Завдання для перевірки знань учнів з теми "Головні і другорядні члени речення". Матеріал можна використовувати як для контрольної перевірки знань, так і для самостійної роботи восьмикласників.
ПРОСТЕ ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
Варіант І
1. Дайте короткі відповіді на запитання(6 балів)
Складіть речення, в якому власна назва або фразеологізм виступає підметом.
Наведіть приклад речення зі складеним іменним присудком.
Наведіть приклад речення з узгодженим означенням.
2. Підкресліть головні члени речення (1,5 бали)
Три тополі в орнім полі посадили школярі. Ми з тобою йдемо стежкою в саду. Довгими і тривожними стали вечори.
3. Запишіть прикладки окремо або через дефіс (1,5 бали)
Брати/слов’яни, трава/звіробій, людина/змієборець, поет/ романтик, місто/Борислав, очі/волошки, конструктор/ Корольов, дослідники/археологи, знак/символ, споруда/символ.
Осінь сідає від спраги великої коси змочити та випити кухоль води.
ПРОСТЕ ДВОСКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
Варіант ІІ
1. Дайте короткі відповіді на запитання(6 балів)
Наведіть приклад речення зі складеним дієслівним присудком.
Наведіть приклад речення з непрямим додатком.
Складіть речення із таким видом обставин.
2. Підкресліть головні члени речення (1,5 бали)
У цій любові щось було священне. Сьогодні я такий щасливий. Любити — це велика радість.
3. Запишіть прикладки окремо або через дефіс (1,5 бали)
Фізик/Пулюй, замок/фортеця, інтелігент/земляк, українець/ учений, острів/Мурашиний, Франко/школяр, хатинка/маяк, річка/Сквира, будинок/мурашник, жук/короїд.
Слово «козак» в Україні стало синонімом лицарської доблесті й високого благородства.