, у якій виявилася кнопочка, жовтий кружечок і закріпіть його там.
  3. Потім піднялася на 2 клітинки вверх. Поставте в цю клітинку зелений кружечок і закріпіть його там.
  4. Потім вона проповзла 2 клітинки праворуч, поставте в нову клітинку чер­воний кружечок і закріпіть його там.
  5. Потім опустилася на 2 клітинки вниз. Заповніть клітинку, де вона вияви­лася синім кружечком.
  6. І нарешті, Кнопочка зсунулась на одну клітинку ліворуч  й заснула. Запо­вніть  клітинку, де вона виявилася, фіолетовим кольором.
  7. Де опинилася  Кнопочка?
  8. Яка фігура вийшла, якщо  відстежувати її шлях? (Квадрат)

 

4.Розминка.

Бесіда:

Які пори року ви знаєте?

(Зима, літо, осінь, весна)

5b4509f72605bb12677c78cfb35fa11e  1b776ce1d5599f17bf14160f6e66622e  62dc122b95c2ef97ce7b40a0010c60a6

 

Чим відрізняються?

  • (холодно, тепло, сніг, дощ)
  • (листя  зелене, квіти, струмочки, трава)

Чим схожі? ( У будь-який час року з'являється сонце)

 

  5. Практична робота : «Виготовлення  Сонечка» на розвиток дрібної моторики рук

                               

 

Сьогодні потрібно зробити дуже багато жовтих кульок з пластиліну.

Потім щільно розмістити їх у кружечку, щоб вийшло об'ємне сонечко. Дрібні кульки повинні залишитися. Сильно до картонки не притискайте, щоб залишилася об'ємна форма кульки, а простір на картоні було запов­нено.

Діти роблять заготовки жовтих кульок (кількість психолог не вказує)

(вправа розвиває  силу, спритність пальців, поліпшує почерк,

допомагає дітям  розвивати  посидючість, вміння відчувати силу натиску  пальців і вміння регулювати її).

2010 076 

 

6.Практична робота  «Гусінь»

Дітям роздають картки з намальованою гусінню, що складається з 40 кру­жечків.

 

 

            Жовтий                         Зелений                      Синій

 

           

            Червоний                        Коричневий

 

         Психолог:

         Діти, заготуйте  по 8 кружечків різного кольору (жовтого, черво­ного, зеленого, синього й коричневого).

А тепер у тій послідовності як я говорю, потрібно розфарбувати нашу гусінь за допомогою пластилінових кружечків.

Діти під диктовку  психолога заповнюють пластиліном потрібного кольору намальовані кружечки.

Тепер, будь ласка, у такій послідовності виконаєте самостійно.

Дітям потрібно заповнити кружечками із пластиліну в тому кольор­ному порядку, який показав психолог.

(вправа на розвиток уваги, логічної послідовності, координації рук)

 

 

 

Заняття №10 «Незабаром до школи»

 

Мета: формування уявлення про свою майбутню роль – ШКОЛЯРА.

 

1.Перевірка домашнього завдання:

Виконане гроно винограду.

65836b90ff  15062010783

Бесіда:

Діти, щоб виноград не зав'янув і був відмінний урожай, що потрібно ро­слині? (Дощ)

2. Практична робота «Парасолька» для розвитку дрібної моторики рук.

Що людина застосовує, щоб захистити себе в дорозі від дощу?

MC900311086[1](Парасольку)

 

 

 

 

 

 

Дітям роздають картки з намальованою парасолькою. Їм пропонується за контуром, за допомогою пластиліну, розфарбувати  свою  парасольку  різ­ними кольорами.

2010 096    2010 090   2010 088

Парасольку від дощу застосовує людина.  Як ховається  равлик від до­щику? (у свій будиночок)

3. Практична робота «Будиночок для равлика» для розвитку дрібної моторики рук

dglxasset[1]

 

Дітям роздають картки з намальованим равликом. Давайте її будиночок розфарбуємо за допомогою пластиліну. Зробимо довгий – довгий джгутик, викладемо на папері як спіраль,  вийде будиночок для равлика.

(вправа на розвиток окоміру)

2010 097  2010 090  2010 088

4.Вправа «Вчимося міркувати»

 Ця вправа на закріплення понять: високий, низький,  широкий, вузький, товстий, тонкий, довгий, короткий.

Завдання № 1:

  1.   Зліпіть 3 пластилінові палички, однакові за довжиною й товщиною.

Технологія:

Розділіть  шматочок  пластиліну на три рівні частини й з кожної зробіть пластилінову паличку. Прикладаючи палички одна до одної, намагайтеся, щоб вони були однакові за довжиною й товщиною.

  •       Підберіть одну паличку й подумайте, що потрібно зробити, щоб вона стала довшою? (Розкотити між долонями).
  •       Що стало з паличкою? (Вона стала довшою й тоншою).
  •       А як зробити, щоб паличка стала товстішою? (Здавити паличку з обох кінців – вона стане коротшою й товстішою).
  • Як зробити, щоб палички за довжиною були однакові, а за товщиною рі­зні?   (Потрібно додавати пластиліну щораз більше, ніж до попередньої па­лички).
  1.   Покажіть найтовщу паличку, середню,  найтоншу?

Завдання № 2:

У цьому завданні пластилінові палички будуть розташовуватися верти­кально, тому ми назвемо їх «стовпчики».

  1.   Зліпіть три  стовпчики, різних за висотою, але однакових за товщиною. Покажіть найвищий стовпчик, найнижчий, середній.

(Закріплюються поняття «широкий, «вузький, «довгий», короткий»

Завдання №3.:

Розташуйте пластилінові палички

  •     ліворуч- праворуч
  •     праворуч- ліворуч
  •     зверху вниз
  •     знизу вверх
  •     від лівого нижнього кута до правого верхнього кута
  •     від найкоротшої  (вузької) до найдовшої (широкої)

Завдання № 4

Скажіть, як  розташували палички?

Назвіть палички:

  •       Найкоротша паличка
  •       Середня паличка
  •       Найдовша паличка
    1.   Ліворуч від найвужчої смужки розташуєте середню паличку.
    2.   Де знаходиться найширша паличка? (Ліворуч від середньої палички)
    3.   Де знаходиться найвужча паличка? (Праворуч від середньої)
    4.   Де знаходиться  середня паличка? (між найширшою й найвужчою па­личкою, у середині, праворуч від найширшої  палички й ліворуч від найвуж­чої).

Завдання №5

Праворуч від найвищого стовпчика поставте середній стовпчик, між ними поставте низький стовпчик.

  1.   Де знаходиться найнижчий стовпчик? (Праворуч від найвищого, ліво­руч від середнього, між найвищим і середнім стовпчиками, усередині.)
  2.   Де знаходиться найвищий стовпчик? (Ліворуч від найнижчого стовп­чика).
  3.   Де знаходиться середній стовпчик? (Праворуч від найнижчого стовп­чика).

 

5. Практична робота вправа «Будинок» для розвитку дрібної мото­рики рук.

Психолог: Діти, а де людині сховатися від дощу? (У будинку). Давайте збудуємо собі будинок  із пластилінових паличок.

                          

 

Дітям дається порожня картонка, вони самостійно за своєю уявою ви­кладають джгутиками (пластиліновими паличками)  будинок. Психолог може в процесі роботи  ставити додаткові запитання, які допоможуть йому про-діагностувати дитину за методикою «Будинок».

 

2010 090    2010 088    2010 096

6. Вправа «Продовжи речення»

Поясніть, будь ласка, що означає слово.

  •       Школа – це будинок, у якому … (вчаться діти).
  •       Відмінник – це учень, який…
  •       Ручка – це предмет, яким …
  •       Олівець – це …
  •       Ранець – це сумка, куди складають…

7. Практична робота вправа «Шлях до школи» на розвиток дрібної моторики.

Дітям роздають картки з намальованим шляхом до школи. Хто швидше за допомогою пластиліну заповнить шлях, той першим прийде до школи.

Завдання:

За допомогою пластиліну по паралельних лініях методом розтирання, не виходячи за контур, потрібно заповнити дорогу коричневим кольором.

Хто першим виконав завдання, його вітають і дозволяють першим іти додому.

2010 087  2010 091

 

2010 097

Домашнє завдання:

  1.   1251144881_otkrytka_pervoe_sentyabrya_den_znaniy_51Скласти список шкільного приладдя. Що повинно зберігатися в ранці  школяра.
  2.   Пограти в гру «Збери|повизбируй| портфель»

 

 

 

 

Дітям  батьки  загадують загадки, а вони відгадують і кладуть в порт­фель предмети.

Новий будинок|дім| несу в руці

Дверці будинку|дому| на замку.

Тут мешканці паперові

Усі дуже важливі.

 

 

Портфель

 

0003-003-Rjukzak

То я в клітинку|клітину|, то в лінійку

Написати на ньому зумій

 Можеш і намалювати.

Називаюся я ...

 

Зошит

 

0028-028-Tetrad

Я люблю|кохаю| прямоту,

Я сама пряма.

Зробити нову лінію

Вам я допомагаю.

І пряму без мене

Накреслити зумій.

Вгадайте, друзі,

Хто ж я?

 

 

 

Лінійка

 

0019-019-Linejka

У чорному полі заєць білий

Стрибав, бігав, петлі робив|чинив|.

Слід за ним був теж|також| білий.

Хто ж цей заєць?

 

 

Гумка

 

0030-030-Lastiki

 Хто|КТО| альбом розфарбує наш?

 Ну, звичайно ...

 

Олівець

 

0011-011-Karandashi

Язика немає, а розповідає.

Книга

 

0004-004-Knigi

Як називаються книги, за якими вчаться діти?

 

Підручники

1a14ff981188bda01974ad7db02c09ec_600

  1.   При перевірці домашнього завдання про шкільне приладдя мо­жна пограти в гру «Вчимося думати».

Перелічіть  якнайбільше способів застосування (використання) пред­мета.

Наприклад:

  •            Газета – (для читання, загорнути щось, підкласти, щоб сісти, як ві­яло, протерти бруд…)
  •            Відро – (як стілець, стіл, барабан, горщик для квітів…)
  •            Книга 
  •            Зошит –

 

  1.   Гра «Чим схожі, чим  різняться?»
  •      Склянка й чашка.
  •      Ручка й олівець.
  •      Книга й  зошит.

 

  1.   Повторити дні тижня (понеділок, вівторок, середа, четвер, п'ят­ниця, субота, неділя). Батьки отримують  буклет із рекомендаціями.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
13 березня 2019
Переглядів
2561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку