Тема: Прямокутна система координат.
Цілі уроку:
Мета дидактична: повторення алгоритму побудови точок на координатній площині, знаходження точок за координатами; узагальнення і систематизація знань, умінь; відпрацювання навиків розв’язування задач на побудову точок на координатній площині;
Мета виховна: виховувати взаємоповагу, здорове суперництво, акуратність в записах, працьовитість, інтерес до математичних знань, виховувати уміння вислухати інших, виховувати активність, акуратність, дисциплінованість, самокритичність, самостійність (самостійно працювати з|із| |посібндидактичними завданнями)
Корекційно-розвиваюча мета: формувати самостійність у практичній діяльності при набуванні графічних навичок; розвивати пізнавальну діяльність, мовний розвиток (називати приклади, пояснювати хід практичних дій), сенсоматорний розвиток (виконувати всі дії, необхідні в досягненні результату); розвивати зорово-слухову| пам'ять, увагу, логічне мислення (уміння лаконічно висловлювати свою математичну думку), розвивати уміння орієнтуватися в нестандартних ситуаціях, кмітливість, навички творчої роботи, комунікативні і соціальні компетенції; розвивати навички раціонального використовування часу.
Тип уроку: систематизація і узагальнення знань, умінь учнів.
Обладнання: комп'ютер, картки, презентація.
Методи, форми і прийоми:
- використання ключових|джерельних| слів;
- мозковий штурм;
- рефлексія
Очікувані|сподівані| результати: учні використовують засвоєні математичні поняття, терміни під час побудови малюнків, розвиток умінь і навичок знаходити|находити| проміжні (складені|складові|) етапи побудові точок, розвиток навичок знаходження|находити| точок за їх координатами|вирішенні| і уміння аналізувати вивчений матеріал.
Хід уроку.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ ДО УРОКУ.
Привітання з учнями. Оголошення теми, мети, форми проведення уроку.
- Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомогою можна створювати красиве.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Фронтальне опитування учнів (відповідають усно): (слайд 3)
Дано точки: А (-4; 6); В(-3;-4); С(3;-8); D (0;6);
Е (-6; 0); K(5;0); N(3;-1); М(0;-7).
1.Назвіть абсциси точок А, С, Е, N.
2.Назвіть ординати точок. В, D, К, М.
3.Назвіть абсциси точок, які лежать на осі ординат.
4.Назвіть ординати точок, які лежать на осі абсцис.
5.У яких чвертях лежать точки А, С, В, N?
6. Ординати яких точок недодатні?
ІІІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК.
Перше завдання учням:побудувати координати точок
-
(-9;9), (-4;4), (-3;4), (-1;5), (2;3), (9;2),
(9;0), (2;2), (1;0), (-1;1), (-3;3),
(-2,5;4), (-3;9),(-4;10),
Нога1: (1;0), (1;6), (-1;7), (-1;6),
Нога2: (-1;1), (-2;6), (-4;7), (-4;6).
Око: (-3,5;10,5)
Інформаційний блок:
-
ЛЕЛЕКА - символ любові до батька-матері, котрі благословили тебе на світ, а тому це - й символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі, Батьківщини. Щасливий той двір, де є гніздо лелеки, бо він - птаха священна, за розорення його гнізда - кара вогнем. А ще лелека приносить до оселі немовлят.І щасливе те село, яке має хоча б одне лелече гніздо – його обходитимуть стороною чорні хмари та злі буреломи. Святий обов'язок лелеки - знищувати різних гадів, себто гадюк, жаб.
-
Поселяється білий лелека у відкритому ландшафтi з придатними кормовими угіддями — луками, болотами, пасовищами. Полюбляє зволожені ділянки з невисокою трав'яною рослинністю, на яких є групи старих розлогих дерев, особливо якщо луки періодично затоплюються, а трава регулярно викошується.Також лелеки охоче селяться в населених пунктах. Трапляються навіть у великих містах. Але знаходять гнізда лелек i далеко від людського житла — в заплавах рік, на узліссях, вздовж доріг. Серед болота можна іноді побачити гніздо навіть на невисокому пеньку.
