Прості дослідження \ досліди. Досліджуємо свій організм.

Про матеріал
Очікувані результати: Предметні: навчити проводити прості спостереження; визначати, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження; описувати послідовність дій в дослідженні; досліджувати свій організм; використовувати інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел. Комунікативні: розвивати монологічне і діалогічне мовлення учнів; мовлення, пам'ять, уважність; розуміння важливості кожного органу чуття; збагачувати словниковий запас учнів. Соціокультурні: виховувати вміння співпрацювати в групі; ввічливе ставлення, тактовність, щирість.
Перегляд файлу

Урок «Я досліджую світ»: природнича галузь

Тема: Прості дослідження \ досліди. Досліджуємо свій організм.

Очікувані результати:

Предметні: навчити проводити прості спостереження; визначати, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження; описувати послідовність дій в дослідженні; досліджувати свій організм; використовувати інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел.

Комунікативні: розвивати монологічне і діалогічне мовлення учнів; мовлення, пам'ять, уважність; розуміння важливості кожного органу чуття; збагачувати словниковий запас учнів.

Соціокультурні: виховувати вміння співпрацювати в групі; ввічливе ставлення, тактовність, щирість.

Обладнання: картки для групової роботи, малюнки, дрібні предмети для дослідів, цеглинки «Лего»,  лепбук, фізкультхвилинка.

Хід уроку

  1.          Ранкова зустріч.
    1.      Вітання.

У: Доброго ранку знову усім!

Гарного настрою зичу я всім.

Плідно працюємо кожен урок

І розраховуємо кожен наш крок.

У: Діти, у нас сьогодні спортивне вітання. Я кидаю м’яч і кажу: «Доброго ранку, …».  … кидає м’яч іншій дитині і вітається з нею. І скажемо всі разом: «Добрий ранок всім – всім – всім». І обов’язково посміхнемось.

1.2. Гра «Павутинка».

У: Діти стають у коло. Ведучий тримає клубочок з нитками, називає вид спорту і передає клубок іншій дитині. Так утворюється павутинка.

1.3. Заповнення щоденних новин.

1.4. Оголошення теми уроку.

Відгадування загадки:

Один говорить, двоє дивляться і двоє слухають. (  Язик, очі, вуха)

У: Скільки є органів чуття? ( 5 )

У: Назвіть їх.

У: Діти, подивіться! Ось у мене коробочка. У ній знаходяться картинки із зображенням різних органів чуття. Підійдіть до мене, дістаньте картинку і за нею займіть своє місце у відповідній групі.

У: Молодці! Ви поділились на групи. А зараз пригадаймо правила роботи в групі:

1. Піднімати руку.

2. Усміхатися.

3. Говорити по черзі.

4. Слухати і чути.

5. Брати активну участь у всьому.

У: Тепер розподілімо, хто за що відповідатиме в групах:

хронометрист -  ( відповідає за час);

презентатор - ( той, хто презентує дослідження);

організатор -  ( той, хто розкладає матеріали).

У: Молодці! Ролі ми розподілили. А тепер подивіться на дошку. Перед вами Смайлики. Подумайте, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Що хочете почути, чого навчитись? На ваших столах є листочки, а ви позначте їх своїми піктограмами. А в кінці уроку ми обговоримо наші очікування та прикріпимо  наші листочки до того Смайлика, який вважатимемо за потрібне.

У: Організатори, підходьте і беріть матеріали для своєї роботи. Організовуйте роботу так, щоб кожен учасник групи брав участь у дослідженні. Для дослідження вам відведено 5 хвилин. Хронометристи, ви маєте стежити за часом.

2. Проведення дослідів.

1 група – досліджує око.

Дослідити предмети:

-  за кольором ( геометричні фігури);

- за формою ( яблуко, муляж апельсина, куля);

- за розміром ( великі кубики, малі кубики).

2 група – досліджує ніс.

У коробочках знаходяться часник, цибуля, лимон, розпилені парфуми.

У: Визначіть, що знаходиться в коробочках?

У: Який орган чуття допоміг вам визначити, що знаходиться в коробочках?

3 група – досліджує язик.

На тарілочках перед учнями зефір, цукерка, нарізані кислий огірок, лимон, яблуко, солоні горішки. Учні пробують на смак і роблять висновок, що кисле, що солоне, що солодке.

Огірок, лимон, яблуко – корисні  продукти.

Солоні горішки, зефір, цукерки – шкідливі продукти.

4 група – досліджує вухо.

Завдання – закрити вуха і виконати завдання, яке я покажу. Ви зрозуміли завдання? Що ви почули? Нічого. Якби вам щодня показували різні завдання, вам було б легко їх виконувати? Який ми можемо зробити висновок?

5 група – досліджує руки, шкіру.

У закриту коробку поміщено різноманітні предмети: м’яку іграшку, ложку, каштан, кубик.

На дотик визначити, який предмет ви тримали в руках.

3. Руханка.

У: Стомилися? Відпочиньмо. Встаньте будь ласка.

Вушка – прислухайтесь,

Очки – придивляйтесь,

Носик – глибше дихай,

Ротик – усміхайся.

Спинка – розправляйся,

Ручки – піднімайтесь.

Нумо до роботи

Дружно всі взялись!

4. Презентація команд.

  1.            група презентує око.

У: Перед нами стояло завдання розкласти предмети за кольором, формою, розміром. Ви впорались із завданням?

У: За допомогою якого органу чуття ви розподіляли предмети?

У: А тепер прошу взяти цеглинки Лего з контейнера. Виконуємо завдання  за моєю командою.

  •              Перша цеглинка – кольору неба.
  •              Друга цеглинка – кольору сонця.
  •              Третя цеглинка – кольору помідора.
  •              Четверта цеглинка – кольору волошки.
  •              П’ята цеглинка – кольору трави.
  •              Шоста цеглинка – кольору апельсина.

У: Впоралися із завданням?

У: Який орган допоміг правильно скласти цеглинки?

У: Діти, очі – дуже важливий орган. Їх потрібно берегти. Люди, у яких є проблеми з зором, користуються окулярами за призначенням лікаря. Але є люди, які зовсім не бачать. Для них пристосовані різноманітні сигнали, наприклад, сигнал світлофора. Щоб пересуватись вони використовують білу тростину, якою торкаються всього, що є перед ними або собак – поводирів. Читають ці люди за допомогою шрифту Брайля.

  1.            група презентує ніс.

У: Яке перед вами стояло завдання?

У: За запахом визначили, що знаходиться у коробочках?

У: Який орган допоміг вам визначити запах?

У: То який можемо зробити висновок? ( За допомогою носа людина розпізнає різні запахи)

3 група презентує язик.

У: Яке завдання стояло перед вами?

У: Який орган допоміг вам визначити смак цих предметів?

У: А що серед цієї їжі корисне, а що ні?

  1.             група – презентує вухо.

У: Розкажіть, що ви робили?

У: Діти, є люди, які нічого не чують. Як ви думаєте, їм легко жити і спілкуватися?

У: То який висновок зробимо?

У: За допомогою органів слуху сприймаємо й розпізнаємо звуки навколо нас. Чуємо звуки музики, природи. Слухаємо казки, які нам читають, чуємо дзвінок, який повідомляє про початок і кінець уроку.

У: Люди, які не чують, користуються слуховими апаратами і мовою жестів.

  1.            група  презентує шкіру.

У: Що ви робили?

У: Назвіть предмети, які ви змогли визначити у коробці?

У: А який орган чуття вам у цьому допоміг?

У: Так, руки, шкіра.

У: Шкіра захищає весь організм. Вона не пропускає воду, захищає внутрішні органи від спеки, холоду, різних ушкоджень та інфекцій. Шкірою можемо відчувати холод або тепло, подих вітру, жар, укол, удар і робити висновок -  що добре, а що небезпечно.

5. Фізкультхвилинка.

6. Створення лепбука.

У: Перед вами лежать лепбуки із зображенням відповідних органів чуття – око, язик, ніс, вухо, рука. А в коробці є різноманітні картинки. Вам потрібно вибрати з усіх картинок ті, зображення яких ми відчуваємо за допомогою відповідного органу чуття. На це завдання вам відводиться 3 хвилини. Хронометристи, стежите за часом.

У: Група, яка досліджувала око, розкажіть, що ми можемо побачити за допомогою ока.

У: Група, яка досліджувала ніс, розкажіть, що ми можемо відчути  за допомогою носа.

У: Група, яка досліджувала язик, розкажіть, що ми можемо відчути  при допомозі язика.

У: Група, яка досліджувала вухо, розкажіть, що ми можемо почути за допомогою вуха.

У: Група, яка досліджувала шкіру, розкажіть, що ми можемо відчути за  допомогою руки.

У: Чи справдились сьогодні ваші очікування?

У: Підійдіть до дошки і прикріпіть листочки до того Смайлика, що найбільше вам імпонує.

7. Підсумок уроку.

7.1.Рефлексія.

У: А тепер пограємо у гру «Так чи ні»

У: Орган слуху – це вуха?

У: Чи можна довго ходити у навушниках і слухати гучну музику?

У: Чи можна чистити вуха гострими предметами?

У: Орган нюху – це ніс?

У: Чи потрібно користуватися носовичком при нежиті?

У: Орган дотику – це руки? ( Шкіра)

У: Чи потрібно утримувати в чистоті і підстригати нігті?

У: Орган смаку – це язик?

У: Чи можна їсти надто гарячу їжу або пити окріп?

У: Орган зору – це очі?

У: Чи корисно для очей довго дивитись телевізор, грати комп’ютерні ігри?

У: Молодці, ви сьогодні гарно попрацювали. Бажаю, щоб отримані на уроці знання вам знадобилися у житті. Подякуємо собі та оточуючим за роботу на уроці.

docx
Додав(-ла)
Романчук Лілія
Додано
22 вересня 2021
Переглядів
838
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку