Просвітницько-виховний захід з елементами тренінгу «Ми проти жорстокості та насилля»

Про матеріал

Просвітницько-виховний захід з елементами тренінгу «Ми проти жорстокості та насилля»

Перегляд файлу

Слайд 1 __                       Просвітницько-виховний захід з елементами тренінгу

«Ми проти жорстокості та насилля»

 

Доброго дня! Психологічна служба школи рада Вас вітати на просвітницько-виховному заході з елементами тренінгу «Ми проти жорстокості та насилля».
 

Слайд 2 _Головною метою нашого заходу є розв’язання наступних проблем:

  • ЩО ТАКЕ насильство.
  • ЯК РОЗПІЗНАТИ насильство.
  • ЯК НЕ ДОПУСКАТИ насильство.
  • ЯК ВМІТИ ЗАХИСТИТИСЬ від насильства.

 

Дитячі очі – чисті, щирі, 

В них видно наміри й думки.

Вони хоч чорні, сині, сірі, 

Але бувають радісні й сумні.

 

Слайд_3

 Мабуть, радісними є очі дітей, коли у них щасливе дитинство, коли ніщо не пригнічує і не турбує їх. А сумними – коли діти зазнають страждань, принижень.

 

Слайд_4 На превеликий жаль, ми живемо у світі, де існує таке негативне явище, як насилля. Прояви насильства супроводжують людство з давніх давен. Упродовж тисячоліть одна людина кривдить іншу, чинить насильство щодо неї. У світі постійно відбуваються війни, напади на людей, дискримінація, приниження. Ми вже звикли сприймати насильство, як щось неминуче. Але ж  прояви насильства порушують права людини, принципи  вільного та справедливого існування.

  •       І коли насильство чиниться поруч з нами, чи у нас в домі, в школі, на вулиці, ми можемо зупинити його!!!

Що ж таке насильство? Може хтось знає визначення цього терміну

Насильство – це дії, що принижують людську гідність, завдають шкоди здоров’ю, а іноді й життю.

Вч. Сьогодні одним із пріоритетних напрямів загальнодержавної політики країни стоїть проблема безпеки громадян, охорона їх життя та здоров’я про що, проголошує ст. 3 Конституції України: «Людина,  її  життя  і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю».

 

Слайд 5      А зараз я Вам розповім невеличку  казку про Канцелярську скріпочку, яку ми будемо супроводжувати елементами за допомогою канцелярських скріпочок, які є в кожного з Вас.

(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки)

Слайд 6   - Жила-була Дівчинка-Канцелярська скріпочка. Вона була дуже життєрадісною, веселою, товариською ученицею. (Просто скріпку показати дітям)

- Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (перетворюємо канцелярську скріпочку у символічний Знак питання)

- Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному смітнику і дуже засмутилася. (перетворюємо канцелярську скріпочку у символічну позначку засмучення)

- Після закінчення уроків Скріпочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали їй стусана (перетворюємо канцелярську скріпочку у символічний Знак оклику, тобто подив). І Скріпочка подумала: «Що їй робити? Хто її захистить?» (знову перетворюємо канцелярську скріпочку у символічний Знак питання)

- Вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було як раніше (А давайте тепер спробуємо повернути канцелярську скріпочку у той стан коли ми з нею зустрілися вперше)

Обговорення

  • Чи можемо ми повернути Скріпочку в попередній стан?
  • Чому ні? Як вплинули прояви насильства на стан Скріпочки?

Давайте ще раз визначимо, що це таке насильство,?

Насильство – це те, що травмує людину, як фізично, так і психічно та наслідки залишаються надовго, а іноді і на все життя.

 

Слайд 7     Вчитель: А зараз уважно послухайте  невеличку Притчу «Ехо життя»

Який висновок можна зробити після перегляду цієї притчи?

Після перегляду вчитель: Діти, перш ніж робити будь-який поганий вчинок, казати образливі слова, заподіяти шкоду іншому, ПАМ’ЯТАЙТЕ: все повернеться до вас бумерангом!!!

 

Слайд 8    А зараз я Вам пропоную Вправу «Два яблука»

Вчитель. Я демонструю дітям 2 однакових яблука. Чим вони відрізняються? Так як суттєвої відмінності між яблуками  немає, то діти тільки виражають подив.

«Ти мені не подобаєшся!» і кинула яблуко на підлогу.

 «Знайдіть в ньому щось, що Вам не подобається і теж киньте на підлогу....»

 «А зараз чим відрізняються яблука?» Тоді я розрізала яблука. Одне було в синцях. Яке яблуко ви б з’їли? А зараз вони чим відрізняються? Діти починають називати відмінності: яблуко з дефектом, тріснуте, з підбитим боком, гидке, не красиве, неапетитне, брудне.

«Діти, але це ж ми його зробили таким! Це наша вина!»

«Точно так само відбувається і з людьми, коли ми їх ображаємо або насміхаємось. Зовні на них це практично не позначається, але ми наносимо їм величезну кількість внутрішніх ран!» Знайдіть аналогію в учнівському середовищі (стусани, образливі слова, синці).

Слайд 9      Зараз я Вам поставлю декілька запитань:

  • Як почуваються ті, кого обзивають і цькують однолітки? (Ображеними, пригніченими, вони можуть вважати себе винними, часто плачуть.)

Як це позначається на їхньому навчанні? Стані? (Не хочуть ходити до школи, втрачають інтерес до навчання, пропускають заняття.)

  • Що вони думають про тих, хто їх ображає? (Вважають їх жорстокими і безсердечними.)
  • Чому деякі люди ображають інших? (Хочуть ствердитися за рахунок іншого; можливо, їх самих раніше ображали, і вони думають, що це нормально, вони роблять це за компанію з друзями.)

Діти, підійміть руку, кому подобається коли його скривджують? Тобто ми розуміємо, що це неприпустимо ні для кого. Але нажаль такі ситуації трапляються.

 

Слайд 10     Вчитель: Якщо ви потрапили в ситуацію щодо жорстокого поводження по відношенню до ВАС, то як постаритися впоратися з ситуацією самостійно:

• Ігноруйте кривдника. Якщо є можливість, намагайтесь уникнути сварки, зробіть вигляд, що вам байдуже і йдіть геть. Така поведінка не свідчить про боягузтво, адже, навпаки, іноді зробити це набагато складніше, ніж дати волю емоціям.

• Якщо ситуація не дозволяє вам піти, зберігаючи спокій, використайте гумор. Цим ви зможете спантеличити кривдника/кривдників, відволікти його/їх від наміру дошкулити вам.

• Стримуйте гнів і злість – вони погані порадники. Адже це саме те, чого домагається кривдник. Говоріть спокійно і впевнено, покажіть силу духу.

• Не вступайте в бійку. Кривдник тільки й чекає приводу, щоб застосувати силу. Чим агресивніше ви реагуєте, тим більше шансів опинитися у загрозливій для вашої безпеки і здоров'я ситуації.

• Не соромтеся обговорювати такі загрозливі ситуації з людьми, яким ви довіряєте. Це допоможе вибудувати правильну лінію поведінки і припинити насилля.

 

А зараз давайте переглянемо  відео з великою душею, глибокими думками, яке Вам, я впевнена, сподобається.

Слайд 11    Відео

 

Слайд 12     Вчитель: Бажаємо Вам стати порядними людьми, гордістю ваших батьків, рідної школи. Бажаємо ніколи не отруювати своє здоров’я проявами насильницьких дій, жорстокості та агресії. Нехай у вашому житті панує добро! Примножуйте його…

 

А зараз давайте візьмемося за руки друзі щоб передати частку тепла та своєї любові, яких вистачить на цілий день, а може і на все життя.

 

Слайд_13  Вальс

 

Слайд 14     Дякуємо за увагу!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Плющ Катерина
    Цікаві ідеїї та наповнення, але відсутня презентація або посилання на відео чи інші мультимедіа
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Семенюк Віта Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
24 січня 2020
Переглядів
6511
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку