6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Прямі і непрямі кути.

Про матеріал
Ознайомити учнів з поняттям «прямий кут», сформувати практичні навички визначення прямого кута за допомогою косинця і без нього, вдосконалювати обчислювальні навички, формувати навички аналізу задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву; виховувати спостережливість, допитливість, культуру оформлення письмових робіт.
Перегляд файлу

Прямі і непрямі кути. Додавання і віднімання двоцифрових чисел.

Розробка уроку з математики (2-ий клас) за підручником Г. Лишенко та відповідна презентація.

Мета. Ознайомити учнів з поняттям «прямий кут», сформувати практичні навички визначення прямого кута за допомогою косинця і без нього, вдосконалювати обчислювальні навички, формувати навички аналізу задачі; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, просторову уяву; виховувати спостережливість, допитливість, культуру оформлення письмових робіт.

Обладнання: роздатковий матеріал, сюжетні та предметні малюнки із зображенням Їжачка, Олівця, Точки, Косинця.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

Один, два, три, чотири, п’ять 

Прошу всіх рівненько встать.

Всі гарний настрій маємо?

(діти показують картками)

Тож урок ми починаємо.

Сьогодні ми будемо діяти…

  • Активно!
  • Думати…
  • Оперативно!
  • Сперечатися…
  • Доказово!
  • Для всіх…
  • Чому маю сумувати? Що мені робити? – тривожилась
  • Обов’язково!
  1. Актуалізація опорних знань.

На великих сторінках зошита з’явилась маленька крихітна Точка. Вона тихо зітхала, опустивши голівку, не розуміючи, що сталося.

-Точка. Яка з мене користь, якщо я така маленька і безпомічна, – задумалась маленька. Та раптом вона почула голос незнайомця.

-Хто я? Як я тут з’явилася?

– Не плач, Точко. Без тебе нам не обійтись у великій країні.

-А хто ти?

-Олівчик я тоненький,

Швидкий, вправний, моторненький,

Будь – яку лінію я намалюю,

Все , що  треба, заштрихую.

-А що це за країна, Олівчику? Чого там навчають? Хто там проживає?

-Зараз ми дізнаємося. Нам лише потрібно пройти схемою – доріжкою, що веде до цієї країни.

Робота в групах.

Запис каліграфічної хвилинки – відповіді прикладів.

Ви записали відповіді прикладів. А тепер дістаньте ключик.

Ключик до країни.

37-Г        74-М       60-Т       40 – Е      9- О      16-Р      7-Я       19-І

37

40

9

74

40

60

16

19

7

г

е

о

м

е

т

р

і

я

 Я здогадалася.

Я  – маленька Точка.

Науки Геометрії дочка.

З мене починаються всі лінії, малюнки,

Різні фігури та візерунки.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці  ми пригадаємо жителів країни –  геометричні фігури, познайомимося з моїми братом – Косинчиком, навчимося креслити прямі кути.

А ось і представники нашої родини. Називаються вони кутами. А як ти гадаєш, Точко, як вони утворилися? Уважно придивись!

Мозкова атака. (відповіді дітей)

Так, молодець! Вони утворилися за допомогою двох променів, які мають спільну Точку.

Нагадай мені, Точко, що таке промінь? (відповіді дітей)

Запам’ятай! Фігура, яка утворена двома променями називається кутом.

-Але ж їх так багато. Вони такі різні. Як же мені їх розрізнити.

-А ось тут прийде на допомогу мій брат Косинець. Познайомся.

-Привіт. Я – Косинчик. Я – спеціальна лінійка з  прямим кутом. Тобі треба лише запам’ятати, як я виглядаю.

Дам тобі підказку: знайти прямий кут можна за допомогою клітинок в зошиті. Адже будь – який кут клітинки є прямим.

Дивись:

Робота в зошиті.

Візьми паперовий круг на парті. Згорни його так, як на малюнку

Сонечка – це яскраво забарвлені комахи, що живуть групами на рослинах, вражених попелицями, які складають основу їхнього харчування. Тільки в центрі Європи живе близько 80 видів сонечок.

Існує безліч видів сонечок. Більша частина з них забарвлена у яскраві кольори. Сонечка харчуються попелицями, і цим заслужили симпатію у землеробів. У сонечок мало ворогів, тому що вони досить неприємні на смак.

Личинка сонечка, перед тим ,як досягти зрілості, з’їдає біля 90 дорослих комах та 3 000 личинок.

У Середній Азії живе мініатюрне сонечко – невеликий чорний жук, довжина якого сягає всього півтора міліметра.

Порівняй одержаний кут із кутом сусіда за партою. Який утворився кут?

  • Кут, менший від прямого, називається гострим. Порівняй!
  • Кут, більший від прямого, називається тупим. Придивись!

Фізкультхвилинка

По стінах кабінету розвішені картки з зображенням геометричних фігур. Учитель називає фігуру та вказує на колір, а діти знаходять її поглядом при цьому виконуючи рухи: трикутник – стрибок, квадрат  – хлопок, коло – біг, прямокутник – сміх.

4. Узагальнення та систематизація вивченого.

А тепер спробуй визначити, де який кут. Спочатку можна зробити «на око», а потім – перевірити за допомогою косинця.  Червоним кольором наведи прямі кути, зеленим – гострі, синім – тупі.

Робота в парах. Спробуй визначити, де який кут. Червоним кольором наведи прямі кути, зеленим – гострі, а синім – тупі.

Поглянь навколо і знайди прямі кути. (Відповіді дітей)

Ви знаєте, є таке звірятко, яке на спинці носить кути. Живе воно у лісі. Хто це? Молодці! Це їжачок. Погляньте на його спинку.

Домалюй за допомогою кутів їжачка.

Відкрию страшну таємницю: їжакам не потрібні запаси їжі, тому що взимку їжаки… сплять. Сплять солодким сном з листопада по квітень, як ведмеді, борсуки, жаби й змії. А в сні витрачають потихеньку підшкірний жир, накопичений аж ніяк не на яблуках. Адже їжак тварина комахоїдна. Рослинну їжу – варену картоплю, рис, груші, сливи, горіхи, насіннячко й ті ж горезвісні яблука – їдять тільки ті їжаки, які утримуються в неволі. У природному середовищі перебування раціон їжаків становлять жуки, черв’яки й равлики. Іноді їжак може урізноманітити своє меню жабами, ящірками, пташиними яйцями, мишенятами…

Він не просто так до нас завітав. Просить допомогти відновити ліс. Ось послухайте! (на основі  завдання підручника ст 34-35 )

Робота над задачею.

На великій галявині посадили 48 саджанців. З них – 10 берізок, 15 дубків, а решта – сосни. Скільки посадили саджанців сосни?

  • Запис короткої умови
  • Пояснення чисел задачі
  • Чи можемо зразу дати відповідь на запитання?
  • Про що треба дізнатись спочатку?
  • Яку дію виконаєте?
  • Тепер ми можемо відповісти на запитання до задачі?
  • Яку дію треба виконати?

(запис розв’язку задачі)

  • Тепер відновимо ліс за допомогою кутів.

Робота в парах.

Підбиття підсумків.

Геометрія!  Диво – наука!

Тут потрібні і розум, і руки.

А ще наші творчі натури,

Щоб складати цікаві фігури.

Гра «Продовж речення»

  • На уроці я навчився…
  • Мені сподобалося…
  • Хотів би ще попрацювати над…
  • Ми згадали такі геометричні фігури…
  • Дізналися про…

А як ви оцінюєте свою роботу на уроці?

  • Якщо гарно працювали на уроці – поаплодуйте собі.
  • Якщо трішки лінувалися – пообіцяйте працювати краще.

 

docx
Додано
20 лютого
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку