Програма занять для дітей 4-5 років з розвитку дрібної моторики, когнітивної сфери та мовлення

Про матеріал
Програма корекційно-розвиткових занять для дітей дошкільного віку (4-5 р.). Мета вправ - розвиток та корекція дрібної моторики, сприймання, уваги, памяті, мислення та м овлення. Матеріал занять може бути використано у роботі психолога, педагога дошкільного закладу.
Перегляд файлу

 

Програма

занять для дітей 4-5 років

з розвитку дрібної моторики, когнітивної сфери та мовлення

 

Заняття 1

Мета:  розвиток дрібної моторики рук. Розвивати зорове сприймання, вміння виділяти один об’єкт серед інших. Розвивати мислення, зв’язне мовлення, діалогічне мовлення. Вчити дітей відповідати на питання.

  1. Пальчикова гімнастика «Горобці» (3 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

Горобці малі стрибали,

На стежині гралися.

Враз знялися – полетіли,

Бо когось злякалися.

«Підстрибувати» пальцями по столу, потім «Літати», рухаючи всією рукою.

  1. Знайди таку ж картинку (5 хв)

Хід: Спочатку пропонується вибрати серед 2 картинок, потім серед 3 картинок і так далі.  Предметні картинки із простим і доступним для сприймання зображенням: ялинка, дерево, хмаринка, сонце, машина тощо у 2 екземплярах.

 

  1.  Злови м’яча (5 хв)

Примітка: Аби активізувати дитину, можна помінятися ролями. Дитина кидає м’яча дорослому і ставить сама питання. Питання класифікуються  по рівню складності від простого до складного.

Обладнання: гарний, яскравий м'яч.

Хід: Дорослий кидає дитині м’яча і ставить питання, дитина має дати відповідь на питання.

- Як тебе звати?

- Скільки тобі років?

- Яка твоя улюблена іграшка?

- Яку казку ти любиш?   - Що ти любиш робити? Тощо

 

  1. Фігурні віконечка (5 хв)

Ускладнення: Спочатку пропонуються найпростіші форми і дві: круг, квадрат. Потім можна запропонувати три форми одночасно. Також можна підкласти зайву форму, яка не підходить до жодного «віконечка».

Обладнання: Картонні планшетки – трафарети із вирізаними «віконечками»  та фігури – втулки, які підходять по формі у ці віконечка.

Хід: Дитині пропонується трафаретка із «віконечками», які потрібно закрити. Тобто дитині потрібно знайти фігурки, які за формою підходять до «віконечок».

 

  1.  Кольорова квітка (5 хв)

Ускладнення: 1.Спочатку можна запропонувати квітку, яка складається з серединки і 4 пелюсток, потім з 5.

2. Якщо дитина легко виконує завдання, можна запропонувати чистий аркуш для викладання, без контурного допоміжного зображення квітки.

3.Якщо дитина вже знає основні кольори і називає їх, то можна запропонувати назвати відтінки.

Обладнання: Картонна планшетка із контурним зображенням простої квітки (з кіл), різнокольорові кружечки, які підходять за розмірами до контурного зображення квітки. Вже готова така ж демонстраційна квітка ( зразок).

Хід: Дитина дорослий пропонує розглянути зразок і викласти таку ж квітку, викладаючи кольорові кружечки на контурне зображення. Потім назвати кольори.

 

  1.  Підбери за формою ( 5 хв)

Обладнання : Вирізати з картону синього кольору фігури ( трикутник, круг, квадрат).Хід : Попросіть дитину обвести кожну фігуру пальчиком по контуру.  Скажіть дитині: «Це трикутник, це круг....» Попросіть покласти фігури на такі самі на малюнку. Покажіть, як це треба зробити. Спитайте: «Яка це фігура? На що вона схожа?». Попросіть дитину знайти предмети в кімнаті та на вулиці, схожі на ці фігури. Якщо дитина не зможе сама, покажіть ці предмети

  1. Прощання(2 хв) Підведення підсумків

 

Заняття 2

Мета: коректувати розвиток сприймання, дрібної моторики рук, мовлення. Закріпити знання про форми геометричних фігур

  1. Пальчикова гімнастика «Конячка» (2  хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

Ось конячка прискакала,

Б’є копитом: цок-цок-цок,

І по колу, й по доріжці,

Ще й забігла у лісок.

Рухи в різні боки другим і третім пальцями рук, підстрибуючи, з акцентом на один палець.

  1. Сховати від дощика ( 3 хв)

Обладнання : Потрібно по сім фігур кожної форми синього або жовтого кольору.

Хід: Покладіть під кожну парасольку на малюнку по одній фігурі. Попросіть дитину сховати під парасольки всі фігури. Однакові фігури ховаються під одну парасольку.

Ускладнення: Використовувати для гри фігури різного розміру (великі і малі).

 

001

  1. Обведи фігури олівцем ( 5 хв)

Обладнання : Карточки з фігурами намальованими пунктиром.Хід : Попросіть дитину обвести фігури по пунктирам олівцем. Розмалювати їх різними кольорами. Попросіть назвати знайомі фігури.

Ускладнення: Покажіть на незнайому фігуру, овал. Назвіть її. На що вона схожа?

 

 

02

 

  1. Посади фігури на лавочки (3 хв)

Обладнання : Потрібно по сім фігур кожної форми

Хід : Попросіть дитину посадити однакові фігури на свою лавочку. Покажіть як це зробити, наприклад, на квадратиках. Перемішайте фігури. Коли дитина розкладе всі фігури, попросіть назвати їх.

Ускладнення : Додається нова для дитини фігура – овал. Перемішайте фігури. Коли дитина розкладе всі фігури, попросіть назвати їх.

03

 

  1. Збери хоровод друзів ( 5 хв)

Обладнання : Потрібно по сім фігур кожної форми, великого та маленького розміру, одного кольору.

Хід : Розкладіть всі фігури перед дитиною і запропонуйте їй зібрати однакові фігури в хоровод. Наприклад, хоровод тільки для трикутників.

Ускладнення : Викладаються хороводи для всіх фігур.

  1. Впізнай фігуру на дотик ( 5 хв)

Обладнання : Потрібно по сім фігур кожної форми, великого та маленького розміру, одного кольору.

Хід : В картонну коробку покладіть фігури різної форми та розміру та попросіть дитину с закритими очима знайти фігуру певної форми.

  1.  Збери намисто ( 7 хв)

 Обладнання : по 10 – 12 маленьких трикутників, квадратів, кругів одного кольору.

Хід : Покажіть дитині як зібрати намисто, викладаючи фігури на аркуш паперу з намальованою ниткою. Попросіть зібрати намисто тільки з кружечків (трикутничків, квадратиків).

Ускладнення : зібрати намисто комбінуючи їх колір ( перевертаючи білою стороною ); комбінуючи форму ( трикутнички і квадратики ).

 

04

 

 

Заняття 3

Мета: коректувати розвиток дрібної моторики рук, мовлення; формувати спритність, уміння володіти своїми пальцями, зосереджувати увагу на одному виді діяльності. Закріпити знання про форми геометричних фігур

  1. Пальчикова гра-інсценівка «Зайчик» (3 хв.)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з переказом невеличкого оповідання кистями рук виконуються відповідні рухи.

На землі сніжок лежить,

(Плавні рухи руками,розвести їх над «землею»)

Зайчик по сніжку біжить.

(Пальчикова фігурка «зайчик»)

Мерзнуть вушка,

(Згинати й розгинати пальці-«вушка»)

Мерзнуть лапки,

(Ворушити всіма пальцями, згинаючи і розгинаючи їх).

Бо без валянців

(Утворити немовби дві «мисочки» долонями)

Та шапки. Ой!

(Двома долонями зобразити над головою шапку: однойменні пальці обох рук торкаються один одного; розводячи лікті, розвести притиснуті пальці, округлити фігуру й піднести над головою).

  1.  Де чий вагончик? ( 7 хв )

Обладнання : по 10 – 12 маленьких трикутників, квадратів, кругів одного кольору.

Хід : Покажіть на малюнку потяг і скажіть: «На зупинці стоїть багато фігур. Коли підійшов потяг, фігури почали шукати свої вагончики і ставати в чергу. Як вони шукали свої місця? Постав фігури до своїх вагончиків.»

05

  1. З яких фігур будиночки (5 хв)

Обладнання : Малюнки будиночків різних фігур.

Хід : Запитайте дитину: «З яких фігур складаються будиночки? Які будиночки схожі? Чим?»

 

07

 

  1.  Склади малюнки з фігур (15 хв)

Обладнання : Кольорові фігури різних форм для викладання предметів (дивись малюнок), малюнки цих предметів.

Хід : Попросіть дитину викласти такі ж предмети, як на малюнку. Запитайте дитину: «Якої форми ці деталі?».

Ускладнення : Запропонуйте дитині викласти з цих фігур щось за своїм бажанням.

 

 

06

 

 

 

Заняття 4

Мета: коректувати розвиток сприймання кольору, дрібної моторики рук, уваги, мовлення.

  1. Пальчикова вправа  «Падає сніг» (2 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: Робити плавні синхронні рухи обома руками згори донизу.

  1.  Підбери за кольором ( 5 хв)

Обладнання : Малюнки різнокольорових прапорців та повітряних кульок.

Хід : Розкладіть в один ряд прапорці і попросіть дитину підібрати однакові за кольором повітряні кульки.

Ускладнення : На перших заняттях використовувати два кольори. На наступних збільшувати кількість кольорів, але не більше чотирьох.

13

 

  1.  Склади веселку (5 хв)

Обладнання : Кольрові дуги для веселки розрізані навпіл.

Хід : Одну половину веселки складіть самі, а другу половину дайте скласти дитині. Називайте кольори. Попросіть показати полоски певного кольору. Коли дитина буде складати веселку за вашим зразком, запитуйте її: «Який це колір?». Якщо не знає, кажіть самі.

 

12

 

  1. Гра «Кричалки, мовчалки, шепотілки» (5 хв)

 

Хід: Психолог показує дітям картки трьох кольорів і домовляється: якщо зелений колір – діти можуть бігати, кричати, стрибати; жовтий – тихо ходити, шепотіти; червоний – мовчки стояти.

Сигнали подаються в різній послідовності.

 

  1.  Намалюй фарбами (10 хв)

Обладнання : Фарби, пензлик, папір, зразки малюнків.

Хід : Покажіть дитині малюнки. Запитайте якого вони кольору. Намалюйте разом з дитиною жовте сонечко, жовте курчатко, червоний помідор, червону квітку, синю кульку, синю хмарку, зелену травичку, зелений огірок.

Ускладнення : На перших заняттях малювати предмети одного кольору. На наступних збільшувати кількість кольорів, але не більше трьох.

  1. Прощання (3 хв) Виставка малюнків.

 

Заняття 5

Мета: коректувати розвиток сприймання, уваги, мислення, дрібної моторики рук, фонематичного слуху.

  1. Пальчикова гімнастика «Сніжок» (3 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

                                             Сніг–сніжок

                                             Засипав поріжок.

                                             Побігли ми погратися

                                             У сніжки на лужок.

          Пальцями рук немов присолювати, потім «бігти» пальцями та «ліпити» сніжки.

  1. Знайди однакові прапорці ( 5 хв)

         Обладнання : Малюнки різних за кольором та формою прапорців.

         Хід : Попросіть дитину уважно роздивитися прапорці і знайти однакові за двома  ознаками ( кольором та формою). Попросіть назвати кольори на прапорцях.

         Ускладнення : На першому занятті використовувати один ряд прапорців, на наступних заняттях – два.

 

15

 

  1. Склади візерунок (5 хв)

       

        Матеріал: набори геометричних фігур на кожну дитину і чисті аркуші паперу.

Хід: Гра проводиться за принципом графічного диктанту. Ведучий називає фігури в певному темпі (від повільного до швидкого), а діти повинні викласти на аркушах візерунок з названих фігур в порядку їх називання. Перемагає той, хто не припустився помилок.

Примітка: для маленьких дітей або дітей з дуже низьким рівнем розвитку допускається викладання за зразком, потім без зразка і лише потім у вигляді диктанту.

 

  1. Виконай доручення (5 хв)

 

Хід: Вибирається «виконавець» решта дітей дають йому кілька доручень (починати можна з одного-двох доручень, поступово збільшуючи кількість), які він повинен уважно вислухати і правильно виконати. Наприклад: «підійди до стільця і сядь на нього», «встань зі стільця, підійди до полички з іграшками і дістань цуценя», «посади цуцика між лисичкою і ведмедиком на іншу поличку».

 

  1.  Добери колір ( 5 хв)

Обладнання : Кольорові квадрати червоного, жовтого, зеленого, синього, чорного та білого кольорів. Малюнки різних за кольором предметів.

Хід : Дайте дитині кольорові квадрати і попросіть її розкласти до кожного предмету свій колір.

Ускладнення : Використовувати малюнки предметів різної кількості кольорів.

 

14

 

 

  1. Упіймай слово  (5 хв)

 

Хід: Дітям задається тема, наприклад, тварини. Ведучий називає різні слова, серед яких є і назви тварин. Діти повинні плеснути в долоні (топнути ногою, ляснути по столі…), коли прозвучить слово з обраної теми, тобто назва тварини.

  1. Прощання (2 хв)

 

 

Заняття 6

 

Мета: коректувати розвиток дрібної моторики рук, стійкості та переключення уваги, памяті.

  1. Пальчикова гімнастика «Бабуся»(3 хв)

          Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати       спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

          Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

Хоч бабуся вже стара,                             D:\MP Navigator\IMG_0006.jpg

Всім гостинці роздала:

Тарасику – пряничок,                        Загинати правою рукою по черзі пальці

Іванкові – бубличок,                          лівої руки. В кінці розвести руками.

Тетянці – ватрушку,

Марійці – пампушку,

Тільки в Юлі – внученьки –

Без гостинців рученьки.

 

  1. Знайди відмінності (5 хв)

 

              Матеріал: парні малюнки з відмінностями.

Хід: Дітям пропонуються парні картки на яких потрібно знайти якомога більше відмінностей.

Примітка: картинки мають бути з наростаючим ускладненням, від 1-2 відмінностей до 10 та більше.

 

  1. Викресли знак (5 хв)

 

Матеріал: простий олівець, бланки стимульного матеріалу (з предметними малюнками для маленьких дітей і знаками та літерами для більш старших) з тесту «коректурна проба»

Хід: Дітям потрібно відшукати та викреслити потрібний знак або букву. Як ускладнення можна обмежити виконання вправи часом.

 

  1. Вправа «Хто сховався?» (5 хв)

Мета: розвивати зорову пам’ять.

Обладнання: набір м’яких іграшок

Хід: Психолог виставляє на столі іграшкові тваринки, пропонує дітям заплющити очі або відвернутися. В цей час ховає одну іграшку, діти повертаються і називають тваринку, яка сховалась.

Примітка: в цій грі можна розвивати й мимовільну память, якщо запитувати в дітей якого кольору була іграшка, про її особливості (бантик на шиї в котика тощо)

 

  1. Вправа «Що змінилось?» (як ускладнення для гри «Хто сховався?»)(5 хв)

 

Обладнання: набір м’яких іграшок (предметів)

Хід:На столику перед дітьми стоять іграшки (2-5 шт. молодша, середня група; 7-8 шт. старша група залежно від можливостей дітей). Психолог пропонує дітям запам’ятати як вони стоять, а потім відвернутись. В цей час міняє місцями, або забирає іграшку. Діти повинні побачити що змінилось.

 

  1. День народження Зайчика

 

Матеріал: м’які іграшки (7 хв.)

Хід: Повідомити дітям, що у зайчика Вуханчика незабаром день народження, прийдуть гості привітати іменинника. А як звуть гостей він дізнається пізніше. Дістати 5-8 іграшок м’яких іграшок, назвати їх імена, розсадити за столом і частувати чаєм. Обрана на роль зайчика дитина повинна їх пригостити чаєм, називаючи кожного гостя на ім’я. кількість гостей можна збільшувати.

 

Заняття 7

Мета: коректувати розвиток дрібної моторики рук, уваги, пам яті, мовлення.

  1. Пальчикова гімнастика «Човник»(3 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

 Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

D:\MP Navigator\IMG_0014.jpg

 

  1. Хитрі трикутнички ( 9 хв)

 

Матеріал: кольорові олівці, папір.

Хід: Дитині дають аркуш паперу і просять її намалювати в рядочок 10 трикутничків. По завершенні роботи дитину попереджають про необхідність бути уважним, тому що завданні говоритиметься лише один раз: «Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев’ятий трикутники». Якщо дитина перепитує що робити далі.

Якщо дитина впоралася з завданням, можна продовжувати виконання завдань, ускладнюючи їх.

 

  1. Вправа «Зроби як було» (5 хв)

            Обладнання: набір м’яких іграшок (або просто предметів)

Хід: На столику перед дітьми стоять іграшки (різні предмети). Психолог пропонує дітям відвернутись. В цей час міняє місцями кілька предметів. Коли діти повернулись пропонує зробити як було

  1. Запам’ятай і намалюй крапочки (10 хв)

 

Матеріал: картки з зображенням крапочок (за мет-ю Нємова), шаблони для малювання крапок, прості олівці.

Примітка: починати гру можна з простого перенесення дитиною крапок зі зразка на чисту сітку, тобто – копіювання.

 

Хід: Дітям роздаються шаблони для малювання крапок та прості олівці. Ведучий демонструє карточку з намальованими крапочками протягом 15 сек. Діти повинні запам’ятати розташування крапок та намалювати їх в шаблонах.

Завдання ускладнюється розташуванням та кількістю крапок на картці, а також скороченням терміну демонстрації картки з крапочками.

 

  1. Вправа на розслаблення „Штанга”(3хв)

 Діти стають в коло та імітують рухи, про які говориться у вірші.

           Готуємось до рекорду,

           Будемо займатись спортом

           Штангу піднімаємо,

           Тримаємо, кидаємо.

           Наші м'язи не стомились,

          А слухняними зробились.

          Ні для кого не таємно,

          Що розслабитись приємно.

 

Заняття 8

 

Мета: тренувати пам'ять, увагу, мислення, дрібну моторику рук, розширювати словник дитини.

 

  1. Пальчикова гімнастика «Мій дім»(3 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

D:\MP Navigator\IMG_0020.jpg

 

 

  1. Де чий портрет? (5хв)

 

Матеріал: 5 карток різного кольору і 5 таких самих карток із наклеєними на них портретами людей: немовляти, дівчинки, юнака, жінки, діда.

Хід: Дітям пропонується запам’ятати п’ять кольорових карток із наклеєними на них портретами, причому треба запам’ятати і портрет і тло, на якому він зображений.

Час запам’ятовування 10 сек. Через кілька хвилин дітям демонструють кольорові картинки без портретів. Діти мають пригадати, на картці якого кольору був той чи інший портрет.

  1.  Мама й дитинча (7 хв)

Варіанти: 1.Спочатку запропонувати одну тварину, потім одночасно дві, три.

       2.Запропонувати дитині промовити ті звуки, які вимовляє дана тварина (корівка  - му ).

Обладнання: Предметні картинки із зображенням диких і свійських тварин та їх дитинчат: ведмідь, вовк, лисиця, корова, кінь, коза, свиня тощо.

Хід: Дитині пропонуються предметні картинки із зображенням тварин. Необхідно знайти дитинча тваринки – мами, спробувати назвати тварину і дитинча.

  1. Слухай та виконуй(10 хв)

 

Хід: Ведучий називає кілька дій, але не показує їх. Дозволяється повторити це завдання 1-2 рази. Потім діти повинні відтворити ці дії в тій послідовності, у якій вони були названі ведучим.

Завдання 1. Повернути голову праворуч, повернути голову прямо, опустити голову вниз, повернути голову прямо.

Завдання 2. Підняти праву руку в гору, підняти ліву руку вгору, опустити обидві руки.

Завдання 3. Повернутись ліворуч, присісти, повернутись праворуч, встати.

Завдання 4. Підняти праву ногу, постояти на лівій нозі, поставити праву ногу.

Примітка:  1)декілька вправ на розвиток пам’яті можна брати з розділу «розвиток макро- та дрібної моторики»;

                       2)використовуються і настільно-друковані ігри-тести на розвиток пам’яті;

 

  1. Хвилинка танцювальної терапії (5 хв)

Дорослий вмикає музику. Починає танцювати і запрошує дітей потанцювати з ним. Усі танцюють, так як уміють і як хочуть.

 

Заняття 9

 

Мета: розвивати мислення, увагу, пам'ять, дрібну моторику, мовлення.

 

  1.  Пальчикова гімнастика «Кроки»(2хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.розвинена дрібна моторика кистей рук, мовлення.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

D:\MP Navigator\IMG_0006.jpg

 

  1. Гра «Скажи вірно» (4 хв)

Хід:Діти стоять в колі (або індивідуально). Психолог кидає дитині м’яча і просить дати вірну відповідь:

  • де живе зайчик?
  • де живе півник?
  • хто плаває у водичці?
  • хто вміє літати?
  • де ростуть яблучка?
  • де ростуть бурячки?

і т.д.

 

  1. Гра «Їстівне – неїстівне» (4 хв)

Хід:Діти стоять в колі (або індивідуально). Психолог кидає дитині м’яча і запитує «Їстівне – неїстівне?» («Можна їсти чи неможна») називаючи різні слова. Діти відповідають.

 

  1. Гра «Буває – не буває» ( 5 хв)

Хід: Діти стоять в колі (або індивідуально). Психолог кидає дитині м’яча і запитує: «Буває – не буває?»:

  • зайчик стрибає;
  • свинка співає;
  • жабка літає;
  • рибка плаває;
  • собачка нявчить;
  • котик гарчить;
  • мишка пищить;
  • коник муркоче;
  • кізочка квокче.

 

  1. 1 – 2 – 3, нумо, повтори! (15 хв)

Хід: ведучий пропонує дітям придумати якійсь простий рух на кожен рахунок. Наприклад: на рахунок ОДИН – діти будуть плескати в долоні, на ДВА – присідати, на ТРИ – підстрибувати…тощо. Коли діти придумають рухи, ведучий перевіряє, чи всі діти запам'ятали, рахуючи по порядку і виправляючи можливі помилки. Потім ведучий попереджає дітей, що далі рахуватиме так, як схоче і не по порядку. Завдання дітей уважно слухати ведучого і не переплутати рухи.

Примітка: оскільки ця гра доволі складна для дітей із ЗПР, починати її варто тоді, коли діти впевнено рахують хоча б до 5. Також починати відтворення варто з рахунку 1,2,3 не більше, переконавшись, що діти справляються, можна збільшувати рахунок і кількість рухів відповідно.

Ускладнення: проведення даної гри із заплющеними очима.

 

 

Заняття 10

 

 Мета: розвиток мислення, уваги, дрібної моторики рук, мовлення; встановлення спільних ознак предметів, уміння робити узагальнення, швидкість реакції.

 

  1. Пальчикова гімнастика «Пальчики»(2 хв)

Критерії ефективності: позитивний настрій дітей, дажання продовжувати спілкування, повтореня дій та словесного супроводу вправи.

Хід: одночасно з проговоренням вірша кистями рук виконуються відповідні рухи.

 

D:\MP Navigator\IMG_0007.jpg

 

  1. Гра «Назви одним словом»(5 хв)

Хід: Діти стоять в колі (або індивідуально). Психолог кидає дитині м’яча називаючи кілька предметів з спільними ознаками, місцем проживання, місцем проростання, способом пересування, призначенням:

  • яблуко, груша, слива, вишня;
  • вовк, ведмедик, лисичка, зайчик;
  • бджола, муха, метелик, комар;
  • автобус, тролейбус, трамвай, таксі.

 

  1. Гра «Так чи не так» (5 хв)

 

Хід: Діти стоять в колі (або індивідуально). Психолог кидає дитині м’яча і проговорює несумісні між собою поняття або події, пропонуючи дати відповідь дітям так чи не так. Наприклад:

  • Квіточки бігають. Так чи не так?
  • Дітки танцюють. Так чи не так?
  • Дитина возить маму в візочку. Так чи не так?
  • Гусочка живе у собачий будці. Так чи не так?

 

  1. Гра «Піймай слово» (5 хв)

Хід: Психолог повідомляє дітям багато різних слів, а їм потрібно піймати (плеснути в долоньки) ті слова які називають тваринок (варіанти: комах, диків звірів, меблів, одяг, слова які можна «зібрати в лісі», «повісити на ялинку», «веселі слова», «смішні слова» і т.д.)

  1. Вправа  «Склади картинку» ( 13 хв)

Обладнання: картинки-зразки, та розрізані картинки.

Для гри потрібно взяти будь-яку листівку (краще використовувати зображення об’єктів неживої природи) і розрізати на дві, три, чотири, п’ять, шість, сім, вісім рівних частин.

Інструкція: Дитині пропонується скласти зображення.   

Ускладнення: розрізані картинки неправильної форми, нерівних частин  (різні геометричні фігури – квадрат, трикутник, ромб, прямокутник).

Критерій ефективності: дитина склала картинку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Журавель Людмила Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 лютого 2023
Переглядів
9857
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку