11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при прямій мові

Про матеріал

сформувати на уроці поняття про діалог, розділові знаки при діалозі, відпрацювати навички перетворення складних речень на речення із прямою мовою, формувати вміння перетворювати текст у діалог;

розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння вести діалог, удосконалювати вміння порівнювати і виділяти головне;

виховувати активну життєву позицію, засобами уроку виховувати в учнях впевненість у своїх силах.

Перегляд файлу

Урок української мови для 5 класу

Тема: Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при в реченнях з прямою мовою

Мета: сформувати на уроці поняття про діалог, розділові знаки при діалозі, відпрацювати навички  перетворення складних речень на речення із прямою мовою, формувати вміння перетворювати текст у діалог;

розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння вести діалог, удосконалювати вміння порівнювати  і виділяти головне;

виховувати активну життєву позицію, засобами уроку виховувати в учнях впевненість у своїх силах.

Тип уроку: комбінований

Обладнання та матеріали: підручник, роздатковий матеріал, запис мультфільмів «Капітошка» та «Повертайся, Капітошко!»

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

Робота з текстом

  • Скоро лапки мої стануть кулаками, наточу, як ножі, ікла гостряками, щоб усі тремтіли, щоб дихнуть не сміли! – загарчав Вовк.
  • Я «хі-хі-хі», я «ха-ха-ха»! Зі мною друзям втіха, я так буває розсміюсь, що лусну сам од сміху! – співав Капітошка.
  • Не скажу «добрий день», «дякую», «будь ласка»! Краще шерсть на хребті настовбурчу страшно! Щоб мене боялись, щоб не насміхались! – продовжував звір.
  • Я «хі-хі-хі», я «буль-буль-буль»,   в долоньки плесну трішки – і вже танцюють по землі мої босенькі ніжки! – сміявся синок хмаринки.
  • Стукають, шумлять, ще й воду ллють! Спокою вовку не дають, злому звіру! Сміятись з мене, ось я тебе! – обурився Вовк. – Чекай,  а ти хто такий?

Пролунала відповідь:

  • Я – Капітошка!
  • Не знаю, не їв! Ось зараз подивимось. Кролик-братик, семеро козенят, та ні, він же один. Колобок? Схожий, але не він. Курочка Ряба, а де ж Капітошка? – перегортав сторінки книги сердитий лісовий мешканець.
  • А ось де я!
  • Зараз заллю тебе водою! – рішуче мовив Вовк.
  • І ти пірнай зі мною! – зрадів Капітошка.
  • Чекай, куди ти зник? Куди ти заховався? – розгублено запитав хижак.
  • А я ось тут, а я і не зникався! – долинало із казана.
  • Де ти? Нема! – вигукнув Вовк.
  • Ку-ку! Давай ще гратися? – радісно заговорив Капітошка.
  • Угу!

Друзі почали весело наспівувати разом:

  • Капітошка я малий, мені всі друзі, я такий! І пісенька моя дзвінка, як голос у струмка! –Так весело з тобою, Капітошко! – із захватом говорив Вовк.

Раптом Капітошка зупинився і сказав:

  • Ой, мені на хмарку вже пора! Бувай, до зустрічі, прощай!
  • Чекай, чекай же, не зникай, Капітошко! – просив добрий Вовчик.

Завдання до тексту

1. Яка тема тексту? Яка його мета?

2. Чи використані в тексті речення з прямою мовою, складні речення? Свою думку доведіть.

3. Чи достатньо ваших знань, щоб пояснити розділові знаки у тексті?

Робота із підручником

Розкрийте ваш підручник на сторінці 78, ознайомтесь із теоретичним матеріалом.

Визначення завдань уроку

1. Над якою темою сьогодні працюватимемо?

2. Що маємо сьогодні навчитись?

3. Які знання нам потрібно поглибити?

4. Які навички формуватимемо?

Отже, завдання на урок:

  • сформувати на поняття про діалог, розділові знаки при діалозі,
  • відпрацювати навички  перетворення складних речень на речення із прямою мовою,
  • формувати вміння перетворювати текст у діалог;
  • розвивати навички усного та писемного мовлення, вміння вести діалог,
  • удосконалювати вміння порівнювати  і виділяти головне;

IV. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

Виконання вправи 166 на ст..79. Опираючись на теоретичний матеріал доведіть,  що текст є діалогом. Визначте його будову. Вкажіть на репліки та слова автора.

Руханка

Робота з текстом

1.1.Повернемося до мультфільму. Випишіть одну репліку із словами автора після репліки і одну із словами автора перед реплікою. Поясніть розділові знаки.

1.2. Одну репліку із тексту запишіть як пряму мову.

Перетворіть пісеньку із мультфільму «Повертайся, Капітошко!» у діалог.

 

Як на серці печаль,

Ти сумуєш трошки.

Що робить, а заграй

На губній гармошці.

Капітошко, Капітошко!

Прилітай! Прилітай!

На смішній губній гармошці

Ти заграй, ти заграй!

 

Так і знай, так і знай,

Що печаль минеться,

Відшукає друг тебе -

Сонце посміхнеться

Капітошко, Капітошко!

Прилітай! прилітай!

На смішній губній гармошці

Ти заграй, ти заграй!

 

Дощику, мій братику,

Хмарку дай малу.

А у тебе, райдуго,

Радості візьму.

День, веселий дядечко

В золотім брилі,

Щиро посміхається

І тобі й мені.

Щиро посміхається

І тобі й мені.

 

Дощику, мій братику,

Хмарку дай малу.

А у тебе, райдуго,

Радості візьму.

Парасольки, зонтики

Закривати час

Зразу після дощика

Я прийду до вас,

Зразу після дощика

Я прийду до вас...

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Створення діаграми Венна

 

VI. ОГОЛОШЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ, ІНСТРУКТАЖ ДО ЙОГО ВИКОНАННЯ

Записати діалог із свого улюбленого мультфільму, дотримуючись правил вживання розділових знаків.

VII. ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Куничник Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
1909
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку