Урок розроблено за технологією модульно-розвивальної системи
Тема уроку:
Додавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через розряд
Мета уроку:
Обладнання: картки, відео руханки
Хід уроку
I. Установочно-мотиваційний етап
1. Евристична бесіда
- Як ви розумієте вислів: «Математика - гімнастика розуму»?
(або: - Для чого ми вивчаємо математику?)
2. Актуалізація знань учнів
- Які числа називають двоцифровими?
- Назвіть розряди двоцифрових чисел.
- Представте числа у вигляді суми розрядних доданків: 52, 64, 78.
- Переставний закон додавання:
80 + 6 + 10 40 + 2 + 6 + 30
12 – 2 22 – 2
14 + 4 44 + 1
3. Створення проблемної ситуації
72 + 21 74 – 33
II. Змістовно-пошуковий етап
1. Пошук раціонального способу розв’язання поставленої мети
(пробні кроки - самостійно)
- Якщо не зможуть, тоді
- Які числа додаємо: одноцифрові чи двоцифрові?
- Що ми знаємо про двоцифрові числа?
72 + 21
- Що позначають стрілочки? (1-й етап алгоритму)
72 + 21
⁄ \ ⁄\
70 2 20 1 (застосування переставного закону додавання – 2-й етап алгоритму)
2. Закріплення етапів алгоритму
III. Контрольно-смисловий етап
Пальчикова гімнастика
1. Первинне осмислення отриманого досвіду. Відпрацювання серії прикладів з використання алгоритму.
35 + 41 |
55 = 13 |
33 = 33 |
64 - 23 |
57 - 43 |
99 - 27 |
2. Тестування
2.1. Підкресли правильну відповідь:
14 + 25 29, 34, 39
18 + 41 59, 49, 60
78 – 15 63, 68, 73
2.2. Заповни пропуски:
46 + 23 77 – 24
⁄ \ ⁄\ ⁄ \ ⁄\
40 6 20 3 70 7 20 4
\ ⁄
60
У класі 17 дівчаток і 12 хлопчиків. Скільки всього дітей в класі?
17 + 12 = 27 (д.) 12 + 17 = 29 (д.) 17 – 12 = 5 (д.)
Самооцінка. Розфарбуй
Все зрозумів/ла - зелений
Потребую допомоги – жовтий
Нічого не зрозумів/ла - червоний
Руханка
IV. Адаптивно-перетворюючий етап
(застосування знань в нестандартних ситуаціях)
Об’єднання в групи. Робота консультантів.
Гімнастика для очей
1. Учень додав два послідовних числа. Більше з них 24. Знайти суму цих чисел.
2.Учень додав два послідовних числа. Менше з них 34. Знайти суму цих чисел.
3. Знайди 54 – а, якщо а = 23, 12, 13.
4. Дівчатка стоять спиною одна до одної. Відстань між ними 20 кроків. Яка відстань стане між ними, якщо кожна з них зробе по 14 кроків?
V. Системно-узагальнюючий етап
Перегляньте підручник за 3 клас.
Спробуйте розв’язати приклади: 124 + 342; 567 – 234
VI. Контрольно-рефлексивний етап
На цьому етапі відбувається самооцінка та проводиться письмова робота
Обери смайлик, який підтверджує, як тобою зрозуміло матеріал уроку