Презентація "Завжди поруч. Стрес та травматичні події"

Про матеріал

Матеріали для проведення занять з педагогами в рамках реалізації проєкту «Завжди поруч». Мета заняття: узагальнити відомості про стрес та травму; природні реакції, які більшість людей має на стресові та травматичні події. Запропонувати загальні рекомендації в ситуації стресу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стрес та травматичні подіїЗаняття 4. Узагальнити відомості про стрес та травму; природні реакції, які більшість людей має на стресові та травматичні події. Запропонувати загальні рекомендації в ситуації стресу.

Номер слайду 2

Притча про Істину Коли Бог вирішив створити Всесвіт, Він запалив зорі, сонце, створив квіти, хмари, гори, ліси, ріки та озера. Згодом з’явилася Людина. І наостанок – Істина. Замислився Бог, куди її сховати, щоб Людина не одразу її знайшла. – Давайте сховаємо Істину на найвищій гірській вершині, – запропонував один Ангел. – Давайте опустимо Істину на дно найглибшої западини, – сказав інший. – Давайте – на Місяць, – запропонував третій. – Ні, – сказав Бог, – людина побуває у всіх цих місцях. Тому давайте сховаємо Істину в серці самої Людини. Вона буде шукати її у Всесвіті, в людях, в речах, не знаючи, що носить її постійно в собі. Лише наймудріші з людей, пізнаючи себе, пізнають Істину. «Ти прозрієш, коли заглянеш у власний Всесвіт». К. Юнг Під час зустрічей ми з вами робимо спроби заглянути у власний Всесвіт та виконувати найважчу та найважливішу роботу – працювати над собою, пізнавати себе та істину в собі.

Номер слайду 3

Вправа «ПЕРЕТВОРЕННЯ»В пошуках істини ми часто звертаємося до казок, притч, легенд. А вони сповнені метафор. Сьогодні пропоную вам розповісти про себе з використанням метафори. Мета вправи: створити умови для ефективної роботи, навчити прислухатися до себе, бути чуйним до себе й інших, презентувати себе за допомогою метафоричних образів. Хід вправи: Пропоную вам продовжити речення: «Якби я була (був) погодним явищем, то це був би …» (Учасники по черзі продовжують речення)Нехай девізом нашої зустрічі стануть слова «Нехай проблеми та негоди не роблять нам в душі погоди.»

Номер слайду 4

Вправа «ТЕРЕЗИ»Які асоціації у вас викликає слово «стрес»? Чи були у вашому житті стресові ситуації? Що викликало стрес? Стрес, це гарно чи погано?«-» проблеми, негаразди, нестабільність, хвороби, невдачі, страхи, зриви, відчуття небезпеки, тривога, переживання, напруження.«+» інформація, знання , практичні вміння, розуміння суті явища, випробування своїх сил.

Номер слайду 5

Що таке стрес?Життя сповнене стресових змін. Деякі стресові переживання можуть бути добрими, наприклад, народження дитини чи нова робота. Деякі можуть бути тяжкими, наприклад, фінансові труднощі. Дуже тяжкі стреси, пов’язані зі стихійними лихами. Особливо стоять стреси, пов’язані з військовими подіями.

Номер слайду 6

Види стресу:

Номер слайду 7

Які ознаки стресу?Фізичні: Емоційні: Поведінкові:

Номер слайду 8

Ознаки стресу

Номер слайду 9

Триєдина модель головного мозку. Модель Поля Мак. Ліна

Номер слайду 10

Як працює мозок і наш організм під час стресу?Перша – соматична нервова система - відповідає за рух нашого тіла, м’язи обличчя, шкіру, язик, гортань і швидку мобілізаію сил під час загрозливих ситуацій. Функція – зв’язок із зовнішнім середовищем. Друга – вегетативна система – регулює діяльність внутрішніх органів, залоз, судин. Підтримує сталість внутрішнього середовища організму. Вона автономна – не перебуває під контролем свідомості. Поділяється на симпатичну ( яка сприяє тому, що називається реакції «БИЙ- ТІКАЙ-ЗАМРИ»(реакції, які неможливо змінити) та парасимпатичну(що забезпечує безпербійне функціонування внутрішніх органів: серцебиття, дихання, розширення зінниць, сльози)Третя система реагування на стрес – нейроендокринна(гормональна)Регуляція відбувається за допомогою двох механізмів: саморегуляції та зовнішньої регуляції. Відповідає зп гормони стресу – кортизол, адреналін та ендерфін. Мозок працює в режимі виживання зі зниженою функцією обробки інформаціїВиживання тіла – біологічно закладені реакції

Номер слайду 11

Супротив стресу

Номер слайду 12

Травматичний стрес. Травма. Подія чи низка подій виняткової загрози або катастрофічного масштабу. Життєва подія або ситуація, яка впливає на значущі строни існування людини. Парадокс: скільки у людини травм, стільки і ресурсів, за допомогою яких вона долає травму. Механізм подолання травми в самій людині.

Номер слайду 13

Мозок в режимі виживання. Гіперзбудження: БОРОТЬБА/ВТЕЧА(реакція СНС)Перенасичення адреналіном, ендорфіном. М’язове напруження. Надмірна настроженість, захоплення, збудження. Нав’язливі спогади, флешбеки. МЕТАФОРА – усе в одному пакеті)Гіпозбудження: ЗАВМИРАННЯ(реакція ПСН)Розщеплення досвіду травми. ДисоціаціїАмнезія. Недостатня активність. Заціплення. Поділ сприйняття(розповідає як про погоду, без емоцій, дистанційно)МЕТАФОРА – порціями по різних пакетиках. При гіперзбудженні, коли трапляються флешбеки – навчити розуміти: «Це буває, та зараз я в безпеці»При гіпозбудження можуть раптом виникати емоції, які не пасують до ситуації зараз, навіть без тригерів.

Номер слайду 14

Профілактика стресового стану. Ваші пропозиції?

Номер слайду 15

Профілактика стресового стану. Режим харчування. Рухова активність. Якісний відпочинок. Усвідомлення та відстоювання власних потреб та прав. Взаємовідносини з найближчим оточенням. Участь у цікавій, вдячній роботіЗнаходити задоволення в простій діяльності(спостерігати захід сонця, як квітнуть квіти, тече вода, грати з дітьми, готувати їжу)Почуття гумору. Налаштування на позитив(музика, читання, комедійні фільми, афермації)Ритуали

Номер слайду 16

Вправа «Гора з плеч»Мета: вчитися фізичній релаксації . Хід вправи: Встати. Широко розставити ноги, підняти плечі, відвести їх назад, злегка напружуючи і зводячи в лопатках. Тримати плечі напруженими 5-10 секунд. Після цього різко опустити плечі, «скинувши» гору з плечей. Повторити вправу 5-6 разів

Номер слайду 17

Вправа «Захисна парасолька»Необхідні матеріали:● аркуші А4 або альбом для малювання;● олівці або фарби (окрім акварелі);● фломастери▶ 1 етап. Зверху або в центрі аркуша зобразіть парасольку таку, яка могла б захистити від будь-якихзовнішніх невзгод. Розфарбуйте її так, як їй найбільш подобається.▶ 2 етап. Зобразіть фігурку хлопчика або дівчинки під парасолькою так, аби фігурка відчувала себемаксимально захищеною від впливу навколишнього світу.▶ 3 етап. Промалюйте кордони захисту парасольки, тобто виділіть той простір, який буде закриватисобою від зовнішніх негараздів.▶ 4 етап. Уявіть, що крім того, що парасолька захищає, вона ще й має чарівну особливість: коливідкривається, з нею висипаються різні-різні радості і задоволення, які роблять людину під парасолеюрадіснішою і щасливішою. Намалюйте в захисному просторі парасольки всі радості, які спадають надумку.▶ 5 етап. Важливо по завершенню техніки проговорити, що ось ці радощі і є тими маленькими рятівними речами, які безпосередньо допомагають позбутися від суму, страху і поганого настрою. Варто просто в такі моменти підійти до своєї парасольки і скористатись однією із зазначених нею підказок

Номер слайду 18

Дякую за увагу!Бажаю усім душевного спокою і стійкості. З вірою у Перемогу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кияницька Аліна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
19 грудня 2022
Переглядів
1961
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку