Просторові фігури: куб, піраміда, куля, циліндр, конус.

Про матеріал
Актуалізувати назви геометричних фігур: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, коло, круг. Дати уявлення про просторові геометричні фігури: куб, куля, піраміда, конус, циліндр. Розвивати вміння визначати спільні і відмінні ознаки, порівнювати. Формувати уміння орієнтуватися на площині. Виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Математика 1 клас (за підручником О.М. Гісь, І.В. Філяк)

Тема: Просторові фігури: куб, піраміда, куля, циліндр, конус.

Мета: Актуалізувати назви геометричних фігур: трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, коло, круг. Дати уявлення про просторові геометричні фігури: куб, куля, піраміда, конус, циліндр. Розвивати вміння визначати спільні і відмінні ознаки, порівнювати. Формувати уміння орієнтуватися на площині. Виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Світ навколо нас різноманітний. Сьогодні ми досліджуватимемо одну із властивостей об’єктів навколишнього середовища – форму об’єктів.

В давнину люди помітили, що деякі предмети навколишнього середовища мають однакову форму. Зосередившись на формі предметів, абстрагуючись від інших властивостей люди винайшли геометричні фігури.

Отже, сьогодні ми продовжуємо цікаву подорож у світ геометричних форм. Але спочатку ми повторимо, що ми знаємо про геометричні фігури.

ІІ.Актуалізація опорних знань і способів дій

  1.     Актуалізація знань про плоскі фігури. Фронтальна робота.

-         Подивіться навколо себе і скажіть яку форму має

Дошка? (прямокутник)

Вікно - ? (квадрат)

Обруч - ? (коло)

Лампа -?  (круг)

-         Що таке квадрат, прямокутник, трикутник, круг, коло? (геометричні фігури)

  1.     Моделювання геометричних фігур. Робота в групах.

1 група                        3 група -

 

2 група -                        4 група –

 

Учасники групи, взявшись за руки  моделюють фігуру. Інші учні відгадують  назву утвореної групою  геометричної фігури.

Вправа «Мозковий штурм»

-         Що ви знаєте про трикутник? (1 група)

-         Яка особливість квадрати? (2 група)

-         Чому прямокутник так називається? (3 група)

-         Чим відрізняється коло від круга? (4 група)

  1.     Робота з картками. Робота в групах.
  1. Закресли зайву фігуру. Обґрунтуй відповідь.

 

 

 

  1. Продовж ряд фігур.

                                                                   

                                                                       ?

  1.     Робота в зошиті. Самостійна робота.

-         Накресли прямокутник і квадрат.

Фізкультхвилинка з ЛЕГО

Учні повторюють вправи за вчителем.

Ми цеглиночки візьмемо,

 Руханочку дружньо проведемо.

Синя в ручку – покружляєм,

З жовтою поприсідаєм.

Голубенька у руках – політаємо як птах.

Вже зелену брати час, бо робота є у нас.

 

ІІІ. Робота над темою уроку.                                                                                                                       

  1. Актуалізація знань про об’ємні фігури

-         Предмети оточуючого світу не завжди плоскі. Вони можуть бути об’ємними. Погляньте на барабан, мяч, кубик-рубик, ріжок морозива. На які фігури вони схожі? Виберіть ті геометричні просторові фігури, які схожі із цими предметами і встановіть відповідність.

Учні по черзі кладуть відповідну геометричну об’ємну фігуру біля вибраного предмета.

Барабан – циліндр,

М’яч – куля,

Кубик-рубик – куб,

Ріжок – конус.

-         Це просторові геометричні фігури. Вони мають свої назви: куб, куля, конус, циліндр.

  1. Робота з підручником (ст. 140-141)

Завдання 1

-         Погляньте на об’ємні геометричні фігури. Скажіть, яка іграшка, що розміщена зверху схожа на кулю?, на куб?, на циліндр?,  на конус?.

-         Назвіть ще декілька предметів із навколишнього середовища, що схожі на ці геометричні фігури.

Завдання 2

-         Назвіть плоскі геометричні фігури. Скільки їх?

-         Назвіть об’ємні геометричні фігури. Скільки їх?

-         Яких більше? На скільки?

Завдання 3

Робота над задачею

Завдання 4

Робота над математичним кросвордом

Музична фізкультхвилинка. Пісня «Мушка лапки рахувала»

ІV. Закріплення і систематизація знань

  1. Робота у друкованому зошиті (ст.33)

Завдання 4 . Робота в парах

Завдання 5. Самостійна робота.

Складання куба за схемою-розгорткою. (Вчитель заздалегідь підготував схеми-розгортки куба)

V. Підсумок уроку

- Якою мовою з нами «спілкувалася» математика? (мовою геометричних фігур)

- З якими геометричними фігурами ми мали справу?

- Які геометричні фігури вам трапилися вперше?

- Яка робота на уроці вас зацікавила?

- Які завдання для вас були незвичними?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 жовтня 2023
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку