Просте і двоскладне речення

Про матеріал
Просте та двоскладне речення, та їх склад, граматична основа. Другорядні члени речення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Просте і двоскладне речення та їх склад. Виконала асистент вчителя. Липниківського ліцею. Житомирської областіСавчук Анастасія

Номер слайду 2

Речення. Речення – осмислене сполучення слів або окреме слово, яке висловлює певну думку про факти дійсності, які є реальними, бажаними чи можливими за певних обставин, а також граматично та інтонаційно оформлене як закінчена цілісність.

Номер слайду 3

За будовою. Прості – з однією граматичною основою. Складні – з декількома граматичними основами.

Номер слайду 4

За метоювисловлювання. Розповідні Питальні Спонукальні

Номер слайду 5

За складом граматичної основи. Односкладні – граматична основа виражається одним головним членом речення. Двоскладні – граматична основа речення виражається підметом і присудком.

Номер слайду 6

За наявністю другорядних членів речення. ПоширеніНепоширені

Номер слайду 7

За наявністю всіх необхідних членів речення. ПовніНеповні

Номер слайду 8

За наявністю ускладнень (однорідних та відокремлених членів речення, звертань, вставних слів)УскладненіНеускладнені

Номер слайду 9

Головні члени речення (підмет, присудок){877 DC478-46 A8-407 B-9 B5 F-119 F282 D2468}підметприкладипростий. Соловейко заспівавскладений. Ми з братом вирішили прогулятися по парку{877 DC478-46 A8-407 B-9 B5 F-119 F282 D2468}присудокприкладипростий. Ніч закінчилася. Складений дієслівний. Він бажав піти разом з нею. Складенийіменний. Я залишився спокійним. Граматична основа

Номер слайду 10

Другорядні члени речення{877 DC478-46 A8-407 B-9 B5 F-119 F282 D2468}Додаток Обставина Означення Хлопчина зірвав яблуко. (прямий)Він задивився на море. (непрямий)А пензлі я купив на згадку про Париж. Вчора ми разом. малювали. Вони сиділи поруч. Означення Прикладка (різновид означення)Наче зачарований стояв ліс . Програма "Здоров'я" давно вже виходить на нашому телебаченні

Номер слайду 11

Схема синтаксичного аналізу простого речення1. Указати, що речення просте.2. Тип речення за метою висловлення: розповідне, питальне, спонукальне.3. Речення окличне чи неокличне.4. Охарактеризувати речення за його будовою:а) двоскладне чи односкладне ;б) поширене чи непоширене;в) ускладнене чи неускладнене (чим ускладнене).5. Підмет, чим він виражений.6. Присудок, його тип, чим він виражений.7. Другорядні члени, їх тип, чим виражені, від яких членів речення залежать, яким типом зв'язку з ними пов'язані. (Спочатку розглядаємо групу підмета, а потім групу присудка).

Номер слайду 12

Граматичну основу речення складають головні члени речення (підмет і присудок) або один головний член речення. Другорядні члени речення (означення, обставина, додаток) утворюють групу підмета і групу присудка. Наприклад: У сонливій ранковій імлі озветься відлуння тривожне.

Номер слайду 13

Підмет – головний член речення, що означає предмет, про який розповідається, і відповідає на питання хто? або що?Присудок – другорядний член речення, який характеризує підмет, означає його дію, і відповідає на питання що робить?

Номер слайду 14

ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯРОЗПОВІДНЕПИТАЛЬНЕСПОНУКАЛЬНЕЗА ЕМОЦІЙНИМ ЗАБАРВЛЕННЯМОКЛИЧНЕНЕОКЛИЧНЕ

Номер слайду 15

ЗА БУДОВОЮ ЗА СКЛАДОМ ГРАМАТИЧНОЇ ОСНОВИ ПРОСТІСКЛАДНІ ОДНОСКЛАДНІДВОСКЛАДНІГРАМАТИЧНА ОСНОВА (ГО) = ПІДМЕТ+ПРИСУДОКВИДИ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 16

ЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ ДРУГОРЯДНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ ПРОПУЩЕНИХ ЧЛЕНІВ РЕЧЕННЯПОШИРЕНЕНЕПОШИРЕНЕПОВНЕНЕПОВНЕВИДИ РЕЧЕНЬ

Номер слайду 17

ЗА НАЯВНІСТЮ ЧИ ВІДСУТНІСТЮ УСКЛАДНЮЮЧИХ КОНСТРУКЦІЙУСКЛАДНЕНІНЕУСКЛАДНЕНІВИДИ РЕЧЕНЬ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурамбаєва Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 січня 2023
Переглядів
2423
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку