Протоколи засідань суспільно-гуманітарного об'єднання

Про матеріал
Протоколи засідань суспільно-гуманітарного об'єднання за 2023-2024 навчальний рік
Перегляд файлу

Протокол № 1

засідання методичного об’єднання вчителів комісії суспільно – гуманітарного циклу

від  31 серпня 2023 р.

Присутні: 7 чоловік

Відсутні:-------

Порядок денний

 

  1. Підсумок методичної роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу за 2022/2023 навчальний рік і завдання на поточний рік. Ознайомлення з планом роботи методичного об’єднання на 2022/2024  навчальний рік.
  2. Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу у 2023/2024 навчальному році (лист МОН)
  3. Ознайомлення з інструкціями щодо ведення електронного класного журналу на платформі - Human.
  4.  Обговорення та розгляд модельних навчальних програм та підручників для 6 класу НУШ.

Слухали 1 :  Дудлу А.В. керівника МО, яка звітувала про підсумки роботи за минулий рік, зокрема про освітній процес в умовах воєнного стану. Також увага була приділена основним напрямкам роботи протягом 2023-2024 н.р. Розподілили доручень між членами методичного об’єднання.

У 2023-2024 н.р. МО продовжує працювати над  проблемою «Підвищення зацікавленості та мотивації здобувачів освіти до навчання шляхом використання електронних освітніх ресурсів під час вивчення предметів гуманітарного циклу»

Ухвалили: Роботу МО здійснювати з урахуванням сучасних вимог та рекомендацій Міносвіти України. План роботи МО схвалити і прийняти до виконання..

Слухали 2.: Дудлу О.В. заступник директора з навчально-методичної роботи, ознайомила присутніх з інструктивно-методичними рекомендаціями щодо вивчення дисциплін суспільно-гуманітарного циклу 2023-2024 н.р., критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів; веденням шкільної документації відповідно до «Інструкції з ведення класного журналу 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» та ведення електронного журналу ; дотримання вимог календарно-тематичного планування уроків .

Ухвалили: Здійснювати навчально-виховний процес згідно новим Державним стандартом, дотримуючись інструктивно-методичних рекомендацій. Затвердити календарно – тематичні планування.             

 

Слухали 3 : Дудлу О.В. заступник директора з навчально-методичної роботи, яка ознайомила всіх  з інструкціями щодо ведення електронного класного журналу на платформі – Human Школа.

Ухвалили :  

  1. Переглянути відеоінструкції  щодо роботи з онлайн-сервісом HUMAN. 
  2. Призначити відповідальних (адміністраторів) для управління базою даних в онлайн-сервісах HUMAN Школа та розподілити їх обов’язки.
  3. Запроватиди ведення ділової документації закладу освіти в електронній формі та здійснення освітнього процесу за допомогою онлайн-сервісів HUMAN Школа .

Слухали 4.: Тяско О.І., вчителя української мови та літератури , яка ознайомила з навчальними програмами на основі обраних модельних та підручниками для 6 класу НУШ.

Ухвалили : взяти до відома заслухану інформацію.

 

 

 

Голова МО                                                                                          Дудла А.В.

 

 

 

 

Протокол № 2

засідання методичного об’єднання вчителів  суспільно – гуманітарного циклу

від  2 жовтня 2023 р.

Присутні:  9 чоловік

Відсутні:-------

Порядок денний

 

  1. Підготовка до І та ІІ етапів конкурсу Всеукраїнських учнівських предметних олімпіад та їх результати.
  2. Про організацію і проведення Дня української писемності в закладі.
  3. Ефективне використання освітніх інтернет-ресурсів (обмін досвідом).
  4. Проведення І етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка .
  5. Відкритий урок з англійської мови
  6. Відкритий урок з німецької мови

Слухали 1.: Дудлу О.В. заступник директора з навчально-методичної роботи,  яка виступила з інформацією про результати І та ІІ етапу проведення  олімпіад з української мови та літератури, історії, англійської та німецької мови, і наголосила на тому, що учні нашої школи обдаровані, талановиті та наполегливі, і це показало гарні результати.

Ухвалили.: усім вчителям працювати над розвитком творчих здібностей учнів, продовжувати роботу з обдарованими дітьми

Слухали 2.:  Вчителя української мови та літератури Дудлу А.В. щодо організації і проведення Дня української писемності в закладі.

Ухвалили: підготувати відео «Будь в тренді – говори українською!», «Говорімо українською мовою правильно!», «Наголошуй правильно»,  філологічно-музичне інтерв’ю до Дня писемності та мови тощо.

Слухали 3.:  членів МО , які поділилися методикою роботи, щодо  ефективного використання освітніх інтернет-ресурсів.  (обмін досвідом).

Виступили:

1.Дудла А.В. вчитель української мови та літератури, яка використовує інтернет-ресурси у своїй роботі. Використання  сучасних технологій – один із шляхів підвищення мотивації учнів до навчання та розвитку їх творчих здібностей. Сервіси Learning, Learning Apps, Wordwall, ChatGPT, Canva, які   дозволяють швидко і легко створювати інтерактивні вправи до будь-якого уроку. Уроки стають більш цікавими, насиченими, якісними, результативними. 

2. Мідянка Н.П. вчителька історії постійно прагне піднести ефективність уроків, забезпечити високу результативність викладання свого предмета, для цього у своїй практиці використовуює різні типи уроків, та для покращення якості знань застосовую різноманітні платформи для роботи

Нариклад: LearningApps- для створення інтерактивних модулів; На урок, Всеосвіта - для проходження тестувань,олімпіад та для роботи з різними видами завдань

Надсилає дітям посилання на різні сайти в YouTube, такі як «Пізнаємо історію», «Уроки пітона Каа», історичні реконструкції у форматі 3D-мультфільмів. Ці ресурси допомагають учням засвоїти краще матеріал.

3. Томинець Н.В. вчителька зарубіжної літератури використовує сервіси Google, тест-форми, різні канали You Tube, музейні портали, соціальні мережі та QR-коди. А також, використовує аудіокниги та практикує перегляд історичних, документальних та художніх фільмів, які допомагають учням детально зрозуміти зміст твору. І такі уроки стають цікавими і мотивують до навчання.

4.Танчинець О.П. вчитель німецької мови для  учнів початкових класів пропонує  навчальні  ігри (гра на знайомство з літерами, цифрами,  кольорами,  дидактична гра на  вивчення німецьких прийменників), що  містяться  на  сайті  http://www.solnet.ee/games/g1_g104.html. На  сайті 

 www.studygerman.ru/support/tv  учні  можуть  переглянути  німецькі  ТВ  програми  онлайн,  які  дають  змогу  чути  носіїв  мови.  Використовує на уроках автентичні аудіо записи, які розміщені на сайті http://www.hoertexte-deutsch.at,  де можна знайти питання і завдання  до  тексту,  а також  лінгвістичний  пазл.  Також пропонує учням  онлайн тести: 

http://www.internetpolyglot.com/ukrainian/lessons-de-uk.

Ухвалили: заслухану інформацію прийняти до відома. Постійно вдосконалювати методи і форми роботи.

Слухали 4.: Дудлу А.В. голову МО, яка розповіла про проведення  І- ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика та мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка . За результатами конкурсу в ІІ етапі  перемогу здобули: учениця 7-Б класу -Танчинець Ганна, І місце в конкурсі ім. Т.Шевченка; учениця 8-А класу – Шелемба Олеся, І місце в конкурсі ім. Т.Шевченка; учениця 8-Б класу – Мідянка Дарина, І місце в конкурсі імені П.Яцика; учениця 9-А класу – Дудла Анна, ІІІ місце в конкурсі імені П.Яцика.

Ухвалили: брати участь в ІІІ етапі, продовжувати роботу з обдарованими дітьми.

Слухали 5. :  вчительку англійської мови Гендич О.В., яка зробила самоаналіз  відкритого  уроку в 10 класі  на тему : « Healthy Eating. Pros and Cons of Vegetarianism», яка протягом уроку  використовувала навички усного мовлення та аудіювання, для того щоб навчити учнів розуміти текст, вилучаючи потрібну інформацію; висловлювалася за темою з опорою на ключові слова; учні  висловлювали та відстоювали власну думку; розвивала  в учнів такі компетентності, як: соціальна і громадянська, спілкування іноземною мовою, екологічна грамотність і здорове життя; компетентність особистісного самовдосконалення. Також протягом уроку вчителька формувала відповідальне ставлення  до свого здоров’я, потребу їсти здорову їжу.

Виступили:

1)Дудла О.В заступник директора з навчально-методичної роботи, яка проаналізувала проведений урок, відмітивши,  що урок був методично побудований і цілеспрямований. Величезне значення мало саме ставлення вчителя до учнів, його манера поведінки, ентузіазм та активність з якою працює вчитель на уроці. Мета уроку була досягнута, завдяки методично правильно побудованому уроку.

2) Танчинець О.П. вчитель німецької мови, яка проаналізувала проведений урок, відмітивши, що  даний урок був проведений на високому методичному рівні, вчитель з учнями спілкувався, лише,  англійською мовою. У ході уроку було застосовано різні методи: бесіда, гра «Аукціон», вправи продуктивного та репродуктивного типу та інші. Вони ефективно діяли під час заняття: сприяли збільшенню активності учнів, їхнім старанням і бажанню досягнути значні результати у розумінні основного змісту матеріалу.

Ухвалили: вчителям-предметникам працювати над виробленням особистого творчого потенціалу, створювати свою систему роботи.

Слухали 6.: вчительку німецької мови Танчинець О.П., яка зробила самоаналіз  відкритого  уроку в 7-х класах  на тему : «Ukrainische Küche ist lecker!». На уроці систематизувала вживання лексики з даної теми, тренувала учнів діалоговому мовленню, аудіюванню, а також групової та парної роботи шляхом застосування інтерактивних технологій. Розвивала логічне мислення учнів, вміння використовувати отриману інформацію у мовленневій діяльності. Протягом уроку виховувала в учнів почуття любові і поваги до українського народу, його культури та традицій; підвищувала інтерес до вивчення німецької мови, інтерес кулінарії.

Виступили:

1.Дудла О.В. заступник директора з навчально-методичної роботи, яка проналізувала, що даний урок був проведений на високому методичному рівні. Цілі уроку були досягненні, методи та прийоми, які сприяли активності учнів, кращому засвоєнню навчального матеріалу, використані ефективно, кожний етап уроку логічно зв’язаний між собою, був зв'язок з попередньою темою.

2.Гендич О.В. вчитель англійської мови, яка зазначила, що урок був добре підготовлений вчителем,   структура уроку відповідає логіці заявленого типу уроку, адже головною задачею було створення умов для узагальнення раніше вивченого матеріалу, а також його збагачення.

 Ухвалили:  вчителям МО працювати над виробленням особистого творчого потенціалу, створювати свою систему роботи.

 

Голова МО                                                                                          Дудла А.В.

 

Протокол № 3

засідання методичного об’єднання вчителів  суспільно – гуманітарного циклу

від  4 січня 2024 року

Присутні: 6 чоловік

Відсутні:-------

Порядок денний

  1. Про результати підсумкових(моніторингових) контрольних робіт за І семестр навчального року.
  2. Роль самоосвіти в розвитку професійної компетентності учителя. Курси підвищення кваліфікації педагогічних працівників у 2024 році.
  3. Нові підходи щодо викладання зарубіжної літератури в 5-6 класах НУШ .
  4. Формування лексичних, граматичних та мовленнєвих навичок у молодших школярів на уроках англійської мови
  5. Сучасні підходи до навчання.  Використання інтерактивних методів і прийомів на уроках української мови та літератури.

 

Слухали 1.:  

Виступили: директор Дудла Н.П, яка проаналізувала проведений урок, відмітивши, що урок був добре підготовлений вчителем, проведений на високому методичному рівні. Чітко поставлені цілі уроку та добре продуманий план дозволили реалізувати на прикладі весь запланований матеріал. Завдяки раціональному використанню різноманітних сучасних форм і методів навчання учнями виконано багато завдань. Вчителька уміло підтримувала інтерес учнів до виучуваного, використовувала такі методи і форми (асоціативний кущ,  сторінка Лесі Українки в мережі Іnstagram, хмарка слів тощо) відео та презентацію за змістом уроку.

Ухвалили: вчителям- предметникам працювати над виробленням особистого творчого потенціалу, створювати свою систему роботи.

Слухали 2.:  

Виступили: Дудла Н.П. директор школи,  яка проаналізувала проведений урок, відмітивши, що урок був добре підготовлений вчителем, проведений на високому методичному рівні з використанням презентації впродовж цілого уроку, а також учнями, які досить добре знали зміст твору, висловлювали свою думку, аналізували оповідання і робили висновки. Протягом уроку вчитель використовував методи навчання: бесіда, фронтальне опитування, бесіда з елементами текстологічного аналізу, робота в групах, прийом «Пригадай деталі», заочна подорож у підводне царство тощо.

Ухвалили: вчителям- предметникам взяти на озброєння досвід роботи вчительки зарубіжної літератури Дерич А.І.

Слухали 3.:  членів МО про переосмислення процесу навчання і виховання національно-свідомої мовної особистості на уроках гуманітарних дисциплін з ціннісних позицій.

Виступили:

Ухвалили: вчителям- предметникам працювати над виробленням особистого творчого потенціалу

Слухали 3.:  Дудлу А.В. вчителя української мови та літератури, яка розповіла про використання електронних освітніх ресурсів, формів та методів у своїй роботі. Вчителька зазначає, що освітні ресурси дозволяють урізноманітнити форми роботи, діяльність учнів, активізувати увагу, підвищують творчий потенціал особистості. Побудова схем, таблиць, презентацій дозволяє економити час, більш естетично оформити матеріал. Використання мультиплікації і анімації, ілюстрацій, малюнків, різних цікавих завдань, тестів, виховують інтерес до уроку, роблять його цікавішим. І поділилася ресурсами, які найчастіше використовуює на уроках.

Ухвалили: постійно працювати над пошуком нових форм і методів роботи.

 

 

 

 

Голова МО                                                                                          Дудла А.В.

 

 

 

Протокол № 4

 

засідання методичного об’єднання вчителів  суспільно – гуманітарного циклу

від  15.01. 2023 р.

Присутні: 6 чоловік

Відсутні:------- 

Порядок денний

 

  1. Організація навчально – виховного процесу МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на ІІ семестр »
  2. Доповідь на тему «Методологічні засади та практичний досвід використання нових технологій на уроках історії в 5 класі НУШ  в форматі компетентнісного навчання».
  3. Доповідь на тему «Технології навчання громадянської та історичної галузі»
  4. Сучасні підходи до навчання.  Використання інтерактивних методів і прийомів роботи над художнім текстом (обмін досвідом)

Слухали 1.:  Дудлу О.В. заступник директора з навчально-методичної роботи, яка нагадала всім присутнім ,про організація навчально – виховного процесу МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на ІІ семестр на 2022-2023 навчальний  рік, і нагадувала, що потрібно дотримуватися  інструктивно-методичних рекомендацій щодо складання  КТП.

Ухвалили: затвердити календарно – тематичні планування на ІІ семестр .

 

Слухали 2.:  вчительку історії – Мідянку Н.П., яка вистулила з доповіддю на тему : «Методологічні засади та практичний досвід використання нових технологій на уроках історії в 5 класі НУШ  в форматі компетентнісного навчання». Вона зазначає, що  сучасні діти мають доступ до безмежного інформаційного простору, який постійно пропонує їм щось нове. Все, що діти можуть знайти на просторах Інтернету може виявитися значно цікавішим, простішим та кориснішим за навчальний матеріал. Завдання сучасного та креативного вчителя знайти ефективні способи для розвитку мотиваційної діяльності учнів, поєднавши сучасний інформаційний простір та навчання. Тож використання онлайн інтерактивних завдань для розвитку мотиваційної діяльності є актуальним, заслуговує уваги, подальшого вивчення та впровадження в навчальний процес.

   Вчителька в своїй роботі використовує  прийоми, пов’язані з ІКТ-технологіями.  Роботу з певними програмами (PowerPoint – для створення презентацій, текстові редактори Word, Excel – для текстів). Створює історичні ребуси, які можна використовувати під час вивчення будь-якої теми. Дані ребуси допоможуть учням краще запам'ятати історичні назви. Їх можна застосовувати на всіх етапах уроку: актуалізації знань, вивчення нового матеріалу, закріплення матеріалу. Використання на уроках готових ребусів сприяє виникненню бажання в учнів самих їх створювати.

   Таким чином, стимулюючи мотиваційну активність учнів, інтерактивні онлайн вправи, використання Інтернет ресурсів підвищують зацікавленість учнів різними видами діяльності, зростає працездатність, поліпшується пам’ять, логічне мислення, розвиваються комунікативні та інформаційні навички. Все це сприяє формуванню ключових компетентностей.

Ухвалили: постійно працювати над пошуком нових форм і методів роботи.

Слухали 3.:  вчителя історії – Дудлу В. І. з доповіддю на тему «Технології навчання громадянської та історичної галузі»

Ухвалили: постійно працювати над пошуком нових форм і методів роботи.

Слухали 4. :вчительку української мови та літератури Дудлу А.В, яка поділилася своєю доповіддю про «Сучасні підходи до навчання.  Використання інтерактивних методів і прийомів роботи над художнім текстом. Вона вважає, що сучасний  педагог у навчально-виховному процесі повинен намагатися вдосконалювати свою роботу, використовувати нові форми, методи, засоби, прийоми на уроках. Не можна не погодитися, що головна задача вчителя на уроці літератури – підвести учнів до розуміння художнього твору. Звичайно, найкращий спосіб це зробити – використати традиційний евристичний метод – бесіду з класом.

     Активно, також, використовує технологію творчості,  у першу чергу малювання.  Тобто, учні створюють кластер до твору та мнемотехніку(піктограму) до поезій. Такий творчий розвиток є не тільки головним терапевтичним механізмом, але й  краще  запам’ятовуються художні твори або поезії. За допомогою малювання дитина має можливість виразити свої переживання, почуття, відношення. Крім того, творча діяльність допомагає зняти напруження, сприяє підвищенню дитячої самооцінки, впевненості у власних силах, та взагалі розвиває творчі здібності.

 

Ухвалили: мотивувати навчальну діяльність застосовуючи сучасні методи роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова МО                                                                                          Дудла А.В.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Хвостенко Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Приймаченко Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого
Переглядів
6235
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку