Олімпіадні завдання для учнів 5 класу /шкільний етап/, розраховані для учнів, які мають високий та достатній рівень навченості. Творча робота та тестові завдання дають змогу перевірити вміння, знання та навички з предмету.
Українська мова
1.Записати речення, з яких треба скласти, переставляючи їх місцями, текст „Жайворонок“:
Тоді пташка падала тихо вниз й натягала другу струну. Це було прекрасно. Струна тремтіла й гучала. Сіра маленька пташка низько висіла над полем. Єднала небо з землею і грала на струнах симфонію поля. Тріпала крильцями часто й тягнула вгору невидиму струну.
У першому реченні підкреслити всі члени речення.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Балів ______________ Балів 10
2.Запиши прислів’я, підставивши замість цифр порядкові букви з алфавіту, а замість знака питання потрібне слово з довідки
6, 7, 21, 7, 3, 19 17, 12, 27, 18, 7 15, 19, 21, 12, 18,18, 33,17 1 16, 32, 6, 11, 18, 1 - ?
Довідка: товариші, приятелі, друзі, панібрати.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Балів _____ Балів 5
3.Запиши слова, вставляючи пропущені літери.
Бе…козирка, чита…ш, рак…та, ро…клад, пр….красно, пр….крашати, пр….краси, пр….бій, пр….морський, хвал…ти, ч…тати.
Балів ______ Балів 3
4. Скласти і записати із слів прислів’я.
а) Хліба, а, слово, на, бережи, обід, на, відповідь.
_____________________________________________________________________________________
б) Не, горобець, випустиш, слово, спіймаєш, не.
_____________________________________________________________________________________
Балів ______ Балів 3
6. Слова записати в колонку за алфавітом: гончар, відомий, вечір, вечорниці, годинник, вигляд, горобина, відносини, городній, відгомін.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Балів ______ Балів 5
Українська література
1.Дайте визначення, що таке казка.
Казка – це____________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Балів ______ Балів 5
1. Що таке «Зоряний Віз»?
А Візок, прикрашений зірками;
Б назва міста;
В небесне сузір’я;
Г зоряний пил.
2. Чому, за легендою, озеро назвали Синевірським («Як виникли Карпати»)?
А Щоб уславити воїна Синевіра;
Б бо воно було синє-синє;
В бо воно мало синій вир;
Г сподобалась назва.
3.Чию таємницю дізнався хлопець («Про правду і кривду»)?
А Чортів;
Б дядька;
В померлого батька;
Г пана.
4. Чому пес вирішив, що людина — найсильніша від усіх тварин? («Чому пес живе коло людини?»)
А Її боявся навіть лев;
Б в неї була рушниця;
В вона годувала інших тварин;
Г вона мала найгучніший голос.
5.«Неопалима купина» — це:
А фортеця, що встояла під час пожежі; .
Б річ, яку не можна спалити;
В речовина, яка може спалахнути сама по собі;
Г ясенове листя з блідо-рожевим суцвіттям на верхівці.
6. Що отримав дядько від чортів? («Про правду і кривду»)
А Таємницю нових задумів;
Б місце на найвищій гілці;
В доброго прочухана, щоб більше не підслуховував;
Г можливість допомогти їм у лихих справах.
7. Мара була богинею («Берегиня»):
А ранкового марева;
Б плодючості та врожаю;
В добра, радості та щастя;
Г темної ночі, хвороб та смерті.
8. Звідки береться перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?
А Виникає всередині мушлі;
Б формується як частина коралового рифу;
В виникає в морській піні;
Г з’являється на кістках деяких риб.
9. Що почули небіж із дядьком від усіх, кого запитали? («Про правду і кривду»)
А Лучче жити правдою;
Блучче жити кривдою;
Влучче жити по совісті; .
Глучче жити своїм розумом.
Балів ______ Балів 10
Всього балів _________