Програмно-тематичне планування уроків української літератури в 9 класі
За програмою затвердженою міністерством освіти і науки України : Українська література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти. – К. : Освіта, 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804.
Підручник: О. Авраменко. Українська література. Підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: «Грамота», 2017.
Кількість годин |
|
За програмою70 годин, 2 години на тиждень |
|
Текстуальне вивчення творів – 56 год. ЛРК - год. ПЧ – 4 год. РМ – 4 год (у межах годин текстуального вивчення). Резервний час – 6 год. |
|
І семестр |
ІІ семестр |
32 |
38 |
Форми роботи |
І семестр |
ІІ семестр |
Тематична контрольна робота (тестові завдання) |
2 |
2 |
Контрольний класний твір |
1 |
1 |
Урок зв’язного мовлення (у+п) |
2 |
2 |
Урок позакласного читання |
2 |
2 |
Література рідного краю |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітки |
1. |
ВСТУП. Роль і місце літератури в житті нації. Розвиток літератури. Творча індивідуальність митця. |
1 |
|
|
2. |
УНТ. Процес виникнення фольклору. Багатство і розмаїття українського фольклору. |
1 |
|
|
3. |
Родинно-побутові пісні. «Місяць на небі, зіроньки сяють…», «Сонце низенько», «Ой під вишнею під черешною….» |
1 |
|
|
4. |
Українські народні балади. Тематичні та стильові особливості, сюжет. Герої українських балад, їх класифікація. ТЛ: народна пісня (поглиблено) |
1 |
|
1 баладу або пісню напам’ять (на вибір) |
5. |
ДАВНЯ ЛІТЕРАТУРА. Українська середньовічна література ХІ – ХV ст. найдавніші рукописні книги Київської Русі. |
1 |
|
|
6. |
Перекладна література. Біблія. Легенди з Біблії. «Про Вавилонську вежу», «Про Мойсея». |
1 |
|
|
7. |
Біблійні притчі «Притчі про блудного сина». ТЛ: притча (повторення й поглиблення). |
1 |
|
|
8. |
Пам’ятки оригінальної літератури княжої Русі-України. Літописи як історико-художні твори «Повість минулих літ», «Києво-Печерський патерик» (оглядово). ТЛ: літописи (повторення), ліро-епіка. |
1 |
|
|
9. |
Поученіє Володимира Мономаха. |
1 |
|
|
10. |
«Слово о полку Ігоревім» - давньоруська пам’ятка. Перлина українського ліро-епосу. Історична основа твору. Переклади й переспіви його в ХІХ – ХХ ст. особливості композиції. |
1 |
|
|
11. |
«Слово». Образи руських князів у творі. Наскрізна ідея патріотизму. Фольклорні мотиви. Символічно-міфологічні образи та їхнє значення. Роль пейзажу в розгортанні сюжету. Поетичність образу Ярослава. |
1 |
|
|
12. |
Українська література Ренесансу і Бароко. Розвиток книгодрукування. Перші друковані книги в Україні. Іван Вишневський, Іван Величковський, Семен Клемовський – видатні діячі української культури. ТЛ: ренесанс, бароко. |
1 |
|
|
13. |
Історико-мемуарна проза. Козацькі літописи. (Самовидця Г. Грабянки, С. Величка. «Історія русів»). Вертеп як вид лялькового театрального дійство (оглядово). |
1 |
|
|
14. |
ЛРК №1. Давня література рідного краю. Відродження вертепної традиції в наш час у нашому краї. |
1 |
|
|
15. |
Григорій Сковорода. Життя і творчість філософа, просвітителя, поета. «Байки харківські», «Бджола та шершень». |
1 |
|
|
16. |
Г. Сковорода. «Сад божественних пісень». Вчення про самопізнання і «Сродну працю». «Всякому місту – звичай і права», «De libertate». Біблійна основа творчості. |
1 |
|
Напам’ять «Всякому місту – звичай і права» |
17. |
УРЗМ №1. Контрольний усний твір-роздум за творчість Григорія Сковороди. |
1 |
|
|
18. |
ТКР №1. «Давня українська література» |
1 |
|
|
19. |
НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. Суспільно-історичні культурні обставини наприкінці XVIII – першої половини ХІХ століття. Розвиток фольклористики, етнографії. Основні художні напрями (бароко, класицизм, романтизм, реалізм). Визначні українські письменники. |
1 |
|
|
20. |
Творчість І.Т. Котляревського – новий етап у розвитку національного самоусвідомлення. Драматург і театральний діяч. Історія появи «Енеїди» |
1 |
|
|
21. |
І. Котляревський – «Енеїда». Національний колорит зображення життя всіх верст суспільства, алюзії на українську історію в поемі. ТЛ: алюзія. |
1 |
|
|
22. |
Бурлексний гумор, народна українська мова. Ствердження народної моралі (картини пекла). ТЛ: травестія, пародія, бурлекс. |
1 |
|
|
23 |
Соціально- побутова драма «Наталка Полтавка» - перший твір української драматургії. |
1 |
|
|
24. |
І. Котляревський «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Образи твору. Наталка як уособлення найкращих рис української жінки. Роль і функції пісень у драмі. |
1 |
|
|
25. |
УРЗМ №2. Контрольна письмова робота за творами І. Котляревського. |
1 |
|
|
26 |
Г. Ф. Квітка-Основ’яненко – батько української прози, один із перших у Європі «людової повісті»(І.Франко). Життєвий і творчий шлях. «Маруся» - перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму. |
1 |
|
|
27 |
Г. Ф. Квітка- Основ’яненко «Маруся». Художнє розкриття письменником традиційних народних моральних уявлень. |
1 |
|
|
28. |
Г. Ф. Квітка-Основ’яненко «Маруся». Головні персонажі твору, уособлення високих морально-етичних якостей простої людини. |
1 |
|
|
29. |
УПЧ №1. Г. Ф. Квітка-Основ’яненко «Конотопська відьма». |
1 |
|
|
30. |
Література українського романтизму (оглядово). Ідейно-художні особливості романтизму, зв’язок з ідеями Просвітництва з національним рухом. Осередки романтичного руху на Слобожанщині, Чернігівщині й Полтаві, у Західній Україні («Руйська трійця»). Творчість поетів-романтиків |
1 |
|
|
31. |
Петро Гулак-Артемовський. Балада «Рибалка». Вічна тема кохання. Засоби романтичного зображення. Фольклорна основа твору. ТЛ: романтизм, романс. |
1 |
|
|
32. |
Євген Гребінка. Вірш «Човен». Образ небезпечної морської плавби як уособлення життєвого шляху людини. |
1 |
|
|
33. |
ТКР №2. Творчість І. Котляревського, Г.Ф. Квітки-Основ’яненка, поетів-романтиків. |
1 |
|
|
34. |
Микола Гоголь «Тарас Бульба». Творчість М. Гоголя уродженця України, місце його творчості на порубіжжі культур двох народів. Вираження глибини національного духу у творах прозаїка та драматурга, українська історія та фольклор як їх джерела. |
1 |
|
|
35-36. |
Повість «Тарас Бульба». Сюжет твору. Внутрішній епічний розмах; піднесенно- героїчний образ головного героя. |
2 |
|
|
37. |
Колізія морального і національно-культурного вибору в образах синів Тараса Бульби. Вплив творчості М. Гоголя на розвиток українського письменства . |
1 |
|
|
38-39. |
Тарас Шевченко – геніальний поет, мислитель, пророк національного відродження в Україні. Рання творчість. Перші поетичні твори баладного та елегійного жанрів. «Причина». «Думи мої». |
2 |
|
|
40. |
Історична тема в творчості Кобзаря («Іван Підкова», «Тарасова ніч», «Гайдамаки»). Характеристика героїв твору. Вісь неперервності історичного часу («До Основ’яненка»). ТЛ: послання. |
1 |
|
|
41. |
РЗМ №3. Усний твір за творчістю Т. Г. Шевченка |
1 |
|
|
42. |
УПЧ № 2. Р. Семків «Як писали класики». |
1 |
|
|
43. |
Т. Шевченко «Сон (У всякого своя доля)». Національна проблематика періоду «Трьох літ». Композиційний прийом «сну», його роль, дія розширення можливостей поетичного зображення. |
1 |
|
|
44. |
Поема (комедія) «Сон» і тогочасна політична дійсність. Сатиричний характер поеми. ТЛ: гротеск, контраст, умовність. |
1 |
|
Напам’ять фрагмент на вибір. |
45. |
Національна проблематика творчості Тараса Шевченка періоду «Трьох літ». Протистояння імперського режиму і вільнодумної, національно свідомої ообистості. |
1 |
|
|
46. |
Тарас Шевченко. «Кавказ». Пристрасний відгук на тогочасну загарбницьку імперську політику. Продовження теми національно-визвольної боротьби. |
1 |
|
|
47. |
Тарас Шевченко «Кавказ». Узагальнена ідея поеми – неприйняття насильства, поневолення людей. Осуд загарбницьких воєн. |
1 |
|
|
48. |
Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим». Продовження теми «землячків» у посланні. Викриття конформізму значної частини української еліти. |
1 |
|
|
49. |
Т. Шевченко «І мертвим, і живим, і ненародженим». Засудження комплексу меншовартості, національного безпам’ятства та байдужості до рідної мови. Критичний перегляд національної історії задля перспективи її кращого майбутнього. Настроєві інтонації твору (суперечна, пересторога, погроза, заклик…). |
1 |
|
Напам’ять фрагмент на вибір |
50-51 |
Тема жіночої долі у творчості Т. Шевченка. Вічна тема матері й сина. Еволюція жіночого образу у творах. Різні типи жіночої долі: романтичний – «Катерина», реалістично-побутовий «Наймичка». |
2 |
|
|
52 |
Трагедія жінки-матері, боротьба за своє материнство, жорстокість народної моралі (У нашім раї на землі…).Наскрізний ліризм творів Т. Шевченка про жіночу долю. |
1 |
|
|
53-54. |
Лірика Т.Шевченка періоду арешту й заслання та після повернення із заслання. Вершинні зразки Шевченкової лірики. («Доля», «Росли у купочці зростали»). Роси автобіографізму в образі ліричного героя. Ностальгія за ідилією родинного життя, висока філософія життя людини на землі. ТЛ: ліричний герой (поглиблено), лірична медитація. |
2 |
|
|
55. |
УРЗМ № 3 Письмовий контрольний твір-роздум за творчістю Т.Г. Шевченка. |
1 |
|
|
56. |
Т. Шевченко і Біблія. «Ісая. Глава 35». Художня інтерпретація творів із Книги псалмів, риси її національної своєрідності у Т. Шевченка. Глибока смута пророка занепадом моральності, неправедними діяннями «сильних світу», пригнічення люду новими внутрішніми «ворогами». Біблійні реалії в текстах творів. ТЛ: псалом. |
1 |
|
|
57. |
Світова велич Т. Шевченка, його впив на літературу інших народів. Шевченко та історико-культурний поступ України. Ушанування пам’яті Т. Шевченка в Україні та за кордоном. |
1 |
|
|
58. |
ТКР №3. Творчість М. Гоголя. Т. Г. Шевченка. |
1 |
|
|
59. |
УПЧ № 3. О. Косинський «Тарас Шевченко-Грушівський. Хроніка його життя». |
1 |
|
|
60. |
Пантелемон Куліш – письменник, перший український професійний літературний критик, перекладач, автор українського правопису («кулішівка»). Роман-хроніка «Чорна рада». ТЛ: роман, роман-хроніка, історичний роман. |
1 |
|
|
61. |
П. Куліш «Чорна рада» - перший україномовний історичний роман-хроніка. Походження його назви. Історична основа, авторська уява, романтичність стилю. Динамічний інтригуючий сюжет. |
1 |
|
|
62. |
П. Куліш «Чорна рада». Непросте життя та романтичні пригоди головних героїв. |
1 |
|
|
63. |
П. Куліш «Чорна рада». Загальнолюдські риси ініціативності, працьовитості, лицарства, вірності почуттю та обов’язку. Оцінка роману Т.Шевченком. |
1 |
|
|
64. |
Марко Вовчок (Марія Олександрівна Вілінська). «Інститутка». Життя і творча діяльність. Марко Вовчок як перекладач. «Народні оповідання». ТЛ: реалізм |
1 |
|
|
65. |
Марко Вовчок «Інститутка». Продовження теми народного повстання в повісті. |
1 |
|
|
66. |
Марко Вовчок «Інститутка». Антимодяна суть кріпосництва та солдатчини. Образи-персонажі твору. Авторська позиція у творі. |
1 |
|
|
67. |
УРЗМ №4. Усний твір за творчістю П. Куліша, М. Вовчок. |
1 |
|
|
68. |
ТКР №4. Творчість П.Куліша, М. Вовчок. |
1 |
|
|
69. |
ЛРК № 2. Дніпрова Чайка. «Люди казали….» |
1 |
|
|
70. |
УПЧ №4. Марко Вовчок «Маруся». |
1 |
|
|