В даному матеріалі командою соціально-педагогічного супроводу дитини з ООП проведено аналіз досягнень дитини інклюзивного класу за І семестр 23-24 н.р.
ПРОТОКОЛ № 3
засідання команди психолого-педагогічного супроводу
від 06.02.2023року
Голова засідання – ПІП -заступниця директорки з НВР;
Секретар засідання - ПІП – класна керівниця 3 класу;
Присутні – ПІП - асистент вчительки;
ПІП – вчителька музичного мистецтва;
ПІП – вчителька англійської мови;
ПІП- вчитель фізичного виховання;
ПІП – сестра медична;
ПІП - фахівець-консультант інклюзивно-ресурсного центру;
ПІП – психолог ліцею;
ПІП – логопед;
ПІП - мати дитини з ООП.
ПОРЯДОК ДЕННИЙ:
І. Моніторинг динаміки розвитку здобувача освіти 3-го класу, ПІП, за І семестр 2023-2024 н.р., згідно поставлених цілей ІПР.
ПІП, заступницю директорки з НВР, яка повідомила присутніх, що метою моніторингу є визначення динаміки розвитку дитини з ООП, вивчення стану реалізації завдань ІПР, а також, виявлення та відстеження тенденцій у розвитку дитини з ООП, якості інклюзивної освіти у закладі, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей.
Важливим етапом виконання ІПР дитини з ООП є моніторинг реалізації завдань, цілей, стратегій, які поставлені в ІПР для дитини командою психолого-педагогічного супроводу.
Метою моніторингу реалізації ІПР є:
· Встановлення відповідності індивідуальної програми особливим освітнім потребам дитини з ООП;
· Оцінка рівня відповідності отриманих результатів індивідуальним очікуванням, які прогнозувалися в ІПР;
· Виявлення труднощів у реалізації ІПР, та ухвалення рішень щодо їх усунення;
· Уточнення впливу реалізації ІПР на розвиток дитини з ООП;
· Перегляд і уточнення цілей та завдань ІПР.
Під час моніторингу реалізації ІПР і динаміки розвитку дитини з ООП було встановлено чинники, що зумовили відповідний рівень досягнення індивідуальних очікуваних результатів, визначених ІПР. Загалом це - соціум, комунікація, взаємодопомога, оволодіння новими навиками, які розвивають за собою інші, індивідуалізований освітній маршрут дитини та інше. Невід’ємною складовою процесу моніторингу є збирання відомостей про успіхи дитини, соціальну взаємодію, контактність і мотивацію до навчання.
Аналізуючи організацію інклюзивного навчання в закладі, готовність педагогів, думку батьків потрібно оцінювати динаміку розвитку дитини з ООП, а саме сфери розвитку: емоційно-вольову, когнітивну, фізичну, мовленнєву, соціальну та навчальні досягнення з предметів. Було встановлено відповідність пріоритету вибору цілей дитини з ООП. На першому місці - безпека життя дитини. Друге, на що було звернено увагу – система комунікації дитини, як з дорослими, так і з дітьми. Третє, і не менш важливе – це навички самообслуговування. І лиш потім - академічні навички дитини з ООП.
Було зауважено, що виклики, які зараз переживає освітній процес, а саме, дистанційне навчання, обмеження в соціалізації дитини, психоемоційний стан дітей та батьків, зумовлений воєнним станом в країні, безумовно впливає на якість здійснення навчання, зокрема інклюзивного.
Отже, за результатами моніторингу визначено основні фактори та чинники позитивних зрушень, окреслено фронт роботи, який ще планується завершити до кінця навчального року, визначено ряд проблемних питань, які ще мають бути вирішені спільними зусиллями.
УХВАЛИЛИ:
Вважати динаміку розвитку та навчання за І семестр 2023 – 2024 н.р., здобувача освіти 3 класу ПІП, задовільною. Основними завданнями на ІІ семестр 2023 – 2024 н.р. вважати:
- Дозування психоемоційного навантаження в освітньому процесі;
- Приділяти увагу емоційно – особистісному розвитку;
- Підвищення рівня мовленнєвого, розумового розвитку;
- Соціалізація дитини.
ІІ Моніторинг навчальних досягнень за підсумками І семестру 2023-2024 н.р.
СЛУХАЛИ:
ПІП, асистентку вчителя, яка ознайомила присутніх з результатами навчальних досягнень учня з ООП ПІП за І семестр 2023 – 2024 н.р.
Асистент вчителя повідомила, що інклюзивне навчання учня здійснюється за індивідуальною навчальною програмою, розробленою відповідно до освітньої програми ліцею, з урахуванням особливих освітніх потреб та особистісно орієнтованого спрямування освітнього процесу, адаптації та модифікації навчальних предметів (інтегрованих курсів).
Очікувані результати навчання програми (предметно-орієнтовані компетентності) модифіковані порівняно з Типовою освітньою програмою за 3-4 клас. Строки засвоєння модифікованої навчальної програми – аналогічні ТОП.
Навчальні предмети (інтегровані курси) адаптовані/модифіковані з урахуванням індивідуальних особливостей та можливостей учня, а саме, скорочення змісту навчальних предметів, зниження вимог для виконання завдань. Передбачено зміни в методиках навчання, ресурсах, матеріалах та вимогах до учня з метою забезпечення відповідності навчальних можливостей до різних особистісних потреб і обмежень учня. Внесено зміни в плануванні, матеріалах, методиках навчання, оцінюванні та інших аспектах освітнього процесу. Змінено (шляхом спрощення, об’єднання) кінцеві цілі, результати навчання.
Аналізуючи досягнення по предметам, повідомила про такі результати навчальної діяльності учня протягом І семестру 2023-2024 н.р.:
Математика: самостійне письмо цифр 1,2,3 наявне за зразком (обводить по крапках, частково пише сам, показує на малюнку), порівнювати групи предметів мовленнєво не може (показує пальцем), розрізняє геометричні фігури круг, трикутник. Знайомий з поняттям: один-багато. Потребує постійного повторення раніше вивченого.
Українська мова: не може відтворити правильну вимову звуків. Чітко може повторити «а», «о», «у», «и». Тримає ручку правильно під час письма, обводить по крапках, із допомогою пише, збільшився обсяг написаних літер. Намагається повторювати фрагментарно короткі слова.
Літературне читання: слухає твори епізодами, звуконаслідує тварин, уважність відсутня, пасивний словник не збільшено, часткове розуміння прочитаного на основі малюнкового тесту, витривалість збільшено.
ЯДС: розширили уявлення про навколишній світ, розрізняє групи тварин частково, пори року плутає, явища природи показує пальцем на картинках (дощ, сніг, туман, веселка),частково розпізнає рослини за малюнком, емоційно передає ставлення до цуценят, кошенят. Виконує вправи на розвиток дрібної моторики руки (кінезіологічні вправи, різання, ліплення, малювання на піску, складання пазлів, пірамід).
Мистецтво: вдаються вправи зі звучними жестами (плескання, тупотіння, шльопання по ніжках, тілесна перкусія). Реагує на характер зміни музики, слухання музичного твору, спів пісень. Творчі завдання намагається виконувати в ігровій формі, самостійно працює з матеріалами (пісок, пластилін, мозаїка, пазли, застібки…). Удосконалили навички вирізування та різання паперу за шаблоном.
Англійська мова: комунікативні компетенції не розвиваються, сприймає на слух через повторювані рухи за вчителем, через слабку пам'ять не запам'ятовує навчальний матеріал, працює над розвитком дрібної моторики - пише букви без розуміння звуків та букв. Потребує постійної допомоги.
Інформатика: наявні навички користування планшетом, телефоном (вмикає-вимикає, переключає вкладки, частково здійснює пошук, обирає ігри), частково орієнтується на клавіатурі.
Фізична культура: бере участь у виконанні руханок та легких фізичних вправах. Не вдається виконання вправ з м’ячем, скакалкою та кругом. Не вміє стрибати на одній та двох ногах разом. Не гибкий.
Асистент вчителя озвучила труднощі, які виникають під час навчання з використанням ТДН. Звернула увагу педагогів на дозування викладеного матеріалу через те, що учень швидко втомлюється, має нестійку увага, уповільнений темп вивчення навчального матеріалу, потребує використання заохочень, вербальної підтримки (похвали), використання засобів для концентрації уваги, до того ж має проблеми з зором.
УХВАЛИЛИ:
Взяти до уваги інформацію ПІП та враховувати при проведенні занять.
Поставлені завдання з ІПР на І семестр 2023 – 2024 н.р. вважати частково виконаними. Продовжувати використання різноманітних вправ та ігор для розвитку органів артикуляційного апарату, дрібної моторики; постійно використовувати додатковий наочний матеріал; багаторазово повторювати навчальний матеріал різними способами; залучати учня в групову та колективну діяльність; сприяти розвитку комунікативних вмінь; продовжувати вивчати вимову та письмо букв та цифр, дотримуватись вимог здоров’язбережувальної компетенції.
ІІІ. Визначення умов для навчання та створення індивідуальної програми розвитку (далі ІПР) на ІІ семестр 2023-2024 н.р.
СЛУХАЛИ:
ПІП, заступницю директорки з НВР, яка повідомила присутніх, що освітній процес учня організовано дистанційно (вдома), з використанням технологій дистанційного навчання. Батьками створено належні умови для здійснення навчального процесу учня, а саме: облаштована кімната відповідає базовим вимогам для навчання дитини: наявність освітлення, температурний режим дотримано, санітарно-гігієнічний стан кімнати на належному рівні, наявне окреме місце для навчання, дидактичний матеріал, канцелярські приладдя. Для відвідування онлайн-уроків учень використовує планшет з доступом до мережі Інтернет. Облаштовано куточок для проведення дозвілля, наявні ігри, друковані матеріали, спортивне знаряддя, які відповідають віку та інтелектуальним можливостям дитини.
Слід зазначити, що батьки дитини активно взаємодіють із адміністрацією закладу та членами команди супроводу. Завжди готові до діалогу, беруть участь в обговоренні цілей та завдань щодо організації інклюзивного навчання для своєї дитини. Соціальним педагогом ліцею було проведено опитування батьків дитини з ООП. Було поставлено ряд питань, які в основному стосувались того, чи задоволені інклюзивним навчанням, чи є позитивні зміни у динаміці розвитку дитини, як самі батьки відносяться до організації освітнього процесу, яку участь беруть у процесі навчання дитини та інше.
Результати опитування свідчать, що батьки задоволенні організацією навчального процесу, щиро вдячні вчителям та асистенту за особистісний підхід до їх дитини. Поставало питання про деякі корекційно-розвиткові послуги, які передбачені в ІПР, але за відсутності профільних фахівців вони не надаються.
Аналізуючи проведену освітню роботу з дитиною з ООП на кінець І семестру 2023-2024 навчального року було встановлено, що рекомендована індивідуальна програма розвитку відповідає індивідуальним особливостям та можливостям дитини, виважена, змістовна,
оформлена згідно вимог.
УХВАЛИЛИ:
Визнати ІПР як таку, що відповідає індивідуальній програмі розвитку та особливим освітнім потребам дитини. Прогнозувати результати розвитку дитини з ООП відповідно до ІПР. Аналізувати виконання ІПР, виявлення труднощів у реалізації ІПР та ухвалення рішень щодо їх усунення. Здійснювати, за потреби, перегляд і уточнення завдань ІПР. Сприяти виконанню рекомендацій ІРЦ щодо корекційно-розвиткової складової ІПР;
ІV.Уточнення необхідності зміни рівня підтримки учня та категорії освітніх труднощів
СЛУХАЛИ:
ПІП, фахівчиню-консультантку Іванівського ІРЦ, яка довела до відому, яка зазначила, що в результаті перегляду індивідуальної програми розвитку ПІП, учня 3 класу, рекомендовано визначити категорію інтелектуальних освітніх труднощів, яка потребує 4 рівня підтримки в освітньому процесі відповідно до додатку 1 Порядку організації інклюзивного навчання в ЗЗСО. Зазначила, що ІПР ПІП при 4-му рівні підтримки має передбачати:
- модифікацію змісту навчання;
- зміну результатів навчання;
- методичну підтримку педагогічних працівників закладу освіти;
- консультації учасників освітнього процесу з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
- посилену увагу з боку психолога до батьків учня, інших учасників освітнього процесу;
- навчання за модифікованою програмою з метою соціалізації, за підтримки асистента вчителя.
УХВАЛИЛИ:
Взяти до уваги інформацію фахівця-консультанта Іванівського ІРЦ та дотримуватись наданих рекомендацій.
V.Забезпечення індивідуальними засобами навчання.
СЛУХАЛИ:
ПІП , заступницю директорки з НВР, яка надала інформацію щодо потреби продовжувати облаштування та наповнення ресурсної кімнати необхідними засобами корекції відповідно до Типового переліку допоміжних засобів для навчання осіб з ООП, методичною та навчальною літературою, індивідуальними засобами навчання.
Повідомила присутнім, що фінансування інклюзивної освіти унормовано:
• статтею 103-3 Бюджетного кодексу України;
• постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами».
З 2023 р. фінансування для забезпечення інклюзивного навчання надходить згідно з рівнями підтримки (на оплату праці фахівців за проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових занять (послуг) та на придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку). Зауважила про необхідність постійно моніторити зміни у нормативних актах, які регулюють порядок розрахунку обсягу фінансової підтримки однієї дитини з ООП.
УХВАЛИЛИ:
Взяти до уваги інформацію щодо подальшого облаштування та наповнення ресурсної кімнати необхідними засобами корекції відповідно до Типового переліку допоміжних засобів для навчання осіб з ООП, методичною та навчальною літературою, індивідуальними засобами навчання.
Вносити пропозиції щодо можливості залучення додаткових джерел фінансування для забезпечення учнів допоміжними засобами для навчання (пристрої, обладнання, засоби та технології для покращення навчальної діяльності, розвитку навичок комунікації та забезпечення надання особам з особливими освітніми потребами підтримки в освітньому процесі).
« За» - 9 « Проти» - 0 «Утримались» - 0
Голова засідання: __________
Секретар засідання: ____________
06.02. 2024р.