Прізвище, ім'я учня ___________________________ клас _________
Українська література, 9 клас
ІV блок проміжних контролюючих завдань
Т.Шевченко. Поема «Наймичка»
https://www.youtube.com/watch?v=N_3fTTtuB1Q – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему , встановлюй відповідності тощо.
1.Порівняй героїнь поем «Катерина» і «Наймичка». Впиши, що їх об'єднує.
Катерина |
Те, що їх об'єднує |
Ганна |
бідна |
|
багата |
любила більше москаля |
|
любила сина |
кинула сина на дорозі |
|
підкинула багатим |
утопилася |
|
найнялася наймичкою |
|
|
доглядала сина |
|
|
каралася |
|
|
відмолювала гріхи |
|
|
|
|
|
|
2.Установи стрілочками відповідність.
Експозиція |
|
Перед смертю Ганна відкриває синові Маркові сокровенну таємницю свого життя |
Зав'язка |
Підкинуте кимось немовля та поява наймички |
|
Розвиток подій |
«…зомлів Марко…» |
|
Кульмінація |
Перше знайомство з Ганною |
|
Розв'язка |
Журба Насті з Трохимом |
V блок проміжних контролюючих завдань
Т.Шевченко. Вірші «У нашім раї на землі… », «Доля», «Росли укупочці, зросли…»
https://www.youtube.com/watch?v=z3vQ7S_eqIA – посилання на інтернет - ресурси
https://www.youtube.com/watch?v=MOsC7yf00Zs – посилання на інтернет - ресурси
https://www.youtube.com/watch?v=2VjHp9_5qa4 – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему , встановлюй відповідності тощо.
1.Літературний самодиктант за віршем «У нашім раї на землі...». Відповідь надавай кількома словами.
1. Найкращим на землі, як вважає Т. Шевченко, є:
2. Мати у письменника — це:
3. «…І перед нею помолюся, /Мов перед образом святим» — це
висловлювання стосується:
4.Жінка-покритка, яку батьки вигнали з хати, залишає рідну
домівку, мов:
5. Про що матиме розповісти покритка своїй дитині, коли та підросте:
6.Яку долю передрікає поет своїй героїні?
VІ блок проміжних контролюючих завдань
Біблія в житті Т.Шевченка. «Ісаія. Глава 35». Теорія літератури: псалом
https://www.youtube.com/watch?v=NNxt_4Hdjno – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему , встановлюй відповідності тощо.
1.Доповніть другу колонку таблиці самостійно дібраними прикладами з поеми «Ісаія. Глава 35»
Художні засоби |
Приклади |
Епітети |
«богобоязливе серце», «безмовний язик», «бита дорога», «руки охлялі», «святая правда», «веселі села», «веселі ріки»,
|
Порівняння |
«степ зацвіте, мов троянда», |
Персоніфікація |
«звеселиться пустиня та пуща», |
Метафора |
«дебрь-пустиня … прокинеться, «зцілющою водою вмита»,
|
2.Установи відповідність. Нерозгорнуті відповіді напиши під табличкою.
|
|
|
1.Борючись за революційне повалення царсько-поміщицького ладу, Т.Шевченко прозирав думкою в прийдешнє, накреслював обриси нового життя. Яким поет уявляв собі майбутній суспільний лад? |
|
|
2.Яким, на думку поета, повинен бути новий лад? |
Б. Влада трудящих, тих, що були поневоленими в кріпосницькому суспільстві |
|
3.Що станеться з цією зміною? |
Нез В. Незрячі прозрять, а кривиє, Мов Мов сарна з гаю, помайнують. НімиНімим отверзуться уста; ПроПрорветься слово, як вода…
|
|
4.Опишіть нове життя очима Т.Шевченка. |
|
|
5.Трудящі здобудуть волю і широкі можливості для політичного й культурного розвитку |
І І споД. І спочинуть невольничі УтоУтомлені руки, І колІ коліна одпочинуть, кайданами куті!
