Просте ускладнене речення
Робота з тематичними картками «Рослини рідного краю»
Картка 1 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1. Барвінок вологолюбива і тіньовитривала рослина росте у садах та парках (З енциклопедії). 2.Ті гуцульські гори барвінковий край (Ю.Федькович). 3.Прекрасна осяйна ця рослина і до грунту невибаглива затінку не боїться мороз не зачіпає її зеленого листу (А.Кондратюк). 4.Ой стелися барвіночку не коренем листом! (Нар. пісня). 5.Вінком сплетеним з барвінку прикрашали голову молодої на весіллі (Н.Стаценко). |
Картка 2 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.Верба рід дерев кущів або напівкущів родини вербових (З довідника). 2. Будь високий як верба а багатий як земля (Нар. тв.) 3. Верба заслухавшись співом соловейка сумно опустила віти додолу (А.Бойко). 4. Як козак чорнявий під вербою над водою обнявшись сумує (Т.Шевченко). 5.Верба опоетизована у народі не випадково заслужила шанобливе ставлення (Н.Стаценко). |
Картка 3 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.Цвітіння маку неповторна краса рідкісне видовище природи (В.Скуратівський). 2.Козацький стяг як маків цвіт палає (Нар.тв.). 3.Існує понад сто видів родини макових поширених в різних частинах земної кулі (З довідника). 4.Особливу чудодійну силу мав як вважалося польовий мак (Н.Стаценко). 5.Червоних маків розгорівся ряд після дощу ласкавого й рясного (М.Рильський). |
Картка 4 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.Замети й заметілі мою калину зодягли у квіти сніжно-білі білі (О.Винницька). 2. Білий цвіт на калині як фата на дівчині. (М.Кузик). 3. У полі калина у полі червона хорошенько цвіте (Нар.тв.). 4.Калино-малино чого в лузі стоїш чом не процвітаєш? (Нар.тв.). 5. По лужечку ходжу цвіт-калину ламаю цвіт-калину ламаю до серденька прикладаю (Нар. тв.).
|
Картка 5 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.Калина найбільш оспівана в Україні вважається її народнопоетичним символом (О.Панченко). 2. А калина з ялиною мов дівчаточка із гаю виходжаючи співають (Т.Шевченко). 3.Старій матусенці гостинця пошлю червоної калини пелену (Нар. тв.). 4.Як ніжна праосінь ти йдеш моїми снами мов китиці калини рожевієш устами (М.Зеров). 5.І кров калинова як пісня єдина горить в моїм серці гіркими зірками (І.Драч). |
Картка 6 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.Рута на Україні розповсюджена у двох видах рододендрон жовтий (Азалія понтійська) та рододендрон східнокарпатський тобто по-місцевому «червона рута» (З довідника). 2. За переказами росте в Карпатах рута жовта квітка лише на декілька хвилин в ніч на Івана Купала стає червоною. 3.Червона рута це не західноукраїнський чи буковинський регіональний символ а загальноукраїнський. 4.Пісня «Червона рута» В.Івасюка шлягер візитна картка Буковини (За матеріалами періодики). |
Картка 7 Спишіть речення, розставляючи, де потрібно, розділові знаки; зробіть синтаксичний розбір останнього речення 1.В природних умовах невеликими заростями ромашка росте майже по всій території України біля доріг, на пустирях, полях, городах, в садах і узліссях. 2.В медицині використовують сушені квіткові кошики зібрані в суху погоду протягом усього періоду цвітіння. 3.Ромашку широко використовують також у ветеринарній медицині але як правило усю надземну масу зібрану у фазу цвітіння рослин (З довідника). 4.Ромашки ніжний подих літа і спомин про минулі теплі дні (ІЛупиніс).5.Я мабуть в рушники вiзьму ромашку вклоняючись щоденно як богам! (Н.Стецюк). |