-
Лелеки — розумні і передбачливі птахи. Є безліч легенд і казок про цього птаха. Наприклад, відомою є легенда про походження лелеки з людини. Бог перетворив людину на цього птаха за непослух, коли та зазирнула без його дозволу у мішок із різними зміями. От змії звідти і повилазили. Отож болотяний птах і має тепер визбирувати це гаддя.
Друге завдання учням:побудувати координати
-
(-8;0), (-7;3), (-2;5),(0;7),(1,4;8),
(1;7), (2;6),(3;5), (1;4), (0;3),
(0;0), (1;-2), (0;-2), (-1;3), (-4;-1),
(-3;-1), (-2;-2), (-7;-2), (-9;0),
(-11,5;3), (-10;10), (-8;6),
Око (1;6)
Інформаційний блок:
-
Білка звичайна – найбільш розповсюджений гризун нашої місцевості. Вона населяє тайгу і широколистяні ліси, місцями зустрічається у лісостепу. Дивовижно, що при своєму невеликому розмірі вона стрибає у довжину на 3-4 м, а у разі необхідності і на 10-15 м, при цьому хвіст слугує їй своєрідним рулем і парашутом.
-
Білка – тварина денна, вдень вона веде активний спосіб життя, а вночі відсипається у гнізді. Основу їх харчування складають жолуді і горіхи, а також насіння хвойних дерев: ялини, кедра, піхти. Влітку і восени важливим додатковим харчем є ягоди та гриби.
-
Тримати ручну білку вдома – велике задоволення. Час, проведений з цією симпатичною і товариською істотою, одне задоволення. Однак не забувайте при цьому, що по-справжньому ручною білка стає тільки, якщо вона вигодувана людиною з раннього дитинства.
Третє завдання учням:побудувати координати точок
-
(5;1),(8,5;2,5),(6,5;3),(7;5),(6;4),
(6;5),(5;4),(3;3),(-2;3),(-4;2),(-4;6),
(-6;10),(-8;10),(-9.8;8),(-10;5),(-9;3)
(-7;4),(-5;0),(-4;0),(-4;-1),(0;-1),(0;0),(5;0),(5;1),
(7;1),(7;0). Око (5,5;3)
послідовно їх з’єднати та отримати малюнок
Інформаційний блок:
-
Руда (або звичайна) лисиця – найбільш розповсюджений та широко відомий . Вона також є найбільшим видом роду: довжина тіла 60-90 см, хвоста – 40-60 см, маса 6-11 . У більшості випадків забарвлення спини яскраво–руде, часто з неясним темним визерунком, черево біле, іноді чорне.
-
Лисиця, хоч і належить до типових хижаків, харчується дуже різноманітними кормами. Серед їжі, що вона вживає, виявлено більше 400 видів одних тільки тварин, не рахуючи кількох десятків видів рослин. Повсюдно основу її харчування складають дрібні гризуни, головним чином полівки.
-
Лисиця, що спокійно пересувається, іде прямою лінією, лишаючи за собою чіткий ланцюг слідів. Налякана тварина може бігти дуже швидко, галопом або буквально розпластуючись над землею, далеко витягнувши хвіст. З органів чуття у лисиці найрозвиненішими є нюх та слух; зір розвинений набагато менше, тому, наприклад, лисиця може дуже близько підійти до непорушно сидячої або стоячої людини з підвітреного боку. Лисиця відрізняється крайньою обережністю та дивовижною здатністю переховуватись та збивати із сліду погоню; саме тому у фольклорі багатьох народів лисиця є втіленням хитрощів та спритності.
Четверте
(3;-2),(6;-2),(5;-2,5),(7;-2,5),(7;-2),
(11;-2),(10;-2,5),(12;-2,5),(12;2),
(13;-2),(14;0),(12,7;-1),(11;2),(9;3),
(7;3),(5;2),(4;0),(3;2),(2;3),(0,8;3),
(1;2),(2;1).
Око:(2;2).
Інформаційний блок:
-
В теперішньому часі в світі налічується біля 180 різних видів прісноводних черепах.
-
Всі вони наземні тварини з високим та в деяких видах з приплюснутим панцерем, а також з товстими у вигляді стовпців ногами, пальці яких зрощі і лише коротенькі нігті залишаються вільними.
-
Серед сухопутних черепах зустрічаються маленькі черепашки, довжиною біля 12 см та велетенські черепахи, розмірами більші за один метр. Такі черепахи можуть важити приблизно 400кг.
-
Так як сухопутна черепаха – це діти сонця,вона повинна отримувати необхідну кількість сонячного проміння, щоб її панцер не став м’ягким.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Кіт збирався до роботи Потягуються.
Та завадили турботи: Розводять руки в сторони.
Треба висушить хвоста, Показують «хвіст».
Накрутити вуса, Крутять вуса
Почесати живота. Гладять живіт.
І помити писок. Лічать пальцем.
Цілий день такі турботи, Розводять руками,
Що не встигнеш до роботи! крутять головою.
П’яте За допомогою малюнка знайти точки які б при послідовному з’єднуванні утворили дану тваринку(кожному учневі роздається малюнок)
Інформаційний блок:
-
Звичайний їжак - тварина невеликих розмірів. Довжина його тіла складає 20-30 см, хвоста - близько 3 см, вуха відносно невеликі (зазвичай менше 3,5 см). Морда витягнута. Ніс у тварини гострий і постійно вологий. На верхній щелепі у їжаків 20 дрібних гострих зубів, а на нижній - 16. Верхні різці широко розставлені, залишаючи місце для прикусу нижнім різцям. Голова відносно велика, клиноподібна, зі слабоудліненним лицьовим відділом. На лапах по 5 пальців з гострими кігтями. Задні кінцівки довші, ніж передні. Голки в звичайного їжака короткі, не більше 3 см. На голові голки розділені на 2 частини "проділом". Поверхня голок гладка, забарвлення їх складається чергуванням буруватих і світлих пасків . На спині, боках і голові голки досягають у довжину 2 см. Всередині вони порожнисті, наповнені повітрям. Зростають голки з такою ж швидкістю, як і волосся. Між голками розташовуються тонкі, довгі, дуже рідке волосся. Голова і черево покриті грубуватими і зазвичай темнофарбовані волоссям. У дорослих їжаків зазвичай 5-6 тисяч голок.
-
Звичайний їжак - це тварина, активна в нічний час доби. Не любить надовго йти зі свого будинку. День їжаки проводять у гнізді або інших укриттях. Гнізда будують у кущах, ямах, печерах, покинутих норах гризунів або в корінні дерев. Зазвичай гніздо займає в діаметрі 15-20 см, в ньому знаходиться підстилка із сухої трави або листя, моху. За допомогою довгих середніх пальців на ногах їжаки доглядають за своїми колючками. Груди у більш молодих особин близько 3 тисяч.
Шосте За допомогою малюнка знайти точки які б при послідовному з’єднуванні утворили дану тваринку(кожному учневі роздається малюнок)
Інформаційний блок:
-
Риби - класс водних тварин. Риби поширені як в солоних, так і в прісних водах, від глибоких океанічних западин до гірських струмків. Риби відіграють велике значення для всіх водних екосистем як складова харчових ланцюгів та велике економічне значення для людини через вживання їх в їжу.
-
Розміри сучасних риб варіюють від 7,9 мм до 13,7 м ( китова акула).
-
У світі відомо, за різними даними, від 25 000 до 31 000 видів риб.
-
З розвитком щелеп з однієї з зябрових дуг, виникли перші риби. Крім щелеп, риби мають парні плавці, внутрішнє вухо з трьома напівкруглими каналами і зяброві дуги.
-
Крім рідкісних винятків, зовнішні покриви риб представлені шкірою з лускою.
-
Риби деяких видів небезпечні або шкідливі для людини. По-перше, серед них є отруйні, і контакт із ними загрожує життю чи здоров’ю людей. По-друге, багато риб є проміжними хазяїнами червів (гельмінтів), що паразитують на людині. По-третє, є хижі риби, що нападають на людей, - акули, мурени, піраньї тощо.
V. ПІДСУМОК УРОКУ.
-
Скільки чисел необхідно вказати, щоб задати місце знаходження точки на координатній площині?
-
Як називається перше [друге] з чисел, які вказують місце знаходження точки на координатній площині?
-
Чи можна їх міняти місцями?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Чи довели ми сьогодні, що математика – це цікава наука, що з її допомогою можна створювати красиве, а для цього треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині.
Скласти малюнок за координатами точок