|
|
6.Які алегорії показують, якими робить трудящих рабське становище? |
(«прЕ. «прозрять, мов сарна з гаю, помапомайнують», «отверзуться уста»
|
|
|
І деЄ. Як дебрь-пустиня неполита, Зцілцілющою водою вмита, Пропрокинеться… Ожоживуть степи, озера, І не І не верстовії, А воА вольнії, широкії СкрСкрізь шляхи святії Пропростеляться; і не найдуть Шлшляхів тих владики, А раА раби тими шляхами Без Без ґвалту і крику ПозПозіходяться докупи, Рарраді та веселі. І пуІ пустиню опанують Весвелії села.
|
|
|
Ж. Незрячі, криві, німі |
|
|
|
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
VIІ блок проміжних контролюючих завдань
Світова велич українського поета Т.Шевченка
https://www.youtube.com/watch?v=2KvBnsLrp0M – посилання на інтернет - ресурси
Шановний учню, виконуй завдання безпосередньо на цьому ж листку: вписуй, обводь правильну відповідь, складай схему , встановлюй відповідності тощо.
1.Дай відповіді на тестові запитання, обвівши правильну відповідь.
1. Укажіть твір Т. Шевченка, уривок з якого подано: У нас же і світа, як на те — / Одна Сибір несходима, / А тюрм! А люду!.. Що й лічить! / От молдованина до фінна / На всіх язиках все
мовчить, / Бо благоденствує! а) «Кавказ»; б) «Тополя; в) «Великий льох»; г) «Сон».
2. Страждання закріпаченого люду України зображено у творі поета:
а) «Причинна»; б) «Заповіт»; в) «Сон»; г) «Гайдамаки».
3. Хто із видатних митців, що зазначені нижче, не брав участі у викупі Т.Шевченка з кріпацтва:
а) К. Брюллов; б) В. Жуковський; в) О. Кониський;
г) І. Сошенко.
4. Т. Шевченко назвав «Сон» («У всякого своя доля…»):
а) медитацією; б) комедією; в) трагедією; г) одою.
5. Укажіть, яким елементом сюжету поеми Т. Шевченка «Катерина» є подані нижче рядки: Наймичкою тобі стану… / З другою кохайся… / З цілим світом… Я забуду, / Що колись ко-
халась, / Що од тебе сина мала»
а) експозицією; б) зав’язкою; в) кульмінацією; г) розвитком дії.
6. Тема, яка порушується у поезії Т. Шевченка «Думи мої»:
а) героїчного минулого України;
б) трагічна доля жінки-покритки і розбещеність панів;
в) сирітства і соціальної нерівності;
г) ролі поета в суспільному житті.
7. Для ранніх творів Кобзаря не є характерним:
а) мотиви пробудження громадянського ставлення поета до рідного краю;
б) інтерес до незвичайного, яскравого і навіть таємничого, фантастичного;
в) піднесений стиль мови;
г) захоплення історичним минулим.
8. Поему, інвективу «Кавказ» поет присвятив:
а) Лесі Українці; б) М. Вовчку; в) Якову де Бальмену;
г) В. Жуковському.
9. Жанром посланія до Т. Шевченка скористався:
а) Г. Сковорода; б) І. Вишенський; в) І. Величковський;
г) Ф. Прокопович.
10. Визначте слова з Біблії, які стали епіграфом до твору митця «Сон»:
а) «Дух истины, его же мир не может прияти, яко не видит его, ниже знает его»;
б) «Коли хто говорить: люблю Бога, а брат свого ненавидить,— лжа оце»;
в) «Радуйся, ты бо обновила єси зачатыя студно»;
г) «…Глагол же Господень пребывает вовеки, се же есть глагол, благословенный в вас».
11. Якого з видатних ватажків Т. Шевченко картає у творах «Великий льох», «Стоїть в селі Суботові…»:
а) І. Сірка; б) П. Полуботка; в) Б. Хмельницького;
г) І. Богуна.
12. Жанр Середньовіччя, яким скористався Т. Шевченко у творі, написаному 1845 року:
а) житіє; б) літопис; в) сказаніє; г) містерія.