Урок "Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд" (2 клас)

Про матеріал
Урок розроблено за технологією модульно-розвивальної системи. Матеріал уроку допоможе вчителям, які працюють з другокласними, легко і послідовно пояснити "Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд", показати учням, як можна застосувати отримані знання в життєвій ситуації.
Перегляд файлу

Урок розроблено за технологією модульно-розвивальної системи

 

 Тема уроку:

Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд

Мета уроку:

  • знайти раціональний спосіб додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд, щоб надати можливість учням швидко, легко та правильно рахувати, а також надати можливість використовувати цей спосіб при додаванні та відніманні багатоцифрових чисел у подальшому навчанні та в життєвих ситуаціях;
  • розвивати вміння самостійно працювати та здобувати нові знання;
  • виробляти в собі впевненість у власних силах

 

Обладнання: картки, відео руханки

Хід уроку

I. Установочно-мотиваційний етап

1. Евристична бесіда

- Як ви розумієте вислів: «Математика - гімнастика розуму»?

(або: - Для чого ми вивчаємо математику?)

2. Актуалізація знань учнів

- Які числа називають двоцифровими?

- Назвіть розряди двоцифрових чисел.

- Представте числа у вигляді суми розрядних доданків: 52, 64, 78.

- Переставний закон додавання:

80 + 6 + 10                      40 + 2 + 6 + 30

12 – 2                               22 – 2

14 + 4                               44 + 1

3. Створення проблемної ситуації

72 + 21                       74 – 33

II. Змістовно-пошуковий етап

1.  Пошук раціонального способу розв’язання поставленої мети

(пробні кроки - самостійно)

- Якщо не зможуть, тоді

- Які числа додаємо: одноцифрові чи двоцифрові?

- Що ми знаємо про двоцифрові числа?

                       72 + 21

- Що позначають стрілочки? (1-й етап алгоритму)

   72   +   21

  ⁄ \      ⁄\

70  2    20  1   (застосування переставного закону додавання – 2-й етап алгоритму)

2. Закріплення етапів алгоритму

III. Контрольно-смисловий етап

Пальчикова гімнастика

1. Первинне осмислення отриманого досвіду. Відпрацювання серії прикладів з використання алгоритму.

35 + 41

55 = 13

33 = 33

64 - 23

57 - 43

99 - 27

2. Тестування

2.1. Підкресли правильну відповідь:

14 + 25               29, 34, 39

18 + 41               59, 49, 60

78 – 15                63, 68, 73

2.2. Заповни пропуски:

   46  +   23                                           77   –   24                        

  ⁄ \      ⁄\                              ⁄ \       ⁄\

40  6    20  3                                     70   7      20 4

   \   ⁄                           

      60                         

 

 

  1.        Підкресли правильне розв’язання задачі:

      У класі 17 дівчаток і 12 хлопчиків. Скільки всього дітей в класі?

17 + 12 = 27 (д.)        12 + 17 = 29 (д.)               17 – 12 = 5 (д.)

Самооцінка. Розфарбуй

Все зрозумів/ла  - зелений

Потребую допомоги – жовтий

Нічого не зрозумів/ла - червоний

Руханка                                          

IV. Адаптивно-перетворюючий етап

 (застосування знань в нестандартних ситуаціях)

Об’єднання в групи. Робота консультантів.

Гімнастика для очей

1. Учень додав два послідовних числа. Більше з них 24. Знайти суму цих чисел.

2.Учень додав два послідовних числа. Менше з них 34. Знайти суму цих чисел.

3. Знайди 54 – а, якщо а = 23, 12, 13.

4. Дівчатка стоять спиною одна до одної. Відстань між ними 20 кроків. Яка відстань стане між ними, якщо кожна з них зробе по 14 кроків?

V. Системно-узагальнюючий етап

Перегляньте підручник за 3 клас.

Спробуйте розв’язати приклади: 124 + 342; 567 – 234

 

VI. Контрольно-рефлексивний етап

На цьому етапі відбувається самооцінка та проводиться письмова робота

Картинки по запросу "смайлики для рефлексии на уроке картинки"Обери смайлик, який підтверджує, як тобою зрозуміло матеріал уроку
 

doc
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
1400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку