Урок засвоєння нових знань на тему "Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях"

Про матеріал
Розробка уроку засвоєння нових знань на тему "Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях" (українська мова 8 клас) містить інтерактивні методи навчання.
Перегляд файлу

Тема: Повні й неповні речення. Тире в неповних реченнях.

Мета: навчити учнів розрізняти повні й неповні речення, вживати тире в неповних реченнях, обґрунтовувати вживання неповних простих речень у складі складних та діалогах, розвивати увагу, пам'ять, спостережливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: фотоілюстрація «Зимовий пейзаж», роздатковий матеріал «Односкладні речення», «Знайди пару!», дошка, підручники.

Хід уроку:

І. Настановчо-мотиваційний етап.

- День сьогодні похмурий, але ми зможемо підняти настрій, подарувавши один одному щиру посмішку та побажавши успіхів. Побажайте подумки успіхів і тим учням, які відсутні на уроці.

ІІ. Повторення раніше вивченого.

«Естафета» ( Клас ділиться на 2 команди. Кожному учню даю по реченню. Завдання: знайти граматичну основу і записати її на дошці під номером, який відповідає номеру речення. Перемагає та команда, яка швидко і правильно справилася із завданням.)

1.Люблю свій край. 2. Розуму не купиш. 3.У нашому селі будують церкву. 4. Вибрати не можна тільки Батьківщину.

1.За всіх скажу. 2.З полови хліба не спечеш. 3.Весною в селі прокидаються рано. 4.Стало весело на душі від успіхів у класі.

- Як називаються ці речення? (односкладні)

- Які ви знаєте види односкладних речень?

- Яких речень не було? (називних)

Опис фотоілюстрації називними реченнями.

(Білосніжна зима. Грудень. Засніжені дерева. Біла снігова ковдра…)

- Який вірш нещодавно вивчали? Згадайте, можливо, там теж є односкладні речення. (В. Сосюра «Любіть Україну»). Визначте вид.

ІІІ. Засвоєння нових знань.

  1. Спостереження над мовним матеріалом.

Записати речення. Що ви помітили в другій частині речення?

Брехня стоїть на одній нозі, а правда – на двох.

  1. Пояснення вчителя.
  2. Опрацювання учнями матеріалу підручника.
  3. Бесіда за змістом прочитаного.
  • - Які речення називаються неповними?
  • - Які є види неповних речень?
  • - Де найчастіше використовуються неповні речення?
  • (Пояснення вчителя про ситуативні речення. Ситуація «На зупинці»)

Фізкультхвилинка + ЗСЗ (збагачення словникового запасу)

На дошці записую слово «компетентний». Учні пояснюють значення слова, складають з ним речення, а потім рухами голови записують це слово в повітрі.

  1. Виконання вправ і завдань. (впр. 200 (усно), 202 (усно), 203(письмово).

Записати речення. Підкреслити всі члени речення. Визначити неповні речення та зробити висновок про вживання тире в неповних реченнях.

Пташка радіє весні, а дитина – матері. Готуй сани влітку, а воза – взимку.

  • Неповними реченнями можуть бути як двоскладні, так і односкладні.
  1. Робота в парах.

(На парти роздаю картки з частинами речень. Кожна пара повинна поєднати 2 частини, склавши 4 прислівя)

Пташка красна своїм пірям,…               а соловей кінчає.

Ластівка день починає,…                         а людина – своїми знаннями.

Гарна мати сімю на ноги поставить,..  а в друге вилізе.

В одне вухо влізе,…                               а погана мати родину споганить.

  • Назвіть неповні речення. Яке речення можна перетворити на неповне?
  1. Діалог на тему «Збереження пам’яток історії та культури» (за матеріалами переглянутих відеороликів на попередньому уроці).

ІУ. Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника, виконати впр. 208 (І, ІІ), скласти діалог на тему «Моя майбутня професія», використовуючи неповні речення (6-8 реплік).

 

У. Підсумок уроку.

Заповніть таблицю

Знаю

Умію

Потрібно попрацювати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку