Українська мова, "Види обставин (за значенням), способи їх вираження"

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: поглибити знання учнів про обставину як другорядний член речення, сформувати вміння визначати види обставин; удосконалити навички правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню основних цінностей людини. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Обладнання уроку: пазли «Обставини», опорна схема, індивідуальні картки.
Перегляд файлу

Українська мова, 8 клас

Урок   

Дата проведення:

Тема уроку: Види обставин (за значенням), способи вираження їх.

Мета уроку: навчальна: поглибити знання учнів про обставину як другорядний член речення, сформувати вміння визначати види обставин; удосконалити навички правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню основних цінностей людини.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання уроку: пазли «Обставини», опорна схема, індивідуальні картки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

"Самоналаштування"

Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 Вправа «Продовжте речення»

1. За наявністю чи відсутністю головних і другорядних членів речення поділяються на…

2. Речення, до складу якого входять тільки головні члени, називаються ...

3. Речення, до складу якого входить хоч один другорядний член, є …

4.Другорядні члени речення – це…

5.Додаток – це…

6.Додатки бувають …

7.Означення – це…

8.Означення бувають ….

9.Різновидом означення є …

10.Вона виражається…

2.  Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

Робота з картками.

 Прочитайте речення, опустивши виділені слова. Чи змінилося речення? Чому?

 Садок вишневий коло хати, хрущі над вишнями гудуть… (Т. Шевченко.) Світ вечірнього сонця заглянув у причілкове вікно (І. Нечуй-Левицький). Обридла дневі суєта людськая. Спустився він спочити в темноті… (Л. Глібов.) У бороду стиха  всміхається дід. (М. Доленго.) Навшпиньки виглядають жоржини через тин… (Л. Костенко.)

VІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

Опрацювання теоретичного матеріалу.

Складання  ментальної мапи за поданою таблицею.

 Результат пошуку зображень за запитом "обставина"

VІ. Закріплення знань, умінь та навичок учнів

1. Робота з підручником.

Виконати вправу 163.

2. Мовознавче дослідження

Визначити вид обставини за значенням.

Колядували хлопці, ходяча по дворах із саморобною зіркою. У новорічну ніч приходили переважно дівчата щедрувати. (Н. Шумада) .  Ніколи я не знав, що так люблю — до болю, до смертельного жалю — понад Дніпром сріблясті верболози. (М. Рильський).  У перший день нового року діти ходили по хатах із «засівалками» чи посипалками. (Н. Шумада). Незважаючи на складне життя, любив співи: дівочі колядки, щедрівки, веснянки, обжинки. (О. Довженко).

3. Попереджувальний диктант.

У кожному з речень підкреслити члени речення. До кожної обставини поставити питання.

Добру кожен з нас щиросердно служитиме. (Д. Білоус.) На вустах розквітає слово і любистково, і барвінково. (П. Осадчук.) Хворих відвідуйте щедро, щиро гостей вітайте! (Володимир Мономах.) За вечірнім пругом сонечко сідає. Вже й туман спливає в голубу росу. (Л. Забашта.) Місяць над лісом всміхнувсь золотою щокою. (Є. Гуцало.) Ще вчора мляво хлюпало із хмар. (П. Тичина.)

V.  Узагальнення і систематизація вивченого.

1. Мовознавча гра  «Збери пазли»

VІ. Підбиття підсумків уроку

«Метод незакінчених речень»

Я знаю, що обставина –це…..

Я вмію…..

Я розрізняю……..

Я використовую…………..

Я зрозумів, що рідне селище для мене …….

VІІ. Домашнє завдання

1.Опрацювати матеріал  параграфа 33

2.Виконати вправу  360

 

docx
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
1750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку