Стилістично нейтральна лексика. Емоційно й експресивно забарвлені засоби , що надають мовленню певного стильового відтінку ( ласкаве, іронічне , урочисте)

Про матеріал
Мета: повторити поняття про стилістично нейтральну лексику та емоційно й експресивно забарвлені засоби, що надають мовленню стильового відтінку; удосконалювати вміння стилістично доцільно вживати лексичні засоби мови; виховувати у школярів повагу до краси та багатства рідної мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Стилістично нейтральна лексика. Емоційно й експресивно забарвлені засоби , що надають мовленню певного стильового відтінку ( ласкаве, іронічне , урочисте)

Номер слайду 2

Мово рідна ! Ти як море , безконечна, могутня , глибинна. Котиш і котиш хвилі своїх лексиконів, а їм немає кінця – краю. С.Плачинда

Номер слайду 3

Стилістично нейтральна Емоційно та Експресивно забарвлена Л Е К С И К А Назви предметів : олівець, лампа Назви людей за Статтю та родинними стосунками : мати, брат

Номер слайду 4

Назви явищ природи : дощ , буря Назви тварин, птахів : єнот , страус Назви предметів побуту : праска, люстерко Назви частин тіла : голова, очі

Номер слайду 5

Назви ознак предметів : сильний , рожевий Назви дій, станів та їх ознак : бігти , зимно, швидко Назви чисел, числових понять : шість, сто, декілька

Номер слайду 6

Емоційно та Експресивно забарвлена Л Е К С И К А Назви почуттів : горе, журба, радість Назви позитивної чи негативної оцінки явищ і предметів дійсності : добрий , милий

Номер слайду 7

Поетичні вислови : рута – м’ята , ясночолий, ненька Слова в переносному значенні : строчити (писати) Слова із суфіксами пестливості , здрібнілості, згрубілості, іронії : хатка, дівчисько

Номер слайду 8

Лайливі слова : дурень, зараза, блазень

Номер слайду 9

Дослідження – аналіз Мамусенько, голубонько Ти ж моя єдина! Я до тебе все тулюся, Мов мала дитина. Ти ж мене усе голубиш , Сонечком взиваєш. Все для мене , а про себе Завжди забуваєш.

Номер слайду 10

Поясни !

Номер слайду 11

Творче конструювання * Від слова дід за допомогою суфіксів –ок, -очок, ун(ь), -ус(ь), - усеньк(а), -ул(я), -уленьк(а), -уг, -уган, -иськ(о) утворити іменники. 4 новоутворених іменники( з різними відтінками значення) ввести в речення.

Номер слайду 12

Домашнє завдання С.111 – 112 Вправа 157 або навести 3 уривки (худ., розм. , публіц . стилів) . Підкреслити емоційно – експресивну лексику (вказати відтінки значення)

ppt
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1619
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку