Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово
Двічі повторене сподобається
1. Утворіть із поданих речень текст. Запишіть його дотримуючись абзаців. Визначте тему і основну думку.
1. Вони тримаються правого боку, ввічливо обминають один одного. 2. Ідуть по тротуару пішоходи. 3. І перехожі сходять на бруківку – прямо під колеса автомобілів. 4. Але що це? 5. Четверо школярів, узявшись за руки біжать на зустріч людському потокові, займаючи майже всю ширину тротуару. 6. На стадіоні, наприклад, у лісі, в полі, а от на вулиці не варто, бо своїм бігом ви заважаєте пішоходам. 7. Взагалі правила дорожнього руху не забороняють бігати. 8. Та треба тільки знати, де це можна робити. 9. Будьте уважними і дисциплінованими на вулиці!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Тема тексту _______________________________________________________
__________________________________________________________________
Основна думка ____________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Прочитайте текст. Спишіть, розподіляючи його на окремі речення і ставлячи між ними розділові знаки. У кожному реченні виділіть граматичну основу.
Цілком спокійно почуває себе восени кажан я його знайшов у дуплі старої осики він висить вниз головою і безтурботно спить так і висітиме це звірятко до весни дуже міцно спатиме і шкідник-ховрах уже позаривались у мул на дні річок і боліт жаби там вони й лежатимуть всю зиму. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Доповніть речення однорідними членами. Поставте між однорідними членами речення, де потрібно, коми.
До лісу із самого ранку вирушили із кошикам (хто?)_________________
__________________________________________________________________
Там вони збирали (що?) _____________________________________________
По дорозі діти зустріли (кого?) _______________________________________
Додому всі поверталися (які?) ________________________________________
4. Прочитайте текст. Доберіть заголовок. Випишіть двоє-троє слів, що належать до кожної з відомих вам частин мови.
________________________________
Тихий осінній день. У яблуневому саду літають джмелі. Вони прилетіли до яблука, що впало з дерева і лежить на землі. З яблука тече солодкий сік. Обліпили яблуко джмелі.
Зайшло сонце. А в саду яблука пахнуть сонцем. Десь заспівав цвіркун. Раптом з яблуні на землю впало яблуко – гуп… Цвіркун замовк. Пролетів сполоханий птах. Десь за лісом у нічному небі спалахнула зірка. Знову заспівав цвіркун.
Уже й місяць виплив на небо, а яблука пахнуть гарячим сонцем.
Іменник ___________________________________________________________
Прикетник_________________________________________________________
Займенник _________________________________________________________
Дієслово __________________________________________________________
Прислівник________________________________________________________
Прийменник _______________________________________________________
Сполучник ________________________________________________________
5. Спишіть, поширюючи речення другорядними членами. Виділіть граматичні основи.
День переходив у ніч. На траві лежали тіні дерев. Сонце ховалось за ліс. Довго ще догоряла зоря. На східній частині неба з-за дерев з’явився серп місяця. Іноді налітав вітерець і шумів у кронах дерев.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Назвіть види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням.
Учіться добра! ______________________________
Хто з вас, діти, не мріє бути сміливим, мужнім, сильним?_________________ А хто з вас, дорогі друзі, мріє бути добрим? ____________________________
Просто доброю людиною?___________________________________________
Добро необхідне людині, як повітря.___________________________________ Без добра життя стає бідним, нікому не потрібним._______________________
Усе, що є кращого в житті людини, осяяне добром.______________________
Давайте ж учитися добра!___________________________________________
7. Установіть відповідність.
Хочеш собі добра, той і сам себе не любить.
Хто добре робить, всіх не обігріє.
Хто не робить добре людям, тому зло не шкодить.
Чоловік не сонце, не роби нікому зла.
8. Перегляньте експрес-урок «Як виникло слово мрія?» і дайте відповіді на запитання:
1. Хто придумав слово мрія? _____________________________
2. Кому присвячено вірш із цим словом? ___________________
3. Чи любите ви мріяти? Яка ваша мрія?_______________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
До речі…
Цікаві факти
ВІДГАДАЙ
Яке слово в словнику написано неправильно?_______________
Це нежива істота, але в неї є 5 пальців. _____________________
Хто ходить сидячи? _____________________________________
Що намокає, поки сушить?________________________________